План навчального проекту
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
Автор навчального проекту:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові:
|
Лазаренко Наталя
|
Місце роботи / Назва навчального закладу:
|
Вінницький державний педагогічний університет імені М. Коцюбинського Інститут історії, етнології та права
|
Місце проживання автора проекту:
|
місто Вінниця вул. Фрунзе 45, кв. 78
|
Відомості про тренінг:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові тренера (тренерів):
|
Тозюк Світлана Юріївна
|
Місце проведення тренінгу:
|
Вінницький державний педагогічний університет імені М. Коцюбинського
|
Дати проведення тренінгу:
|
23.11.2009-22.12.2010р.
|
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було вказане ваше ім’я як автора проекту?
|
Так Ні
|
Опис проекту
|
Назва проекту:
|
Коріння шлюбу
|
Основні питання:
|
|
Ключове питання:
|
Чи збереглися традиції весільних обрядів?
|
|
Тематичні питання:
|
Чи мають місце весільні обряди сьогодні?
|
|
Змістові питання:
|
1. У чому полягав обряд сватання?
2. Коли найкраща пора для одружання?
3. Як приймали господиню в свекришиній хаті?
4. Чи завжди одружуються через кохання?
5. Як відзначають сьогодні весілля?
|
Стислий опис:
|
Проект «Коріння шлюбу» розрахований на учнів 10-11 класу, об'єднує такі навчальні предмети: нарознавство, історія України та українська література.
В ході роботи над проектом учні на основі базових знань з курсу народознавчства, історії України відшукають інформацію про обряд весілля, з’ясують причини укладання шлюбу, проведуть опитування та на основі отриманих даних будують графічну діаграму, аналізують опрацьований матеріал і роблять висновки та готують тематичну публікацію.
Заключним етапом проекту буде створення презентації та Веб сайту за результатами досліджень та висновками проекту.
Результатами даного проекту є випуск буклету із описаням весільних обрядів.
|
Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект
|
Основи економіки
Українська мова і література
Зарубіжна література
Музика, образотворче мистецтво
Інформатика
Всесвітня історія
Іноземна мова
|
Людина і суспільство/Основи філософії
Я і Україна/Довкілля/ Природознавство
Фізика, астрономія
Математика
Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ
Біологія
|
Географія
Хімія
Історія України
Основи правознавства
Трудове навчання
Інше:
Інше:
інше:
|
Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект
|
1–4
5-7
Інше:
|
8-9
10-11
Інше:
|
Державні освітні стандарти та навчальні програми:
|
Освітня галузь "Суспільствознавство"
Завданнями освітньої галузі є:
підготовка учнів до взаємодії з соціальним середовищем, до самореалізації їх як особистостей в умовах багатоманітного світу через засвоєння комплексу знань, формування відповідних компетенцій;
формування в учнів національних та загальнолюдських цінностей, толерантного ставлення та поваги до інших народів, правової свідомості, економічного мислення;
формування в учнів критичного мислення, навичок оцінювання суспільних явищ і процесів, життєвих та прикладних особистісно-життєтворчих, соціалізуючих, комунікативних, інтелектуально-інформаційних навичок;
формування в учнів почуття власної гідності, відповідальності, особистого ставлення до подій і явищ суспільного життя, досвіду емоційно-оцінної діяльності, здатності визначати власну активну життєву позицію, робити свідомий вибір, встановлювати особисті цілі, спрямовані на розвиток суспільства, держави, забезпечення власного добробуту та добробуту своєї родини.
Загальні змістові наскрізні лінії освітньої галузі - людина - людина, людина - суспільство, людина - природа.
Через зміст освітньої галузі розкривається сутність соціальних явищ і процесів, що відбуваються в ході історичного розвитку людства загалом і українського народу зокрема.
Змістове наповнення галузі базується на українознавчих засадах. Воно спрямоване на виховання в особистості рис патріота України, активного компетентного громадянина, людини з гуманістичними і демократичними цінностями.
Структурні компоненти освітньої галузі - історія рідного краю, історія України, всесвітня історія, право, мораль, економіка, філософія, громадянська освіта.
|
Навчальні цілі та очікувані результати навчання:
|
В ході роботи над проектом учні повинні дослідити та проаналізувати весілні обряди українського народу, розкрити їх роль і значення в сучасному весіллі. Також учні дізнаються про історію цих обрядів. Учні повинні збагнути цінність весільних обрядів для сучасного весілля. Розвинути дослідницькі навички, уміння аргументувати, відстоювати свою точку зору. В результаті учні створюють презентацію, публікацію та веб-сайт.
|
Діяльність учнів:
|
Перед початком роботи учні знайомляться з темою «Коріння шлюбу» та проблемою проекту «Чи мають місце весільні обряди сьогодні?». Учні розподіляють обов'язки між членами груп та здійснюють пошук інформації в Інтернеті, газетах, журналах та інших джерелах , дають відповідь на поставлені питання.
Для того, щоб створити презентацію, публікацію та Веб сайт учні проводять аналіз та синтез досліджуваного питання. Використовуючи отримані дані, вони будують графічну діаграму та роблять висновок, що сьогодні можна схвалювати сучасну молодь за втілення весільених обрядів в сучасне весілля авторами яких були наші предки та час.
|
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:
|
4 тижні
|
Вхідні знання та навички:
|
Для того, щоб працювати в проекті учні повинні знати володіти знаннями з народознавства «Весільний обряди в Україні».
Навички пошуку інформації в мережі Інтернет. Базові знання та навички роботи в текстовому редакторі Word, табличному процесорі Excel. Вміння створювати презентацію, публікацію, веб-сайт, вміти працювати в групах, аналізувати і робити висновки.
|
Матеріали та ресурси:
|
Обладнання (відмітити необхідні прилади):
|
Фотоапарат
Принтер
Цифровий фотоапарат
Програвач DVD-дисків
Засоби для зв’язку з Інтернетом
|
Лазерний диск
Відеокамера
Проектор
Сканер
Телевізор
|
Комп’ютер(и)
Відеомагнітофон
Обладнання для проведення відеоконференцій
Інше:
|
|
Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):
|
Бази даних
Табличний процесор
Видавничі системи
Програми для підтримки роботи з електронною поштою
Енциклопедія на компакт-диску
|
Програми опрацювання зображень
Веб-браузер для перегляду веб-сайтів
Програми для створення мультимедійних презентацій
|
Програми для створення веб-сайтів
Текстовий редактор
Програми для створення публікацій
Архіватори
Інше:
|
Друковані матеріали:
|
Здоровега Н. Нариси народної весільної обрядовості на Україні. Київ, 1974.
Климчук Ф. Традиційне весілля села Симоновичі // Вісник Львівського університету. Серія філол. Вип. 27. Українська фольклористика. Львів, 1999. С. 185-274.
Колесса Ф. Українська народна пісня в найновішій фазі свойого розвитку // Ювілейний збірник на пошану академіка Михайла Сергійовича Грушевського. Київ, 1928. С. 72-98.
Косаківський В. Весілля в с. Хоменках Шаргородського району Вінницької області (ХХ ст.) // Подільська старовина: Зб. наук. праць / Відп. ред. В.Косаківський. Вінниця, 1993. С. 373-376.
|
Додаткове приладдя та витратні матеріали:
|
Папір, олівці, ручки, фломастери.
|
Ресурси Інтернету:
|
www.myvin.com.ua
www.foto.te.ua
www.fhouse.org.ua
www.about-ukraine.com
|
Інше:
|
Екскурсія в краєзнавчий музей м.Вінниці
|
Диференціація навчання:
|
|
Обдаровані учні:
|
Обдаровані учні проводять аналітичну роботу та формулюють висновки.
|
Оцінювання знань та вмінь учнів:
|
Оцінювання знань учнів здійснюється за допомогою спостереження за розробленими критеріями презентації, публікації, веб-сайту.
|
Ключові слова:
|
Заручини, сватання, весілля, шлюб.
|
Intel® навчання для майбутнього
©2005 Intel Corporation. Всі права захищені
|