Тема: Буква Ї, позначення нею звуків [йі]. Бесіда «Київ – столиця України». Читання тексту «На екскурсії» Мета


Скачати 47.89 Kb.
НазваТема: Буква Ї, позначення нею звуків [йі]. Бесіда «Київ – столиця України». Читання тексту «На екскурсії» Мета
Дата29.12.2013
Розмір47.89 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Література > Документи
Тема: Буква Ї, позначення нею звуків [йі]. Бесіда «Київ – столиця України». Читання тексту «На екскурсії»

Мета: Ознайомити учнів з буквами Ї,ї та їх звуковим значенням; формувати навички швидкого читання; продовжити роботу над звуко-буквеним аналізом слів; формувати навички читання діалогу; закріпити знання про написання великої літери у словах; вчити логічно і послідовно висловлювати свої думки; розвивати уяву, спостережливість.

Обладнання: ілюстрація Києва, карта України, презентація про сучасний Київ, картки зі словами.

Хід уроку

І Організаційний момент

Любі діти, до нас в клас

Завітали гості щирі

Привітайте ж в добрий час

Гостей усмішкою й миром.
Руки покладем на парти

Маємо – бо час настав –

Повернутися до справ

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.
ІІ Оголошення теми і мети уроку

  • Діти, розгляньте будь-ласка все, що є на дошці, та передбачте, що ми будемо робити на уроці.

  • Так, а ще ми сьогодні будемо подорожувати. Який же вид транспорту для цього оберемо. Дізнаємось, відгадавши загадку.

Він по рейках вдалеч мчить,

Ще й фурчить, шипить, сичить? (Поїзд)

– Із собою візьмемо звичайно гарний настрій. Оберіть смайлик та покладіть його перед собою. Звичайно, щоб відбулася наша подорож нам потрібно у касі придбати квиточки. Для цього нам потрібні гроші. Де ж нам їх взяти? Треба заробити! Для цього потрібно виконати певні завдання.
ІІІ Актуалізація знань учнів

1. Повторення вивчених букв

(сторінка букваря, внизу потяг)

2. Мовна розминка. Повторення скоромовки

Вибіг Гришка на доріжку,

На доріжці сидить кішка.

Взяв з доріжки Гришка кішку,

Хай спіймає кішка мишку.

  • Які слова зі звуком [ж] ви зустріли в цій скоромовці?

(Доріжка)

  • А які слова зі звуком [ш]?

(Гришка, кішка, мишка)

  • Розгляньте схеми і доберіть до них слова зі скоромовки.

3. Вручення квитків

4. Фізхвилинка (сідають у потяг і починається рух під музичний супровід)

ІV Вивчення нового матеріалу

Вступна бесіда

А тепер ми будемо чемними пасажирами. Всі займаємо свої місця у вагонах і відправляємось у подорож. По якій країні будемо подорожувати допоможе нам віршик.

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша – солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься…(Україна)

Станція «Ознайомлююча»

1. Знайомство з буквою. На дошці прикріплені слова та малюнки цих слів.

Україна, їжачок, поїзд.

– Що спільного в цих словах? (Буква ї)

Отже, буква ї на письмі позначає два звуки [йі].

(Малюнки, таблички)

2. Робота в зошиті

– Друкується подібно до І і, але має дві крапки. Надрукуємо цю букву у своїх зошитах.

Станція «Читайликів»

Читання за табличками

Ї М МО Ї ВИ ЇЗД

Р РЕ ПО

Л ГА ЗА

В ВІ ПРИ

Ж НЕ ПЕРЕ

С

Н
Станція «Оберайлівка»

– Сере поданих слів нам слід обрати лише ті, у яких є літера Ї. Вони нам стануть у пригоді.

Київ

Україна

Андріївський узвіз

Софіївський собор

Хрещатик

Майдан Незалежності

Площа Богдана Хмельницького

Михайлівський Золотоверхий собор

Києво – Печерська лавра

Станція «Складалочка»

З даних складів утворити слова за стрілочками

Україна

Київ

українська

країна

приїхали

Раїса

Станція «Текстова»

Вставити попередні слова в текст.

Раїса живе в чудовій країні. Її назва Україна. Люди розмовляють у ній українською мовою. Найголовніше місто Київ називають столицею. Ми скоро до нього приїдемо.

Станція «Букварна»

1. Читання слів пояснення їх значень

2. Бесіда про калину

3. Легенда про створення міста Києва

Жили на горі три брати: старшого звали Кий, середнього – Щек, а молодшого – Хорив. Була в них сестра Либідь. Кий жив на горі, де сьогодні узвіз Боричів, Щек жив на горі, що називається Щековицею, а Хорив – на третій горі – Хоривиці.

Побудували брати місто. І назвали його Київ – на честь старшого брата.

Київ стоїть на березі великої ріки Дніпро. Правий берег – високий, крутий, з невеличкими горами. У центрі міста протікає річка Либідь, яка названа на честь сестри.

4. Бесіда про сучасний Київ.

  • Але і в сучасні часи Київ — дуже красиве, зелене місто з архітектурними та історичними пам’ятками. (Учитель використовує ілюстрації з краєвидами Києва: Хрещатика, Майдана Незалежності, Києво-Печерської лаври, Софіївського собору, Золотих Воріт, площі Богдана Хмельницького.)

  • Чи зустрічались нам ці назви вже сьогодні? (Так)

  • На якій станції? («Обирайлівка»)

  • А тепер зможемо ще й переглянути ці краєвиди.

Під ілюстраціями вчитель вивішує картки зі словами, у яких є літера ї.

  1. Перегляд презентації «Сучасний Київ»

Діти уважно переглядають презентацію.

  • Вам сподобалась екскурсія столицею?

  • Як називають людей, які проживають у Києві? (Кияни)

  • Правильно. Саме під таку пісню Павла Зіброва я вам пропоную

розім’ятися.

6. Фізкультхвилинка

Діти рухаються під пісню «Кияни» у виконанні П. Зіброва.

7. Робота над текстом з Букваря (ст.111)

— Сьогодні на екскурсію до Києва завітали не тільки ми. Прочитавши текст у Букварі «На екскурсії», ви можете дізнатись хто ще приїхав.

Пригадаємо слова, які вже зустрічали та поділимо їх на дві групки. На які? (Василько, Київ, Леся, Андріївський узвіз, Петрик, парк Слави, Дніпро, Михайлівський Золотоверхий собор.

Читання тексту вчителем

  • Хто приїхав також на екскурсію?

  • До кого вони приїхали?

Читання дітьми (напівголосне)

  • Прочитайте власні назви у тексті.

  • Що вам підказало відповідь? (Велика буква на початку слова)

  • Отже, які слова ми пишемо з великої літери?(Назви країн, міст, сіл, вулиць, річок, імена, прізвища людей)

Вибіркове читання

— Знайдіть у тексті і прочитайте:

  • До кого приїхали гості?

  • Де знаходиться Андріївський узвіз?

  • Скільки Києву років?

  • Де побували діти?

  • Яку виставку планували переглянути?

Читання за особами

— Скільки людей бере участь у розмові? (Троє — Леся, Василько, Петрик)

— Хто ще бере участь? (Автор)

— Зверніть увагу на розділові знаки в кінці речень.

V. Підсумок уроку

— Ось наша подорож добігає кінця.

— Яка літера допомогла вам прочитати багато слів? (ї)

— Які місця в Києві відвідали ви разом з нашими героями тексту Василем, Лесею та Петриком?

— Про що ви почули вперше?

— Чи сподобалась вам екскурсія столицею?

— Отже, рушаймо додому, на нас чекає відпочинок!

— А зараз покажіть свої смайлики. Чи всім сподобався урок? Чи гарний у вас настрій?

Схожі:

Україна незалежна держава. Символи держави: герб, прапор, гімн; їх...
Тема: Україна незалежна держава. Символи держави: герб, прапор, гімн; їх значення. Київ столиця України
Тема. Київ столиця України. Культурно-історичні пам’ятки Києва
Мета: ознайомити учнів з історією виникнення Києва, Хрещатика, з найбільш відомими культурно-історичними пам’ятками Києва, формувати...
Подовження м'яких приголосних звуків і позначення їх на письмі
Що цікавого помітили? (у другому стовпчику дві однакові букви, а звуки [л’] [с’] [н’] подовжені)
Тема. Звук
Мета. Ознайомити учнів з буквами «Ш», «ш» (ша), їх назвою та звуковим значенням; виробляти навички читання зв’язного тексту, вчити...
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ «В’ЄТЬСЯ, НАЧЕ СТРІЧКА, НЕСПОКІЙНА РІЧКА»
Мета: на зразках художніх творів поглиблювати уявлення дітей про природу рідного краю. Розвивати мовлення учнів, працювати над збагаченням...
Тема уроку: Читання. Ю. Ярмиш. Їжачки Розвиток мовлення. Слова ввічливості. Діалог Мета
Мета: читання: вдосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати усне мовлення шляхом обґрунтування відповідей, групового...
Тема. Виділення фрагментів тексту та операції з ними. Форматування...
Мета: розглянути виділення фрагментів тексту та операції з ними в текстовому процесорі, набути практичних навичок у оформленні документів...
Тема: Налагодження параметрів програми Outlook Express Мета
Мережа Інтернет подібна до міжнародної телефонної мережі – ніхто не володіє та не керує нею повністю, але вона організована таким...
Тема. Філософська проблема кохання та її знецінення в сучасному світі...
Мета: розширювати знання учнів про казку як літературний жанр; формувати вміння та навички виразного читання та аналізу літературного...
Тема. Не з іменниками. Мета
Лексикологія і фразеологія: засвоєння нових слів на позначення осіб, предметів і явищ
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка