План навчального проекту
Автор навчального проекту:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові:
|
Сидорук Наталя Олександрівна
|
Місце роботи / Назва навчального закладу:
|
Вінницький педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, інститут філології й журналістики
|
Місце проживання автора проекту:
|
м. Погребище, Вінницька обл., вул. Тичини, 103.
|
Відомості про тренінг:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові тренера (тренерів):
|
Тозюк Світлана Юріївна
|
Місце проведення тренінгу:
|
Вінницький педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, інститут філології й журналістики
|
Дати проведення тренінгу:
|
25.11.2009 – 25.01.2010
|
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було вказане ваше ім’я як автора проекту?
|
Так Ні
|
Опис проекту
|
Назва проекту:
|
Мова, якою ми живемо
|
Основні питання:
|
|
Ключове питання:
|
Чи українець ви душею?
|
|
Тематичні питання:
|
Якою мовою розмовляти?
Що для вас є українська мова?
Чи можлива двомовність в Україні?
|
|
Змістові питання:
|
Що таке державна мова?
Які об’єкти є поширювачами української мови?
Що таке двомовність?
|
Стислий опис:
|
Учасникам проекту пропонується завдання - дослідити, що українська мова означає для кожного(на прикладі життєвих ситуацій, літератури, матеріалів з фільмів тощо) і дати відповідь на запитання: " Чи українець ви душею?" Учні діляться на групи: "журналісти" та "соціологи" . Учні мають дослідити ставлення українців до власної культури, рідної мови. Паралельно "соціологи" проводять опитування класу. Результати опитування аналізуються, узагальнюються, і спільна група "журналістів" та "соціологів" робить висновок: скільки учнів у класі вважають себе справжніми українцями і яке їхнє ставлення до української мови як державної. Результати роботи "соціологи" оформлюють у вигляді веб-сайту.
|
Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект
|
Основи економіки
Українська мова і література
Зарубіжна література
Музика, образотворче мистецтво
Інформатика
Всесвітня історія
Іноземна мова
|
Людина і суспільство/Основи філософії
Я і Україна/Довкілля/ Природознавство
Фізика, астрономія
Математика
Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ
Біологія
|
Географія
Хімія
Історія України
Основи правознавства
Трудове навчання
Інше:
Інше:
інше:
|
Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект
|
1–4
5-7
Інше:
|
8-9
10-11
Інше:
|
Державні освітні стандарти та навчальні програми:
|
Зміст мовного та літературного компонентів в основній школі спрямований на досягнення належного рівня сформованості вміння користуватися мовними засобами в усіх видах мовленнєвої діяльності, читати та усвідомлювати прочитане; залучення до художньої літератури, а через неї - до фундаментальних цінностей культури; формування гуманістичного світогляду особистості, розширення її культурно-пізнавальних інтересів, виховання в учнів любові, поваги до традицій свого народу та толерантного ставлення до культурних традицій інших народів.
Завданнями освітньої галузі «Українська мова і література» в основній школі є:
формування стійкої мотивації до вивчення української, іноземних мов, мов національних меншин, української, зарубіжної літератур, виховання відчуття краси і виразності рідного слова, поваги до української мови та інших мов;
ознайомлення з мовною системою та формування на цій основі базових лексичних, граматичних, стилістичних, орфоепічних, правописних умінь і навичок;
вироблення умінь і навичок в усіх видах мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо) і в різних сферах спілкування (особистісна, публічна, освітня);
формування комунікативної компетенції;
|
Навчальні цілі та очікувані результати навчання:
|
Вчитель чи учень вирішують, як презентувати свої остаточні результати створення мультимедійних презентацій, інформативний бюлетень, веб – сторінки. Незалежно від обраного матеріалу учні зможуть
Проводити пошук в Інтернеті для збору статичних матеріалів з обраної теми.
Використовувати програму Exel для створення графіків та прогнозів, які не можуть бути реальними.
Існуючі результати щодо створення інформаційного бюлетня, презентації чи веб – сторінки. Показати результати учнів та можливість використання цього методу для прогнозування майбутнього.
|
Діяльність учнів:
|
На початку учні отримують завдання від учителя у формі учительського буклету та обговорюють хід проекту. Для його виконання вони об’єднуються в 2 групи «журналісти» та «соціологи». Кожна група обговорює своє завдання, планує його та складає сценарій своєї роботи. Створюють схему діяльності та розподіляють між собою обов’язки. Далі вони досліджують матеріали в бібліотеках, друковані та електронні публікації.
Проводять опитування, результати вчаться представляти та оформляти в Exel.
Під керівництвом учителя створюють власну презентацію Power Point, де висвітлюють результати свого дослідження.
Створюють інформаційний бюлетень, де розміщують інформацію про результати пошуку у ході експерименту, та web-сайт з інформацією та отриманими результатами.
З результатами своєї роботи вони виступають на учнівській конференції.
|
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:
|
2 місяці
|
Вхідні знання та навички:
|
Учні повинні мати попередній досвід роботи з графічними можливостями, розрахунками та побудови кривих;
Учні мають мати попередній досвід роботи щодо створення діаграм і графіків без машин (від руки);
Учні мають мати попередній досвід роботи щодо створення мультимедійних презентацій та пошуку в Інтернеті.
|
Матеріали та ресурси:
|
Обладнання (відмітити необхідні прилади):
|
Фотоапарат
Принтер
Цифровий фотоапарат
Програвач DVD-дисків
Засоби для зв’язку з Інтернетом
|
Лазерний диск
Відеокамера
Проектор
Сканер
Телевізор
|
Комп’ютер(и)
Відеомагнітофон
Обладнання для проведення відеоконференцій
Інше:
|
|
Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):
|
Бази даних
Табличний процесор
Видавничі системи
Програми для підтримки роботи з електронною поштою
Енциклопедія на компакт-диску
|
Програми опрацювання зображень
Веб-браузер для перегляду веб-сайтів
Програми для створення мультимедійних презентацій
|
Програми для створення веб-сайтів
Текстовий редактор
Програми для створення публікацій
Архіватори
Інше:
|
Друковані матеріали:
|
О.Олійник. Українська мова.- Вища школа.- К., 1991
Основи роботи в Power Point чи Publisher
|
Додаткове приладдя та витратні матеріали:
|
Ручка, олівець, записник.
|
Ресурси Інтернету:
|
http://www.yandex.ru/
http://www.rambler.ru/
http://www.google.com/
|
Інше:
|
Запрошення професора кафедри філологічних дисциплін Вінницького державного педагогічного університету ім.М.Коцюбинського Іваницької Ніни Лаврентіївни для ознайомлення учнів зі становленням і розвитком української мови. Зустріч учнів з журналістом газети «Україна Молода» В.Чорним.
|
Диференціація навчання:
|
|
Обдаровані учні:
|
Забезпечити учнів шаблонами робіт з Power Point та розробки інформаційного бюлетня, обчислити статичні дані, влаштувати опитування населення, оформити все за допомогою графіків та діаграм.
|
Оцінювання знань та вмінь учнів:
|
Окрім завдань та тестів учні будуть оцінюватись за виконання їх проектів. Форми для оцінювання кожного виду діяльності розроблені і вміщені в порт фоліо. Учні отримують ці критерії оцінювання до початку роботи за проектами для здійснення оцінки своєї роботи.
|
Ключові слова:
|
Україна, українець, нація, державна мова, історія України, двомовність, статистика.
|
Intel® навчання для майбутнього
©2005 Intel Corporation. Всі права захищені
|