Тема уроку. Українська народна казка «Колобок» Мета уроку


Скачати 94.98 Kb.
НазваТема уроку. Українська народна казка «Колобок» Мета уроку
Дата08.02.2014
Розмір94.98 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Культура > Урок



Тема уроку. Українська народна казка «Колобок»
Мета уроку. : Поглиблювати знання учнів про казку , вдосконалювати навички правильного,свідомого,виразногочитання. Вчити стежити за логікою описування подій,орієнтуватися у структурі тексту. Закріплювати вміння розрізняти народну й авторську казки. Формувати уміння визначати головну думку казки та пояснювати її.Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, спостережливість, творчі здібності учнів,збагачувати активний словниковий запас; учити правильно висловлювати власні думки. Виховувати наполегливість у здобутті знань. Прищеплювати любов до книг, бережне ставлення до них. Пробуджувати бажання читати казки самостійно.

Обладнання: виставка книжок «Казки мого дитинства, ланцюжок малюнків «намалюю мультфільм», мовно-логічні завдання, пам´ятка до уроку «Словникова скринька», картки для роботи в групі, маски героїв до казки.
Хід уроку
1.Організаційний момент.
1)Привітання.

Подаруйте посмішку собі,

Один одному ,мені.

Я дарую посмішку і вам,

радість допоможе нам!
-Спочатку сідає краса (дівчатка), потім сила (хлопчики).
Психоформула
Посміхніться один одному.. У своїй душі віднайдіть чарівне тепло, зігрійте тих, хто поруч з вами. Подаруйте гарний настрій і нашим гостям. Я сподіваюсь, що ми зможемо створити ситуацію успіху на уроці.
Вправа «Мікрофон»
-А щоб наша спільна робота була успішною, пригадаємо , яким має бути урок?
-Які ми на уроці?

Вправа «Криголам»
У –

Р –

О –

К –
-Що ще ми можемо додати? ( толерантні, працьовиті..)

.
-Адже навчання – це і є наша праця.

-Ось в народі відоме прислів’я:

Навчання –це праця, а знання – ... (мед.)



Робота в парах ( скласти пазли – слово «мед»).

-Чому так міркував народ?

- Ми сьогодні спробуємо збирати свої солодкі знання ось у такі бочечки.

За активність, творчість, працьовитість ви будете отримувати фішки, але її отримати не так просто. Треба старатися працювати на повну силу.
-Отже, раджу на урок взяти мудру голівку, уважні і спостережливі оченята, працьовиті ручки, вушка, що вміють слухати і чути, добре сердечко, працьовитість і терпіння.

ІІ. Мовленнєва розминка.

Вправи для розвитку артикуляційного апарату.

- Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені .

Тому ми повинні постійно їх тренувати.

  1. Тренуємо легені

  • Вправа «Кулька».

У кого найбільша кулька (імітують надування кульки).

  • «Кульбабка» - повільно подути, щоб парашутики кульбабки легенько
    розлетілися.

  • «Свіча» - 3 рази уявно загасити полум'я свічі.

3.Читання піраміди слів на розширення кута зору.

Каз ка

Каз кар

Каз очка

Каз ковий

Каз итися

-Пригадаємо відомі нам казочки за допомогою чистомовки:
Ла-ла-ла – ваша мати …(прийшла).

Ідь-ідь-ідь – в рукавичку вліз … (ведмідь).

Ить-ить-ить – в Лиски в животі … (бурчить).

Ок-ок-ок – ій назустріч … (колобок).

Ля-ля-ля – пригостила … (журавля).

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Вчитель:  Як ви думаєте, про що може йти мова сьогодні на уроці?

Вчитель.

Гра «Мікрофон» родовжити речення, відповісти на запитання)



-А що ж таке казка?

-Які бувають казки?

- Я люблю читати казки, тому що… 
Вчитель. Справді,казка – це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радості.
Казки супроводжують людину все життя. І скільки б нам не було років, ми з задоволенням слухаємо, розказуємо казки і віримо в них.

Сьогодні ми працюватимемо з українською народною казкою. Яку ви всі дуже добре знаєте . Читаємо ланцюжок ..
Спекла – охолов – побіг – зустрів – втік – ....
З якої казки цей ланцюжок?

-Якого слова не вистачає? ( з' їла)

-І робота в нас буде незвичайною. Урок творчості .Уявімо. що нас попросили підготувати казку для інсценування у ляльковому театрі , а потім показати для малят з дитячого садочка. Згодні?

-Тоді поміркуємо, з чого ми, як майбутні актори , розпочнемо роботу?

( пропозиції учнів).

- Отже,спочатку треба познайомитися зі змістом казки.

ІY.Вивчення нового матеріалу.


    1. Словникова робота.

-В казці вам зустрінуться незнайомі слова.

Зверніться , будь ласка до «словникової скриньки»
Хижка –те саме, що комора.

Засік – ящик для борошна

Призьба –невисокий земляний насип уздовж стін хати знадвору.

Охолов- прохолов.


    1. Постановка проблемного питання.


-Зараз я вам зачитаю казку, а ви уважно слухайте, чим вона закінчиться?


    1. Первинне читання твору.

-Так закінчилась перша пригода колобка.

А далі в казці зявляються нові герої і все повторюється.

-В якій послідовності зявляються герої казки?
Гра «Намалюємо мультфільм».

Мета: вчити визначати головні події, які вплітаються в основний сюжет твору, розрізняти головне та другорядне, розвивати вміння аналізувати та синтезувати.

Завдання:

- Які малюнки можна намалювати до казки «Колобок»,-щоб діти, які її не читали, зрозуміли зміст?

- Виберіть серед поданих ілюстрацій найменшу кількість, за якими можна відтворити зміст казки.

- Виберіть з твору або придумайте підписи до ілюстрацій. У результаті виконання завдання має вийти мультфільм.
-Кому з героїв казки ви хотіли б подарувати свої посмішки? Чому?
-Народні казки часто мають таку побудову:
Зачин – повтор - кінцівка.
-Чим же закінчилась казка?
( дочитування казки).
-Чи вийшла б казка, якби лисичка першою зустрілася колобку?

-То хто головний герой з усіх мешканців?

4.Вторинне читання твору.

-А зараз ви будете читати казку самостійно, але перед цим давайте поміркуємо, яким тоном ви будете читати слова кожного персонажа?

Мовно-логічні завдання

Весел... Хитр...

Довірлив... підступн...

Вайлуват.... несмілив... жадібн...

Сильн... сіреньк... жорсток....

-Так, все вірно, слова зайчика ми будемо читати тоненьким голосом, бо він маленький та беззахисний.

Слова лисички ми будемо читати з хитринкою.

Слова вовка та ведмедя будемо читати голосно, трішки сердито, бо вони великі і страшні. Тож, починаємо читати.

Вторинний аналіз.

-Які почуття викликає ця казка?
-Чому кожен з лісових мешканців хотів з'їсти колобка?

- То ж , чи добре вихвалятися?
«Корисні поради»
-Які поради ви дали б своїм друзям , щоб вони не попали у такі неприємні ситуації?


5. Гра « В театрі»

-З сюжетом казки ми знайомі, а тепер спробуємо побувати в театрі і показати прем'єру нашої казки .

- А що потрібно для того, щоб наша гра на сцені була цікавою, правдоподібною?
- Отже , акторами будуть...

Розігрування казки в ролях.
-Хто найкраще справився зі своєю роллю?

Які побажання хочете висловити учням-акторам?


6.Робота в групах.
1.Сенкан «Казка»


  1. Сенкан Колобок»


3. Збери прислів я «Казка вигадка, та в ній
Щось повчальне зрозумій»
4.Збери прислів’я « Казки маленькі, та розуму в них багато»
5.«Ми- художники» - намалювати малюнок до казки.
Y.Рефлексія. Підсумок.
-Ось наш урок і підійшов до завершення. Поділимося враженнями від уроку. Що вам найбільше сподобалося ?

Що ви дізналися нового і можете поділитися зі своїми товаришами, яких не було в школі?
-Піднімемо свої бочечки , покажемо свої солодкі знання , що ви назбирали за урок.
-Я сподіваюсь, що на наступних уроках ви продовжите поповнювати бочечки новими знаннями, які неодмінно вам пригодяться в наступних класах.

-Читайте! Вивчайте казки! Тільки під шелест сторінок ви перенесетесь у казковий світ. Нехай вони ідуть по світу і завжди живуть серед нас.
-Творіть, фантазуйте, мрійте та добре навчайтеся!

Д/з.

Вчитися читати казку за особами, відбиваючи характер дійових осіб. Намалювати малюнок до казки.


Схожі:

Тема. Хоч не пишно, аби затишно. Українська народна казка «Рукавичка» Мета

Тема. Коли пісня жартує
Музичний матеріал: українська народна пісня «Сіяв мужик просо»; українська народна пісня «Господарство»; українська народна пісня...
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік)
Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний...
Тема. Українська народна казка «Півник та двоє мишенят» Мета
Мета: Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її...
Тема. Розумні козенята. Українська народна казка «Вовк та козенята» Мета
Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, розвивати навички правильного...
Тема. Українська народна казка «Золотий черевичок»
Мета: поповнити знання учнів про тематику народних казок, виявити вміння учнів читати і переказувати зміст казок, дотримуючись особливостей...
ТЕМА УРОКУ
ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку
Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди
Тема. Словом, як листом стеле, а ділом, як голками коле. Українська...
Усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, вчити правильно висловлювати свої думки, давати характеристику дійовим...
Тема. Українська народна казка «Лисичка і Журавель»
Лисичка та Журавель”. Активізувати словниковий запас дітей. Удосконалювати і розвивати орфоепічні вміння; пам’ять, увагу, спостережливість,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка