|
Скачати 64 Kb.
|
Урок з української мови в 4 класі з використанням методів ейдетики Тема . Зміна приголосних перед закінченням – і в іменниках жіночого та чоловічого роду. Мета. Ознайомити учнів з чергуванням приголосних в іменниках жіночого та чоловічого роду; формувати вміння й навички застосування правил для пояснення правопису іменників у давальному і місцевому відмінках однини; Розвивати творчу уяву, образне мислення, пізнавальну самостійність. Виховувати бережливе ставлення до природи. Обладнання: малюнки бджоли, звірів тайги, картка для словникової роботи, схема - образ «Чергування приголосних», аудіозапис мелодії для фізкультхвилинки Хід уроку 1. Організація класу - Вітаю вас на уроці рідної мови. Спочатку сідають дівчатка – краса нашого класу, а потім сила і мужність – хлопчики. 2. Актуалізація опорних знань, умінь. а) Мозкова атака - Що таке іменник? ( Частина мови, яка вказує на назву предмета і відповідає на питання хто? що?) - Як змінюються іменники? ( Іменники змінюються за числами, відмінками, належать до певного роду) - Що є початковою формою іменників? (Форма називного відмінка однини є початковою формою іменника) б) словникова робота - Згадайте словникові слова, що є іменниками.(На попередніх уроках вивчали словникові слова, уявно розташовуючи їх послідовно у класі. Метод Цицерона.) Механік, механізм, портрет, телеграма, телефон, океан.
Зимою спить, Літом бринить, Понад садами літає, Солодку росу збирає. ( Бджола)
Робота над правописом слова з використанням ейдетики.( На дошці вивішено малюнок бджоли і картка зі словом) бджола
3. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні на уроці ми познайомимося з чарівними перетвореннями в рідній мові. А допоможе нам в цьому Чарівна Бджілка. 4. Вивчення нового матеріалу а) Створення настрою - Діти, сядьте зручно, розслабтесь. Якщо хочете, заплющіть очі. Уявіть, що ви знаходитеся в саду, де багато-багато чудових квітів. Над ними літають бджоли, метелики. Відчуйте пахощі, якими наповнюється сад. б) Створення навчального образу Уявіть ,що серед цієї краси росте чарівна квітка, у якої 3 пелюсточки, на яких твердо поселилися звуки [ г ], [ к ], [ х ]. Підлетіла до неї бджілка з чарівними вусиками, які нагадують букву і, торкнулася кожного звука, дала меду і сталися чарівні перетворення. На місці [г ] з'явився звук [з'], на місці [к] –[ц'], а на місці [х] -[с' ] і такі м'які та тендітні стали пелюстки, ще чарівнішою стала квітка. ( Використовується співзвучність слів: дала – давальний відмінок, на місці – місцевий відмінок ,твердо поселилися - тверді приголосні, м'які пелюстки - м'які приголосні звуки) в) Відтворення створеного образу - А тепер відкрийте очі і відтворимо те, що ви бачили.(Діти відтворюють отриману інформацію) - Порівняйте з тим образом, що створила я. ( На дошці схема – образ «Чергування приголосних», див. додаток) г) Мовні дослідження - А тепер давайте дослідимо, як відбуваються перетворення в нашій мові. Виконання вправи 133 на с. 67 ( колективно) Діти заповнюють таблицю:
- Який висновок ви можете зробити? ( В іменниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках однини тверді приголосні [г], [к], [х] перед -і змінюються на м'які [ з'] , [ц'] , [ с'] .)
5. Фізкультхвилинка ( під супровід музики діти уявляють себе бджілкою, кружляють у таночку) 6.Закріплення нового матеріалу - Творче списування вправи 135 на с. 68-69 а) Читання тексту і бесіда за змістом - Про кого йдеться у тексті? ( У тексті розповідається про Іванка та Василька.) - Про яких звірів розповідав Василько? б) Словникова робота Тайга- природна зона Росії, поросла хвойними лісами Сопка – невелика гора з круглою вершиною Росомаха – хижий звір, схожий на куницю. ( Демонструються малюнки звірів тайги, сопки, тайги ) в) Письмове виконання вправи Гра « Знайди зайве слово » за вправою 136 на с.69 ( Площа, ваза, ніж) - Чому ці слова зайві? ( В них не відбувається чергування, а основа слів не закінчується на приголосні г, к, х ) 7. Підсумок уроку - Що цікавого вивчили на уроці? ( Дізналися про зміну приголосних [г], [к], [х] перед -і на [ з'], [ц'], [ с'] в іменниках жіночого роду та деяких іменниках чоловічого і середнього роду) - Для чого це нам треба знати? ( Щоб правильно вживати іменники в усному і писемному мовленні) - Гра «Встав пропущене слово» Як виконуєш завдання, Не забудь про чергування. Як поріг – то на …(порозі), Ну а ріг – пиши на …(розі). Коли вухо – то у …(вусі), А кожух – то на …(кожусі). Як урок – то на …(уроці), Око – порошинка в …(оці). 8. Домашнє завдання. С. 68, правила, вправа 137. Додаток. [х] [г] [к] - [з´] [ц´] [с´] = |
Наступність у викладанні інформатики в умовах впровадження нових державних стандартів Зміна ідей світових технологій значно швидша ніж зміна суспільства, тому перед освітою постає важливе завдання: готувати інноваційну... |
Наступність у викладанні інформатики в умовах впровадження нових державних стандартів Зміна ідей світових технологій значно швидша ніж зміна суспільства, тому перед освітою постає важливе завдання: готувати інноваційну... |
Варіативний компонент навчального плану як засіб всебічного розвитку дитини Зміна ідей, світових технологій значно швидша, ніж зміна суспільства, тому перед освітою постає важливе завдання: готувати інноваційну... |
Тема. Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках На минулому уроці ви отримали таке домашнє завдання : до кожної назви істоти дібрати назву неістоту |
Тема магістерської дисертації ... |
Зміна змісту освіти, зміна підходу до педагогічного процесу в навчанні... Аналіз літератури дає зрозуміти, що в поняття „педагогічна технологія” входять такі значущі параметри |
До відома акціонерів ВАТ “Зміна” ВАТ «Зміна» повідомляє про завершення процедури дематеріалізації, переведення випуску цінних паперів в бездокументарну форму існування... |
ПЕРСПЕКТИВА Метою даного модуля є огляд організації і реалізації сучасного жіночого руху в Україні |
Підготовка до сприймання казки-притчі У Емми Андієвської є цикл не зовсім звичайних казок-притч, об'єднаних спільним початком і закінченням |
Тема : Температура повітря,її зміна з висотою та широтою. Теплові пояси Землі. Задачі уроку Обладнання: підручники, атласи, карта півкуль, таблиця, малюнок термометра, календарі погоди, магнітофон |