|
Скачати 35.12 Kb.
|
Тема уроку. Вписані та описані піраміди і конуси. Мета уроку: формування понять піраміда, вписана в конус; площина, дотична до конуса; піраміда, описана навколо конуса, та вмінь знаходити невідомі елементи конусів. Обладнання: моделі пірамід та конусів. І. Перевірка домашнього завдання
Через дві твірні конуса проведено площину. Довжина хорди АВ дорівнює 10 см. Твірна і висота конуса відповідно дорівнюють: варіант 1 — 13 см і 5 см (рис. 130); варіант 2 — 17 см і 15 см (рис. 131). Знайдіть: а) радіус основи конуса; (2 бали) б) площу осьового перерізу; (2 бали) в) відстань від центра основи до хорди АВ; (2 бали) г) висоту SС перерізу конуса; (2 бали) д) площу перерізу конуса; (2 бали) е) кут між твірними SA і SВ. (2 бали) Відповідь. Варіант 1. а) 12 см; б) 60 см2; в) см; г) 12 см; д) 60 см2; е) аrсsіn . Варіант 2. а) 8 см; б) 120 см2; в)см; г) 2см; д) 10см2; е) аrсsіn . II. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу Піраміда, вписана в конусПірамідою, вписаною в конус, називається така піраміда, основою якої є многокутник, вписаний у коло основи конуса, а його вершина є вершиною конуса (рис. 132). Конус в цьому випадку називається описаним навколо піраміди. Бічні ребра піраміди, вписаної в конус, є твірними конуса. Розв'язування задач1. У конус вписано правильну чотирикутну піраміду. Висота і радіус конуса відповідно дорівнюють 1 і 2см. Знайдіть: а) бічне ребро піраміди; б) сторону основи піраміди; в) апофему піраміди; г) площу основи піраміди; д) площу бічної поверхні піраміди. (Відповідь, а) 3 см; б) 4 см; в) см; г) 16 см2; д) 8см2.) 2. У конус, радіус основи якого дорівнює R, вписано правильну трикутну піраміду. Бічне ребро піраміди утворює з площиною основи кут α. Знайдіть: а) висоту піраміди; б) сторону основи піраміди; в) твірну конуса; г) площу осьового перерізу конуса; д) площу основи піраміди. (Відповідь, а) R·tgα; б) R; в) ; г) R2tgα; д) .) 3. Задача № 25 (с. 97). Піраміда, описана навколо конусаПлощиною, дотичною до конуса, називається площина, яка проходить через твірну конуса і перпендикулярна до площини осьового перерізу, проведеного через цю твірну (рис. 133). Пірамідою, описаною навколо конуса, називається піраміда, в основі якої лежить многокутник, описаний навколо основи конуса, а вершина збігається з вершиною конуса (рис. 134). При цьому конус називається вписаним у піраміду. Площини бічних граней описаної піраміди є дотичними площинами до конуса. Розв'язування задач1. Бічне ребро правильної трикутної піраміди і сторона основи відповідно дорівнюють 5 і 6 см. У дану піраміду вписано конус. Знайдіть: а) твірну конуса; б) радіус основи конуса; в) висоту конуса; г) площу бічної поверхні піраміди д) площу осьового перерізу конуса. (Відповідь, а) 4 см; б) см; в) см; г) 36 см2; д) см2.) 2. Бічне ребро правильної чотирикутної піраміди, описаної навколо конуса, дорівнює l, а плоский кут при вершині піраміди — 2α. Знайдіть: а) твірну конуса; б) сторону основи піраміди; в) радіус основи конуса; г) висоту конуса; д) площу бічної поверхні піраміди. (Відповідь. а) lсоsα; б) 2lsinα; в) lsіnα; г) l; д) 2l2sin2α.) III. Домашнє завдання Підготуватися до тематичного оцінювання та розв'язати задачі № 16, 23 (с. 96—97). IV. Підведення підсумку урокуЗапитання до класу
Роганін геометрія 11 клас, урок 25 |
УРОК №17 Тема уроку Мета уроку: систематизувати і узагальнити знання учнів про вписані кути і вписані та описані чотирикутники; провести корекцію знань... |
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма |
УРОК №56 Тема уроку. Піраміда. Площа поверхні та об'єм піраміди Мета уроку: повторити, привести в систему й розширити відомості про піраміди, площу поверхні та об'єм піраміди |
Тема уроку. Піраміда. Мета уроку Мета уроку: формування понять піраміда, основа, вершина, бічні ребра, висота піраміди, вмінь учнів знаходити елементи піраміди |
Тема. Вписані й описані чотирикутники. Центральні та вписані кути.... ... |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
УРОК №16 Тема уроку Мета уроку: увести поняття «кут, вписаний в коло», «центральний кут»; довести теорему про вписані кути, навчати застосовувати її... |
Тема уроку Мета уроку: допомогти учням усвідомити сенс дарунків Долі кожному із синів-близнят; розвивати вміння аналізувати описані автором... |
УРОК 7 Тема. Контрольна робота. Мета уроку. Оцінити рівень засвоєння... Задача (З бали.) Виконати зображення правильної трикутної піраміди, вписаної в конус. Описати властивості одержаної комбінації фігур.... |
Тема уроку. Об'єм циліндра. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про об'єм циліндра, а також умінь знаходити об'єми циліндрів |