Уроку


Скачати 67.42 Kb.
Назва Уроку
Дата 25.10.2013
Розмір 67.42 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Право > Урок
Дата_____________

клас_______________

вчитель__________________
Предмет: Малюнок (лабораторно - практичне заняття)
Тема уроку: Перспектива. Ознайомлення з лінійною

та повітряною перспективою.
Тип уроку - засвоєння нових знань і вмінь та застосування їх на практиці

Мета:

Навчальна - дати поняття про перспективу як наукову дисципліну та її загальні терміни; ознайомити з видами лінійної перспективи; учити застосовувати знання в практичній діяльності;

Розвиваюча - розвивати просторову уяву; формувати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки; сприяти розвитку пізнавальної активності шляхом створення проблемних ситуацій;

Виховна – виховувати повагу до праці, любов до навчання – пізнавання нового, незвіданого.

Обладнання:

для вчителя - відеоряд картин художників різних епох і фотографій архітектурних споруд, плакати з прикладами визначення різних видів перспективи і побудови геометричних предметів у перспективі, дротяні та гіпсові моделі. куба, циліндра;

для учня - альбом, графітовий олівець, гумка.


Вузлики на пам 'ять

Перспектива ( від латин, — бачу наскрізь, уважно розглядаю)

1) Наукова дисципліна, що вивчає закономірності зображення тривимірного простору на картинній площині.

2) Спосіб зображення об'ємних фігур на картинній площині залежно від змін їхніх обрисів, форми, забарвлення, зумовлених ступенем віддаленості від глядача.
Перспективне скорочення — властивість людського ока, за якої всі умовні лінії, що переходять через предмет, який сприймається, збігаються в одній точці.
Лінія горизонту — перспективна лінія, отримана перетином уявної горизонтальної площини, розташованої на рівні очей того, хто малює, з картинною площиною; поділяє картинну площину на дві частини — верхню й нижню.
Лінійна перспектива — вид перспективи, що показує, у скільки разів зменшиться віддалена частина предмета в порівнянні з наближеною, завдяки чому з'являється можливість правильно зображати предмет у будь-якому положенні.
Головна точка сходження — точка перетину головного променя зору з картинною площиною; завжди розташована на лінії горизонту. Ще — центральна точка сходження.
Центральна перспектива — зображення предмета, де один із його боків має бути паралельним до картинної площини.
Кутова перспектива — зображення предмета, контури і площини якого не збігаються в одній точці, а напрямляються до двох точок сходження, що розташовані справа і зліва від спостерігача.

Хід уроку
Організація учнівського колективу

Мотивація навчальної діяльності минулою нашою темою була: ділення плоских фігур на рівні частини. Ми зазвичай працювали із геометричними фігурами які лежать на площині і є вони плоскими (презентація №1) Та вони не завжди так зображаються адже нам відомо слово – об’єм…
Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань ( слово вчителя)

Усе, що ми бачимо навкруги, має форму, яка найкращим чином характеризує будь-яку річ. Також ми загострюємо увагу на формі, коли стараємося графічно представити який-небудь предмет на зображальній площині.

Будь-яка форма, що пройшла через наше зорове сприйняття, може асоціюватися у нашій свідомості з іншими подібними формами, із якими наша уява буде створювати певні відношення та зв'язки.

Швидкий нарис олівцем, невмілий дитячий малюнок або просто каракулі — усе це одразу нам нагадує якусь фігуру, народжену нашою свідомістю на основі утілюваних у пам'яті образів. Більш того, ми підсвідоме прагнемо шукати та встановлювати цю схожість форм.

Проблемне запитання.

— Із якими предметами асоціюється форма куба, призми, циліндра, конуса, кулі?

Слово вчителя.

Подивіться, будь ласка, у вікно. Через віконне скло перед вами предстане простір у перспективі. Якщо б можливо було обвести на склі обрис предметів (будинків, дахів, стін, вікон), що ви бачите, то ви б отримали перспективне зображення, тобто перспективну
картину (слайд №2)

Етап засвоєння нових знань
Випереджальне завдання

Учитель пропонує учням визначити, які види перспективи є у відеоряді картин і фотографій,: центральної, знизу вгору, кутової. Щоб правдиво намалювати предмет на площині паперу, треба передати його видиму перспективну форму (перспективу) з усіма характерними особливостями і властивостями: будовою, пропорціями, об'ємом, матеріалом, розташуванням у просторі (слайд №3)
Перспектива ( від лат. Perspectus- побачений крізь що-небудь, ясно побачений) один із способів зображення об'ємних тіл на площині або іншій поверхні відповідно до уявних змін їх величини, форми і чіткості, викликаних розташуванням у просторі і мірою віддаленості від спостерігача (БСЭ. М., т. 32, Теорія лінійної перспективи вивчається у спеціальному курсі нарисної геометрії. Тому розглянемо тільки окремі елементи спостережливої перспективи, знання яких необхідне при малюванні з натури (презентація №2)
Як видно з приведеного рисунка розміри і видима форма предметів змінюються залежно від відстані і положення їх відносно точок зору. Простежимо уважно характер перспективних змін.
Залежно від того, де знаходяться предмети, вище або нижче рівня очей, далі або ближче від нас, залежно від їх повороту видима форма предметів значно змінюється:
а) при віддаленні від ока розміри предметів поступово зменшуються;
б) горизонтальні лінії (горизонтальні сторони дахів, краї тротуарів, рейки і т.д.), віддаляючись, прямують до умовної площини, розташованої на рівні очей глядача. Ті з них, що знаходяться вище за рівень очей, при віддаленні йдуть зверху вниз, а ті, що знаходяться нижче, прямують знизу вгору. Паралельні горизонтальні лінії, віддаляючись, не тільки зближуються, але на рівні очей сходяться в одну точку;
в) все, що в натурі має вертикальний напрям (стовпи, вертикальні стіни будинків і т.д.) на рисунку виглядає вертикальним;
г) перспективний вигляд предметів циліндричної форми залежить від зміни круглих основ.
Щоб добре уяснити основні перспективні зміни і навчитися вільно бачити їх при зображенні натури, познайомимося з основними елементами перспективи:

Прямокутна проекція точки зору на площину називається головною точкою.

Прорізна вертикальна площина, через яку людина спостерігає предмети називається картиною.
Лінія горизонту утворює з перетину з предметом уявної горизонтальної площини, що проходить на рівні очей. Якщо ми піднімаємося вгору або опускаємося вниз, то відповідно до зміни рівня ока змінюється і положення лінії горизонту.
Залежно від того, де знаходиться предмет - вище за рівень очей або нижче, видима його форма виглядає по-різному. У предметів, які розташовані вище за лінію горизонту, видні їх нижні сторони, а у предметів, що знаходяться нижче - верхні. При цьому значно змінюється напрям горизонтальних ліній (ребра куба, грані площин), що віддаляються від нас в яку - небудь сторону.
1. Перспектива горизонтальних ліній і площин.
Оскільки об'ємний предмет є поєднанням поверхонь у просторі, а поверхня обмежена певною лінією, то зміна контурів того чи іншого предмета по відношенню до глядача залежить від положення поверхонь у просторі, які створюють цей предмет, і ліній, що обмежують площини.
Приклад: прямокутник у перспективі, дві сторони якого паралельні картині, а дві сторони перпендикулярні до картини, направлені в точку сходу.
Якщо горизонтальні прямокутник або квадрат по відношенню до картинної площини розташовані під кутом, то ідучи в глибину, їх сторони (лінії) будуть направлені не в головну точку, а в точки сходу, розташовані по праву і ліву сторони від неї
Щоб намалювати предмет круглої форми, треба коло вписати в квадрат, потім побудувати квадрат у перспективі, а потім по допоміжних точках вписати в нього еліпс. При зображенні в перспективі кола треба звертати увагу на плавне округлення замкненої кривої і на те, щоб передня половина кола, зображеного в перспективі, була більшою, ніж задня.
Робота над формуванням термінів, навичок і вмінь.

Учитель дає визначення загальних термінів перспективи: «перспектива», «перспективне скорочення», «лінійна перспектива», «лінія горизонту», «точка зору», «точка сходження», «головна точка сходження» та ін., по плакатах та педагогічному малюнку на дошці пояснює правила виконання різних видів перспективи

Практична робота

Тема:

Виконання вправ з побудови геометричних тіл

у перспективі
Методичні рекомендації - Учні виконують начерки геометричних тіл у перспективі. Учитель допомагає їм порадами, рекомендаціями від простого до складного (папка-«відеоматеріал»)
Послідовність роботи:

1. Провести лінію горизонту.

2. Вибрати одну або дві точки сходження, залежно від виду перспективи.

3. Намалювати куб (циліндр) у перспективі на різному рівні відносно лінії горизонту.
Підведення підсумків уроку

Оцінювання робіт (мотивація)
Завдання додому - Принести: графітовий олівець, гумку, альбом.
Поспостерігати за проявами лінійної перспективи у навколишньому середовищі.

Замальовки предметів округлої форми

Навчитися робити замальовки має кожний, хто хоче по-справжньому вміти малювати. Невеликий блокнот чи альбом для замальовок і олівець треба тримати завжди готовими.

Усі предмети симетричні — їх вигляд під час обертання навколо осі не змінюється, і на малюнку їх бокові краї лежать на однаковій відстані від осі. Тому починай малювати такі предмети з лінії осі та слідкуй за симетричним розташуванням їх лівого і правого боків.

Особливу увагу зверни на малюнок дна та верхнього краю, а в предметах складеної форми — також і на межі між їх частинами. Найчастіше їх видно як більш або менш стиснуті овали. Малюй їх наскрізь так, наче предмет прозорий.

Спочатку малюй предмети, що стоять прямо. У них вісь буде завжди сторчовою, і малювати її легше.
Прибирання робочого місця



Схожі:

Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство...
В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання
Уроку виробничого навчання
Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується...
«загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
УРОКУ Тема уроку
Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням...
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку
Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку
Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання  
Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка