План навчального проекту Автор навчального проекту


Скачати 178.3 Kb.
Назва План навчального проекту Автор навчального проекту
Дата 24.03.2013
Розмір 178.3 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи

Intel® навчання для майбутнього

План навчального проекту




Автор навчального проекту:

Прізвище, ім’я та по-батькові:

Сафонова Ольга Олексіївна

Місце роботи / Назва навчального закладу:

Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Інститут педагогіки, психології і мистецтв

Місце проживання автора проекту:

Вінницька обл., м. Жмеринка, вул. Доватора, 27.




Відомості про тренінг:

Прізвище, ім’я та по-батькові тренера (тренерів):

Кобися Алла Петрівна

Місце проведення тренінгу:

Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Дати проведення тренінгу:

9.02.2011 - 10.05.2011



Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було вказане ваше ім’я як автора проекту?

Так Ні




Опис проекту

Назва проекту:

З бабусиної скрині…

Основні питання:

Ключове питання:

Етнічний одяг – прикраса чи оберег?

Тематичні питання:

  1. Які особливості національного костюму Поділля?

  2. Чи можна вважати вишивку оберегом?

  3. Чи можливе використання у сучасному одязі елементів етнічного одягу?

Змістові питання:

  1. Як по-іншому називають одяг українців?

  2. Що входить до складу національного костюму?

  3. Які функції виконує одяг?

  4. Які головні убори носили на Поділлі?

  5. В чому особливість сорочок для жінок і чоловіків на Поділлі?

  6. Який поясний одяг був поширений на Поділлі?

  7. Яке взуття відноситься до національного костюму?

  8. Які прикраси носили жінки Поділля?

  9. Які орнаменти переважають у вишивці Поділля?

  10. Які кольори переважають на вишиванках Поділля?

  11. Які особливості дитячого одягу Поділля?

  12. Який особливий елемент строю дівчини?

  13. Чи існують пісні, вірші, в яких згадується про одяг?

Стислий опис:

Проект із галузі «Людина і світ» для учнів 2 класу «З бабусиної скрині…» оснований на державних стандартах та навчальних програмах з таких предметів як: Я і Україна, українська мова і література, інформатика, образотворче мистецтво, трудове навчання. Основна ідея проекту полягає у розвитку у учнів навичок мислення високого рівня за Блумом, а саме: навчити учнів збирати інформацію, аналізувати та класифікувати її; висувати гіпотези та ідеї; обговорювати результати досліджень.

Спочатку учні ознайомлюються з презентацією вчителя, ключовими та тематичними питаннями. Отримавши завдання, вони діляться на динамічні групи. Учні розвиватимуть вміння працювати в групах, що сприятиме виробленню в них навичок колективної праці, згуртованості, відповідальності; сприятиме розвитку почуття взаємоповаги, підтримки, взаємодопомоги.

В групах діти опрацьовують інформацію в Інтернеті, виконують, відповідно до груп, свої завдання. Група – «Дослідники»: учні засобами глобальної мережі Інтернет шукають ознаки, за якими етнічний одяг українців можна поділити на групи; класифікують одяг за вибраними ознаками; визначають основні складові та розробляють термінологічний словничок комплексу національного одягу; відвідують Вінницький музей «Мій край - Поділля» та описують особливості народного костюму Поділля; визначають функції національного костюму українців.

Група – «Вишиваночка»: за допомогою Інтернету та запропонованої літератури учні знайомляться з найпоширенішими типами рушників Поділля; перераховують та записують орнаменти, що найчастіше зустрічаються на вишивці подолян; досліджують кольорову гаму та символи, які найчастіше зображувались на одязі. На початку проекту учні працюють над опитуванням бабусь з метою визначення найпоширенішого типу рушника. Для підведення результатів створюють кругову діаграму засобами Microsoft Exсel.

Група - «Золоті ручки»: засобами глобальної мережі Інтернет досліджують прикраси, що носили жінки на Поділлі, виготовляють їх, результат демонструють у вигляді творчих робіт; малюють ескізи сучасного одягу, використовуючи елементи національного костюму.;

Результати проведеної роботи фіксують в різних комп'ютерних програмах Microsoft Office: створюють презентацію в PowerPoint; створюють буклет, газету і власний веб-сайт в Publisher.

Наприкінці проекту проводиться виставка дитячих робіт з запрошенням батьків, директора школи та демонстрацією власних результатів.

Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект

Основи економіки

Українська мова і література

Зарубіжна література

Музика, образотворче мистецтво

Інформатика

Всесвітня історія

Іноземна мова

Людина і суспільство/Основи філософії

Я і Україна/Довкілля/ Природознавство

Фізика, астрономія

Математика

Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ

Біологія

Географія

Хімія

Історія України

Основи правознавства

Трудове навчання

Інше:      

Інше:      

інше:      

Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект

1–4

5-7

Інше:      

8-9

10-11

Інше:      

Державні освітні стандарти та навчальні програми:

Освітня галузь "Мова і література"

Мовна лінія

Слово, його лексичне значення.

Уміти пояснювати пряме значення вживаних у мовленні слів.

Тематичні групи слів - назв предметів і реалій матеріальної та духовної культури українського народу Розуміти значення слів, що стосуються предметів побуту, народних звичаїв та усталених історично уміти пояснити їх значення, в окремих випадках — походження уміти використовувати тематичні групи слів народознавчого змісту в мовленні
Освітня галузь "Мистецтво"

Візуальне мистецтво (образотворче)

Аналіз - інтерпретація та оцінювання творів образотворчого мистецтва з точки зору естетичного значення, художнього смислу, емоцій та вираження настрою Уміти на елементарному рівні аналізувати твори мистецтва,­ визначати виражені в них емоції, настрій, зміст, аргументовано висловлювати своє емоційно-ціннісне ставлення до них.

Практична робота за уявою, за зразком, робота на площині, декоративно-прикладна ді­яльність Уміти самостійно виконувати на­вчально-репродуктивні та творчі ро­боти на площині.
Освітня галузь «Технологія»

Напрями трудової діяльності

Технології і художні техніки предметно-перетворюючої діяльності. Мати уявлення про основні види, способи, засоби і предмети праці, уміти планувати послідовність трудових дій.

Трудове виховання і професійна інформація

Трудові традиції і звичаї українського народу як засоби трудового виховання. Виховання наполегливості, самоповаги, почуття власної гідності на основі результатів праці. Виявляти позитивне ставлення до трудових традицій і звичаїв українців. Виявляти активність у суспільно корисних видах трудової діяльності

Уміти розробляти дитячі художньо-технічні проекти і реалізувати їх у композиціях, макетах, моделях.

Формулювання творчого задуму засобами усного і писемного мовлення. Варіанти графічного втілення навчальної проектної ідеї. Вибір художніх технік для втілення навчального проекту у пошукових макетах або моделях. Уміти поєднувати мовленнєво-розрахункові, техніко-графічні і предметно-маніпуляційні дії у процесі технічної творчості, а мовленнєво-художні, художньо-графічні і предметно-пластичні дії - у процесі художньої творчості.

Уміти конструювати технічні моделі, виконувати репродуктивні (за зразком, малюнком, кресленням, ескізом, схемою, словесним описом) і творчі завдання ( за власним задумом).
Освітня галузь "Людина і світ"

Твій рідний край

Як виник одяг. Традиційні елементи в одязі свого краю. Особливості народного костюма.

Родина, рідня, рід

Національні особливості в сучасному побуті українців, в одязі.

Освітня галузь «Інформатика»

Усвідомлення можливостей використання комп’ютерних мереж і систем; можливостей комп’ютерного моделювання технічних засобів і процесів.

Уміння користуватися компютерними мережами і працювати з комп'ютерними системами різного призначення; застосовувати комп’ютерні засоби у проектній діяльності; адекватно добирати програмний засіб як інструмент пізнавальної діяльності.

Графічний редактор

  • основні операції щодо створення та редагування зображень за допомогою графічного редактора;

  • правила роботи в середовищі графічного редактора;

  • правила роботи з графічними файлами в середовищі графічного редактора;

Текстовий редактор

  • основні операції, які можна виконувати з текстом за допомогою текстового редактора;

  • правила роботи з текстовим редактором;

  • правила зміни параметрів символу та абзацу;

  • правила зміни параметрів сторінки;

Глобальна мережа Інтернет.

  • запускати на виконання програму-браузер; переглядати гіпертекстові сторінки; працювати з програмами-браузерами, створювати закладки на потрібних веб-сторінках; переміщуватися на сторінках в прямому і зворотному напрямках; вводити з клавіатури адресу потрібної веб-сторінки;

  • користуватися тематичними каталогами, пошуковими та метапошуковими системами для здійснення пошуку потрібних відомостей в Інтернеті.

Комп’ютерні презентації.

  • створювати найпростіші комп’ютерні презентації, що складаються із текстових слайдів, слайдів з малюнками, таблицями, діаграмами, схемами;

  • здійснювати перегляд слайдів;

  • налагоджувати, зберігати і запускати презентації.






Навчальні цілі та очікувані результати навчання:

Діяльність учнів:

Проект спрямований на досягнення належного рівня сформованості знань про національний костюм Поділля; особливості вишивки подолян.

Об’єднання учнів у динамічні групи сприятиме виробленню навичок працювати в колективі; виробленню почуття відповідальності один за одного, взаємодопомоги та підтримки; вміння планувати свою діяльність, будувати гіпотези та робити висновки з досліджень.

Учні вчаться усвідомлювати прочитане та аналізувати друковану літературу, визначаючи характерні ознаки етнічного одягу українців, за якими його можна розподілити на групи; класифікувати вбрання українців та представляти результати своєї діяльності у вигляді відповідних діаграм.

Визначаючи основні складові частини народного костюму, навчаться усно та письмово висловлювати власні оцінки щодо прочитаного, особистісно-творчо його переосмислювати, вчаться стисло подавати інформацію, розробляючи термінологічний словничок.

Відвідуючи музей, розвивають спостережливість, вміння виділяти головне та робити висновки.

Формуються навички збирати та обробляти інформацію за допомогою різних джерел інформації та представляти отримані дані у відповідних діаграмах.

Закріплюють здобуті знання, виконуючи тест.

При створенні презентації в учнів формуються навички: планувати, порівнювати, аналізувати, досліджувати, класифікувати ілюструвати, відбирати найяскравіші переконливі факти для демонстрування думок, ідей, вміння посилатися на використані джерела інформації; виступати перед аудиторією, коротко формулювати свою думку, структурувати свою доповідь,

Учні вчаться аналізувати готові роботи та представляти опис у відповідних таблицях, у них розвивається вміння аргументовано доводити власну думку.

При складанні діаграм учні, вчаться порівнювати, аналізувати, співставляти цифри, події, факти, та інші дані, добирають та аргументують свій вибір відповідного типу діаграми.

Учні вчаться висловлювати власне емоційно-ціннісне ставлення до результатів праці народних умільців; виявляти позитивне ставлення до трудових традицій і звичаїв українців.

Формуються вміння правильно оформляти свої ідеї, дослідження, висновки, логічно висловлювати свої думки.

Побудувавши діаграму в Excel, учні отримують навички систематизувати, порівнювати зібраний матеріал та правильно його відображати за допомогою діаграм для представлення і аргументування власної думки.

При створенні веб-сайту учні формують вміння збирати та обробляти інформацію за допомогою баз даних, вдосконалюють вміння використовувати засоби електронних комунікацій для навчання.

Учні вчаться отримувати інформацію за допомогою різних джерел, аналізувати і співставляти отримані дані, робити висновки, представляти отримані результати у таблиці.

Вчаться формулювати власні думки з приводу прочитаного.

Опановують прості практичні навички та вміння роботи з бісером.

Під час роботи над створенням ескізів сучасного одягу в учнів стимулюється розвиток уяви і фантазії, елементів винахідництва.

Набувають вмінь збирати та обробляти інформацію.

Учні отримують початкові вміння працювати в середовищі Microsoft Publisher.

Створюючи публікації, учні вдосконалюють вміння аргументовано доводити власну думку, правильно використовувати посилання та цитування, закріплюють вміння правильно ілюструвати ідеї, думки, висновки.


1 етап. Перед початком проекту учні знайомляться із запропонованою вчителем презентацією «З бабусиної скрині…», з якої дізнаються про тему, мету проекту, дослідницькі завдання.

2 етап. Учні об’єднуються у групи за напрямками навчальних досліджень.

Перша група - «Дослідники» працює над дослідженням наступних завдань:

1. Засобами глобальної мережі Інтернет та друкованої літератури визначити основні характерні ознаки традиційного одягу на Поділлі, за якими його можна розподілити на групи. Результат представити у вигляді радіальної діаграми.

2. Класифікувати вбрання українців відповідно до визначених характерних ознак. Результат представити у вигляді організаційної діаграми.

3. Визначити основні складові частини одягу українців і розробити термінологічний словничок засобами сучасного програмного забезпечення.

4. Відвідати музей «Мій край - Поділля», що знаходиться по вулиці М. Пирогова 148, описати особливості основних складових одягу для жінок і чоловіків. Спостереження заносити у щоденник. Під час роботи звернути увагу на такі елементи одягу:

- натільний;

- нагрудний;

- поясний;

- головні убори;

- взуття.

5. Проаналізувати, які функції виконує одяг і заповнити радіальну діаграму.

6. Після відвідування музею виконати тест «Що я знаю про національний костюм».

Результатом роботи «Дослідників» має стати мультимедійна презентація, створена засобами програми Microsoft PowerPoint.

Друга група учнів «Вишиваночка» виконують такі завдання:

1. Описати орнаменти, що переважають на вишивці Поділля.

2. Визначити основні центри вишивки на Поділлі і описати основні кольори, що переважали на них.

3. Довести, що вишивка слугує оберегом.

4. Визначити, які існують типи вишивки рушника. Представити результати у вигляді таблиці, описавши кожний тип.

5. Провести опитування бабусь з метою визначення найпоширенішого типу рушника, результати представити у вигляді діаграми, створеної засобами Microsoft Exel.

Результатом роботи групи «Вишиваночка» має стати веб – сайт, створений засобами програми Microsoft Publisher.

Третя група «Умілі рученята» працює над дослідженням таких завданнь:

1. Засобами глобальної мережі Інтернет визначити, які прикраси носили жінки на Поділлі, створити буклет «А ми дізнались про прикраси!».

2. Визначити, яке значення мали прикраси.

3. Виготовити прикраси, що були поширені на Поділлі.

4. Визначити особливий елемент строю молодої дівчини, описати його.

5. Створити ескізи сучасного одягу, використовуючи орнаменти, що були поширені на Поділлі.

6. Зробити підбірку малюнків, фотокарток, на яких зображено одяг подолян. Виготовити календар «З бабусиної скрині…», використовуючи підібраний матеріал.

В кінці своєї роботи вони мають створити засобами програми Microsoft Publisher публікацію, в якій буде зазначено про проходження виставки учнівських робіт.

3 етап. Учні представляють результати своєї роботи на виставці учнівських робіт, демонструючи презентацію.



Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:

5 тижнів

Вхідні знання та навички:

  • Учні повинні мати функціональні знання клавіатури та вміння користуватися мишею. Знати основи форматування текстових документів, зокрема, копіювати, вставляти, змінювати шрифти та кольори, положення тексу на сторінці. Вміти зберігати інформацію на комп’ютері,здійснювати запис інформації на носії (диски, флеш-карти). Мати навички роботи зі сканером, принтером (вміння сканувати, форматувати сканований текс, вміння роздруковувати документи).

  • Учні повинні вміти швидко читати, розуміти прочитане, вміти переказувати, аналізувати тексти.

  • Учні повинні уміти пояснювати пряме значення вживаних у мовленні слів; повинні розуміти значення слів, що стосуються предметів побуту, народних звичаїв усталених історично уміти пояснити їх значення, в окремих випадках — походження уміти використовувати тематичні групи слів народознавчого змісту в мовленні.

  • Учні повинні мати навички роботи з бісером.

  • Повинні уміти самостійно виконувати на­вчально-репродуктивні та творчі ро­боти на площині.

  • Повинні уміти планувати послідовність трудових дій.

  • Мати уявлення про народний костюм українців, національні особливості в сучасному побуті українців.

Матеріали та ресурси:

Обладнання (відмітити необхідні прилади):


Фотоапарат

Принтер

Цифровий фотоапарат

Програвач DVD-дисків

Засоби для зв’язку з Інтернетом

Лазерний диск

Відеокамера

Проектор

Сканер

Телевізор

Комп’ютер(и)

Відеомагнітофон

Обладнання для проведення відеоконференцій

Інше:      

Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):

Бази даних

Табличний процесор

Видавничі системи

Програми для підтримки роботи з електронною поштою

Енциклопедія на компакт-диску

Програми опрацювання зображень

Веб-браузер для перегляду веб-сайтів

Програми для створення мультимедійних презентацій

Програми для створення веб-сайтів

Текстовий редактор

Програми для створення публікацій

Архіватори

Інше:     

Друковані матеріали:

Кара-Васильева Т. В. Українська вишивка: Альбом. Київ, 1993.

Етнографія України" /За ред. д-ра іст. наук, проф. С.А. Макарчука. - Львів: Світ, 1994.

Українська вишивка: Альбом.— К., 1993.

Посиденько Г. Український віночок // Україна.— 1991.—№ 11.— С. 47-48.

Додаткове приладдя та витратні матеріали:

Бісер, білий папір, кольорові олівці.

Ресурси Інтернету:

http://ebk.net.ua/Book/history/makarchuk_eu/part11/1111.htm

http://vyshyvanka.uaprom.net/a18741-osoblivost-ozdoblennya-natsonalnogo.html

http://h.ua/story/272145/

http://www.parad-vishivanok.com/articles/1444.aspx

http://about-ukraine.com/index.php?text=704

http://storinka-m.kiev.ua/article.php?id=787

http://vyshyvanka.ucoz.ru/publ/5-1-0-12

http://vyshyvanka.ucoz.ru/publ/9-1-0-3

http://vishivochka.at.ua/news/vishita_sorochka_podillja/2009-12-01-2

http://kampot.org.ua/ukraine/traducii_ta_zvuchai/ua_odag/96-nacionalnij-ukrayinskij-odyag-podillya.html

http://ua.textreferat.com/referat-13784-2.html

http://www.about-ukraine.com/index.php?text=704

http://veselynivka.com.ua/mystec/63-2010-04-19-13-11-51.html

http://barvinok.ucoz.net/publ/z_babusinoji_skrini/vishivka_oberig/11-1-0-112

http://barvinok.ucoz.net/publ/mifi_ta_legendi_ukrajini/mifi_ta_legendi_davnoji_ukrajini_vinochok/15-1-0-106

http://vishivochka.at.ua/news/ukrajinskij_vinok/2009-12-02-16

Інше:

Організувати екскурсію до музею «Мій край - Поділля», запросити директора школи на презентацію проекту.

Диференціація навчання:

Обдаровані учні:

  • Дослідити походження національного костюму Поділля.

  • Визначити способи виготовлення одягу у давнину.

Оцінювання знань та вмінь учнів:

Оцінювання знань та вмінь учнів проводиться за допомогою критеріїв оцінювання учнів.

Створення презентації оцінюють проводиться незалежним учнівським колективом.

На етапі створення публікації оцінювання може проводитись колективом викладачів.

На етапі створення веб-сайту оцінювання може проводитись колегами, учнями, батьками, викладачами.

Ключові слова:

Національний костюм, вишивка, орнамент, керсетка, юпка, дерга, запаска, плахта, фартух, гачі, шаровари, жупан, кожух, опанча, свита, чоботи, функції одягу, оберег, бісер, ескіз.



©2007 Intel. Всі права захищені

Схожі:

План навчального проекту Автор навчального проекту
Всі інші учасники конкурсу розробляють Web-сайт, презентацію проекту та висновок з ключового питання
План навчального проекту Автор навчального проекту
Всі інші учасники конкурсу розробляють Web-сайт, презентацію проекту та висновок з ключового питання
План навчального проекту Автор навчального проекту
Вінницький педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, інститут філології й журналістики
План навчального проекту Автор навчального проекту
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, природничо-географічний факультет
План навчального проекту Автор навчального проекту
Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка