|
Скачати 63.74 Kb.
|
Тема. Хоч не пишно, аби затишно. Українська народна казка «Рукавичка» Мета. Вчити виділяти в тексті дійових осіб, спостерігати за структурою і сюжетом казки; розвивати навички читання тексту в особах, правильно інтонувати речення; формувати уміння переказувати казку, зіставляючи зміст прочитаного тексту й ілюстрації; збагачувати словниковий запас; розвивати увагу, пам’ять; виховувати бажання бути щирим, добрим. Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, маски тварин, бутафорний мікрофон. Хід уроку I. Організація класу до роботи Дзвоник всім нам дав наказ: До роботи швидше в клас. Тож, і ми часу не гаймо – Працювати починаймо. II. Мовна розминка
Квочка з курчатами Качці з каченятами: - Куд-куди? - На каруселі, Там, де коники веселі, Кататися!... Т.Коломієць
- Як кличе курчат курка? - А качка каченят? - А жабка жабенят? - Яка пісенька у півня? 3. Розчитка Слайд 4
4. Скоромовка Слайд 5 Курник кривенький на горбку. Гарненька курка в курнику. Не турбуйте курку! Клює курка крупку. Крупка дрібненька, курка рябенька. Г.Бойко 5. Прочитай за 20 секунд Слайд 6 каже кабан зайчик скраєчку коли жабка вовчик собачка кущі мишка лисичка сказав куди братик сестричка іклан - Яка буква спільна для слів кожного стовпчика? III. Перевірка домашнього завдання 1. Актуалізація опорних знань — Який новий розділ почали вивчати? — Що таке казка? Чим вона відрізняється від інших творів? 2. Гра “Згадай казку” Слайд 7 Буква “Ка” казки складає, А тому у вас питає:
1. Твір «Вовк та козенята» є: а) оповідання; б) казка; в) вірш. 2. Хто головні герої твору? а) вовк, коза, козенята; б) вовк, лисиця, козенята; в) вовк та коза. 3. Як козенята дізналися, що то була не їхня матір? а) козенята впізнали вовка за зовнішнім виглядом; б) козенята впізнали вовка по голосу; в) козенята піддивилися за вовком. 4. Скільки у кози було дітей? а) шестеро; б) семеро; в) восьмеро. 5. Куди ходила коза? а) у поле відпочивати; б) у ліс за їжею; в) на город за капустою. 6. За що коза похвалила дітей? а) за те, що вовкові дверей не відчинили; б) за те, що до вовка не відзивались; в) за те, що добре заховались. 7. Чому козенята залишились живі? а) тому що вовкові вони не смакували; б) тому що вони були слухняними і виконували вказівки мами; в) тому, що добре заховались. 8. Чому цей твір казка? а) тому що її люблять розповідати бабусі; б) тому що в ній звірі розмовляють; в) тому, що її мені читала в дитинстві мама. ІV. Повідомлення теми і мети уроку Слайд 9-10 1. Розгадайте кросворд і дізнаєтесь назву казки, яку сьогодні прочитаємо на уроці. 2. Загадка Слайд 11 Де ж усі сховались звірі? У якій такій квартирі? Дуже тісна, невеличка Це чудова... (КАРКУАЧИВ). 3. Фізкультхвилинка Руки-лапки розвели, Щоб іще набратись сили – Догори їх підняли, На підлогу дружно сіли, Кулачками покрутили, Лапки-ніжки підтягли, Разом руки опустили. І руками обняли. Опустили на коліна, Піднялися, рівно стали, Хай рівненькі будуть спини. Нахилилися помалу, Головою покрутили, Нижче, нижче, як один, Вправо, вліво подивились. Щоб дістатись до морквин. V. Опрацювання казки «Рукавичка» Слайд 12
- Розкажіть за малюнками, як закінчилась казка. Слайд 35 2. Перевірка первинного сприймання. Слайди 36 – 37 3. Гра «Чи уважний ти читач?» Слайд 38
4. Фізкультхвилинка Слайд 39 5. Словникова робота Слайд 40 шкряботушка біжить cкрекотушка де не взявся побігайчик вилазить сестричка суне братик влізла іклан плигає набрідь прибіг - Що об’єднує слова першого стовпчика? - А другого? 6. Читання казки в особах 7. Аналіз казки з елементами вибіркового читання - Прочитайте за порядком назви тваринок, що оселилися в рукавичці. - Розгляньте ілюстрації до казки у підручнику. - Кого з героїв казки не зобразив художник? (Кабана) - Послухайте уважно загадку. Відгадайте і скажіть, кого з героїв каз-ки немає у змісті загадки. - Чому мишку названо шкряботушкою, а жабку — скрекотушкою? - Кого звірі не хотіли впускати в рукавичку? Чому? Прочитайте. - Чи можна прочитати казку за особами? - Слова якої тварини ви хотіли б прочитати? Яким тоном їх слід читати? 8. Гра “Посели у рукавичку” Слайд 41 - Хто зайвий? 9. Слайд 42 - Доберіть слова, близькі за значенням до слів: Бреде , …, …, Плигає, …, …, Мчить, женеться, …, … 10. Слайд 43 - Доберіть слова, протилежні за значенням, до слів: влізла - …; прийшов - …; мало - …; холодно - …; загубив - …; привітався - …; сидить - …; білий - …; питає - … . біжить - … . 11. Гра “Хто де зимує?” Слайд 44. Ведмідь заліг у …; Лисиця - у…; Зайчик …; Жабка …; Мишка …; Кабан …; Вовк … . 12. Гра «Хто що полюбляє їсти?» Слайд 45 13. Гра «Скажи ласкаво» Слайд 46 Миша – мишка, жаба – … , лисиця – … , заєць - … , вовк - … , кабан -… , ведмідь - … .
Вчора Галочка-сестричка Казку прочитала, Як у лісі рукавичка Звірам домом стала. Я покинув рукавичку За городом, там, де ліс, Та ні зайчик, ні лисичка, Й вовк у неї не заліз. Мабуть, дуже замала В мене рукавичка?! Взяв у мами зі стола, З ліжка – у сестрички. Рукавичок, мабуть, з п’ять В ліс відніс – Хай звірі сплять. Я не знаю, як було, Як у лісі сталось, А мені не повезло – Від усіх зосталось.
VІ. Підсумок уроку "Мікрофон " - Яку казку ми прочитали? - Чого навчає нас ця казка? VІІ. Домашнє завдання Виразно читати казку в особах. Творче завдання «Умілі рученята» Слайд 48 - Зроби рукавичку своїми руками! (Зразки робіт) - Дякую вам, діти, за урок! Слайд 49 |
Тема: Моя улюблена казка. Українські народні казки Вступне слово вчителя: Відома українська поетеса Ліна Костенко про казку сказала так: «Затишно дітям в пазусі казок» |
Тема. Коли пісня жартує Музичний матеріал: українська народна пісня «Сіяв мужик просо»; українська народна пісня «Господарство»; українська народна пісня... |
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік) Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний... |
Тема уроку. Українська народна казка «Колобок» Мета уроку Виховувати наполегливість у здобутті знань. Прищеплювати любов до книг, бережне ставлення до них. Пробуджувати бажання читати казки... |
Тема. Українська народна казка «Півник та двоє мишенят» Мета Мета: Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її... |
Тема. Розумні козенята. Українська народна казка «Вовк та козенята» Мета Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, розвивати навички правильного... |
Тема. Українська народна казка «Золотий черевичок» Мета: поповнити знання учнів про тематику народних казок, виявити вміння учнів читати і переказувати зміст казок, дотримуючись особливостей... |
Тема. Словом, як листом стеле, а ділом, як голками коле. Українська... Усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, вчити правильно висловлювати свої думки, давати характеристику дійовим... |
Тема. Українська народна казка «Лисичка і Журавель» Лисичка та Журавель”. Активізувати словниковий запас дітей. Удосконалювати і розвивати орфоепічні вміння; пам’ять, увагу, спостережливість,... |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» Вдосконалювати навички правильного, виразного, свідомого, швидкого читання. Розвивати мовлення, увагу, пам'ять, уміння міркувати.... |