План навчального проекту
Автор навчального проекту:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові:
|
Дідук Тетяна Олександрівна
|
Місце роботи / Назва навчального закладу:
|
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
|
Місце проживання автора проекту:
|
Вінницька область Калиновський район с. Райки
|
Відомості про тренінг:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові тренера (тренерів):
|
Кобися Алла Петрівна
|
Місце проведення тренінгу:
|
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
|
Дати проведення тренінгу:
|
12.02.10 – 12.05.10
|
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було вказане ваше ім’я як автора проекту?
|
Так Ні
|
Опис проекту
|
Назва проекту:
|
КАЗКОВИЙ СВІТ ДИТИНСТВА
|
Основні питання:
|
Ключове питання:
|
Яка роль казки у житті людини?
|
Тематичні питання:
|
Як впливає на нас казка?
Чи завжди казки вчать добру?
|
Змістові питання:
|
Що таке казка?
Які є види казок?
Які герої найчастіше зустрічаються в казках?
|
Стислий опис:
|
Ми вирішили здійснити подорож у світ казки. Для цього нам потрібно дати відповідь на такі питання: чи завжди казка вчить добру та який вплив вона на нас? Ми здійснимо подорож у чарівний світ казки та дізнаємось, хто зустрічається з казкових героїв найчастіше. Ми проведемо опитування серед різних вікових груп (дорослих та однолітків)та узагальнимо результати дослідження, зробивши відповідні висновки, оголосимо конкурс на кращу казку та проаналізуємо різні казки на те, чому вони навчають.
|
Навчальні предмет(и):
|
Основи економіки
Українська мова і література
Зарубіжна література
Музика, образотворче мистецтво
Інформатика
Всесвітня історія
Іноземна мова
|
Людина і суспільство/Основи філософії
Я і Україна/Довкілля/ Природознавство
Фізика, астрономія
Математика
Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ
Біологія
|
Географія
Хімія
Історія України
Основи правознавства
Трудове навчання
Інше:
Інше:
інше:
|
Класи:
|
1–4
5-7
Інше:
|
8-9
10-11
Інше:
|
Державні освітні стандарти та навчальні програми:
|
Читання
Визначення базового компонента змісту початкової освіти з читання ґрунтується на особливостях мовленнєвого розвитку молодших школярів та на основі таких принципів: тематично-жанрового, художньо-естетичного та літературознавчого.
Мовленнєвий розвиток у курсі "Читання" зорієнтований на інтенсивне формування у школярів відповідних умінь, навичок. Тематично-жанровий та художньо-естетичний принципи є визначальними під час добору творів для читання, передбачають встановлення зв'язків між усіма видами мистецтва, прилучення школярів до літератури як мистецтва слова.
Метою початкового курсу "Читання" є формування першооснов читацької культури молодших школярів, емоційно-оцінного ставлення до змісту прочитаного, формування особистості дитини засобами художнього слова.
Для досягнення цієї мети виконуються такі завдання:
-
формування в учнів навичок читання як виду мовленнєвої діяльності;
-
розвиток зв'язного мовлення;
-
вироблення у школярів умінь працювати з текстом художнього твору;
-
збагачення досвіду естетичного сприймання і художніх творів, розвиток образного мислення, розширення світогляду учнів;
-
розвиток творчої діяльності;
-
формування потреби в самостійному читанні книжок, розвиток інтересу до творчості письменників, майстрів мистецтва слова;
-
введення дітей у світ морально-етичних цінностей через художні образи літературних творів;
-
розвиток читацької самостійності учнів.
Особливості жанрів художніх та науково-пізнавальних творів для молодших школярів:
казка як фольклорний художній твір, у якому є вимисел, елементи чудесного та фантастичного, герої українських народних казок, літературна казка.
Мистецтво
Метою цієї освітньої галузі є розвиток особистісно-ціннісного ставлення до мистецтва, здатність до сприймання, розуміння і створення художніх образів, художньо-творча самореалізація і духовне самовдосконалення.
В основу змісту цієї освітньої галузі покладено принцип об'єднання різних видів мистецтв та визначення художньої культури як системи скоординованих знань, опанування якими необхідне для формування в свідомості учнів цілісної художньої картини культурного простору.
Людина і світ
Зміст цієї освітньої галузі визначається особливостями соціалізації особистості молодшого школяра в українському суспільстві.
Основною метою освітньої галузі є:
-
засвоєння узагальнених та емпіричних уявлень і понять, які відбивають основні властивості та закономірності реального світу, місце в ньому людини; розширюють і систематизують соціальний та пізнавальний досвід молодшого школяра;
-
забезпечення первинних ціннісних орієнтацій у різноманітних галузях життя, культурній спадщині України, регіону, сім'ї;
-
створення передумов для усвідомленого сприйняття та засвоєння соціальних норм, традицій українського народу, культурних і статево-рольових стандартів поведінки.
Основними структурними компонентами змісту цієї освітньої галузі є:
знання про українське суспільство, довкілля, в якому живе дитина, способи пізнання й орієнтації в навколишньому житті; первинні моральні та оцінні поняття і уявлення, уміння виконувати пізнавальні дії, виявляти залежності, робити самостійні висновки, спілкуватися з людьми, оцінювати вчинки. Значне місце відводиться ознайомленню із сенсорними еталонами і набуттю навичок поведінки в природному та соціальному оточенні.
До змісту освітньої галузі, крім перелічених традиційних компонентів, включено емоційно-ціннісні, особистісні, які виражають ставлення до отримуваних знань, створюють міжсуб'єктність спілкування в процесі пізнавальної, комунікативної діяльності, проявляються у переживаннях, смислотворчості учнів і є потужним джерелом мотивації їх навчання.
|
Навчальні цілі та очікувані результати навчання:
|
Діяльність учнів:
|
Навчальні цілі:
оцінити виховний зміст казки;
порівняти результати досліджень;
навчитись складати анкети та проводити їх;
виявити та узагальнити характерні риси героїв казок;
узагальнити результати досліджень.
Очікувані результати включають:
вміння використовувати наукові методи дослідження для вирішення проблем;
демонструвати можливості використання математики для оцінки достовірності одержаних результатів;
використовувати електронні таблиці для організації та аналізу даних та створення графіків та діаграм, які наочно демонструють співвідношення між даними;
досліджувати приклади та співвідношення між даними, представляти ці дані в різних форматах;
робити висновки, які підтримуються науковими підтвердженнями.
|
проаналізувати дитячі казки;
скласти питання для анкет;
провести опитування;
порівняти результати отриманих даних;
зробити висновки;
створити презентацію;
створити публікацію;
створити веб-сайт;
узагальнити результати роботи у вигляді відповіді на основне запитання: «Яка роль казки у житті людини?»
|
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:
|
25 днів
|
Вхідні знання та навички:
|
Вміння орієнтуватися у великій кількості інформації.
Знати різницю між авторськими та народними казками.
Функціональні знання клавіатури та вміння користуватися мишею (вміння роздруковувати, вставляти, копіювати, зберігати інформацію на комп’ютері)
Базові знання з використання текстового редактора
|
Матеріали та ресурси:
|
Фотоапарат
Принтер
Цифровий фотоапарат
Програвач DVD-дисків
Засоби для зв’язку з Інтернетом
|
Лазерний диск
Відеокамера
Проектор
Сканер
Телевізор
|
Комп’ютер(и)
Відеомагнітофон
Обладнання для проведення відеоконференцій
Інше:
|
Програмне забезпечення:
|
Бази даних
Табличний процесор
Видавничі системи
Програми для підтримки роботи з електронною поштою
Енциклопедія на компакт-диску
|
Програми опрацювання зображень
Веб-браузер для перегляду веб-сайтів
Програми для створення мультимедійних презентацій
|
Програми для створення веб-сайтів
Текстовий редактор
Програми для створення публікацій
Архіватори
Інше:
|
Друковані матеріали:
|
«Українські народні казки», «Казки народів світу»
|
Ресурси Інтернету:
|
http://iatp.org.ua/cen/virtual/job/new_boardua/
http://www.lib.ru/TALES/TALESENGTRANS/barynya.txt
|
Інше:
|
|
Диференціація навчання:
|
Обдаровані учні:
Заохочувати обдарованих учнів досліджувати подібні теми.
Провести конкурс на найкращу казку, придуману ними.
Якщо учні мають хороші навички роботи з комп’ютером, запросити їх до створення класної веб-сторінки.
|
Оцінювання знань та вмінь учнів:
|
Оцінювання знань з основ літературознавства: учні читатимуть та аналізуватимуть з точки зору виховного впливу казки.
Оцінювання роботи над інформаційними бюлетенями: буде вестися згідно критеріїв оцінювання вміщених в Портфоліо.
Оцінювання роботи над спільним веб-сайтом: буде вестися згідно критеріїв оцінювання вміщених в Портфоліо.
|
Ключові слова:
|
Казка, дитячий вік, авторські казки, народні казки, українська народна казка, казки народів світу
|
Intel® навчання для майбутнього
©2005 Intel Corporation. Всі права захищені
|