Українська народна казка «Лисичка та журавель»


НазваУкраїнська народна казка «Лисичка та журавель»
Дата15.12.2013
Розмір56.3 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Музика > Документи


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ДОНЕЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ №30







Підготувала учитель початкових класів:

Лазарська Т. О.


Тема: Українська народна казка «Лисичка та журавель».

Мета: вчити визначати в тексті найсуттєвіші моменти, удосконалювати вміння вибіркового читання, переказу прочитаного, визначати настрій героїв і оцінювати їх вчинки, виразно читати за особами. Вдосконалювати навички правильного, виразного, свідомого, швидкого читання. Розвивати мовлення, увагу, пам'ять, уміння міркувати. Поширювати словниковий запас. Виховувати інтерес до усної народної творчості, зокрема казок.

Обладнання: мультимедійна презентація, таблиці, схеми до мовленнєвої зарядки, ілюстрації до казки «Лисичка та Журавель», малюнки лисиці та журавля, лабіринт, відеозапис казки.

Тип уроку: урок - подорож.

Форми роботи: колективна, індивідуальна, парна.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу та емоційне налаштування на урок.

Пролунав дзвінок.

Починається урок.

Учитель посміхається.

Школярики стараються.

Працюватимем старанно,

Щоб побачити в кінці,

Що у нашім другім класі

Діти просто молодці!
Сьогодні я запрошую вас у подорож до чарівної країни. (Слайд 2.)

Прочитайте назву цієї країни:

К З А

А К
Казок країна чарівна

У гості нас чека вона,

Отож, часу не гайне,

У подорож рушайте!
Казкова скарбниця нашого народу невичерпна, мов криниця. Скільки казок народила українська земля! Та яких. Їх так багато, як зірок на небі! І кожна казка по-своєму гарна.

А щоб ми не заблукали, нашим помічникам у подорожі буде Читайлик. Ось він, знайомтесь. (До класу входить одягнений учень – Читайлик)

Читайлик

Запрошую я також

Усіх в казкову подорож!

Хто дружить із казками,

Завжди йде поруч з нами.

Вирушаємо!

(Звучить музика)

Учитель. Перша наша зупинка – це мовленнєва зарядка.
II. Мовленнєва зарядка

Вправи для розвитку артикуляційного апарату

Набрати повітря в легені:

А

Вдих – видих на О

З

К


  • Дмухніть на кульбабу.

  • Як лизкає корова?

  • Як гелгоче гуска?

  • Як ірже коник?


Гра «Шифрувальники» (Слайд 3.)

Прочитай слова, вставляючи пропущені букви.

шк . л . р л . с . ц .

вч . т . ль . ж . р . в . ль

р . чк . д . т . л

дзв . н . к г . р . б . ць

кн . г . . ж . к
Гра «Відшукай паліндроми» (Слайд 4.)

(Паліндром – слово, вислів, який читається однаково зліва направо й справа наліво)



дід

вимив

сів

кит

вилив

вив

жар

вирив

кок

біб

виїв

жир


Гра «Круг, кружечок, повернись, ціле слово утворись» (Слайд 5.)




лиси чик




жура чка




вед вель




зай медик
Читайлик. Ну, розім’ялись подорожуємо далі.

(Звучить музика)
Учитель. Наступна зупинка ерудитів.
III. Зупинка ерудитів. (Слайд 6.)

- З якої казки уривок?

– Стоїть дід на воротах у червоних чоботях та й питає:

– Кізонька моя люба,

Кізонько моя мила.

Чи ти пила, чи ти їла?

(«Коза – Дереза»)

  • А що ти таке?

  • Я пан Коцький.

  • Будь мені за чоловіка, а я тобі за жінку.

(«Пан Коцький»)

  • Ой ви, діточки, козеняточки!

(«Вовк і козенята»)
IV. Визначення теми уроку та робота над нею.

- Учитель. Наступна наша зупинка – нова казка. (Слайд 7.)

Розгадування лабіринту.




ч

к

у

р

ь

л

и

а

ж

а

л

и

с

т

а

в

е

  • То яку казку ми будемо читати?

  • Чи відома вона вам?


Відеозапис казки «Лисичка та Журавель» (Слайд 8.)

Діти уважно дивляться і слухають

– Чи вдалося Лисичці перехитрити Журавля?
Самостійне читання казки.

Словникова робота

Розбір незрозумілих слів.

– Як інакше можна замінити ці слова у реченнях?
Вправи на розвиток уваги

  • Знайдіть у казці слова – звертання.

  • Чи змінився настрій Лисички після пригощання Журавля? Знайдіть це в тексті.

  • Розкажіть, як Лисичка запрошувала до себе Журавля в гості. А Журавель Лисичку?

  • На що сподівався кожен з гостей, прийшовши до приятеля?


Підпиши малюнок словами казки. (Слайд 9.)

Читайлик. Пора знову в дорогу. Ще багато цікавого попереду.

(Звучить музика.)
V. Творча зупинка
Учитель. Наступна зупинка – творча. Працюємо парами. (Учні отримують картки з завданнями. За правильні відповіді діти отримують картинку – розмальовку (Слайд 10.).

  1. Придумайте нову назву казки.

  2. Підберіть риси характеру Лисички та Журавля.





винахідливість улесливість нещирість

чесність доброта

щирість лисичка журавель

довірливість

ввічливість підступність хитрість





  1. Пронумеруйте малюнки у правильній послідовності



Читайлик. От і наближається наша подорож до кінця. Залишилася тільки одна зупинка.
VI. Підсумок уроку
Учитель. Так, нам залишилося підбити підсумок й отримати домашнє завдання.

  • Як ви розумієте зміст прислів’я: «Як підеш, так і найдеш». «Як посолиш, так і їстимеш»?

  • Чи може це прислів’я виражати головну думку казки?

За роботу на уроці усі учні отримують від Читайлика нагороду - сонечко.

VII. Домашнє завдання
Читати й переказувати казку: дівчатка – від імені Лисички, а хлопці – від імені Журавля.

Розфарбувати малюнки до казочки.


Схожі:

Тема. Українська народна казка «Лисичка і Журавель»
Лисичка та Журавель”. Активізувати словниковий запас дітей. Удосконалювати і розвивати орфоепічні вміння; пам’ять, увагу, спостережливість,...
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік)
Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний...
Тема. Коли пісня жартує
Музичний матеріал: українська народна пісня «Сіяв мужик просо»; українська народна пісня «Господарство»; українська народна пісня...
Тема. Хоч не пишно, аби затишно. Українська народна казка «Рукавичка» Мета

Тема уроку. Українська народна казка «Колобок» Мета уроку
Виховувати наполегливість у здобутті знань. Прищеплювати любов до книг, бережне ставлення до них. Пробуджувати бажання читати казки...
Тема. Українська народна казка «Півник та двоє мишенят» Мета
Мета: Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її...
Тема. Розумні козенята. Українська народна казка «Вовк та козенята» Мета
Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, розвивати навички правильного...
Тема. Українська народна казка «Золотий черевичок»
Мета: поповнити знання учнів про тематику народних казок, виявити вміння учнів читати і переказувати зміст казок, дотримуючись особливостей...
Н73 Новий довідник: Українська мова. Українська література. — К.: ТОВ «КАЗКА», 2008. т— 864 с
М. Радишевсъка — старший учитель, учитель-методист, відмінник народної освіти (автор розділу «Українська мова»)
Тема. Словом, як листом стеле, а ділом, як голками коле. Українська...
Усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, вчити правильно висловлювати свої думки, давати характеристику дійовим...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка