|
Скачати 70.9 Kb.
|
Урок музичного мистецтва 4 клас Тема. Коли пісня жартує Мета: ознайомити учнів з жанром української пісенної творчості – жартівливими піснями, розкрити природний гумор, відображення розуму, спритності та дотепності у жартівливих піснях, розглянути та проаналізувати характер та притаманні їм властивості: жвавість, грайливість, танцювальність, виховувати в учнів інтерес і любов до музики, народної пісні, розвивати вокально-хорові навички, творчі здібності, фантазію, образне мислення. Музичний матеріал: українська народна пісня «Сіяв мужик просо»; українська народна пісня «Господарство»; українська народна пісня «Грицю, Грицю, до роботи»; Р.Щедрін. «Пустотливі частівки». Тип уроку: узагальнення та систематизації знань Обладнання: баян, аудіозаписи, музичний центр, нотний матеріал, дитячі музичні інструменти, лементи костюму (солом’яний бриль, хустинка), ілюстрації до виконання пісень. Хід уроку 1. Організаційний момент Під музику учні заходять до класу під музику (звучить українська народна пісня «Сіяв мужик просо») Музичне вітання 2. Розповідь вчителя Сьогодні на уроці ми познайомимося із одним із яскравих музичних жанрів української пісенної творчості. Але щоб назвати цей жанр, вам потрібно буде знайти одну із його рис, відгадавши загадку. Ось вона: Негренята босоногі Жартували з носорогом Глянь, шкарпетку носоріг Начепив собі на ріг. Це – жарт. Українському народу притаманні ці риси. Вони допомагають у житті, створюють гарний настрій.
Жартівливі пісні створювались українським народом надзвичайно легко і швидко, неначе із однієї іскринки. Вони потребують аудиторії, бо розраховані на співучасть, на те, щоб дотеп, каламбур, жарт був почутий, розрадив і розвеселив слухачів. Жартівливі пісні часто виконуються як приспівки до танцю. В жартівливих піснях постійно звучить протиставлення: бідних і багатих щедрих і скупих роботящих і ледарів скромних і хвалькуватих примітних і незугарних кмітливих і недотеп красивих і поганих на вроду 3. Слухання та аналіз пісні «Грицю, Грицю, до роботи» Послухайте одну з жартівливих пісень. Зверніть увагу на образний зміст, поміркуйте над характером твору. Демонстрація пісні Хто є головним персонажем пісні? Яким ви його уявляєте? Доведіть, що пісня є жартівливою. 4. Розучування пісні «Грицю, Грицю, до роботи» У пісні йдеться про лінивого хлопця, який все знаходить причину, щоб не виконувати роботу, яку просять зробити. Але коли мова заходить про обід, то у нього одразу ж прокинувся апетит та бажання пообідати. Можна сказати, що в образі ледачого Гриця зображується людина, яка хоче, не докладаючи зусиль, щось гарне мати. Грицю, Грицю, до роботи Грицю, Грицю, до роботи! В Гриця порвані чоботи. Грицю, Грицю, до телят! В Гриця ніженьки болять. Грицю, Грицю, молотити! Гриць нездужає робити. Грицю, Грицю, врубай дров! Кахи, кахи, нездоров. Грицю, Грицю, роби хліб! Кахи, кахи, щось охрип! Грицю,Грицю, іди їсти Ой, чекайте, де б тут сісти! Зверніть увагу, що в першій музичній фразі мелодія рухається вверх, а в другій – вниз. А зараз ми її інсценуємо (робота в парі). Для виконання використовуємо атрибути костюму (для хлопчика – солом’яний бриль, а для дівчинки - хустинка). Діти співають та грають на музичних інструментах. Караоке. Пісня «Грицю, Грицю, до роботи» 5. Хвилинка відпочинку Щось не хочеться сидіти, Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки. Вище руки підніміть, А тепер їх опустіть. Плесніть, діти, кілька раз, За роботу, все гаразд. 6. Слухання Р.Щедрін. «Пустотливі частівки» Частівки – це народні жартівливі пісні у формі куплетів. Пригадайте, які ви знаєте частівки? Спробуємо заспівати (гра «Мікрофон»), а всі інші будуть імпровізувати мелодію на музичних інструментах. Демонстрація музичного твору. Опишіть характер твору. Подумайте, чи відповідає музика назві? Чому? 7. Слухання, аналіз, вивчення та виконання української народної пісні «Господарство» Чи можна назвати цю пісню жартівливою? Чому? Вивчення пісенного матеріалу по фразам. Виконайте цю пісню за допомогою малюнків – підказок. Господарство Не знав добрий чоловік, як у світі жити, купив собі курочку, щоб ся не журити. Як курочка цю-ру-ру, тепер же я не журу Не знав добрий чоловік, як у світі жити, купив собі качечку, щоб ся не журити. Як качечка ках-ках-ках, як курочка куд-ку-дах, як курочка цю-ру-ру, тепер же я не журу. Не знав добрий чоловік, яку світі жити, купив собі гусочку, щоб ся не журити. Як гусочка ґе-ґе-ґе, як качечка ках-ках-ках... Не знав добрий чоловік, як у світі жити, дістав собі котика, щоб ся не журити. Як котичок мав-мав-мав, як гусочка ґе-ґе-ге... Не знав добрий чоловік, як у світі жити, дістав собі собачку, щоб ся не журити. Як собачка гав-гав-гав, як котичок мав-мав-мав... Не знав добрий чоловік, як у світі жити, купив собі овечку, щоб ся не журити. Як овечка бе-бе-бе, як собачка гав-гав-гав... Не знав добрий чоловік, як у світі жити, купив собі кізоньку, щоб ся не журити. Як кізонька ме-ме-ме, як овечка бе-бе-бе, як собачка гав-гав-гав, як котичок мав-мав-мав, як гусочка ґе-ґе-ґе, як качечка ках-ках-ках, як курочка куд-ку-дах, як курочка цю-ру-ру, тепер же я не журу 8. Виконання української народної пісні «Господарство» у вигляді маленької театралізованої вистави із співом, рухами, грою на музичних інструментах 9. Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок Сьогодні ми познайомилися із жанром української пісенної творчості – жартівливими піснями, визначили їх головні риси та особливості виконання та звучання. І щоб настрій у нас також був гумористичний, пропоную вам хвилинку - цікавинку. А я знаю чудову гру „Так чи ні”. Відповідай, коли мастак, Єдиним словом „Ні” чи „Так”. Якщо кмітливий, друже, ти, То може й рифма помогти. Але вона хитрюща в нас, Аби не збила з толку враз! Тягнути час навіщо нам? Зіграй, і ти побачиш сам. Птахи співають на весні? Не гайся з відповіддю... Чи любиш плавать, як гусак? Ну що на це ти скажеш?... А чи зашкодила б мені Зарядка рано вранці?... Чи можна вранці натощак Тобі жувати гумку?... Чи правда, друже мій, що в парк Ідуть гулять з рогаткою?... Якщо не їстимеш три дні, То танцювати зможеш?... А до бруднуль і розбишак, Чи є в людей повага?... Чи босим бігти по росі Ти любиш рано в ранці?... Ану скажіть мерщій мені, Чи треба зуби чистить?... Відповідай, коли мастак, Чи руки милом миєш?... Чи можна, ти скажи мені, Читать книжки у ліжку?... А чи буває сон у сні? Чекаю відповіді!... Скажи, морози крижані Страшні спортсменам взимку?... Чи можна їсти всім у смак Немитих груш і яблук?... А під кінець скажи мені Цікава гра у „Так чи ні”? |
Використання українських ігор з елементами співу та музичного супроводу в дитячому садку Вступ Навіть без слів, є чимось вимріяним, подаманою красою, вартісною самою в собі, чимось ідеальним, абстрактним і абсолютним. А вже... |
Тема. Алкман «Сплять ус і верховини г і рськ і ». Й. В. Гете «Нічна пісня подорожнього». Мета Тема. Алкман «Сплять усі верховини гірські». Й. В. Гете «Нічна пісня подорожнього» |
Урок української літератури 10 клас Тема. «Лісова пісня». Проблема... «Лісова пісня» — прекрасна казка про любов і зраду, про силу лісову та водяну. Вона приваблює людей глибоким філософським змістом,... |
21009, м. Вінниця вул. Червоноармійська, 5 Виховна година Обладнання: комп’ютерна презентація, відеоролік про СНІД, пісня Ф. Меркурі, пісня О. Білозір «Свіча», червоні стрічки, паперові долоньки,... |
СВІТОМ ЛИНЕ НАТАЛЧИНА ПІСНЯ… Пісня! Невіддільна від життя, звичайна прикмета народного побуту, як квіти біля хати, як зорі на небі, задушевна, милозвучна, проста;... |
Урок за повістю Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі» Не помилюся, коли скажу, що кожен з нас прагне піймати казкового синього птаха на ймення Щастя; всі ми хочемо бути щасливими! Звичайно,... |
Музика в нашому житті А ось звучить наспівна, тихенька монотонно-одноманітна колискова пісня та урочисто-святкова весільна, глибока, яскрава, завжди молода... |
Віють вітри, віють буйні (Маруся Чурай) Він змушений покинути матір, кохану дівчину. І просить свою неньку, коли з ним щось трапиться, прийняти його дівчину Марусю як за... |
Пісні Марусі Чурай (Засвіт встали козаченьки) скорочено Історичні пісні Він змушений покинути матір, кохану дівчину. І просить свою неньку, коли з ним щось трапиться, прийняти його дівчину Марусю як за... |
Урок за баладою О. С. Пушкіна Тема: Олександр Сергійович Пушкін. Поетизація давньоруської минувшини в баладі «Пісня про віщого Олега» |