|
Скачати 0.82 Mb.
|
національнА АКАДЕМІЯ внутрішніх справ Кафедра кримінології та кримінально-виконавчого права аналіз ТА ПРОГНОЗ злочинностіНавчально-методичний комплекс для спеціальностей освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» підготовки фахівців для органів внутрішніх справГалузь знань «Право» (0304) за спеціальністю «Правознавство» (8.03040201); «Правоохоронна діяльність» (8.061102); галузь знань «Специфічні категорії» (1801) спеціальність «Управління у сфері правопорядку» (8.18010002)Київ – 2011 Укладачі: Василевич В.В – кандидат юридичних наук, доцент Кулакова Н.В. - кандидат юридичних наук, доцент Поліщук Г.С. - кандидат юридичних наук, доцент Микитчик А.В. - кандидат юридичних наук Рецензенти: Олефір В.І. - доктор юридичних наук, професор Осадчий В.І. - доктор юридичних наук, професор Навчально-методичний комплекс обговорений та схвалений на засіданні кафедри кримінології та кримінально-виконавчого права (« 28 » квітня 2011 р., протокол № 14) Аналіз та прогноз злочинності: Навчально-методичний комплекс. к.ю.н. доц. В.В. Василевич, к.ю.н., доц. Н.В. Кулакова та ін. / За ред. д.ю.н. проф. О.М. Джужи. - К.: НАВС. – 2011. – с.© Національна академія внутрішніх справ, 2011 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯДана навчальна програма розроблена відповідно до Навчального плану підготовки фахівців для органів внутрішніх справ освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» галузі знань «право» (0304) за спеціальністю «правознавство» (8.060101), за спеціальністю «правоохоронна діяльність» (8.061102), галузі знань «специфічні категорії» (1801) спеціальність «управління у сфері правопорядку» (8.18010002) схвалена на засіданні Вченої ради НАВС 29 березня 2011 р., протокол № 5. Необхідною умовою ефективної правоохоронної діяльності є систематичне здійснення кримінологічного аналізу злочинності, котрий дозволяє: отримати повну, детальну та максимально достовірну за існуючих організаційних та матеріально-технічних умов інформацію щодо стану злочинності на певній території за певний період часу та дослідити територіальні відмінності; розповсюдженості злочинів окремих типів та видів (складів); характеристики осіб, які вчинили злочини; стану та тенденцій віктимізації; соціально-економічних явищ та процесів, що впливають (негативно або позитивно) на злочинність; розробити план та прогноз змін у стані, структурі та динаміці злочинності на певній території, що ймовірно можуть статися протягом визначеного періоду часу у майбутньому. Здійснення аналізу та прогнозу злочинності є одним з головних напрямів реалізації функції МВС України щодо організації інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів внутрішніх справ (ОВС). Міністерство внутрішніх справ України відповідно до покладених на нього завдань п. 23 організовує інформаційно-аналітичну діяльність органів внутрішніх справ, формує довідково-інформаційні фонди, веде оперативно-пошукові та криміналістичні обліки, здійснює обробку персональних даних, у межах своїх повноважень складає статистичну інформацію, забезпечує режим доступу до інформації, надає інформаційні послуги. МВС України має право згідно з Положенням 1 п. 47) визначає основні напрями розвитку науки і освіти з питань діяльності МВС України, бере участь у проведенні відповідних наукових, науково-дослідних, кримінологічних і соціологічних досліджень, а також у розробленні за їх результатами науково-практичних пропозицій, методичних рекомендацій. Загальний обсяг навчального часу для вивчення дисципліни «Аналіз і прогноз злочинності» у навчальних планах підготовки освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» визначений вимогами зазначеного вище Навчального плану і становить не менше 108 академічних годин. Для забезпечення належного рівня кримінологічного аналізу та прогнозу, отримання достовірних, повних та придатних для порівняння даних необхідно дотримуватися єдиних методичних принципів здійснення аналізу та прогнозу, використовувати стандартний набір методів збору, представлення та аналізу інформації. Зазначена дисципліна має на меті навчання поряд зі стандартними методами аналізу та здійснення прогнозу злочинності більш глибоких аналітичних методів та процедур. До предмету кримінологічного аналізу та прогнозу злочинності належать: 1) злочинність, її стан, рівень, структура, динаміка, територіальна розповсюдженість (географія); 2) характеристика окремих видів злочинів, виділених за певними кримінально-правовими та кримінологічними ознаками – родовим об’єктом посягання, характером злочинних дій, складом злочину, обставинами його вчинення (місце, час, спосіб тощо), формою вини, особливостями суб’єкту вчинення злочину (стать, вік, професія, наявність попереднього злочинного досвіду тощо); 3) особа злочинця – розподіл осіб, які вчинили злочини, за соціально-демографічними та кримінологічними ознаками (стать, вік, соціальний стан, сімейний стан, рівень освіти тощо); 4) аналіз стану і тенденцій віктимізації; 5) причини та умови (фактори) економічного, соціального, демографічного, політико-правового, соціально–психологічного характеру, що сприяють вчиненню злочинів; 6) прогноз та план злочинності в цілому та окремих видів злочинів. Зміст основних ознак та показників, методи розрахунку останніх будуть розкриватися при викладенні дисципліни аналізу та прогнозу по кожній темі дисципліни. 2. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИМета вивчення дисципліни полягає у формуванні у майбутніх фахівців (магістрів) умінь та компетенцій для забезпечення ефективного аналізу і прогнозу злочинності з урахуванням досягнень науково-технічного прогресу та міжнародного досвіду, а також з обов’язковим дотриманням усіх вимог методології аналізу та прогнозу злочинності. Мета курсу – вивчення методів кримінологічного аналізу та прогнозу злочинності, який являє собою дослідження процесів та явищ, що характеризують злочинність, або певним чином впливають на неї. Викладання дисципліни «Аналіз та прогноз злочинності» передбачає загальну та спеціальну мету. Основні професійні компетенції Засвоївши програму навчальної дисципліни «Аналіз і прогноз злочинності» магістри за відповідними напрямами підготовки, спеціальностями та спеціалізаціями мають бути здатними вирішувати професійні завдання з урахуванням вимог аналізу та прогнозу злочинності та володіти такими основними професійними компетенціями з аналітичної діяльності: у науково-дослідній діяльності:
в організаційно-управлінській діяльності:
у педагогічній діяльності:
отримання на практичних заняттях навичок по опрацюванню даних правової статистики, а також документів первинного обліку з метою аналізу показників злочинності у консультаційній діяльності:
3. РОЗПОДІЛ НАВЧАЛЬНОГО ЧАСУ |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «історіЯ держави... ... |
Методичні рекомендації до виконання курсової роботи для студентів... Методичні рекомендації до виконання курсової роботи для студентів напрямку підготовки «комп’ютерні науки» освітньо-кваліфікаційного... |
Національна академія внутрішніх справ Навчально-науковий інститут... Схвалено на засіданні кафедри цивільно-правових дисциплін Навчально-наукового інституту права та психології Національної академії... |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ УКРАЇНСЬКА МОВА... Семененко Л. Л. ― старший викладач кафедри юридичного документознавства, кандидат філологічних наук |
Програма фахових вступних випробувань на здобуття освітньо-кваліфікаційного... Задачею фахового вступного випробування на ступінь магістра є відбір осіб з числа бажаючих отримати згаданий вище ступінь, які мають... |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС для студентів усіх спеціальностей НАКККіМ Затверджено України: навчально-методичний комплекс для студентів усіх спеціальностей НАКККіМ /уклад. П. С. Гончарук, О.І. Путро, А. В. Святненко.... |
Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни... Автори: Яріш О. В., доцент кафедри фінансів Полтавського університету споживчої кооперації України, к е н |
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ВНУТРІШНІХ... Анотація навчальної дисципліни зі структурно-логічною схемою (міждисциплінарними зв’язками ) |
Спеціальність 18010015 «Консолідована інформація» Національний університет «Львівська політехніка» готує фахівців кваліфікації 2432. 2 „Аналітик консолідованої інформації” освітньо-кваліфікаційного... |
Результати фахового тестування вступників для здобуття освітньо-кваліфікаційного... Результати фахового тестування вступників для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра на основі освітньо-кваліфікаційного... |