|
Скачати 80.89 Kb.
|
Урок № 2 ТЕМА. ДІЛОВІ ПАПЕРИ. ЗАЯВА. АВТОБІОГРАФІЯ Мета: поглибити знання учнів про офіційно-діловий стиль мовлення, сфери його застосування, ділові папери; ознайомити дев'ятикласників з основними вимогами до складання заяви, автобіографії; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння й навички користуватися офіційно-діловим стилем мовлення в повсякденному житті. Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення. Обладнання: Пам’ятка «Як оформляти автобіографію», підручник, картки із завданнями ХІД УРОКУ
« Сьогодні на уроці я навчуся….» « Ці знання потрібні мені для того, щоб…» « Кожній людині потрібно вміти складати автобіографію, заяву для того, щоб…».
«Інтелектуальна розминка» (Бесіда з учнями з метою відтворення знань, які необхідні будуть на уроці)
5. Які документи ви опрацьовували в попередніх класах? Назвати основні особливості їх. (Лист, адреса, план роботи, оголошення, розписка, протокол). IV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу Коментар учителя. Автобіографія — це документ, у якому особа, яка його складає, подає опис свого життя і діяльності. Цей документ завжди складається від руки. Назву виду документа оформлюють посередині рядка, трохи нижче від верхніх берегів аркуша (2,5 см). Кожне нове повідомлення треба починати з абзацу. Дати в документі пишуть за таким зразком: 12 березня 2005 року, у листопаді 2007 року, протягом 2005/06 н. р., 02.04.08. Заява — це документ, який містить прохання або пропозицію однієї чи кількох осіб. Розрізняють заяви прості (які містять лише прохання) і складні (у яких містять мотивацію прохання). Якщо до заяви додають документи, то подають перелік їх. Цей документ складають тільки в одному екземплярі. Кожний реквізит документа слід починати з нового рядка. Відомості про адресата й адресанта розміщують на аркуші праворуч угорі. V. Колективна робота з текстами-взірцями ► Прочитати зразки документів і зробити висновок про їхній зміст та оформлення. Вправа 92, сторінка 77, підручник VI. Підготовча робота до самостійного складання заяви Навчальне редагування ► Прочитати фрагменти заяв. Відредагувати їх, прокоментувати допущені помилки.
Т. Шевченка професору Петренко Миколі Івановичу. ► Усно скласти заяву, використовуючи матеріали виконаного завдання. Лінгвістичне дослідження (робота за варіантами) ► Записати у формі давального відмінка однини сполуки, утворені прізвищем, іменем та по батькові. Навести граматичні варіанти. Варіант 1 Петрів Костянтин Кирилович, Товстуха Остап Микитович, Хміль Леон Імільович, Худаш Юхим Львович, Федів Андрій Корнійович, Кавич Лев Денисович, Тихолід Ілля Любомирович, Смілко Лук'ян Петрович. Варіант 2 Любоницька Софія Леонтіївна, Дейнека Яна Миколаївна, Василиха Майя Терентіївна, Сушениця Ярослава Антонівна, Чепіга Юлія Сергіївна, Довгошия Надія Мар'янівна. VІ. Самостійне складання заяви
Клапушинську Світлану Вікторівну з проханням зарахувати Вас до вказаного гуртка. VIII. Підготовча робота до самостійного складання автобіографії Спостереження за навчальним матеріалом ► Прочитати фрагмент автобіографії відомого українського письменника Григорія Косинки. Які відступи від вимог офіційно-ділового стилю містить цей текст? ...Року 1899-го, 17 листопада , у селі Щербанівці, на Київщині, у Наталки й Михайла Стрільців знайшлася перша дитина: Я. ...Змалку — така вже доля всіх селянських дітей — я пас влітку скот, а зимою ходив до земської школи — в сусіднє село Красне, звідки родом була мати. Краснянська школа — мій перший університет... ...У вільний час я дуже любив книжки читати, отож завжди надокучав батькові, щоб купили мені в Києві яку-небудь книжку (батько часто на заробітки до Києва їздили — дрова грузити, цеглу на будівлі носити, «лінію» десь копати); батько, бувало, привозили на цілий злотий книжок тих — Шерлок Холмс, Бова Королевич — багато всякого мотлоху... ...Року 1913-го батько одвели мене до сусідського села Трипілля у волость... Довго, пам'ятаю, вони просили волосного писаря, щоб той узяв мене «за мальчика» — копії службові переписувати... ► Які відступи від вимог офіційно-ділового стилю містить цей текст? Дослідження-зіставлення ► Порівняти невідредаговані і відредаговані фрагменти автобіографій. З'ясувати недоліки, які було усунено.
Лінгвістичне дослідження за варіантами ► Від поданих імен утворити чоловічі та жіночі імена по батькові. Записати їх. Варіант 1 Дмитро, Володимир, Микита, Арсен, Євген, Сидір, Прокіп, Олексій, Ігор, Еміль, Олесь, Василь, Аркадій. Варіант 2 Юрій, Тадей, Мефодій, Анатолій, Георгій, Микола, Григорій, Ілля, Яків, Федір, Кузьма, Лука, Сава, Хома. IX. Самостійне складання автобіографії ► Скласти автобіографію, користуючись пам'яткою (див. додаток).
«Вільний мікрофон»
► Оформити письмово автобіографію, роботу над якою розпочато було на уроці. Вивчити теоретичний матеріал з підручника, стр. 95, 276, Додаток ПАМ'ЯТКА «Як оформляти автобіографію» Автобіографія повинна містити такі реквізити:
9)дата (ліворуч); 10) підпис (праворуч). |
Тема : Ділові папери. Заява. Автобіографія. Резюме Обладнання: комп`ютер, мультимедійний проектор, картки з ситуативними завданнями, тлумачні словники, схема-презентація, зразки ділових... |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Урок біології в 10 класі Тема : будова та функції ядра Мета: сформувати уявлення про будову ядра, показати основні функції ядра і його взаємозв’язки з іншими органелами клітини; розширити... |
Семестрова різнорівнева контрольна робота для учнів 11 класу, що навчаються за профілем «Мова, індивід, суспільство», «Лінгвістична риторика», «З історії риторики й ораторського мистецтва», «Система функціональних стилів... |
Глущик С. В. та ін. Сучасні ділові папери : Навчальний посібник Мета: ознайомити з основними прийомами мислення, вимогами до мовлення і мислення, формувати вміння правильно читати й осмислювати... |
Тема. Бесіда про архітектуру. Архітектура як вид мистецтва Мета: поглибити знання учнів про архітектуру як вид мистецтва;ознайомити учнів з архітектурою м. Києва; розвивати в учнів навички... |
Урок засвоєння нових знань Мета уроку: поглибити знання учнів про малі тіла Сонячної системи; формувати й розвивати в учнів наукові знання, які необхідні для... |
Тема : Пряма мова. Діалог Мета : систематизувати і поглибити знання учнів про способи передачі чужого мовлення; формувати вміння правильно розставляти розділові... |
ТЕМА: Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом... МЕТА: поглибити знання учнів про граматичну основу речення, способи вираження підмета й присудка, дати загальне уявлення про речення... |
УРОК №9 Тема. Відрізок. Довжина відрізка Мета: закріпити і поглибити знання учнів про властивості довжини відрізка і назви нових понять; відпрацювати навички розв'язання... |