Тема : Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі


Скачати 56.4 Kb.
Назва Тема : Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі
Дата 03.11.2013
Розмір 56.4 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Клас :.8 – А

Учитель: Шупер О.І.

Тема: Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі.

Мета: удосконалити мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку тексту, логіку викладу, тип і стиль мовлення; навчити учнів усно створювати власні твори-описи місцевості в художньому стилі на основі особистих спостережень і вражень;розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту з елементами опису місцевості, сприймати письмовий текст, розуміти його; виховувати любов до України, своєї землі.

Тип уроку: розвиток мовлення

Обладнання : мультимедійна дошка, комп’ютер,дидактичний матеріал, світлини улюблених місць учнів класу
ХІД УРОКУ
І. Організаційний початок уроку.

ІІ. Ознайомлення з темою, метою й завданнями уроку.( слайд №1).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Демонстрація відеоролика, який був знятий учнями класу. У ньому постає проблемне питання : « Чи повинна сучасна молода людина володіти культурним мовленням?» Учні школи висловлюють своє ставлення до проблеми. Автори ролика ставлять це питання перед учнями класу.

Висловлення учнів даного класу з приводу поставленого питання.

Учитель : « А яке мовлення можна назвати культурним?»

Відповіді учнів.

ІV. Актуалізація мовленнєвознавчих понять.

Сьогодні наша робота буде спрямована на формування мовленнєвих навичок складання твору – опису. Сподіваюся, що цей урок стане ще одним кроком до усвідомлення себе патріотом нашої країни.

  1. Які типи мовлення вам відомі? ( розповідь, опис роздум).

  2. Які характерні ознаки кожного типу?(таблиця)




Назви типів мовлення

На які питання відповідають у висловлюванні

Про що говориться у висловлюванні

Будова висловлювання

Розповідь

Що робить особа або предмет?

Про події, про дії персонажів

Початок, розгортання, завершення дій

Опис

Який предмет, особа, дія?

Про ознаки предмета, особи, дії

Загальне враження, окремі деталі, ознаки

Роздум

Чому саме такими є предмет, особа чи дія?

Про причини ознак та дій

Тези (думка, яка доводиться або заперечується) , аргументи (докази), висновки

Колективна робота з текстом № 1. Прочитати виразно текст. Визначити, до якого типу мовлення можна його віднести. Доведіть свою думку. Пригадати, що називається текстом.( Текст — це єдність речень, розташованих у певній послідовності й пов'язаних між собою за змістом, інтонацією, стилем, спрямованістю за допомогою різних мовних можливостей. У мовленні — це висловлювання, що складається із сукупності речень, тим самим утворюючи змістову й структурну цілісність).

Твір-роздум «Що я можу зробити для рідної мови»


Я шаную свою рідну мову. Вона для мене – скарбниця нових слів, гарних виразів, мудрих висловлювань. Я вчуся жити та пізнавати світ за її допомогою. Тому я добре ставлюся до своєї рідної мови та хотів би дбати про неї теж.

Звичайно, я можу небагато, оскільки я лише одна людина серед мільйонів. Але все одно слід піклуватися про мову щодня. Я думаю, найкраще для мови – це розмовляти нею. Адже вона має жити та розвиватися. Мова, якою не говорять, поступово зникає. Але розмовляти треба не будь-як, а правильно.

Я вважаю, що спілкуватися з іншими людьми необхідно грамотно, правильно будувати речення. Не слід вживати лайливі слова, оскільки це засмічує мову. Ще варто обмежити вживання жаргонізмів, сленгу, бо мовлення стане примітивним.

Також вживання великої кількості іноземних слів «ріже вухо».

Необхідно навчитися писати рідною мовою грамотно, без помилок. Треба багато читати, щоб дізнаватися нові слова та знати своїх письменників .

Отже,свою мову треба добре знати . Поки жива мова, живий і народ!

  1. Які стилі вам відомі?(слайд № 3).

  2. Назвіть особливості художнього стилю (використання засобів виразності : епітетів, метафор, порівнянь, емоційно забарвлених слів, окличних речень).

Колективна робота з текстом № 2. Прочитати текст, визначити , до якого типу мовлення і стилю він належить, довести свою думку, виписати ознаки стилю (слайд № 2)

ВУЛИЦЯ МОГО ДИТИНСТВА

У кожної людини є найдорожчі місця в житті. Для мене — це вулиця, на якій я виросла. Зараз живу далеко звідти, але завжди пам'ятаю про неї і повертаюся туди.

Це маленька затишна зелена вулиця носить ім’я великого драматурга Станіславського. Духмяні грона білих акацій, п'янкий аромат жовтих лип, пухнастий цвіт струнких тополь, чарівне листя кленів — такою запам'яталася моя вулиця.

Мій колишній двоповерховий будинок стоїть у затишному місці. У маленькому зеленому дворі багато яскравих квітів.

Запам'ятався мені на нашій вулиці і старовинний білий будинок із колись розкішним, а тепер, на жаль, занедбаним садом. Де-не-де збереглися маленькі одноповерхові будиночки в квітучих деревах і густих кущах.

Нещодавно ми з мамою ходили нашою вулицею. Початок її веде від ріки Лугань. У кінці вулиця знов повертає до річки через чудову зелену алею.

Яка краса на нашій вулиці восени! Дерева стоять у багряному, жовтому листі, яке потихеньку спадає додолу. Ідеш по ньому, наче по прекрасному м'якому килимі. Листя шепоче, сумно розповідаючи про швидкоплинне літо.

Усе навкруги дихає свіжим повітрям, яке щедро дарує Лугань. Відчуваєш незвичайний спокій і повне злиття з природою.

Такий мій рідний куточок у Луганську — вулиця імені Станіславського.

V. Формування практичних умінь опису місцевості

Два тижнів тому я попросила принести вас світлини ваших улюблених місць. Це ті місця, які викликають у вас приємні спогади, бажання повернутися туди знову і знову, де вам затишно. Дуже приємно, що ви поділилися зі мною і своїми товаришами такою інформацією. Сьогодні ви будете складати твір – опис саме такої місцевості. Умовно ваші світлини я поділила на такі групи : море, природа Луганщини, улюблені місця Луганська.

Доберіть слова і словосполучення, за допомогою яких можна описати море, картинин природи, місця Луганська. Запишіть відомості в таблицю, яку вам необхідно накреслити за поданим зразком

Робочий матеріал для опису

Що описуємо

Слова, словосполучення

Море




Природа Луганщини




Улюблені місця Луганська




Ви отримали робочий матеріал для опису. Для того, щоб правильно скласти твір, необхідно пригадати послідовність складання твору. Спочатку йде вступ, у якому ви говоритимете про предмет, який будете описувати. Потім – безпосередній опис, закінчуємо твір висновком.

Перед вами ПАМ'ЯТКА « Як працювати над твором-описом місцевості в художньому стилі»

  1. Вдало дібрати фактичний матеріал (виділіть об'єкти, що складають основу опису місцевості) і підготувати план майбутнього твору.

  2. Дібрати яскравий заголовок, що виражав би основну думку висловлювання.

  3. Дотримуватися вимог художнього стилю (доречно використовувати художні засоби — епітети, метафори, порівняння — задля увиразнення мовлення).

  4. Використовувати слова і словосполучення на позначення місця розташування об'єктів опису місцевості, як-от: прямо перед нами, неподалік, поруч, у центрі, у далині, трохи далі та ін.

  5. Передати власне ставлення до місцевості, що описується (захоплення, замилування, здивування тощо).

.Складання твору-опису місцевості. (Під час роботи учнів демонструється відео презентація улюблених місць учнів класу).

VІІ. Аналіз написаних творів. Обираємо експертів : 2 особи.

Один учень читає – експерти аналізують.

VІІІ. Підбиття підсумків.

ІX. Д/ з.

Схожі:

Конспект уроку української мови у 8 класі на тему: «Твір-опис місцевості...
ТЕМА: ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ (ВУЛИЦІ, СЕЛА, МІСТА) НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ І ВРАЖЕНЬ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Урок розвитку зв’язного мовлення. Форма проведення. Складання колективного...
Твір-опис природи на основі особистих вражень у художньому стилі за простим планом
Тема. Усний твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень. Мета
Лю і типу мовлення, аналізувати явища життя, встановлювати причинно-наслідковий зв’язок; розвивати вміння здійснювати змістово-композиційний...
Календарно-тематичне планування з української мови (8 кл.) І семестр
Усний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі
УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ...
УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Тема: Зв’язне мовлення. Усний твір-роздум про вчинок людини на основі власних спостережень
Лю і типу мовлення, аналізувати явища життя, встановлювати причинно-наслідковий зв’язок; розвивати вміння здійснювати змістово-композиційний...
Урок №4 УСНИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ...
Прослухати текст. Визначити тип мовлення. Довести належність тексту до художнього стилю. Дібрати заголовок
Урок №8 УСНИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ
Ужгород! Федір любив це місто над Ужем з його вузенькими вулицями, крамницями, готелями, ресторанами
ТВІР – ОПИС ПРИМІЩЕННЯ НА ОСНОВІ ВЛАСНИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ
Мета : спрямувати роботу учнів на досконале ознайомлення з елементами сучасного інтер’єру; формувати вміння самостійно збирати та...
Твір-опис пам'ятки історії та культури за власним спостереженням у художньому стилі
Методи: «Ажурна пилка», метод «ПРЕС», метод «Гронування»,читання з маркуванням, робота в малих групах, «діограма Вена»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка