|
Скачати 60.93 Kb.
|
Тема: Країна співучих мелодій Мета: ознайомити учнів із музичними жанрами, розвивати вокально - хорові навички, аналітичні здібності, музично-ритмічні рухи, стимулювати пізнавальну активність. Музичний матеріал: укр.нар.пісня «Ніч яка місячна», муз.М.Лисенка. Пісня Лисички, українська народна пісня «Щедрик», муз. Ф.Мендельсона. Пісня без слів, муз. М.Ведмедері. Козачата, П.І.Чайковький. Осіння пісня, муз.О.Зозулі, сл..К.Перелісної. Осінь. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Обладнання: баян, аудіо записи, музичний центр, портер П.І.Чайковського, схема до гри «У колі думок», малюнки: із чого складається пісня, карта Царства пісень, ілюстрації до слухання музичних творів, нотний матеріал. Хід уроку 1. Організаційний момент Під музику учні заходять до класу під музику (укр.нар.пісня «Ніч яка місячна») Музичне вітання: Добрий день вам діти, Добрий день! 2. Розповідь вчитель. Подача нового матеріалу. Музика, музика, музика…. Вона лунає скрізь: на відпочинку, під час праці, і напевно не можна було б уявити без неї життя. Особливо це стосується пісень, які живуть поруч з людиною вже багато тисячоліть. Вони барвисті та різноликі: лагідні, урочисті, спокійні, запальні, сумні та журливі…Усі вони мають коріння у народній творчості, увібрали її мудрість, традиції, мелодії, красу. З народного напившись джерела, як із Дніпра бере веселка воду. О рідна пісне, знову ти прийшла До матері й до батька – до народу. О пісне! Від народу кров і плоть Ти узяла, щоб лиш йому служити, Тебе ніхто не може побороть, Бо вільний дух твій – правдою повитий. Максим Рильський Українська пісня — це частина духовного життя народу і вона не залишає його ні в радості, ні в смутку, крок у крок слідує за ним від дитинства до старості. Кожне враження, настрій, думки та переживання люди передавали саме у піснях, наспівуючи із покоління в покоління, що пояснює велике тематичне різноманіття. Народні пісні мають у собі таку силу уяви та багатство щирих переживань, що стали джерелом натхнення поетів та письменників. Звучить лірична українська музика. Коли пісн мойого краю- Пливуть у рiдних голосах, Менi здається, що збираю Цілющі трави я в лугах. В пiснях і труд, i даль походу, Iжаль, i усмiх, і любов, I гнiв великого народу; І за народ пролита кров. В піснях— дівоча світла туга- І вільяий помах косаря, В них юність виникає друга, Висока світиться зоря. Люблю пісні мойого краю, Та ве спинюсь на тім лишень: З любов'ю вухо привертаю Де братніх на землі пісень. Максим Рильський Тільки українську пісню можна сміливо назвати бездонною душею українського народу. ЯК БУДУЄТЬСЯ ПІСНЯ Розглянемо два малюнки і визначимо, з чого складається пісня. ЛІТЕРАТУРНИЙ ТЕКСТ МУЗИКА Хто складає музику, а хто – тексти? Чи є певний автор у народних пісень? Як, на вашу думку, збереглися і дійшли до нас народні пісні? Узагальнимо вище сказане і дамо визначення пісні ПІСНЯ – це найдавніший і найпопулярніший музичний жанр, у якому поєднується музика і поезія. Пісні бувають народні та професійні (композиторські). Саме народна пісня започаткувала музику для співу – вокальну. 3. Метод «Мозковий штурм»
4. Хвилинка відпочинку Вам необхідно виконати рухи, про які йтиме мова, але не повторювати один за одним, а створювати щось своє, неповторне, оригінальне. Раз! Два! Час вставати: Будемо відпочивати. Три! Чотири! Присідаймо, Швидко втому проганяймо. П’ять! Шість! Засміялись, Кілька раз понахилялись. Зайчик сонячний до нас Завітав у вільний час. Будем бігати, стрибати, Щоб нам зайчика впіймати. Прудко зайчик утікає І промінчиками грає. Сім! Вісім! Час настав Повернутись нам до справ. 5. Бесіда. Пісні поділяються на ліричні, дитячі, жартівливі, обрядові, колискові, гімни, пісні без слів. Перед вами знаходиться карта пісенної країни. Розгляньте її. Зараз ми з вами пограємо у гру: «Відгадай мелодію». Прослухавши фрагмент твору, назвіть місто на карті. Під час слухання пісні виконуємо рухи руками, відповідно до характеру звучання. Муз.М.Лисенка. Пісня Лисички Українська народна пісня «Щедрик» Музика Ф.Мендельсона. Пісня без слів Музика М.Ведмедері. Козачата Як бачимо, пісні є народні та композиторські. Але вирізнявся серед прослуханих творів один, який не мав слів. Ви правильно знайшли його на карті пісенної країни. Це – пісня без слів: невеликий інструментальний твір наспівного характеру, схожий на пісню. Головною ознакою є мелодійність. 6. Пограємо у гру: «У колі думок». Перед вами знаходиться малюнок, який необхідно доповнити. У пустих хмаринках мають з’явитися слова, що характеризують пісні, наприклад, пісня – лірична. Але ця пісенна характеристика має прозвучати у вашому виконанні відповідного характеру. ЛІРИЧНА ПІСНЯ 7. Вивчення та виконання пісні Осінь. Муз. О.Зозулі, Сл. К.Перелісної Прослухайте, визначить, в якому ладі звучить пісня «Осінь» - мажорному чи мінорному? Чому композитор обрав саме цей лад? Демонстрація пісні. ОСІНЬ А зараз давайте графічно зобразимо будову пісні. А+Б+Б – перший куплет Спочатку вчитель виконує вступ, потім звучить перший куплет, але приспіву немає, 2 останні музичні фрази повторюємо два рази. Тому, робимо висновок, що пісня має куплетну форму, складається із двох куплетів. Також пісня може ще будуватися із заспіву та приспіву, що повторюється. Вивчаємо пісню по фразам. Виконуємо, використовуючи прийом вільного диригування. 8. Слухання, аналіз твору. П.Чайковський. Осіння пісня. Петро Ілліч Чайковський – видатний російський композитор. Створив багато чудових вокальних та інструментальних творів. Серед них є цикл «Пори року» - це своєрідний музичний календар. До нього увійшли 12 фортепіанних п’єс, серед них – осіння пісня. Вона плавна, лірична, мелодійна, справжня пісня, тільки без слів. Звуки та барви осені завжди чарували поетів, художників, композиторів. Прослухайте твір та скажіть, чи можна його назвати пісенним та чому? 9. Підведення підсумків уроку. Отже, сьогодні ми розглянули класифікацію пісень, познайомилися із структурою пісні (куплетна форма), та з’ясували, що є народні, професійні пісні, пісня без слів; проаналізували, що таке пісенність. |
Моя країна Україно! Що ж таке моя країна? І чому вона найкраща для мене? Україна це славетна історія: мудрі літописці, Київ священний, дзвін козацьких... |
Вчитель. Країна дитинства дивна країна. Ніхто не може її обминути.... Вчитель. Країна дитинства – дивна країна. Ніхто не може її обминути. Але коли залишаємо цю країну, назад повернутись не можемо |
Ш ОВКОВИМ ПРОМІННЯМ МЕЛОДІЙ ДО ПОЛЯ ПРИВ’ЯЗАНИЙ Я… Поет, прозаїк, публіцист. Автор поетичних збірок "Добридень, люди", "Білий світ","Троїсті музики","Блакитне дерево Дніпра","Груша... |
Питання Поняття “валютні відносини” та “світова валютна система” Кожна країна є складовою світового ринку, жодна країна не є ізольованою. Усі вони пов’язані між собою міжнародними валютними відносинами,... |
Урок-подорож у 5-му класі. Тема: «Країна Бухгалтерія» Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа та дії над ними» |
Тема. Урок розвитку зв язного мовлення. Переказ тексту «Герб-тризуб» Мета Обладнання: демонстраційний матеріал «Моя країна — Україна», плакат «Державні символи України» |
Урок-знайомство 5 клас ТЕМА: Ця загадкова країна Японія Мацуо Басьо. Хоку Таке вітання невипадкове. Японці вважають, що «хороша людина – працьовита людина» |
Тема: Твоя країна -Україна. Символи держави Мета: Розширити знання про рідну країну Обладнання: карта України, карта світу, державні символи (Гімн, Герб, Прапор); ілюстрації народних символів; пучок калини |
Яке із наведених визначень найбільш повно розкриває поняття «країна»? |
Урок з курсу «Я і Україна. Громадянська освіта» Тема. Твоя країна Україна, і ти її громадянин Україні; повторити матеріал про корисні копалини; дізнатися, які види промисловості розвинуті в Україні; з’ясувати, якою господарською... |