|
Скачати 39.03 Kb.
|
3 клас Тема. Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках. Мета. Ознайомити учнів з поняттям « власні іменники», « загальні іменники», спонукати учнів вживати у мовленні мовознавчі терміни ; вдосконалювати навички вживання великої букви у власних іменниках; виховувати патріотичні почуття. Обладнання . Таблиця « Власні і загальні іменники», портрет Т.Г.Шевченка. Тип уроку. Комбінований. Хід уроку І . Організація класу до уроку. Щоб урок пройшов не марно, Треба сісти рівно, гарно. І виконуй тільки те, Про що мова на уроці йде. ІІ. Перевірка домашнього завдання. - На минулому уроці ви отримали таке домашнє завдання : до кожної назви істоти дібрати назву неістоту. Перевірка буде відбуватися таким чином: до дошки виходять два учня з зошитами. Один називає назву істоту, а другий – назву неістоту. ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Хвилинка поезії.
Стрепенулась від сонця галузка в саду, Кличе матір із хати пташина сім’я. Вже веснянка дзвенить на пташинім крилі, Мов проміння земне, будить першу траву. Все від матері – мужність і перший політ. І як мати для всіх – Батьківщина моя.
IV. Мотивація навчальної діяльності. Бесіда: Дайте відповіді на запитання: - Як називається країна, в якій ми живемо? - Яке місто є столицею України? - Яка найбільша річка України? Як необхідно писати всі ці слова? V. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу. 1. Вступна бесіда про велич поета-генія Тараса Григоровича Шевченка. 2. Гра « Мікрофон». Діти по черзі розповідають все, що знають про Т.Г. Шевченка. 3.Коментоване списування ( за матеріалами вправи 27) - Підкресліть слова, які навіть у середині слова записані з великої букви. - Якою частиною мови вони являються? - Іменників, які пишуться з великої букви, дуже багато. Це – власні іменники. - Прочитайте правило на сторінці 15. 4. Вивчення правила про власні іменники. 5. Робота з таблицею « Власні та загальні іменники» VI. Фізкультхвилинка. ( Під музику О. Морщавки, слова Г. Бідняка. ) Один учень виконує рухи під музику, а решта учнів повторюють. VII. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.
- до поданих загальних назв дібрати іменники – власні назви. Місто ... Річка… Письменник…
А) запис слова театр Б) складання і запис речення із словом театр В) розбір речення за алгоритмом. Алгоритм роботи над реченням
В 1 колонку записати власні назви, а в 2 – загальні. Шевченко, місто, учень, Дніпро, Сашко, Рябко, річка, село, Тарасівка, собака, Київ, поет.
Вправа 29 на сторінці 15.
Продовжити ланцюжок власних іменників, щоб кожний кінцевий звук попереднього слова був першим наступного. Київ – Василь – Львів – Варшава – Австралія – Ялта ... VIII. Підсумок уроку.
IX. Домашнє завдання. Високий рівень – с. 16 вправа 30 ( 1, 2, 3) Достатній рівень – с. 16 вправа 30 ( 2) |
До уроку всі готові? Мета. Формувати в учнів уміння розрізняти назви істот і неістот; ознайомити з новими термінами «власні іменники», «загальні іменники»;... |
Поняття про іменник. Лексико-граматичні розряди іменників: а іменники... Ковтюх С. Л. Репетитор (як навчитися грамотно писати) : навч пос. – 2-е вид., випр. і допов. – К. «ВД «Професіонал», 2007. – 592... |
Велика буква у кличках тварин Метa. Формувати в дітей уміння розрізняти назви тварин та їх клички, правильно писати їх |
Повторення і закріплення знань по темі „Іменник Формувати вміння розпізнавати іменники серед інших частин мови. Відмінювати іменники, визначати рід, число, ставити іменники у початкову... |
Тема. Зміна приголосних перед закінченням і в іменниках жіночого та чоловічого роду Тема. Зміна приголосних перед закінченням – і в іменниках жіночого та чоловічого роду |
Тема: Буква Ї, позначення нею звуків [йі]. Бесіда «Київ – столиця... Тема: Буква Ї, позначення нею звуків [йі]. Бесіда «Київ – столиця України». Читання тексту «На екскурсії» |
Урок української мови. 3 клас Загальне поняття про іменник. Іменники,... Тема: загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот та неістот |
Тема. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки,... ... |
МЕТОДИКА розрахунку компенсаційних виплат за рахунок субвенції з... Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, власні нормативні акти виконавчого комітету, що регулюють відносини... |
Тема : Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі Тема: Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі |