1.
|
Мистецтво звуків
|
Музика як вид мистецтва, зв'язок музики з іншими видами мистецтва
|
П.І.Чайковський Мелодія для скрипки та фортепіано
|
О. Янушкевич. “Веселкова пісня”
|
Проект «Озвучуємо малюнки»
|
2.
|
Історія музичного мистецтва
|
Історія виникнення музичного мистецтва та його специфіка
|
Х.-В. Глюк. Мелодія з опери “Орфей”
|
О. Янушкевич. “Веселкова пісня”
|
Проект «Історія музики»
|
3.
|
Мистецтво відкриває світ
|
Значення музики в житті, в побуті людини та сучасному медіа-просторі
|
Й.С.Бах. Арія із оркестрової сюїти № 3
|
О. Янушкевич. “Веселкова пісня”
А. Житкевич. “Все це потрібно мені”
|
Проект «Музика в нашому житті»
|
4.
|
Що «живе» в музиці?
|
Мелодія, лад, гармонія як засоби музичної виразності, їх роль у створенні музичного образу
|
В.Моцарт Аллегро із Дивертисменту для оркестру № 11
|
А. Житкевич. “Все це потрібно мені”
|
Проект «Музична реклама»
|
5.
|
Як рухається музика
|
Темп та ритм як засоби музичної виразності
|
Й.С.Бах. Концерт № 5 для фортепіано з оркестром фа мінор (Ларго),
Д. Россіні. Тарантелла,
|
А. Житкевич. “Все це потрібно мені”
Муз.Ю.Чичкова, сл.К.Ібряєва «Наша шкільна країна»
|
Проект «Музична реклама»
|
6.
|
У гості до музичних інструментів
|
Регістр, тембр як засоби музичної виразності, їх роль у створенні музичного образу
|
П. Чайковський. Фрагменти з балету “Лускунчик” (“Вальс квітів”, “Танець феї Драже”, «Танець вічарів»)
|
Муз.Ю.Чичкова, сл.К.Ібряєва «Наша шкільна країна»
|
Проект «Музична обробка»
|
7.
|
Як «розповідає» музика
|
Динаміка як засіб музичної виразності
|
С. Рахманінов. Прелюдія № 5 (соль мінор)
|
Муз.Ю.Чичкова, сл.К.Ібряєва «Наша шкільна країна»
Муз.Р. Гладкова – сл..В. Лугового «Пісенька про чарівників»
|
Проект «Малюємо музику»
|
8.
|
Музична скарбничка композитора
|
Специфіка музичного мистецтва та основні засоби музичної виразності та їх роль у створенні музичного образу
|
Д. Верді . Триумфальний марш із опери «Аїда»
|
Муз.Р. Гладкова – сл..В. Лугового «Пісенька про чарівників»
Повторення вивчених пісень
|
Тестові завдання
|
Тема 2 Народна музика (8 год.)
|
|
9.
|
Історія народу в пісні
|
Особливості народних історичних пісень
|
Українська народна історична пісня «За світ встали козаченьки», М. Лисенко. Інтродукція з опери “Тарас Бульба”
|
Українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть»
|
Проект «Наша казка про українську пісню»
|
10.
|
Давні українські осінні обряди
|
Особливості українських жниварських пісень
|
«Ой на горі та й женці жнуть» (у виконанні чоловічої хорової капели) - (академічне виконання)
М. Лисенко. Кантата “Радуйся, ниво неполитая” (5 ч. “Оживуть степи, озера”)
|
Українські народні жниварські пісні «Ой на горі та й женці жнуть»
|
Проект «Народні пісні про осінь»
|
11.
|
Пісня живе середнас
|
Особливості народних побутових пісень
|
Хор «Їхав козак за Дунай» - у виконанні чоловічої хорової капелли (а капелла). Л.Бетховен. Варіації на тему «Їхав козак за дунай», обробка пісні для голосу і фортепіно, скрипки і віолончелі, обробка пісні для флейти і фортепіано у збірнику «Варіації на російську тему»
|
С. Климовський. “Їхав козак за Дунай”
|
Проект «Пісні моєї родини»
|
12.
|
Народні інструменти
|
Народні музичні інструменти: сопілка, бандура, бубон
|
Адамцевич. Запорізький марш. у виконанні оркестру народних українських інструментів.
Л.Колодуб «Старосвіцькі гуцульські награвання» (соло сопілка),
М.Скорик мелодія (скрипка і бандура).
|
С. Климовський. “Їхав козак за Дунай»
|
Проект «Музичні інструменти України»
|
13.
|
Дитяча народна пісня
|
Особливості українських народних пісень для дітей
|
М.Леонтович «Пісня про зайчика» , «Женчичок-бренчичок», «Налетіли журавлі» - у виконанні дитячого хору
|
О. Жилінський. “Пісенька джури”
|
Проект «Моя дитяча пісня»
|
14.
|
Українці танцюють
|
Особливості українських народних танців: гопак, козачок, метелиця
|
Українська полька, гопак, козачок, метелиця у оркестровому виконанні
|
О. Жилінський. “Пісенька джури”
|
Проект «Народні танці»
|
15.
|
Українські давні обряди
|
Особливості народних обрядових пісень зимового календарного циклу
|
М. Леонтович. “Щедрик” у ви конанні дитячого хору (а капелла), М.Леонович “Щедрівочка” у виконанні мішаного хору і оркестру,
|
Н.Май «Новорічна пісня»
Українська народна колядка
|
Проект «Зустрічаємо Новий рік»
|
16.
|
Новорічні свята Узагальнюючий урок
|
Особливості народних пісень і танців, народних музичних інструментів;
|
Л.Дичко. Кантата «Пори року», 4 частина, «Зима».
В. Барвінський. Фортепіанний цикл “Колядки і щедрівки”.
|
Н.Май «Новорічна пісня»
Українська народна колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю»
|
Проект «Зимова казка»
|
17.
|
Підсумковий урок
|
Особливості народних пісень і танців, народних музичних інструментів;
|
Музична вікторина
|
Українська народна колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю»
|
тести
|
1.
|
Скарбничка професіонала
|
Особливості професійної музики композиторів різних часів. Зв’язок народної і професійної музики
|
М. Глінка оркестрова фантазія «Камаринська», Іспанська увертюра № 2 «Ніч в Мадриді"
|
В.Осторовський «Зимова пісня»
|
Проект «Зимова пісня»
|
2.
|
Різновиди професій про музики
|
Різновиди музики: інструментальна і вокальна музика і її особливості
|
А. Вівальді. “Зима” з циклу концертів “Пори року”
Робертино Лоретті «О sole mia»
Лучано Паворотті «О sole mia»
|
В.Осторовський «Зимова пісня»
|
Проект «Золотий голос»
|
3.
|
Чи є сюжет в музиці?
|
Характерні ознаки програмної музики
|
О. Бородін. Симфонія № 2 “Богатирська” (І ч., експозиція),
Симфонія № 3 “Героїчна” (І ч., експозиція).
|
В.Осторовський «Зимова пісня» «Ми козаки» муз. М.Назарця Сл..
|
Проект «Музика, що має програму»
|
4.
|
Такі різні та єдині
|
Характерні ознаки програмної та не програмної, порівняння
|
Гендель Сюїта «Музика води».
Т.Альбіноні Концерт № 5 для струнних інструментів.
|
«Ми козаки» муз. М.Назарця Сл..
|
Проект «Музика води»
|
5.
|
Інструментальне соло
|
Характерні ознаки інструментальної музики, сольна інструментальна музика
|
Ф.Шонен. Етюд № 2,
Н.Паганіні, рондо із концерту № 2 - уривок, соната для скрипки і гітари - уривок
|
«Ми козаки» муз. М.Назарця Сл..
Норвезька народна пісня «Чарівний смичок»
|
Проект «Два генії»
|
6.
|
Грає ансамбль
|
Різновиди ансамблів
|
В.Барвінський Квартет Український гопак у виконанні квартет народних інструментів.
|
Норвезька народна пісня «Чарівний смичок»
|
Проект «Квартети»
|
7.
|
Симфонічна музика
|
Характерні ознаки симфонічної інструментальної та музики, інструменти симфонічного оркестру
|
Г.Свиридов. Вальс до повісті О.Пушкіна «Заметіль».
|
Н.Май «Червона калина»
|
Проект «Музичні букети»
|
8.
|
Велика сімейка
|
Різновиди оркестрів
|
М.Калачевський Ноктюрн у виконанні академічного оркестру.
Віночок українських народних мелодій у виконанні українського оркестру
|
Н.Май «Червона калина»
|
Проект «Грає оркестр»
|
9.
|
«Світ вокальної музики»
|
Характерні ознаки вокальної музики, сольна та ансамблева музика
|
Каччині “Ave Maria”,
Ф. Шуберт. “Ave Maria”
|
А. Філіпенко Прийди весно, прийди красна (Веснянка)
|
Проект «Подарок для матусі»
|
10.
|
«Скарбничка професіонала»
Урок узагальнення знань
|
Характерні ознаки хорової музики
|
М.Глінка романс «Венеціанська ніч» - у виконанні ансамблю вокалістів (а капелла).
М.Глінка хор «Слався» - із опери «Іван Сусанін» у виконанні академічного хору та оркестру.
|
А. Філіпенко Прийди весно, прийди красна (Веснянка)
|
тести
|
Тема 4. Взаємодія музики з іншими видами мистецтва
(образотворче мистецтво, архітектура, література, театр, цирк, кіно) (9 год.)
|
|
11
|
Музика та інші мистецтва
|
особливості взаємодії музики та інших видів мистецтва
|
Л.Деліб «На вшпиньках»
|
Музика: О.Злотника, сл..Вратарьова «Школяри-школярики»
|
Проект «Подаруй радість»
|
12
|
Музика і слово
|
особливості взаємодії музики з літературою
|
Романс М.Глінка «Жайворонок» у виконанні дитячого хору
|
Музика: О.Злотника, сл..Вратарьова «Школяри-школярики»
|
Проект «Ліричний романс»
|
13
|
Музика та візуальнімистецтва
|
особливості взаємодії музики з образотворчим мистецтвом
|
М. Мусоргський. “Богатирські ворота” з фортепіанної сюїти “Картинки з виставки
Л. Боккері́ні Менует - у виконанні струнного квінтету.
|
Музика: О.Злотника, сл..Вратарьова «Школяри-школярики»
Пісенька друзів з мультфільму "Бременські музиканти"
|
Проект «Музика мого міста»
|
14.
|
Музика в театрі
|
особливості взаємодії музики та театру
|
Чайковський Вальс із балету «Спляча красуня»
|
Пісенька друзів з мультфільму "Бременські музиканти"
|
Проект «Новий дитячий балет»
|
15.
|
Музика в кіно
|
особливості взаємодії музики та кіно
|
Е.Крилатов Інструментальна музика до фільму «Гостя із майбутнього» ( три уривка)
|
Пісенька друзів з мультфільму "Бременські музиканти"
муз. Є. Крилатова, сл..Ю.Ентіна «Крилаті гойдалки» із фільму «Пригоди Електроніка»
|
Проект «Знімаємо кіно»
|
16.
|
В гостях у цирку
|
особливості взаємодії музики та циркового мистецтва
|
Ж.Оффенбах Галоп із оперети «Паризький балет».
|
муз. Є. Крилатова, сл..Ю.Ентіна «Крилаті гойдалки» із фільму «Пригоди Електроніка»
|
Проект «Історія цирку»
|
17.
|
Чекаємо літа
Узагальнюючий урок
|
|
Й.Штраус Полька «Охота»
|
«Світ шкільний» муз. сл.. І.Тарнавська
|
Проект «Колекція танців»
|
18.
|
Назустріч канікулам
Підсумковий урок
|
|
Музика із улюблених дитячих мульфільмів
|
«Світ шкільний» муз. сл.. І.Тарнавська
|
Проект «Моя улюблена музика»
|
19.
|
Урок-концерт
|
|
Музичне вікторина
|
Повторення пісень
|
тести
|