Тема. Розумні козенята. Українська народна казка «Вовк та козенята» Мета


Скачати 50.14 Kb.
Назва Тема. Розумні козенята. Українська народна казка «Вовк та козенята» Мета
Дата 28.04.2013
Розмір 50.14 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Тема. Розумні козенята. Українська народна казка «Вовк та козенята»

Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, розвивати навички правильного виразного читання, уміння відтворювати зміст прочитаного; виховувати любов та читацький інтерес до народних казок.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, картинки кози та вовка, маски, бутафорний мікрофон.

Хід уроку
І. Організаційний момент.

Вчитель. Ось і дзвоник продзвенів

Для маленьких школярів,

Він покликав на урок

У чарівний світ казок.

У сиву давнину із сонячного проміння, аромату квітів і таємниці живої води народилася казка. І світ Божий одразу повеселішав. Бо казка навчала людей любити красу, творити добро, дарувати натхнення.

І ми, діти, читаючи казки, станемо добрішими, щирішими, навчимося співчувати, переживати.
ІІ. Мовна розминка

  1. Чистомовка. Слайд 2

За – за – за – замекала … (коза).

Му – му – му – прив’язали ми … (козу).

Зо – зо – зо – йди сюди, … (козо!)

Зе – зе – зе – дід їй сіно … (везе).

Зі – зі – зі – є що їсти цій … (козі).

Зи – зи – зи – буде молоко нам від … (кози).

  1. Розчитка. Слайд 3

Каз ка

Каз ати

Каз кар

Каз ковий

Каз очка

Каз ситься

  • Яке слово «зайве» і чому?

  1. Скоромовки

Слайд 4

Ішли кози поза лози
капусту садити.

Слайд 5

Цоки-цоки-цок копитця,
це цапок йде до криниці.
Працьовитим цапенятам
принесе водиці тато.
Леся Вознюк


  1. Вправа на розвиток навички читання. Слайд 6

- Прочитати слова з максимальною швидкістю в порядку зростання номерів.

5. Складіть прислів’я, поясніть його. Слайд 7
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Асоціативний кущ «Казки». Слайд 8

  2. Впізнай казкового героя. Слайд 9

Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами. 
Зачаївся він, примовк...
Грізний звір цей, звісно... . (Вовк.)

З рогами, а не бик, 
Доять, а не корова. 
Кору здирає,
А кошиків не плете. (Коза.)

ІV. Оголошення теми уроку

- Саме про цих казкових персонажів ми будемо читати сьогодні казку.

Актуалізація опорних знань

- Де живуть ці тварини?

- Як виє вовк?

- Як мекає коза?

- Чи можуть вони говорити?

- А от на сторінках нашого підручника ви побачите, що тварини говорять і з ними відбуваються різні цікаві пригоди.
V. Робота над казкою.


  1. Читання казки вчителем. Слайди 10-15

  2. Слайд 16

  • Роз’єднайте слова і прочитайте:

Повернуласякозадодомуіпохвалиладітокзате,щововковідверейневідчинили.

  1. Перевірка первинного сприймання. Тест. Слайд17

1. Скільки козенят було у Кози?

а) П’ятеро; б) шестеро; в) семеро.

2. Що робила Коза, коли поверталася з лісу?

а) Стукала копитцем у вікно; б) стукала ріжками у двері

і співала; в) тихенько просила дітей відчинити.

3. Козенята відмикали двері, коли:

а) Коза співала; б) стукали у двері; в) стукали у вікно.

4. Вовк співав:

а) дуже голосно; б) лагідним голосом; в) грубим голосом.

5. Як повелися козенята?

а) Прогнали Вовка; б) відчинили Вовкові; в) не відчинили Вовкові.

6. Що зробила Коза, коли повернулася?

а) Похвалила козенят; б) насварилася; в) нічого не сказала.

4. Перевірка відповідей. Слайд 18

5. Фізкультхвилинка-руханка. Слайд 19

Дружно в ліс ми всі пішли,
Скільки тут грибів знайшли,
В кошики ми їх зібрали,
Доки повними не стали.
Ще й побігали там трішки,
Натомили свої ніжки.
Поверталися бадьорі,
А про це вже знали в школі.


6. Словникова робота

- Правильно став наголос в словах. Слайд 20

- Прочитай пірамідки слів. Слайд 21

7. Повторне читання казки учнями в особах

- Чому коза залишила козенят вдома самих?

8. Вибіркове читання. Слайд 22

  • Де жила коза і козенята?

  • Куди щодня ходила коза?

  • Що наказувала діткам? Чого вона боялася?

  • Прочитайте пісеньки кози і вовка. Чим вони

відрізняються?

  • Прочитайте зачин і кінцівку казки.

  • Чому коза похвалила козенят?

9. Мовні-логічні ігри та завдання:

а) Гра “Скажи лагідно”. Слайд 23

Мати – матінко;

роги - … ;

голос - … ;

хата - … ;

діти - … .

б) Слайд 24. Доберіть слова, близькі за значенням до слів:

була (коза) - … ;

зробила (хатинку) - … ;

ходила (в ліс) - … ;

замкнути (хатинку) - … ;

відчиняти – … ;

повертається – … ;

завив - … ;

тонесенький - … ;

позирає - … .

в) Слайд 25. Доберіть слова, протилежні за значенням до слів:

відчиняти – … ;

поверталася – … ;

завив - … ;

тонесенький - … ;

ходила - … ;

прийшла - … .

Фізкультхвилинка. Слайд 26

Раз, два, три, чотири, п'ять! 
Час прийшов відпочивать.
Тож піднімемо руки вгору,
Ніби глянемо на зорі. 
А тепер всі руки в боки, 
Як зайчата — скоки-скоки! 
Десять, дев'ять, вісім, сім — 
Час за парти нам усім.


г) Гра «Який склад загубився?» Слайд 27

На.. ма..нко спі..є то..сеньким го..ском та при..зує не так.

д) Робота за малюнком. Слайд 28

- Прочитайте речення, яким можна підписати малюнок до казки.

ґ) Гра «Хто що полюбляє їсти?». Слайд 29

Вовк …, …, … .

Коза …,…, … .

10. Характеристика казкових персонажів. Слайд 30

Вовк (який?) … , … , … ; добра

злий

любляча

Коза (яка?) … , … , … ; маленькі

турботлива

підступний

козенята (які?) … , … , … . дбайлива

слухняні

голодний

грайливі

VІ. Підсумок уроку

"Мікрофон"

- Який розділ продовжуємо вивчати?

- Як називається твір, над яким ми сьогодні працювали?

- Хто його написав?

VІІ. Домашнє завдання.

  1. Виразно читати казку «Вовк та козенята».

  2. Намалювати ілюстрацію до казки.

Схожі:

Чого навчає казка «Вовк та козенята» ?
«Казка вигадка, та в ній а) щось веселе зрозумій б) щось повчальне зрозумій в) щось жахливе зрозумій. Чого навчає казка «Вовк та...
Тема. Хоч не пишно, аби затишно. Українська народна казка «Рукавичка» Мета

Тема. Коли пісня жартує
Музичний матеріал: українська народна пісня «Сіяв мужик просо»; українська народна пісня «Господарство»; українська народна пісня...
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік)
Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний...
Тема уроку. Українська народна казка «Колобок» Мета уроку
Виховувати наполегливість у здобутті знань. Прищеплювати любов до книг, бережне ставлення до них. Пробуджувати бажання читати казки...
Тема. Українська народна казка «Півник та двоє мишенят» Мета
Мета: Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її...
Тема. Українська народна казка «Золотий черевичок»
Мета: поповнити знання учнів про тематику народних казок, виявити вміння учнів читати і переказувати зміст казок, дотримуючись особливостей...
Тема. Словом, як листом стеле, а ділом, як голками коле. Українська...
Усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, вчити правильно висловлювати свої думки, давати характеристику дійовим...
Тема. Українська народна казка «Лисичка і Журавель»
Лисичка та Журавель”. Активізувати словниковий запас дітей. Удосконалювати і розвивати орфоепічні вміння; пам’ять, увагу, спостережливість,...
Українська народна казка «Лисичка та журавель»
Вдосконалювати навички правильного, виразного, свідомого, швидкого читання. Розвивати мовлення, увагу, пам'ять, уміння міркувати....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка