|
Скачати 45.48 Kb.
|
![]() Тема уроку. Конус. Осьовий переріз конуса. Мета уроку: формування понять конус, основа конуса, вершина конуса, твірна конуса, висота конуса, прямий конус, вісь конуса, осьовий переріз конуса. Обладнання: моделі конусів. І. Перевірка домашнього завдання1. Перевірити правильність виконання домашньої задачі за записами на дошці, зробленими до початку уроку. Розв'язання домашньої задачіНехай у циліндрі (рис. 119) OO1 — вісь; (АВС)║ОО1; О1К ![]() S ![]() ![]() Із ∆АOK АК = ОК tg<�ВОК = ОК tg ![]() ![]() ![]() 2. Математичний диктант. Наводимо два математичні диктанти. Учитель обирає один із них, який відповідає навчальним можливостям класу. Математичний диктант № 1П ![]() ![]() варіант 1 — стороною основи (рис. 120); варіант 2 — бічною стороною (рис. 121), вписана в циліндр. Знайдіть: а) сторону основи; (2 бали) б) твірну циліндра; (2 бали) в) радіус основи циліндра; (2 бали) г) площу осьового перерізу циліндра; (2 бали) д) площу бічної поверхні призми; (2 бали) е) площу основи циліндра. (2 бали) Відповідь. Варіант 1.а) l·соs α; б) l·sіnα ; в) ![]() ![]() ![]() ![]() Варіант 2.а) l·sіnα; б) l·соsα; в) ![]() ![]() ![]() ![]() У правильну чотирикутну призму, діагональ якої дорівнює а і утворює кут: в ![]() ![]() варіант 2 — р з основою призми (рис. 123), вписано циліндр. Знайдіть: а) висоту циліндра; (2 бали) б) діагональ основи призми; (2 бали) в) радіус циліндра; (2 бали) г) площу основи циліндра; (2 бали) д) площу діагонального перерізу призми; (2 бали) е ![]() ![]() II. Аналіз самостійної роботи, проведеної на попередньому уроці III. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалуПояснення матеріалу можна провести так, як це зроблено в п. 55 § 6 підручника, а можна іншим способом. Прямим круговим конусом називається тіло, утворене обертанням плоского прямокутного трикутника навколо одного із його катетів (рис. 124). Я ![]() Осьовий переріз конуса — переріз конуса площиною, яка проходить через його вісь. Всі осьові перерізи конуса являють собою рівнобедрені трикутники, рівні між собою. На рис. 125 ∆SАВ — осьовий переріз (SА = SВ). Висотою конуса називається перпендикуляр, опущений з його вершини на площину основи. У прямого кругового конуса основа висоти збігається з центром основи. На рис. 125 S0 — висота конуса. Виконання вправ
а) висоту конуса; б) радіус основи конуса; в) площу основи; г) площу осьового перерізу; д) відстань від центра основи конуса до твірної. (Відповідь. а) l·sіnα; б) l·соsα ; в) πl2соs2α; г) ![]() ![]()
IV. Домашнє завдання§ 6, п. 55; контрольні запитання № 6—8; задачі № 9—11 (с. 96). V. Підведення підсумку урокуЗапитання до класу
а) висота конуса дорівнює l·соs α; б) ОА = ltgα; в) площа основи дорівнює πl2·sіn2α; г) площа осьового перерізу конуса дорівнює ![]() д) відстань від центра основи конуса до твірної дорівнює ![]() Роганін геометрія 11 клас, урок 23 |
Тема уроку. Перерізи конуса площинами. Зрізаний конус. Мета уроку Мета уроку: розглянути основні види перерізів конуса — переріз, перпендикулярний до осі; переріз, що проходить через дві твірні;... |
Тема уроку. Поняття про тіла і поверхні обертання. Циліндр. Осьовий переріз циліндра. Мета уроку Мета уроку: формування понять циліндр, основи і твірні циліндра; радіус, висота та вісь циліндра; осьовий переріз циліндра; вивчення... |
Тема уроку. Вписані та описані піраміди і конуси. Мета уроку Мета уроку: формування понять піраміда, вписана в конус; площина, дотична до конуса; піраміда, описана навколо конуса, та вмінь знаходити... |
Тема уроку. Площа бічної і повної поверхні конуса. Мета уроку Мета уроку: виведення формули для площі бічної поверхні конуса; формування вмінь знаходити площу поверхні конуса |
Уроку Мета уроку: формування понять переріз, діагональний переріз призми, а також умінь будувати перерізи призм |
Тема уроку. Комбінації многогранників і конуса. Мета уроку Мета уроку: ознайомлення з комбінаціями многогранників і конусів; формування вмінь розв'язувати задачі на комбінації многогранників... |
УРОК 7 Тема. Контрольна робота. Мета уроку. Оцінити рівень засвоєння... Задача (З бали.) Виконати зображення правильної трикутної піраміди, вписаної в конус. Описати властивості одержаної комбінації фігур.... |
УРОК 33 Тема уроку Мета уроку: Формування знань учнів про множину та її елементи, порожню множину, способи задання множин та про операції над множинами:... |
Уроку. Тематичне оцінювання №3 Площа основи конуса дорівнює 36π см2, а його твірна — 10 см. Знайдіть висоту конуса. (3 бали) |
УРОКИ 7, 8 Тема. Тіла обертання. Циліндр, конус, куля Мета: дати поняття тіл обертання та деяких їх видів: циліндра, конуса, кулі; розвивати просторове мислення за допомогою нестандартних... |