|
Скачати 50.14 Kb.
|
Тема. Розумні козенята. Українська народна казка «Вовк та козенята» Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, розвивати навички правильного виразного читання, уміння відтворювати зміст прочитаного; виховувати любов та читацький інтерес до народних казок. Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, картинки кози та вовка, маски, бутафорний мікрофон. Хід уроку І. Організаційний момент. Вчитель. Ось і дзвоник продзвенів Для маленьких школярів, Він покликав на урок У чарівний світ казок. У сиву давнину із сонячного проміння, аромату квітів і таємниці живої води народилася казка. І світ Божий одразу повеселішав. Бо казка навчала людей любити красу, творити добро, дарувати натхнення. І ми, діти, читаючи казки, станемо добрішими, щирішими, навчимося співчувати, переживати. ІІ. Мовна розминка
За – за – за – замекала … (коза). Му – му – му – прив’язали ми … (козу). Зо – зо – зо – йди сюди, … (козо!) Зе – зе – зе – дід їй сіно … (везе). Зі – зі – зі – є що їсти цій … (козі). Зи – зи – зи – буде молоко нам від … (кози).
Каз ка Каз ати Каз кар Каз ковий Каз очка Каз ситься
Слайд 4 Ішли кози поза лози капусту садити. Слайд 5 Цоки-цоки-цок копитця, це цапок йде до криниці. Працьовитим цапенятам принесе водиці тато. Леся Вознюк
- Прочитати слова з максимальною швидкістю в порядку зростання номерів. 5. Складіть прислів’я, поясніть його. Слайд 7 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ходить хмуро між дубами, Хижо клацає зубами. Зачаївся він, примовк... Грізний звір цей, звісно... . (Вовк.) З рогами, а не бик, Доять, а не корова. Кору здирає, А кошиків не плете. (Коза.) ІV. Оголошення теми уроку - Саме про цих казкових персонажів ми будемо читати сьогодні казку. Актуалізація опорних знань - Де живуть ці тварини? - Як виє вовк? - Як мекає коза? - Чи можуть вони говорити? - А от на сторінках нашого підручника ви побачите, що тварини говорять і з ними відбуваються різні цікаві пригоди. V. Робота над казкою.
Повернуласякозадодомуіпохвалиладітокзате,щововковідверейневідчинили.
1. Скільки козенят було у Кози? а) П’ятеро; б) шестеро; в) семеро. 2. Що робила Коза, коли поверталася з лісу? а) Стукала копитцем у вікно; б) стукала ріжками у двері і співала; в) тихенько просила дітей відчинити. 3. Козенята відмикали двері, коли: а) Коза співала; б) стукали у двері; в) стукали у вікно. 4. Вовк співав: а) дуже голосно; б) лагідним голосом; в) грубим голосом. 5. Як повелися козенята? а) Прогнали Вовка; б) відчинили Вовкові; в) не відчинили Вовкові. 6. Що зробила Коза, коли повернулася? а) Похвалила козенят; б) насварилася; в) нічого не сказала. 4. Перевірка відповідей. Слайд 18 5. Фізкультхвилинка-руханка. Слайд 19 Дружно в ліс ми всі пішли, Скільки тут грибів знайшли, В кошики ми їх зібрали, Доки повними не стали. Ще й побігали там трішки, Натомили свої ніжки. Поверталися бадьорі, А про це вже знали в школі. 6. Словникова робота - Правильно став наголос в словах. Слайд 20 - Прочитай пірамідки слів. Слайд 21 7. Повторне читання казки учнями в особах - Чому коза залишила козенят вдома самих? 8. Вибіркове читання. Слайд 22
відрізняються?
9. Мовні-логічні ігри та завдання: а) Гра “Скажи лагідно”. Слайд 23 Мати – матінко; роги - … ; голос - … ; хата - … ; діти - … . б) Слайд 24. Доберіть слова, близькі за значенням до слів: була (коза) - … ; зробила (хатинку) - … ; ходила (в ліс) - … ; замкнути (хатинку) - … ; відчиняти – … ; повертається – … ; завив - … ; тонесенький - … ; позирає - … . в) Слайд 25. Доберіть слова, протилежні за значенням до слів: відчиняти – … ; поверталася – … ; завив - … ; тонесенький - … ; ходила - … ; прийшла - … . Фізкультхвилинка. Слайд 26 Раз, два, три, чотири, п'ять! Час прийшов відпочивать. Тож піднімемо руки вгору, Ніби глянемо на зорі. А тепер всі руки в боки, Як зайчата — скоки-скоки! Десять, дев'ять, вісім, сім — Час за парти нам усім. г) Гра «Який склад загубився?» Слайд 27 На.. ма..нко спі..є то..сеньким го..ском та при..зує не так. д) Робота за малюнком. Слайд 28 - Прочитайте речення, яким можна підписати малюнок до казки. ґ) Гра «Хто що полюбляє їсти?». Слайд 29 Вовк …, …, … . Коза …,…, … . 10. Характеристика казкових персонажів. Слайд 30 Вовк (який?) … , … , … ; добра злий любляча Коза (яка?) … , … , … ; маленькі турботлива підступний козенята (які?) … , … , … . дбайлива слухняні голодний грайливі VІ. Підсумок уроку "Мікрофон" - Який розділ продовжуємо вивчати? - Як називається твір, над яким ми сьогодні працювали? - Хто його написав? VІІ. Домашнє завдання.
|
Чого навчає казка «Вовк та козенята» ? «Казка вигадка, та в ній а) щось веселе зрозумій б) щось повчальне зрозумій в) щось жахливе зрозумій. Чого навчає казка «Вовк та... |
Тема. Хоч не пишно, аби затишно. Українська народна казка «Рукавичка» Мета |
Тема. Коли пісня жартує Музичний матеріал: українська народна пісня «Сіяв мужик просо»; українська народна пісня «Господарство»; українська народна пісня... |
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік) Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний... |
Тема уроку. Українська народна казка «Колобок» Мета уроку Виховувати наполегливість у здобутті знань. Прищеплювати любов до книг, бережне ставлення до них. Пробуджувати бажання читати казки... |
Тема. Українська народна казка «Півник та двоє мишенят» Мета Мета: Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її... |
Тема. Українська народна казка «Золотий черевичок» Мета: поповнити знання учнів про тематику народних казок, виявити вміння учнів читати і переказувати зміст казок, дотримуючись особливостей... |
Тема. Словом, як листом стеле, а ділом, як голками коле. Українська... Усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, вчити правильно висловлювати свої думки, давати характеристику дійовим... |
Тема. Українська народна казка «Лисичка і Журавель» Лисичка та Журавель”. Активізувати словниковий запас дітей. Удосконалювати і розвивати орфоепічні вміння; пам’ять, увагу, спостережливість,... |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» Вдосконалювати навички правильного, виразного, свідомого, швидкого читання. Розвивати мовлення, увагу, пам'ять, уміння міркувати.... |