|
Скачати 43.2 Kb.
|
Тема уроку: Народовладдя. Мета уроку: ознайомити учнів з поняттями та формами народовладдя, з видами та особливостями виборчих систем; розвивати вміння правильно вживати та застосовувати юридичні терміни; формувати вміння характеризувати народовладдя та його види, виборчі системи; розвивати навички участі в моделюванні правових ситуацій; виховувати повагу до демократії та народного суверенітету. Основні поняття і терміни: народовладдя, вибори, електорат, абсентеїзм, виборча система, мажоритарна виборча система, пропорційна виборча система, імперативний мандат, вільний мандат. Обладнання: нетбуки для учнів, мережа INTERNET, сайт Вікіпедія, мультимедійна дошка SMART, бюлетені для виборів, презентації учнів Тип уроку: засвоєння нових знань. Структура уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів III. Мотиваційний аспект IV. Вивчення нового матеріалу 1. Демократія. 2. Виборче право (принципи, види виборчого права). 3. Депутатський мандат. 4. Вибори. V. Закріплення нових знань учнів VI. Підсумки уроку VII. Домашнє завдання. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент (вчитель на дошці показує Слайд 1 де відображена тема, мета, мотивація до вивчення цієї теми ) II. Актуалізація опорних знань учнів 1. Охарактеризуйте термін «народ»? 2. Що на вашу думку означає термін «народовладдя»? 3. Як ці терміни пов’язані з поняттям «вибори»? III. Мотиваційний аспект Матеріали до теми висвітлюють подальшу роль учнів в виборчому процесі, в майбутньому політичному житті підростаючого покоління. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Демократія. Учням надається завдання знайти на сайті Вікіпедія термін «народовладдя». Але на сайті з цього терміну відправляють на пошук терміну «ДЕМОКРАТІЯ». Вчитель ставить питання: Чому так сталося? Як ви вважаєте ця помилка є суто технічною? (Учні мають відповісти, що так сталося не із-за технічних проблем, а тому що народовладдя означає владу народу, а значить демократію). Учні знайомляться з поняттями народовладдя і демократія та записують їх в зошит. Вчитель пояснює значення цих термінів опираючись на Слайд 2, обговорюючи також елементи демократії. В яких формах народ може виражати свою волю?(вибори, всенародне обговорення законопроектів, референдуми, мітинги) тощо. 2. Виборче право (принципи, види виборчого права). Вчитель зауважує, що народовладдя здійснюється в 2-х формах(Слайд3): Форми здійснення народовладдя׃ Пряма демократія:
Представницька демократія:
Як бачите, основним видом прямої демократії є участь у виборах, а значить виборче право. Знайдіть це поняття в Вікіпедії. Учні знаходять і обговорюють поняття «виборче право» і відповідають на запитання вчителя: Які принципи виборчого права існують? (учні висувають свої пропозиції). Вчитель на заготовленому Слайді 4, домальовує принципи виборчого права. Вибори є: 1. Вільні. 2. Загальні. 3. Рівні. 4. Прямі і непрямі. 5. Таємні. 6. Мають вільне волевиявлення. Також вчитель наголошує, що виборче право має такі види: 1. Активне 2. Пасивне Учням задається завдання знайти ці поняття в Вікіпедії. Після цього на заготовленому Слайді 5, вчитель під диктовку учнів маркерами дописує види виборчого права, і розкриває їх значення. Вчитель також зауважує, що виборці називаються «електорат», а відмова (байкот) виборців від участі у виборах називається АБСЕНТЕЇЗМ. Порядок формування виборних органів держави – це виборча система. Вчитель включає Слайд 6 «Види виборчих систем», і пояснює його: Види виборчих систем: 1. Пропорційна 2. Мажоритарна 3. Змішана 3. Депутатський мандат. Депутатське право називається – депутатський мандат (Слайд 7). Депутатський мандат: 1. Імперативний 2. Вільний Учні отримують завдання знайти в вікіпедії види виборів. Потім вчитель включає Слайд7і йде обговорення видів виборів. 4. Вибори – рольова гра. В цій частині уроку учні відіграють роль кандидатів в президенти. Вони на цей урок були поділені на 5 груп і мали підготувати передвиборчі програми у вигляді презентацій. Далі всі уважно заслуховують передвиборчу агітацію. Задаються питання кожній з команд. Після цього вчитель роздає заздалегідь виготовлені бюлетені з прізвищами кандидатів у президенти і дає час на надання голосу. Після цього вчитель збирає бюлетені у виборчу скриньку і підраховує результати. Оголошуються результати виборів. V. Закріплення нових знань учнів 1. Що таке демократія? 2. Що таке вибори? 3. Про які принципи виборчого права ви дізнались? 4. Які виборчі системи існують? VI. Підсумки уроку VII. Домашнє завдання: прочитати конспект, сайт Вікіпедія з даної теми, самостійно розглянути референдум. |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма |
Тема уроку. Об'єм циліндра. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про об'єм циліндра, а також умінь знаходити об'єми циліндрів |
Тема уроку. Площа сфери. Мета уроку Мета уроку: вивчення формули для площі сфери; формування вмінь застосовувати вивчену формулу до розв'язування задач |
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу... |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується... «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів |
Тема уроку. Піраміда. Мета уроку Мета уроку: формування понять піраміда, основа, вершина, бічні ребра, висота піраміди, вмінь учнів знаходити елементи піраміди |
Тема уроку. Перетворення подібності та його властивості. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про подібність просторових фігур, вивчення властивостей перетворення подібності та застосування... |