|
Скачати 50.74 Kb.
|
Тема. Словом, як листом стеле, а ділом, як голками коле. Українська народна казка "Лисиця та їжак" Мета. Поглиблювати знання дітей про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, вчити правильно висловлювати свої думки, давати характеристику дійовим особам ; удосконалювати діалогічне мовлення; розвивати увагу, пам'ять, швидкість мовлення, мотивувати необхідність жити у суспільстві за певними моральними законами. Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, малюнки їжачка і лисички, маски. Хід уроку І. Організація классу. Емоційний настрій на урок. Слайд 2 Знову день почався, діти! Всі зібрались на урок. Тож пора нам поспішати - Кличе в подорож дзвінок. Сьогодні в нас урок незвичайний, Він вчить багато нас чому. Хай буде він для нас навчальний, За це подякуєм йому. А що ми будемо робити? А що ми будемо читати? Ви можете усі сказати, Як спробуєте ребус відгадати. Слайд 3. Слово-відгадка - казка ІІ. Актуалізація опорних знань - Який розділ опрацьовуємо? - Який вид казок ми розглядаємо? - Чим подобаються вам казки? - Хто головні герої цих казок? III. Мовна розминка
Єць-єць-єць – довговухий заєць ніс хліба окраєць. Ця-ця-ця – добиралась до зайця хижа лисиця. Ни-ни-ни – дикі кабани. Ли-ли-ли – всі жолуді з’їли. Ед-ед-ед – бджоли ворибили мед. Їв-їв-їв- а ведмідь його весь з’їв. - З якої казки ці звірі? 2. Гімнастика для очей. Слайд 5 3. Гра «Впізнай казкового героя». Слайд 6 (Лисичка, Їжак) 4. Скоромовки. Слайд 7 Їжак та їжаченя, Їздять по гриби щодня. Їжачиха помагає, Сироїжки їм збирає. Слайд 8 Біг додому лісом лис. Шелестів за лисом ліс. ІV. Повідомлення теми та мети уроку - Сьогодні ми продовжимо роботу над казками про тварин і прочитаємо казку, яка так і називається "Лисиця та Їжак» Що ви знаєте про цих тварин? Де і як живуть, чим живляться? V. Опрацювання казки "Лисиця та Їжак" 1.Слухання казки. Слади 9-13 (Учитель читає казку не до кінця, а до слів «... виводок тетеревенят пасеться») - Послухайте уважно і придумайте кінцівку. (Заслуховування варіантів кінцівки казки. ) 2. Дочитування казки до кінця. Слайди 14-15 3.Перевірка первинного сприймання. Тест. Слайд 16 1. Звідки поверталася стара лисиця? а) від кроликів; б) від вовка; в) з полювання. 2. У животі бурчало: а) від холоду; б) від голоду; в) від хвилювання. 3. Кого зустріла лисиця? а) їжака; б) вовка; в) кролика. 4. Лисиця запропонувала їжакові на радощах: а) обійнятися; б) поспілкуватися; в) поцілуватися. 5.Чому їжак відмовився цілуватися з лисицею? а) перелякався; б) не вмивався; в) не снідав. 6. Лисиця сказала, що вона вранці паслася: а) з кроликами; б) з зайцями; в) з козами. 4. Перевірка відповідей. Слайд 17 VI. Фізкультхвилинка-руханка. Слайд 18 Їжачок ішов лісочком, Вмить згорнувся він клубочком. А лисичка походила Й їжачка того не з’їла. VIІ. Продовження роботи над казкою
а) - Правильно став наголос. Слайд 19 б) Вправа на розширення кута зору. Слайд 20 стара їжак лисиця здоров бурчить відповів позирає згорнувся назустріч здоровенькі невдалого не вмивався солодкими тетеревенят в) – З'єднай слово та його значення. Слайд 21 Солодкими оченятами - дивиться, поглядає. Тугіше - пішов. Позирає - улесливо, нещиро. Потупав - щільніше.
а) Роз’єднайте слова і прочитайте. Слайд 22 Поверталасястаралисицяізневдалогополювання.Уживотібурчитьвідголоду.
- Як читати слова лисички? - Як читати слова їжачка?
а) Слайд 24 - Доберіть слова, близькі за значенням до слів: поверталася - … , стара - … , солодкими (оченятами) - … , позирає - … , відповів - … , згорнувся - … , побіжу - … , потупав - … . б) Слайд 25
стара - … , відповів - … , згорнувся - … , радість - … , каже - … , ранок - … , праворуч - … , потупав - … . в) Гра «Який склад загубився?». Слайд 26 Сьо..дні ..лий ..нок із кро..ками у ка..сті ..слася. г) Гра "Хто це любить їсти?" Слайд 27 Лисичка … Їжачок … д) Гра “Закінчи речення” Слайд 28 Поверталася стара лисиця … У животі бурчить … Іде, солодкими оченятами … Давай на радощах … Сьогодні цілий ранок із кроликами … Нас, голубонько, … VIII. Характеристика казкових персонажів. Слайд 28 Лисиця (яка?) - добрий хижа кмітливий хитра розумний Їжак (який?) - улеслива голодна винахідливий підступна зла дотепний безсоромна IХ. Підсумок уроку - Чого навчає нас ця казка? Х. Домашнє завдання - Читати та переказувати казку. |
Тема. Хоч не пишно, аби затишно. Українська народна казка «Рукавичка» Мета |
Тема. Коли пісня жартує Музичний матеріал: українська народна пісня «Сіяв мужик просо»; українська народна пісня «Господарство»; українська народна пісня... |
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік) Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний... |
Тема уроку. Українська народна казка «Колобок» Мета уроку Виховувати наполегливість у здобутті знань. Прищеплювати любов до книг, бережне ставлення до них. Пробуджувати бажання читати казки... |
Тема. Українська народна казка «Півник та двоє мишенят» Мета Мета: Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її... |
Тема. Розумні козенята. Українська народна казка «Вовк та козенята» Мета Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, розвивати навички правильного... |
Тема. Українська народна казка «Золотий черевичок» Мета: поповнити знання учнів про тематику народних казок, виявити вміння учнів читати і переказувати зміст казок, дотримуючись особливостей... |
Тема. Українська народна казка «Лисичка і Журавель» Лисичка та Журавель”. Активізувати словниковий запас дітей. Удосконалювати і розвивати орфоепічні вміння; пам’ять, увагу, спостережливість,... |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» Вдосконалювати навички правильного, виразного, свідомого, швидкого читання. Розвивати мовлення, увагу, пам'ять, уміння міркувати.... |
Урок- подорож Тема: Українська народна вишивка ... |