Тема. Українська народна казка «Золотий черевичок»


Скачати 49.16 Kb.
НазваТема. Українська народна казка «Золотий черевичок»
Дата10.07.2013
Розмір49.16 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Література > Документи
Тема. Українська народна казка «Золотий черевичок»

Мета: поповнити знання учнів про тематику народних казок, виявити вміння учнів читати і переказувати зміст казок, дотримуючись особливостей їх стилю, опрацювати з учнями художні засоби, які властиві народним казкам, розвивати творче мислення, виховувати інтерес до народної творчості.

Тип уроку: УПЧ

Обладнання: виставка книг «Народні казки», ілюстрації.

Казка вчить, як на світі жить

Народна творчість

Хід уроку

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

Оголошення епіграфа.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів .



  • Казки є одним з найпоширеніших видів оповідальної народної творчості. На земній кулі нема жодного народу, який би не створив свого казкового епосу. Кожен народ має свої казки і сюжети, в які він вкладає свою життєву і соціальну філософію.

Отже, народні казки захоплюють нас тим, що в них висловлена народна мудрість, багатовіковий досвід багатьох поколінь.

  1. Актуалізація опорних знань.

  • 1. Ілюстрована вікторина.

До яких епізодів і яких казок намальовані ілюстрації.

  • 2. Бесіда.

Який твір називається казкою?

Яку будову має казка?

На які групи поділяються казки?

В якій народній казці хитрий та незалежний герой від усіх утік, а перехитрила його лисиця?

В якій казці розповідається про овоч, що виріс дуже великим і цим завдав багато клопоту господарям?

В якій казці свійський птах залагодив шкоду, вчинену домашнім гризуном і збагатив своїх господарів?

  1. Сприйняття та засвоєння нового навчального матеріалу.

  • 1. Евристична бесіда з частковим аналізом твору.

Назвіть усіх героїв казки, з якими ви познайомилися під час читання.

Як називаються слова, якими традиційно починається казка? Наведіть приклад із казки «Золотий черевичок».

Які магічні числа найчастіше зустрічаються у казках?

Що в казці «Золотий черевичок» реальне, а що фантастичне? Чому?

Хто з дійових осіб викликає у вас повагу, а хто - осуд? Чому?

  • 2. Заповнення таблиці – характеристики героїв казки.

  • 3. Рольова гра.

Учні від імені героїв казки розповідають про себе, свою мету.

  • 4. Слово вчителя.

Казки містять одвічні істини, закликають всіх бути добрими та милосердними. Боротьба добра зі злом – головний конфлікт казки. Саме в процесі розгортання й розв`язання конфліктів виявляють свої риси персонажі в літературі.

  • 5. Проблемно-пошукове завдання.

Визначити своєрідність конфлікту казка «Золотий черевичок».

  • 6. Хвилинка здоров`я «Набираємося сили».

Нахилися вперед,

Нахилися назад,

Повернулись вправо, вліво,

Щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири -

Набираємося сили.

До товариша всміхнулись,

Всі присіли, потягнулись

І на місце повернулись.

  • 7. Інтерактивна вправа «Займи позицію» з обґрунтуванням.

Чи завжди добро перемагає зло?



  • 8. Літературний диктант.

Що, вмираючи подарувала мати доні? (Зернятко)

Куди послала Ганну мачуха? (Пасти бичка)

Які завдання дала мачуха дівчині?

Яку дерево виросло із зернятка? (Верба яра)

Хто допомагав Ганні виконати роботу? (Панни, які жили у вербі)

Куди пішла баба зі своєю донькою у неділю? (До церкви)

Скільки разів була Ганна у церкві? (Три рази)

Чому на тому місці, де стояла Ганна, налили смоли? (Щоб пристали черевички)

Чи здогадалась мачуха, що за красуня була в церкві? (Ні)

Як знайшли власницю черевичка? (Міряли, на чию ногу прийдеться черевичок)

Чи одружився князенко з Ганною? (Так)

Що сталося з вербою та криничкою? (Пішли в землю та в князенковому саду вийшли)

  1. Закріплення знань, умінь та навичок.

  • 1. Гра «Хто це, чий портрет?



- 2. Виконання завдань пошуково-дослідницького характеру.

Робота в групах. Використовуючи дану таблицю довести, що казка «Золотий черевичок» є народною.

Казки

Народна

Літературна

Автор (колективний) – народ.

Автор – конкретна особа.

Існує в усній формі
(записана пізніше створення).


Створюється в письмовій формі.

Текст має варіанти,
можуть вноситися зміни.


Варіанти відсутні.

Передається від оповідача,
адресована слухачеві.


Створюється письменником,
адресована читачеві.




  • 3. Чи можна казку «Золотий черевичок» віднести до чарівних? Якщо так, то чому?

Вкажіть стрілочками власників прислів`їв.

І за холодну воду не береться.

Ганна Роботящі руки гори перевернуть.

бабина дочка

На дерево дивись, як родить, а на людину – як робить.

Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.

Косо, криво, аби живо.

Тіло в злоті, а душа в болоті.

Добре ім`я – найкраще багатство.

  1. Підсумок уроку.

  • 1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Учням пропонується закінчити одне з речень:

  1. Казка змусила мене замислитися над тим, що…

  2. Казка навчила мене ...

  1. Домашнє завдання.

  1. Написати твір – мініатюру на тему «Казка – мистецька перлина народної творчості».

  2. Казку виразно читати, переказувати.

  3. Підібрати цитати для характеристики образів.

Схожі:

Тема. Хоч не пишно, аби затишно. Українська народна казка «Рукавичка» Мета

Тема. Коли пісня жартує
Музичний матеріал: українська народна пісня «Сіяв мужик просо»; українська народна пісня «Господарство»; українська народна пісня...
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік)
Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний...
Тема уроку. Українська народна казка «Колобок» Мета уроку
Виховувати наполегливість у здобутті знань. Прищеплювати любов до книг, бережне ставлення до них. Пробуджувати бажання читати казки...
Тема. Українська народна казка «Лисичка і Журавель»
Лисичка та Журавель”. Активізувати словниковий запас дітей. Удосконалювати і розвивати орфоепічні вміння; пам’ять, увагу, спостережливість,...
Тема. Українська народна казка «Півник та двоє мишенят» Мета
Мета: Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її...
Тема. Розумні козенята. Українська народна казка «Вовк та козенята» Мета
Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, розвивати навички правильного...
Українська народна казка «Лисичка та журавель»
Вдосконалювати навички правильного, виразного, свідомого, швидкого читання. Розвивати мовлення, увагу, пам'ять, уміння міркувати....
Тема. Словом, як листом стеле, а ділом, як голками коле. Українська...
Усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, вчити правильно висловлювати свої думки, давати характеристику дійовим...
Н73 Новий довідник: Українська мова. Українська література. — К.: ТОВ «КАЗКА», 2008. т— 864 с
М. Радишевсъка — старший учитель, учитель-методист, відмінник народної освіти (автор розділу «Українська мова»)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка