|
Скачати 78.96 Kb.
|
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ПОЛТАВСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ ОБЛАСНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ ЛІЦЕЙ М. КОМСОМОЛЬСЬКА м. Комсомольськ, 2011 рік Тема: Тіла обертання. Конус Мета уроку: Навчальна: систематизувати та узагальнити знання та вміння учнів з теми «Циліндр»; вивчити конус та його елементи; застосувати математичні знання під час розв’язання задач та використовувати у своїй професії. Розвивальна: розвивати просторову уяву, логічне мислення, вміння висловлювати та обґрунтовувати свою думку, формувати вміння вирішувати проблемні ситуації, бажання пізнавати нове, прививати інтерес до математики. Виховна: сприяти вихованню відповідальності учнів за результати виконання завдань, сприяти розвитку комунікативних умінь, взаємоповаги, взаємодопомоги, почуття колективізму, культуру поведінки. Тип уроку: урок вивчення та закріплення нового матеріалу Вид уроку: мультимедійні презентації учнів та викладача, практична робота, самостійна робота в парах, презентація учнівських буклетів Обладнання: мультимедійний комплекс, мультимедійні презентації, кольорові картки-завдання для роботи в парах, моделі тіл обертання, буклети Методи роботи на уроці: словесні, наочні, практичні, евристичні (виступ учнів в ролі викладача, організація роботи в парах, презентації учнів) Форми роботи на уроці: індивідуальна, парна, групова Міжпредметні зв’язки: історія, креслення, устаткування, ТПЇ, інформатика Методична мета: використання комп’ютерних технологій, інтерактивних вправ Епіграф: Що вмієте, того не забувайте, а чого не вмієте, тому навчайтесь. В. Мономах Хід уроку І.Організаційна частина. Повідомлення теми та завдань уроку. Привітання. Перевірка стану готовності учнів до уроку. Тема уроку: Тіла обертання. Конус. ІІ. Повторення матеріалу з теми: Циліндр 1. Теоретична частина(презентація 2 учениць з використанням мультимедійного комплексу на тему: Циліндр) 2. Практична частина (робота з тестами) Учні отримують тести. Тема: Циліндр 1. Осьовим перерізом рівностороннього циліндра є: а) прямокутник, б) квадрат. 2.Площа основи циліндра дорівнює: а) 2pR, б) pR2 3. Відстань між основами циліндра: а) твірна, б) висота. 4. Перерізами циліндра є а) трикутник, б) овал, в) прямокутник. 5. Якщо твірна циліндра не перпендикулярна до площини основи, то він а) похилий, б) прямий. 6. Лінія, що сполучає центри основ похилого циліндра а) висота, б) вісь, в) твірна. 7. Площа бічної поверхні циліндра: а) 2pRН, б) pRН. 8. У яких площинах лежать основи циліндра? а) перпендикулярних, б) паралельних. 9. Складова частина м’ясорубки, що обертається під час роботи а) шнек, б) поршень. 10. Висота рівностороннього циліндра 8 см. Яка площа його осьового перерізу? а) 32 см2, б) 64 см2. 3. Перевірка тесту(два учні біля дошки по-черзі відповідають, інші учні обмінюються та перевіряють один одного) 4. Підсумок повтореного: Чи потрібно кухарям знати тіла обертання? Чому? Чому посуд має круглі форми? ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь викладача шляхом використання мультимедійної презентації, учні виконують малюнки у зошити Виконання учнями малюнка Викладач: Як видумаєте, чому пожежні відра конусоподібні? (відповіді учнів) Повідомлення учня Справа в тому, що конусоподібними відрами зручніше черпати пісок із пожежного ящика (адже вогонь гасять не тільки водою, але і піском). Щоб зачерпнути пісок, необхідно взятися однією рукою за ручку, а другою за дно. С плоского дна звичайного відра рука в пожежній рукавиці сповзає. Тому зручно триматися за вершину конуса. До того ж конусоподібне відро легко занурюються в пожежну бочку с водою. Крім того, взимку вода в бочці може покритися кригою. Вершиною конуса пробить його простіше. Пожежники також стверджують, що із відра-конуса воду можна виплеснути дальше і точніше, ніж із звичайного. ІV.Закріплення матеріалу. 1.Практична частина. Розв’язання опорної задачі У прямому конусі з твірною 10 см та висотою 8 см проведено осьовий переріз. Знайти площу цього перерізу та площу основи циліндра. Дано: прямий циліндр з віссю SO AS =10см, SO = 8 см Знайти: S осн., S перер Розв’язання 1.Із прямок. Δ ASО за теоремою Піфагора знайдемо АО АО2 = AS2 – SO2 = 102 - 82=36, АО = 6 см. 2.S осн. = pR2 =p х 62 = 36p см2 3.S перер = S Δ ASВ= ½ah=½АВ х SO= ½ х 12 х 8 = 48 см2 2. Домашнє завдання: задача подібна (R=4 см, L=12см, Знайти: S перер, S повне) Інструктаж з виконання. 3. Теоретична частина на закріплення вивченого(фронтальне опитування) Розв’язати кросворд (із мультимедійної презентації) 4. Мультимедійна презентація учнів(на застосування вивченого у професії кухар, офіціант) 5. Робота в парах(на застосування вивченого у професії кухар, офіціант)-3 хв. Кожна пара учнів отримує кольорові картки із завданнями: Зелені картки
Сині картки 1. Він має вигляд товстого пластмасового конічного свердла з ручкою. Таке свердло занурюють в м'якоть половини лимона і вкручують його до кірки, на зразок дії гвинта. Що це?
2. Вал тісторозкачувальної машини має діаметр 6 см. Якої довжини виходить лист тіста після 20 її обертів (20pD) 3. Він металевий, циліндричної форми для тіста
Червоні картки 1. До якого механізму устаткування ПГХ можна віднести вислів: Валки розміщені паралельно та обертаються назустріч один одному? 2. Гречка при варці дає привар 200%. Якої місткості потрібно взяти каструлю щоб зварити стакан гречки?
Робоча камера являє собою діжу конусної форми місткістю 140 л, яка закривається сферичною кришкою. Відповідь _________________________ Робочим органом цієї машини є … важіль складного профілю. Цей важіль здійснює складний коливальний рух угору та вниз. Як називається важіль?
Викладач пропонує підняти вгору:
V. Підсумок уроку. Оголошення оцінок Викладач: Мудрець сказав: “Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожний з них стає в двоє багатшим. Ця істина – проста, але зміст її – глибокий. І ви, я впевнена, обмінюючись сьогодні думками, ідеями, знаннями, стали багатшими інтелектуально, бо вчилися практичному застосуванню отриманих знань для своєї професії. |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ... Обладнання: необхідні меблі для стилізації зали засідань суду, мультимедійний комплекс, презентація до гри, відеоролики соціальної... |
ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ ЛІЦЕЙ М. КОМСОМОЛЬСЬКА Навчальна – розкрити світ почуттів і пристрастей, створений поетичним словом великого майстра на основі поезій «Чого являєшся мені... |
ДИМИТРОВСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ ЛІЦЕЙ Технологія приготування їжі з основами товарознавства по темі: " Приготування вареників" |
Димитровський професійний гірничий ліцей Матеріал підготувала: Клімова... Дорогі друзі! У цьому випуску ми розповімо вам про дуже потрібну і цікаву професію продавця |
ДНЗ «Димитровський професійний гірничий ліцей» Підготувала і провела... Клімова Т. В. – майстер виробничого навчання І категорії, керівник ансамблю «Червона калина» Фестиваль народної пісні „Пісня моя,... |
ЗВІТ директора ДНЗ «Решетилівський професійний аграрний ліцей імені... Державний навчальний заклад «Решетилівський професійний аграрний ліцей імені І. Г. Боровенського» є державним професійно-технічним... |
Донецький професійний ліцей Тісторозкачувальна машина «Єкомат» призначена для розкачування дріжджового та шарового тіста |
З досвіду роботи майстра виробничого навчання ДНЗ «Ніжинський професійний... |
«Фламбування страв» Слов’янський професійний ліцей залізничного транспорту імені Героя Соціалістичної Праці П. Ф. Кривоноса |
КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ СФЕРИ ПОСЛУГ Методична розробка вміщує досвід викладача по проведенню уроку історії з використанням місцевого матеріалу та ІКТ |