Тема. Українська народна казка «Лисичка і Журавель»


Скачати 63.88 Kb.
НазваТема. Українська народна казка «Лисичка і Журавель»
Дата10.02.2014
Розмір63.88 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Біологія > Документи

Українська мова

1клас


Тема. Українська народна казка «Лисичка і Журавель».

Мета: вивчити та засвоїти слова до теми, ознайомити з українською народною казкою “Лисичка та Журавель”. Активізувати словниковий запас дітей. Удосконалювати і розвивати орфоепічні вміння; пам’ять, увагу, спостережливість, відповідати на запитання українською мовою. Виховувати любов до усної народної творчості, почуття дружби та відповідальності.

Обладнання: підручник.Українська мова: Усний курс: Підруч. для 1 кл. загальноосв. навч. закл. з навч. російською мовою/ О.Н. Хорошковська, Г.І.Охота. – К.: Освіта, 2012; ноутбук, запис казки “Лисичка та Журавель”, презентація, індивідуальні карточки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Прийоми і форми роботи: відгадування загадок, гра “Так. Ні”, колективна, індивідуальна форми роботи.
План уроку




Етапи уроку

Час

І

Організація класу.

1 хв.

ІІ

Мотивація навчальної діяльності.

Відгадування загадки. (Колективна робота).

Бесіда за малюнками. Опис тварин

4 хв.

ІІІ

Повідомлення теми уроку.

Слухання казки “Лисичка та Журавель”.

5 хв.

ІV

Сприймання та усвідомлення нових знань.

Робота з підручником.

Словникова робота.

10 хв.

V

Фізкультхвилинка.

1 хв.

V І

Закріплення та осмислення знань.

Робота над сюжетом казки.

Практична робота на картці. Робота на картках.

Виставка робіт.

12 хв.

VІІ

Узагальнення і систематизація знань.

Колективна гра «Так. Ні».

1 хв.

VIII

Підсумок уроку.

1 хв.

Хід уроку


  1. Організаційний момент.

Ось і дзвоник продзвенів

Для маленьких школярів,

Він покликав на урок

У чарівний світ казок.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

      • - Послухайте загадки i намагайтеся відгадати, хто сьогодні прийшов до нас на урок.

Прийшла кума із довгим віником

На бесіду з нашим півником.

Схопила півня на обід

Та й замела мітлою слід.

(Лисиця).

Довгі ноги, довгий ніс.

Прилетів – обід приніс.

Смачних жабенят

Для своїх малят.

(Журавель)

    • Сьогодні до нас на урок прийшла лисичка та журавель. (Картинки лисички та журавля).

    • Подивіться на картинки і скажіть, яка лисичка? (Гарна, хитра, руденька).

    • Чим харчується лисичка? (Курочкою, мишкою, зайчиком).

    • Який журавель? (Сірий, стрункий, поважний).

    • Що їсть журавель? (Жаб, рибу, комах).

Поміркуйте, нащо журавлеві такі довгі ноги і дзьоб. (Для того, щоб добувати собі їжу - риб, жаб.)

    • Чи можна лисицю і журавля назвати друзями?

3. Повідомлення теми уроку.

- Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про лисичку та журавля і послухаємо про них казку, а також дізнаємося, чому вони не дружать. Із перших днів дитинства нас супроводжують казкові герої. Казки нам читали бабусі та мами, із задоволенням ви дивитеся їх по телевізору. Казок чимало є на світі – і веселих, і сумних.

- Діти, чи любите ви казки? Назвіть свої улюблені казки. (Відповіді дітей).

Робота з підручником.

Завдання. Відкрийте підручник на сторінці 22-23. Розглядайте малюнки і уважно слухайте казку.

Слухання казки “Лисичка та Журавель”.

ЛИСИЧКА i ЖУРАВЕЛЬ

Лисичка з Журавлем дуже заприятелювали. От Лисичка і кличе Журавля до себе в гості:

- Приходь, Журавлику! Приходь, любчику! Чим хата багата, тим і вгощу.

Іде Журавель на прошений обід, а Лисичка наварила кашки з молочком, розмазала тоненько по тарілці та й поставила перед Журавлем.

- Призволяйся, не погордуй. Сама варила.

Журавель стук, стук дзьобом - нічого не спіймав. А Лисичка тим часом лиже та й лиже кашку, аж поки сама всієї не з'їла.. А коли кашки не стало, вона й мовить:

- Вибачай, кумочку, більше не маю чим угощати.

- Спасибі й за те, - пісним голосом промовив Журавель. - А ти б, Лисичко, до мене завтра в гості прийшла.

- Добре, Журавлику, прийду, чому не прийти, - каже Лисичка.

Другого дня приходить Лисичка, а Журавель наварив м'яса, буряків, квасольки, картопельки. Покришив дрібненько, склав у високий глечик з вузькою шийкою та й поставив на столі перед Лисичкою.

- Їж, кумонько. Не погордуй, люба моя, - припрошує Журавель.

Нюхає Лисичка - смачно пахне. Встромляє голову в глечик - не йде голова. Пробує лапкою - не витягне. Крутиться Лисичка, скаче навколо глечика, а Журавель їсть собі шматочок за шматочком, поки всього не виїв.

- Вибач, любонько, - каже, випорожнивши глечика, - чим хата багата, тим і рада, а більше на цей раз нічого немає.

Розсердилася Лисичка, навіть не подякувала за гостинність. Вона, бачите, думала, що на цілий тиждень наїсться, а тут прийшлося додому йти, облизня спіймавши. Відтоді й зареклася Лисичка з Журавлями приятелювати.

Словникова робота.

Заприятелювали – подружились.

Призволяйся — пригощайся.

Нюшити — нюхати.

Кличе в гості – зовёт в гости

шматочок за шматочком - кусочек за кусочком

4. Фізкультхвилинка

НА БОЛОТІ

На болоті в хороводі — ходьба з високим підніманням колін і змахами рук

Журавель наш діток водить, — кружляння на місці

Танцювали що є сили –

Все болото розмісили.

Прилетіли вранці бусли, — легкий біг, змахи руками

Посідали і загрузли. — повернення на місця.

5. Закріплення та осмислення знань.

Робота над сюжетом казки.

- Хто головні герої казки? (Лисичка та Журавель).

- Що приготувала лисичка? (Кашку).

- Яку посудину вибрала лисичка для частування гостя? (Мілку тарілочку)

- Як ви думаєте, чому? (Щоб з’їсти самій).

- Уявіть себе на місці журавлика, як він почувався в гостях у лисички? (Ображено, негостинно).

- Як відреагував журавлик на лисиччине частування? (Запросив до себе в гості).

- Що приготував журавель? (Борщик).

- Яку посудину обрав журавлик? Чому? (Глечик. Щоб провчити лисичку).

- Як відреагувала лисичка на журавлине частування? (Образилася на журавля).

- Чи приятелюють від того часу лисичка з журавлем? (Ні).

- Чи правильно поступила лисичка? (Неправильно).

- А як мали поступити справжні друзі? (Пригостити один одного).

Практична робота на картці. Робота по картках.

  1. Гра «Лабіринтами казки»

  2. Завдання. Кого з героїв цієї казки треба провести крізь лабіринт? Чому? А як було у казці, розкажи.

6. Узагальнення і систематизація знань.

Колективна гра «Так. Ні»

Лисичка запросила Журавля в гості? (Так)

Лисичка приготувала борщик? (Ні)

У гостинах Журавель наївся? (Ні)

Журавель запросив Лисичку в гості? (Так)

Наварив борщика та подав у мисочці? (Ні)

Наїлася Лисичка у Журавля? (Ні)

Товаришує Лисичка з Журавлем? (Ні).

Підсумок уроку.

Закінчити урок я хочу словами:

Не можемо на світі

без казки прожити      

Бо казка вчить нас

як потрібно дружити.

Як зло подолати

Як  хитрих провчити       

Як добрих і чуйних.

Й сміливих любити

 Чудове  це почуття  - дружба. Якщо по-справжньому дружиш з людиною, то  хочеться   зробити їй щось приємне. Коли гарно другові, то гарно і тобі. Ми повинні пам’ятати , що на добро треба відповідати добром,  а зло  вміти прощати,  щоб світ не став злим. Пам’ятайте, що зло – тимчасове, а добро – вічне!

Схожі:

Українська народна казка «Лисичка та журавель»
Вдосконалювати навички правильного, виразного, свідомого, швидкого читання. Розвивати мовлення, увагу, пам'ять, уміння міркувати....
Тема. Хоч не пишно, аби затишно. Українська народна казка «Рукавичка» Мета

Тема. Коли пісня жартує
Музичний матеріал: українська народна пісня «Сіяв мужик просо»; українська народна пісня «Господарство»; українська народна пісня...
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік)
Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний...
Тема уроку. Українська народна казка «Колобок» Мета уроку
Виховувати наполегливість у здобутті знань. Прищеплювати любов до книг, бережне ставлення до них. Пробуджувати бажання читати казки...
Тема. Українська народна казка «Півник та двоє мишенят» Мета
Мета: Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її...
Тема. Розумні козенята. Українська народна казка «Вовк та козенята» Мета
Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, розвивати навички правильного...
Тема. Українська народна казка «Золотий черевичок»
Мета: поповнити знання учнів про тематику народних казок, виявити вміння учнів читати і переказувати зміст казок, дотримуючись особливостей...
Тема. Словом, як листом стеле, а ділом, як голками коле. Українська...
Усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, вчити правильно висловлювати свої думки, давати характеристику дійовим...
Н73 Новий довідник: Українська мова. Українська література. — К.: ТОВ «КАЗКА», 2008. т— 864 с
М. Радишевсъка — старший учитель, учитель-методист, відмінник народної освіти (автор розділу «Українська мова»)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка