Вчитель. Країна дитинства дивна країна. Ніхто не може її обминути. Але коли залишаємо цю країну, назад повернутись не можемо


Скачати 75.98 Kb.
Назва Вчитель. Країна дитинства дивна країна. Ніхто не може її обминути. Але коли залишаємо цю країну, назад повернутись не можемо
Дата 24.11.2013
Розмір 75.98 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи




ПРАВА ДИТИНИ

Вчитель. Країна дитинства – дивна країна. Ніхто не може її обминути. Але коли залишаємо цю країну, назад повернутись не можемо.

Дитинство – найпрекрасніша пора людського життя. І кожен, хто приходить у цей світ повинен бути щасливим. Але щасливими не народжуються, ними стають. Вирішальну роль у щасті людини відіграє сім’я. Недарма народна мудрість каже: « З родини йде життя людини», « Без сім’ї немає щастя на землі». Саме сім’я може зробити дитину щасливою. У кожної дитини повинні бути тато і мама, повинен бути дім, де б дитину любили, помічали, чекали, приймали завжди такою, якою вона є. У батьківській хаті назавжди залишається щось особливе, світле, що народжується в душах наших і серцях. Для кожної людини рідна домівка назавжди залишається приємним спомином, згадкою про те, що там був спокій, була радість,було щасливе дитинство.
( Учениця читає власну поезію « Дитинство»).
Ця пора веселощів і сміху,

Ця пора, коли ростеш на втіху

Батькам, бабусям, дідусям.

Коли надії, сподівання

В тобі горять і звечора і зрання.

Коли усмішка радує усіх,

А нове слово – ніби відкриття.

Світ безтурботності й любові,

Де всі навкруг тобі готові

Віддать усе, щоб ти раділа,

Росла, сміялась, усе вміла.

У цьому світі кожен побував.

Та з неохотою його ми залишаєм.

Від мене він помалу теж відходить.

Так хочеться ще трішки тут побути.

Його тепло й турботу ще відчути.

Світ юності приходить на поріг.

Моє дитинство – вдячна я тобі повік.
Вчитель. Щастя дітей залежить не тільки від сім’ї, батьків, родини. Але й від того, як піклується про дітей держава. Сьогодні ми зібралися для того, щоб поговорити про права дітей, тобто про ваші права. Дуже важливо, щоб ви знали свої права, і не тільки знали. Але й уміли ними користуватись. У світі існує окремий день, присвячений правам людини – 10 грудня.

Майбутнє кожної нації – це діти. Якими вони виростуть, таким і буде майбутнє. Виростити і захистити дитину, зберегти її здоров’я, виховати у злагоді і мирі – це значить для дорослих – забезпечити собі щасливу спокійну і стабільну старість.

З давніх-давен наші пращури дійшли до розуміння того, що права людини слід захищати. Як це було?
Учень. Давним-давно, ще у стародавні часи у людей була необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо у неї не було сильного покровителя, щоб бажав би допомогти їй у вирішенні спорів. Тривалий час діяв неписаний закон « Хто сильніший, той правий». А коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для всіх громадян, у людське суспільство прийшов новий закон права. Тепер держава стала на захист сильного і слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.

Пройшло чимало століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Як свідчить історія правителі і уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей.
Вчитель. Отже людству потрібно було щось прийняти, знайти такого захисника, який би міг примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них. Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація 00Н.Що ви знаєте про цю організацію?
Учень. 1945 року, після закінчення Другої світової війни — найжахливішої і найжорстокішої війни за всю історію людства — народи багатьох країн вирішили, що задля збереження миру їм слід об'єднатися. Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом переговорів. Саме з цією метою 1945 року була створена Організація Об'єднаних Націй (ООН). До речі, одним із її засновників була Україна.
А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини — документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті, можливість дотримуватись своєї релігії й багато іншого.


Вчитель. Загальна декларація прав людини — важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом — і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.
Саме тому 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». Конвенція — Це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов'язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава, наша Україна також підписалася під цим документом, а значить — пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.
Чи відомо вам щось про « Конвенцію прав дитини»?
Учень. Конвенцію про права дитини було ратифіковано Постановою Верховної ради України від 27.02 1991 року. Підписала Україна цю Конвенцію 21 .02 1990року, а набула вона чинності 27 вересня 1991 року. Держави-учасниці, які підписали цей документ зобов’язалися забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права і обов’язки її батьків.

Держави-учасниці визнають, що кожна дитина має право на життя, максимально можливу міру виживання і здоровий розвиток. Кожна дитина має право вільно висловлювати свої думки, має право на свободу асоціацій і свободу мирних зборів. Жодна дитина не може бути об’єктом незаконного втручання в здійснення її права на особисте сімейне життя, недоторканість житла, таємницю кореспонденції, або незаконного посягання на її честь і гідність.

Дитина має право на доступ інформації, яка сприяє соціальному, духовному і моральному благополуччю, а також здоровому фізичному та психічному розвитку дитини.

Держави-учасниці визнають право дитини на користування досконалими послугами системи охорони здоров’я, на користування благами соціального забезпечення, право на рівень життя, необхідного для фізичного, розумового, духовного, морального, соціального розвитку дитини.

Кожна дитина має право на освіту, на відпочинок і дозвілля, на захист від економічної експлуатації.
Вчитель. У Конвенції про права дитини відмічено, що дитиною є кожна людська істота до досягнення 18 річного віку. І як бачимо, кожна дитина має дуже багато прав, зокрема: право на життя, на ім’я, на набуття громадянства, на свободу думки, совісті, релігії, на недоторканість житла, на таємницю листування, на повноцінне і достойне життя, на освіту, відпочинок, дозвілля, на захист від економічної експлуатації, на захист від незаконного вживання наркотиків. Держави-учасниці поважають і забезпечують всі права, передбачені цією Конвенцією і вживають всіх необхідних заходів, щоб захистити дитину від усіх форм дискримінації. Хто ще працював з Конвенцією прав дитини і може доповнити почуте?
Учень. У Конвенції відмічається, що жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена, не повинна бути примусово залучена до праці. Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства. Всі діти є рівними у правах і мають право вільно висловлювати свої власні думки.
Вчитель. Звичайно, висловлювати свої думки потрібно. І потрібно вчитись висловлювати свої думки. Наприклад, розглянемо таку ситуацію. Дуже часто ми робимо не те, що хочемо, а те, що потрібно, бо крім прав у нас є ще певні обов’язки. То чи маєте ви право висловити, наприклад, на уроці математики, або іншого предмету таке: « Я не хочу бути на уроці і вчити цей предмет. В майбутньому він мені не потрібний. Та й взагалі, я не хочу, щоб ви нас вчили». Власна думка, чи не так? Але чи має право учень висловлювати її?

(Варіанти відповідей учнів класу) .
Вчитель. Не має права учень так висловлюватись, бо це , власне, не висловлення своєї власної думки, а грубість. Дійсно, Конвенція прав дитини визнає за дитиною право вільно висловлювати свої власні думки, але це право обмежується в окремих випадках. Зокрема, якщо висловлювання власної думки завдає шкоди репутації та гідності іншої особи. А тому, перш, ніж висловити власну думку, потрібно добре поміркувати, щоб своїми словами нікого не скривдити, не образити, не принизити.

« Я маю право. Чому мої права порушуються?» .Дуже часто чуємо ці слова. На жаль, іноді людина використовує їх в ситуації, коли сама неправа. А ці слова є виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін.

Свої права ви повинні не тільки знати, але й розуміти їх. Ви розумієте їх? Зараз ми в цьому переконаємось.
Ситуація 1. Хто сьогодні не знає казку про Попелюшку, дівчинку, яку мачуха заставляла багато працювати і не дозволяла гратись, відпочивати. З ранку до вечора працює дівчинка, а брати участь у іграх і розвагах сестер їй заборонено. Яке право порушено стосовно Попелюшки? (Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, відповідно віку дитини.)
Ситуація 2. Одним з найкращих творів Марка Твена є повість «Пригоди Тома Сойєра». У цьому творі тітонька Поллі забороняє Томові дружити і проводити час з Гекльберрі Фінном. Яке право Тома вона порушує? ( Вона порушила право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань).
Ситуація 3. Мауглі жив серед тваринного середовища. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною? ( Так, бо Конвенція про права дитини визначає, що дитиною вважається людська істота, що не досягла вісімнадцяти років).
Ситуація 4. Мауглі знайшли люди, він не вмів говорити, а видавав звірячі звуки. Чи мають право люди посадити за це хлопчика у клітку і поводитись з ним, як з твариною? ( Ні, згідно Конвенції, йому мають забезпечити гідні умови зростання і виховання. Конвенція забороняє жорстоке поводження з дитиною, яке принижує її гідність та шкодить фізичному й психічному здоров’ю).

Ситуація 5. Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, які надходять хлопчику зі школи чарівників Хорвадсу. Яке право Гаррі порушено? ( Право на приватне життя, недоторканість житла, таємницю кореспонденції).
Вчитель. Звичайно, дуже добре знати свої права, а ще краще – пам’ятати про обов’язки. Який ваш головний обов’язок? Вчитися, стати освіченими, мудрими, вихованими людьми. Ваше майбутнє, майбутнє нашої України залежить цілком від вас, від того, з яким багажем знань залишите ви стіни нашої школи. Вам у майбутньому розбудовувати наш великий дім, ім’я якому – Україна.

Наш нинішній президент,Віктор Янукович, ідучи на вибори виступив з програмою « Україна для людей», в якій він пообіцяв, що подбає про дітей, збільшить виплати матерям за народження дітей , і таким чином , населення України до 2020 року буде налічувати 50 мільйонів громадян. В цій програмі відмічено, що вона направлена на турботу про дітей від народження, отримання освіти до першого робочого місця.
Перед вами життя, в якому ще багато зла, несправедливості, жорстокості, експлуатації, приниження, образи, неповаги. Відстоюйте завжди свої права, свою свободу. Але відстоюючи свою свободу, не утискайте свободу інших.

Говорячи про «Конвенцію про права дитини», ми сьогодні не згадали, що кожна дитина має ще одне дуже важливе право. Це право на любов. Нехай же це ваше право завжди виконується, будьте здоровими, щасливими, радісними, отримуйте любов не тільки від своїх батьків, але й від усіх людей, які живуть поруч вас і також ви обдаровуйте усіх своєю любов’ю. Розливайте свою любов на всіх людей, що живуть поруч. Старайтесь, щоб всім було з вами легко, приємно, комфортно. Намагайтесь пов’язати своє життя зі словом давати. І завжди пам’ятайте, що давати, куди приємніше, ніж брати. Чим більше будете давати, тим більше будете отримувати самі. Якщо будете намагатись робити щасливими інших, щасливими будете завжди самі.



Схожі:

Моя країна Україно!
Що ж таке моя країна? І чому вона найкраща для мене? Україна це славетна історія: мудрі літописці, Київ священний, дзвін козацьких...
Тема: Твоя країна -Україна. Символи держави Мета: Розширити знання про рідну країну
Обладнання: карта України, карта світу, державні символи (Гімн, Герб, Прапор); ілюстрації народних символів; пучок калини
Питання Поняття “валютні відносини” та “світова валютна система”
Кожна країна є складовою світового ринку, жодна країна не є ізольованою. Усі вони пов’язані між собою міжнародними валютними відносинами,...
Україна… Наша рідна країна, земля наших батьків, на якій нам судилося...
Вчитель: Україна… Наша рідна країна, земля наших батьків, на якій нам судилося народитися і жити, яка стала для нас Вітчизною
Мій перший крок в країну знань, в країну мрій і сподівань
Дорогі батьки, пам'ятайте, що ви самі запросили мене у свою родину. Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене,...
Учитель вищої категорії
Дівчаткам плели віночки із 7 квіточок. І ми будемо вплітати у віночок по одній квіточці, але квітку ми можемо вплітати, коли виконаємо...
Яке із наведених визначень найбільш повно розкриває поняття «країна»?

Який має бути справжній вчитель???????????????
Учитель… коли вимовляєш це слово, завжди охоплює якесь хвилювання начебто б нічого особливого й немає в цьому слові, звичайна назва...
Ізраїль коротка й вузька смужка посушливої землі на південно-східному...
Земля Ізраїля), Сіон(один із єрусалимських пагорбів; так почали називати і місто Єрусалим, і всю країну); Палестина від слова "філістія",...
Кожен має право на повагу до його гідності. Ніхто не може бути підданий...
Кожен має право на повагу до його гідності. Ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка