|
Скачати 227.15 Kb.
|
ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ВІННИЦЬКЕ МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ» План уроку виробничого навчання з професії «Оператор комп’терного набору» Майстер виробничого навчання Лукашенко М.М. Тема за програмою: Основи технічного редагування та оформлення тексту. Тема уроку: Робота з графічними примітивами у видавничій системі PageMaker. Мета уроку: навчальна: Навчити учнів використовувати інструменти та команди головного меню для створення, форматування та розміщення графічних примітивів на сторінці публікації у програмі PageMaker. виховна: Виховати в учнів культуру поведінки при роботі за комп’ютером та у стосунках із одногрупниками, дотримання трудової дисципліни, старанність та активність, бережливе ставлення до техніки. розвиваюча: Розвити в учнів уміння аналізувати виробничу ситуацію. Типуроку: урок вивчення трудових прийомів і операцій. Обладнання та устаткування: : робочі місця операторів комп’ютерного набору – 14: комп’ютерні столи, стільці, персональні комп’ютери в кількості 14 штук. Програмне забезпечення: операційна система - Windows7, Microsoft Office 10, програма Adobe PageMaker 7. Робоче місце майстра виробничого навчання – стіл, стілець, ПК. Місце загального користування -- проектор, дошка, безпровідна миша Logitech, принтер. Матеріально - технічне забезпечення уроку: інструкційна картка, роздатковий матеріал, електронні тести на повторення попередньої теми, презентація за новою темою. Структура уроку І. Організаційний момент. Привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку (1 хв.) ІІ. Вступний інструктаж Оголошення теми:«Робота з графічними примітивами у видавничій системі PageMaker» і мети уроку: навчити учнів використовувати інструменти та команди головного меню для створення, форматування та розміщення графічних примітивів на сторінці публікації у програмі PageMaker, виховувативучнів культуру поведінки при роботі за комп’ютером та у стосунках із одногрупниками, дотримання трудової дисципліни, старанність та активність, бережливе ставлення до техніки. Демонстрація готової публікації, в якій використовуються графічні примітиви, за допомогою проектора, дошки та безпровідної миші. Акцентування на значенні присутності графіки на сторінках публікацій, газет та рекламних буклетів, необхідність фахівцям мати практичні навички по створенню графічних примітивів. Повторення правил охорони праці та техніки безпеки. Проведення повторення правил із охорони праці в комп’ютерній лабораторії згідно з Інструкцією № 77 «Інструкція з охорони праці при роботі за ПК» за наступними питаннями (4 хв), використовуючи метод ланцюжкового опитування :
Відповідь: Оглянути та упорядкувати робоче місце, переконатися, що на робочому місці відсутні сторонні предмети, всі устрої і блоки ПК під’єднані до системного блока за допомогою кабелів відповідно до монтажної схеми. Перевірити: - справність роз’ємів кабелів електроживлення і блоків пристроїв; - відсутність зламів і ушкоджень ізоляції дротів живлення; - відсутність відкритихструмоведучих частин у пристроях ПК. - протерти злегка зволоженою серветкою (із бязі або марлі) клавіатуру (для зниження рівня статичної електрики), зовнішню поверхню екрана монітора. - перед початком роботи необхідно врахувати, що вікна можуть давати відблиски на екрани моніторів і викликати значну засліпленість у сидячих перед ними, особливо влітку й у сонячні дні, тому природну освітленість у помешканнях із ПК необхідно регулювати жалюзями або іншими сонцезахисними пристроями.
Відповідь: Не лишати працюючий ПК і його пристрої без спостереження. Підключати і відключати роз'єми кабелів пристроїв ПК тільки при виключеній напрузі електромережі. Якщо при вмиканні на екрані монітора не з'являється ніяка інформація або в центрі екрана висвічується яскрава біла смуга, необхідно виключити його і повідомити про несправність. При виявленні запаху гару в пристроях ПК, необхідно негайно виключити апаратуру, удруге не включати і звернутися до фахівця з технічного обслуговування ПК. У періодроботи за ПК необхідно передбачити через кожні 40 - 45 хвилин 3-5-хвилинні перерви для відпочинку. Середня сумарна тривалість роботи за день не повинна перевищувати 4 годин, а за тиждень - 20 годин. Сумарну тривалість роботи краще розділити на 2 частини і працювати по 2 годинив першу і другу половини робочого дня. При використанні захисного екрана або монітора із зниженим випромінюванням час роботи може бути збільшено.
Відповідь:
Для повторення попереднього матеріалу з теми «Програма PageMaker. Робота з головним меню, панеллю інструментів», вивченого на уроках теорії та уроках виробничого навчання,учні відповідають на питання електронних тестів (див. Додаток 1), використовуючи програму тестів «Аспект», індивідуально за комп’ютерами. Відведений час – 5 хв. Тести складаються з 20 запитань Максимальна оцінка – 11 балів. По закінченню виконання учнями тестів необхідно перенести оцінки, які відображаються на екранах моніторів на кожному робочому місці, в Карту контролю (див. Додаток 2), за допомогою якої здійснюється комплексне оцінювання знань та практичних навичок учнів. Далі для повторення практичних навичок, отриманих на попередньому уроці, учні по черзі виконують завдання за демонстраційним комп’ютером та коментують свої дії (10 хв.):
Відповідь:
Відповідь: Файл – Открыть, вказати шлях до файлу, натиснути Открыть або на Стандартній панелі інструментів інструмент Открыть.
Відповідь: Файл – Новый, задати параметри нового документа, ім’я та натиснути ОК.
Відповідь: Файл – Параметры документа. Можна встановити наступні параметри: формат, розмір, орієнтація, поля сторінки, варіанти, кількість сторінок в документі, розподільна здатність при друкуванні та принтер, на якому здійсниться друк оригінала.
Відповідь:Файл – Сохранить как… -- обрати папку та дати назву файлу, натиснути Сохранить.
Відповідь: Файл - Установки –Основные – Встановити потрібні одиниці вимірювання -- ОК
Відповідь: Макет – Границы колонок.
Відповідь: Файл – Сохранить або на Стандартній панелі інструментів інструмент Сохранить.
Відповідь:Права кнопка миші на ярлику листа - Вставить страницы…або Макет -- Вставить страницы…
Відповідь: Просмотр – Показатьлинейки.
Відповідь: Просмотр – Масштаб.
Відповідь: Окно – Показать инструменты.
Відповідь:Окно – Показать управляющую палитру.
Відповідь: Відкрити пункт меню програми Окно та обрати потрібну палітру. 3. Пояснення нового матеріалу. Пояснення нового матеріалу варто закцентувати на темі уроку: «Робота з графічними примітивами у видавничій системі PageMaker» та меті уроку: навчити учнів використовувати інструменти та команди головного меню для створення, форматування та розміщення графічних примітивів на сторінці публікації у програмі PageMaker; виховувати в учнів культуру поведінки при роботі за комп’ютером та у стосунках із одногрупниками, дотримання трудової дисципліни, старанність та активність, бережливе ставлення до техніки». Демонстрація на дошці за допомогою проектора готової публікації, в якій використані графічні примітиви, та публікації, в якій немає графічних примітивів (див. Додаток 6). На цих наочних прикладах варто визначити перевагу вміння використовувати графіку на сторінках публікацій. Пояснення (15 хв.)проводиться за наступними питаннями, використовуючи презентацію (див. Додаток 3) з покроковим поясненням (демонстрація презентації на екрані за допомогою проектора, дошки та безпровідної миші Logitech):
Графічні примітиви – це елементи, створені безпосередньо в програмі PageMaker за допомогою спеціально призначених для цього інструментів.
Лінія, перпендикуляр, прямокутник, еліпс, багатокутник.
Лінія, перпендикуляр, прямокутник, еліпс, багатокутник.
Обрати інструмент Лінія або Перпендикуляр, клацнувши лівою кнопкою миші по зображенню потрібного інструмента на Панелі інструментів. Потім на сторінці публікації намалювати потрібну лінію, натиснувши ліву кнопку миші. При поясненні наступних питань, згорнувши презентацію, і відкривши програму, відбувається практичний показ порядку створення примітивів та встановлення їх параметрів. Необхідно ознайомити учнів із інструментами, які будуть використовуватися при створенні примітивів, порядком роботи з ними. Варто продемонструвати різні способи налагодження параметрів примітивів і пояснити, що кожен буде використовувати зручний йому спосіб. Наголосити, що для самоконтролю якості малювання, чіткості з’єднань елементів та якісне використання кольорів, потрібно користуватися інструментом Масштаб або командою Масштаб з головного меню програми.
Обрати інструмент Прямокутник, клацнувши лівою кнопкою миші по зображенню потрібного інструмента на панелі інструментів. Потім на сторінці публікації на малювати потрібного розміру прямокутник, натиснувши ліву кнопку миші. Якщо потрібен квадрат, виконати описані вище дії і під час малювання утримувати натиснутою клавішу SHIFT на клавіатурі.
Обрати інструмент Еліпс, клацнувши лівою кнопкою миші по зображенню потрібного інструмента на Панелі інструментів. Потім на сторінці публікації намалювати потрібну фігуру, натиснувши ліву кнопку миші. Якщо потрібно коло, виконати описані вище дії іпід час малювання утримувати натиснутою клавішу SHIFT на клавіатурі.
Обрати інструмент Багатокутник, клацнувши лівою кнопкою миші по зображенню потрібного інструмента на Панелі інструментів. Потім на сторінці публікації намалювати потрібну фігуру, натиснувши ліву кнопку миші. Якщо потрібно створити неправильний багатокутник, потрібно малювати таким чином: клацнути лівою кнопкою миші, відпустити клавішу, перемістити вказівник миші в потрібне місце і на потрібну відстань від початку малювання і клацнути знову – з’явиться лінія, і т. д. В кінці малювання замкнути фігуру, клацнувши лівою кнопкою миші по першій точці багатокутника.
Виділити примітив та двічі клацнути лівою кнопкою миші по відповідному інструменту на панелі інструментів або в пункті меню Елемент. У діалоговому вікні, яке з’явиться, обрати потрібні параметри.
Стиль, товщина, тип основи.
Тип скруглених кутів.
Параметри для фону примітива – фон, колір, відтінок, накладання; параметри для лінії абрису примітива – товщина, колір, накладання, відтінок, основа.
Кількість сторін, глибина променів.
Примітив один відносно одного може бути розміщений одним із варіантів: на передній план, на задній план, здвинути назад, здвинути вперед
Виділити примітив, І спосіб: Елемент – Монтаж – обрати один із варіантів ( на передній план, на задній план, здвинути назад, здвинути вперед), ІІ спосіб: Елемент -- Разместить объекты.
Перед групуванням всі примітиви потрібно виділити за допомогою утриманої клавіші Shift та почерговим клацаннями по примітиву лівою кнопкою миші при обраному інструменті Вказівник. Потім обрати пункт меню Елемент – команда Сгруппировать. Кожна дія відповідно до питання, яке пояснюється, демонструється в виробничому темпі. Після кожного пояснення питання, відбувається зупинка і з’ясування в учнів моментів, які їм незрозумілі,далі -- відтворення пояснення знову тільки в уповільненому із зупинками на окремих рухах темпі. 4. Закріплення нового матеріалу. Закріплення нового матеріалу проводиться за допомогою опитування учнів за наступними питаннями (5 хв.): (учні відповідають та демонструють свої дії на комп’ютері, зображення екрану комп’ютера проектується на дошку, всі учні дивляться, якщо є зауваження, учні виправляють відповідь того, хто відповідає, відбувається обговорення помилок, якщо вони є, демонстрація правильної відповіді)
Виставлення попередніх оцінок за вступний інструктаж в карту контролю (2 хв.). Пояснення завдання на практичне відпрацювання теми (3 хв.) На дошці за допомогою проектора демонстрація електронного варіанту створених практичних завдань, які мають виконати учні під час відпрацювання навчально-тренувальних вправ. Разом з учнями відбувається розбір елементів, з яких складається завдання, з’ясовується, які інструменти при цьому використовуються. Акцент уваги учнів на інструкційній карті до виконання завдань (див. Додаток 5) Вимоги до виконання вправ:
Критерії оцінювання робіт:
Максимальна оцінка – 10 балів.
Можливість отримання – 11 балів за завдання. Завдання підвищеної складності учні виконують за бажанням. Мають можливість отримати 12 балів. Видача завдань (див. Додаток 4) та розподіл учнів по робочих місцях, закріплення за ними комп’ютера, реєстрація учнів у зошитах-паспортах до кожного робочого місця. ІІІ. Практична робота та поточний інструктаж (215 хв.) Учні виконують практичні завдання. Обхід робочих місць майстром виробничого навчання з метою:
ІV. Заключний інструктаж (10 хв.): Перевірка виконання вправ учнями та проведення аналізу навчально-виховної роботи, проведеної за день. Відзначення учнів, які найкраще справилися з завданнями, не мали зауважень щодо організації робочих місць, дотримання вимог охорони праці та правильності виконання вправ, працювали творчо. Проводення оцінювання виконаних робіт, заповнення Карти контролю, виведення результуючої оцінки за урок за допомогою Карти контролю, коментування оцінок, які отримали учні за заняття виробничого навчання. V. Прибирання робочих місць: вологе прибирання лабораторії. VІ. Завдання додому. Теоретично опрацювати пройдений матеріал, повторити теоретичний матеріал наступної теми: «Робота з текстом в програмі PageMaker». Творче завдання: використовуючи графічні примітиви, створити малюнок-заставку на ПК. Майстер виробничого навчання Лукашенко М.М. Додаток 1 Тести на повторення пройденого матеріалу 1) Як відкрити існуючу публікацію? 1. Файл - Открыть 2. Настройки - Открыть 3. Новый - Открыть 4. Свойства - Открыть 5. Элемент - Открыть 2) Як вивести палітру кольорів на екран? 1. Окно - Палітра кольорів 2. Елемент - Палітра кольорів 3. Редактирование - Палітра кольорів 4. Файл - Палітра кольорів 5. Тип - Палітри - Палітра кольорів 3) Якими способами можливо розмістити декілька відкритих публікацій? 1. Плиткою, каскадом 2. Вертикально, горизонтально 3. Одна, декілька 4. Плиткою, вертикально 5. В нових вікнах 4) Як показати палітру інструментів? 1. Окно – Показать инструменты 2. Окно – Цветовая палитра 3. Файл – Инструментальное средство 4. Елемент – Палитра инструментов 5. Редактирование – Палитра инструментов 5) Як додати сторінку до публікації? 1. Права кнопка миші на ярлику листа - Вставить страницу 2. Настройки - Вставить страницу 3. Редактирование - Вставить страницу 4. Файл - Вставить страницу 5. Окно - Вставить страницу 6) Як встановити параметри документа? 1. Файл - Установка страницы 2. Файл - Настройки страницы 3. Файл – Параметры страницы 4. Файл – Свойства странстраницы 5. Файл - Просмотр страницы 7) Як змінити одиниці вимірювання? 1. Файл - Установки - Основные 2. Файл - Параметры документа 3. Элемент - Параметры 4. Просмотр – Еденицы измерения 5. Макет - Установки 8) Як зберегти документ? 1. Файл - Сохранить 2. Файл - Открыть 3. Правка - Сохранить как... 4. Правка - Сохранить 5. Файл – Установки 9) Для чого призначена програма PageMaker?
10) Як створити новий документ в PM?
11) Як розбити сторінку на колонки?
12) Як встановити лінійки?
13) Як змінити масштаб відображення сторінки?
14) Як встановити керуючу палітру?
15) Які додаткові палітри можна відобразити на екрані?
16) Які параметри можна задати при створенні нового документа?
17) Як задати потрібний розмір сторінки документа?
18) Як швидко відкрити останні створені документи?
19) Як відмінити останню дію?
20) Як перейти на шаблонні сторінки?
Додаток 2 Додаток 3 Презентація для пояснення нового матеріалу Додаток 4 Практичні завдання Завдання 1 В програмі PageMakerстворити односторінкову публікацію та зберегти під назвою Reklamaster. За допомогою інструментів створити наступну рекламу. Використати палітру кольорів, різне розміщення об’єктів один відносно одного, групування. Завдання 2 В документі Reklamaster додати ще одну сторінку та створити на ній обкладинку дитячої книжки за зразком. Зберегти. Завдання 3
Завдання підвищеної складності: використовуючи графічні примітиви, створити малюнок – листівку привітання з днем народження одногрупнику. Додаток 5 Тема заняття: Робота з графічними примітивами в програмі PageMaker Інструкційна карта
Додаток 6 Зразок публікації без використання графічних примітивів Зразок публікації з використанням графічних примітивів |
План уроку виробничого навчання з професії «Оператор комп’терного... Навчити учнів виконувати макетування та верстку газети на основі створених раніше шаблонів окремих сторінок у програмі Page Maker... |
«Інноваційні технології у професії кухар, кондитер». На семінарі... Тавлено матеріали по організації роботи виробничого навчання і практики кухарів, кондитерів; продемонстроване новітнє обладнання,... |
ДНЗ «Димитровський професійний гірничий ліцей» Підготувала і провела... Клімова Т. В. – майстер виробничого навчання І категорії, керівник ансамблю «Червона калина» Фестиваль народної пісні „Пісня моя,... |
Уроку виробничого навчання «ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІГРОВОГО ПРОЕКТУВАННЯ НА УРОКАХ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ» |
План роботи методичної комісії «Кухар; кондитер» на 2011-2012 н р Викладачі, майстри виробничого навчання забезпечуювали не тільки виконання навчальних планів і програм, а й застосовували активні... |
УЗГОДЖЕНО Конкурс професійної майстерності на кращого по професії проводиться з метою підвищення рівня професійної підготовки, розвитку творчої... |
«ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ЗАСОБІВ НА УРОКАХ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ В ПТНЗ» РОЗДІЛ ОРГАНІЗАЦІ ТА ЗДІЙСНЕННЯ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ |
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН з предмета «Алгоритмічні мови та програмування»... «Оператор комп’ютерного набору. Електромеханік з ремонту та обслуговування лічильно-обчислювальних машин» |
План уроку виробничого навчання на 11 листопада 2013 р Методичне забезпечення: інструкції до лабораторної роботи, ПК із програмою PageMaker 0 |
Навчально-тематичний план з предмета “ Технології” для професії "Оператор... Оператор компютерного набору. Електромеханік з ремонту та обслуговування лічильно-обчислювальних машин |