План навчального проекту
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
Автор навчального проекту:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові:
|
Бойко Тетяна Петрівна
Бережок Світлана Михайлівна
|
Місце роботи / Назва навчального закладу:
|
Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище
|
Місце проживання автора проекту:
|
м. Вінниця
|
Опис проекту
|
Назва проекту:
|
Мій рідний край: сторінки історії
|
Основні питання:
|
|
Ключове питання:
|
Чи знаєш ти свій рідний край?
|
|
Тематичні питання:
|
Які події з історії рідного краю потребують глибокого дослідження та вивчення?
Які історичні витоки минулого твого краю (міста, села)?
Як історія твого краю пов’язана з історичними подіями в житті українського народу?
|
|
Змістові питання:
|
Які люди твого краю творили сторінки історії? Що ти про них знаєш?
Твоя родина в історії рідного краю.
Яка історія архітектурних пам’яток твого краю?
|
Стислий опис:
|
Навчальний проект «Мій рідний край: сторінки історії» передбачає вивчення та дослідження історії свого рідного краю, оскільки кожна людина повинна знати насамперед історію своєї «малої батьківщини» − села, міста, району. А це, в свою чергу, допоможе краще вивчити і зрозуміти велику історію нашої держави − України.
В роботі над проектом учні проведуть історико-краєзнавчу та пошукову роботу щодо вивчення та пізнання історичного минулого свого міста, села, видатних історичних діячів, своєї родини, людей, які є живими свідками сторінок історії свого краю.
Участь у проекті допоможе учням зрозуміти, що пізнання історії свого народу, інтерес до історії рідного краю – це духовна потреба людини. Не можна любити того, чого не знаєш
|
Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект
|
Основи економіки
Українська мова і література
Зарубіжна література
Музика, образотворче мистецтво
Інформатика
Всесвітня історія
Іноземна мова
|
Людина і суспільство/Основи філософії
Я і Україна/Довкілля/ Природознавство
Фізика, астрономія
Математика
Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ
Біологія
|
Географія
Хімія
Історія України
Основи правознавства
Трудове навчання
Інше:
Інше:
інше:
|
Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект
|
1–4
5-7
Інше:
|
8-9
10-11
Інше: 17- 18 років
|
Державні освітні стандарти та навчальні програми:
|
Державний стандарт для курсу
“Політологія”
Основна навчальна і виховна мета освітньої галузі «Суспільствознавство» на цьому етапі полягає у створенні умов для свідомої орієнтації учнів у сучасному світі, суспільстві, формування у них відповідної активної соціальної та громадянської позиції, підвищенні рівня духовної культури школярів, культури спілкування і діяльності, для сприяння їх соціалізації, активному включенню в соціально-політичне та економічне життя суспільства, свідомому вибору та підготовці до майбутньої професійної діяльності
Зміст освіти
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Громадянське суспільство
Механізми функціонування політичної системи в Україні. Участь громадян у соціально-політичному житті. Цінності та якості, притаманні громадянинові демократичного суспільства. Україна та інтеграційні процеси в Європі; місце і перспективи України в глобалізованому світі. Стереотипи. Дискримінація
Людина і політика. Політичне життя суспільства Політика. Політичне життя громадянського суспільства. Людина-політика-влада. Політична система. Політика та ідеологія. Політика і мораль.
|
Уявлення про сутність громадянського суспільства, громадянський мир і співробітництво, наступність та відповідальність поколінь; приналежність до українського суспільства та європейської спільноти. Знання основних ознак інститутів громадянського суспільства, його функціонування та умов існування, сфер суспільного життя; принципів і цінностей демократичного громадянського суспільства, абсолютної цінності прав та свобод людини, особистих рис громадянина України. Уміння взаємодіяти із суспільством та його окремими інститутами в повсякденному житті; орієнтуватись у суспільних явищах і процесах сучасного світу та давати їм власну оцінку; конструктивно-критично мислити і критично ставитися до проявів стереотипного мислення, боротися з дискримінацією
Уявлення про політичну сферу та її роль у житті суспільства, необхідність збереження громадянської злагоди та миру в суспільстві, необхідність плюралізму та роль засобів масової інформації, вплив ідеології на політичну культуру. Знання структури, ролі органів та інститутів державної влади і їх співвідношення з діяльністю політичних рухів, партій та громадських (неурядових) об'єднань і організацій, основні процедури, за якими можуть взаємодіяти громадянин і держава, структурних елементів та механізмів функціонування політичної системи України, процедури участі у виборах. Уміння працювати з матеріалами засобів масової інформації, характеризувати особливості політичного життя у громадянському суспільстві, особливості виборчої системи України, пояснювати значення виборчої системи як показника рівня демократії в суспільстві
|
Державний стандарт для курсу
“Основи філософії”
Основна навчальна і виховна мета освітньої галузі «Суспільствознавство» на цьому етапі полягає у створенні умов для свідомої орієнтації учнів у сучасному світі, суспільстві, формування у них відповідної активної соціальної та громадянської позиції, підвищенні рівня духовної культури школярів, культури спілкування і діяльності, для сприяння їх соціалізації, активному включенню в соціально-політичне та економічне життя суспільства, свідомому вибору та підготовці до майбутньої професійної діяльності.
Зміст освіти
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Філософія
Філософські течії
|
Уявлення про загальний процес розвитку філософії та роль філософії в житті людства. Знання найвідоміших представників світової філософської думки та найпоширеніших філософських течій, філософських поглядів на сутність людини, її буття і духовність, суспільство, природу і світ. Уміння застосовувати філософські знання для пояснення подій і явиш у суспільстві
Уявлення про суспільство як складну самоорганізовану систему, місце людини в суспільстві, соціальне партнерство, соціальну захищеність, соціальну відповідальність, суть прогресу в суспільному житті. Знання соціальної структури українського суспільства, способів взаємодії і соціального партнерства різних соціальних
|
Державний стандарт для курсу
“Історія України"
Зміст освіти
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Новітня історія. Причини та наслідки світових війн XX ст. Світ у роки Першої та Другої світових війн.
Протистояння демократії і тоталітаризму
Українська революція початку XX століття. Здобуття Україною державної незалежності. Україна за тоталітарного режиму. Україна у Другій світовій війні. Велика Вітчизняна війна. Втрати та героїзм українського народу в Другій світовій війні. Післявоєнна відбудова і розвиток України. Соціальний, політичний та економічний розвиток країн світу в другій половині XX та на початку XXI століть. Утворення Європейського союзу та Ради Європи. Розвиток культури. Ліквідація колоніалізму, створення і розвиток незалежних держав. Відновлені та нові незалежні держави
Сучасність. Україна в умовах незалежності. Науково-технічний прогрес. Постіндустріальне суспільство. Зростання ролі освіти і знань. Культура. Єдність і зростання взаємозалежності сучасного людства. Глобалізаційні процеси. Інформаційне суспільство.
|
Уявлення про світові війни, життя людей в умовах тоталітаризму, в умовах демократії; розвиток людства на межі XX і XXI століть; напрями розвитку культури.
Знання причин, основних подій та наслідків світових війн для держав та їх громадян, основних подій боротьби України за державну незалежність у XX столітті; основних тенденцій та проблем розвитку людства в індустріальну та постіндустріальну епоху. Уміння аналізувати причини поразки визвольних змагань початку XX століття; давати оцінку вкладу українського народу у перемогу над фашизмом; характеризувати історичний процес відновлення в 1991 році державної незалежності України; державотворчі процеси в Україні; основні досягнення в розвитку науки, мистецтва
Уявлення про глобальні суперечностей сучасності, розв'язання яких є необхідною умовою виживання і розвитку людства, можливі альтернативи його розвитку і майбутнього. Знання облаштування та суперечностей сучасного світу. Уміння пояснювати основні загрози для людства XXI століття: проблеми війни і миру, гуманітарні та екологічні проблеми, давати оцінку міжнародному тероризму.
|
Джерело: Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. – К., 2004
|
Навчальні цілі та очікувані результати навчання:
|
Проект допоможе дітям знаходити інформацію історичного характеру, аналізувати, поєднувати історичні факти та події рідного краю в історичний ланцюг історії народу України.
|
Діяльність учнів:
|
На початку проекту учні знайомляться з презентацією керівника проекту та відповідними дидактичними матеріалами.
Потім об’єднуються в групи за об’єктами дослідження. Обговорюють тему, етапи дослідження та збору інформації, опрацьовують відомі історичні та літературні джерела. На чолі кожної групи координатор, який систематизує матеріал.
Наступний крок – виконання дослідницької та пошукової роботи, опрацьовування результатів, та розміщення їх в презентації та публікації, створюють веб-сайт.
|
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:
|
5 місяці
|
Вхідні знання та навички:
|
Знання історичних подій з історії України;
Вміння працювати з історичною літературою, архівними документами, історичними документами;
Навички оцінювання історичних та суспільних явищ, процесів;
Уміння розшукувати та опрацьовувати інформацію;
Вміння письмово переказувати, висловлювати власну думку дотримуючись історичної достовірності.
|
Матеріали та ресурси:
|
Обладнання (відмітити необхідні прилади):
|
Фотоапарат
Принтер
Цифровий фотоапарат
Програвач DVD-дисків
Засоби для зв’язку з Інтернетом
|
Лазерний диск
Відеокамера
Проектор
Сканер
Телевізор
|
Комп’ютер(и)
Відеомагнітофон
Обладнання для проведення відеоконференцій
Інше:
|
|
Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):
|
Бази даних
Табличний процесор
Видавничі системи
Програми для підтримки роботи з електронною поштою
Енциклопедія на компакт-диску
|
Програми опрацювання зображень
Веб-браузер для перегляду веб-сайтів
Програми для створення мультимедійних презентацій
|
Програми для створення веб-сайтів
Текстовий редактор
Програми для створення публікацій
Архіватори
Інше:
|
Додаткове приладдя та витратні матеріали:
|
Папір для принтера, маркери, ватман, дискети,
|
Ресурси Інтернету:
|
www.P.sy server.narod.ru
|
Інше:
|
Відвідування та екскурсії краєзнавчих музеїв та виставок
|
Диференціація навчання:
|
|
Обдаровані учні:
|
Учні виступають у ролі координаторів та керівників проекту, які систематизовують та обробляють дані
|
Оцінювання знань та вмінь учнів:
|
Оцінювання здійснюється у формі підсумкової роботи за результатами дослідження історичного об’єкту з врахуванням :
Роботи над архівними документами та іншими історичними джерелами з історії свого краю;
Історичної достовірності;
Унікальність пошукової роботи;
Репрезентативність та пізнавальне значення описуваного об’єкту;
Змістовність матеріалу;
Естетичне оформлення.
|
Ключові слова:
|
Край, батьківщина, історична подія
|
Intel® навчання для майбутнього
©2005 Intel Corporation. Всі права захищені
|