1.
|
|
Чарівний світ мистецтва
|
Мелодія як основа музики.
|
Х.В.Глюк Мелодія (з опери «Орфей і Евридика». В.Моцарт Квартет (фрагмент)
|
Муз.Ю.Рожавської, сл..Л.Реви «Сонечко»
|
Крапки і лінії в образотворчому мистецтві
|
В.Кандінський «Лінія перетину»
|
2.
|
|
Мій любий край
|
Музичні звуки: довгі та короткі.
|
М.Лисенко Колискова. Я.Барнич. Коник.
|
Муз.Ю.Рожавської, сл..Л.Реви «Сонечко»
|
Лінії в образотворчому мистецтві: напружені, спокійні, сумні та веселі. Пряма, крива, ламана лінії.
|
М.Тимченко. Співуча Україна.
М.Приймаченко. Калиновий гай.
|
3.
|
|
Лісові голоси
|
Музичні звуки відтворюють природу – спів пташок. Високі та низькі звуки.
|
Д. Кабалевський.Зайчик дражнить ведмедика. В..Подвала. Їжакоч. Дятел.
|
Музична гра «Зозуля та соловейко». Прилетів комарик. Муз. Народна, слова В.Гончарук.
|
Контур в образотворчому мистецтві.
|
В.Бредлі. Ліс. Мультфільм. Їжачок в тумані.
|
4.
|
|
Жу-жу…Я вам казку розкажу.
|
Музичні звуки гучні та тихі.
|
М.Римський –Корсаков. Політ джеля. (з опери «Казка про царя Салтана»), А.Штогаренко.
|
Поспівка «Павук та мушка»
|
Зображення природи та комах. Олівці, фломастери, крейда, фарби – засоби для малювання.
|
І.Мін Янг. Квіти й метелики.
О.Закамомолдіна-Ладигіна. Квіти й метелики.
Х.Тохаку. Піони.
|
5.
|
|
Дитячий світ.
|
Гучність звучання: форте, піано.
|
Д.Кабалевський. Клоуни. Ж.Колобуб. лялька співає.
|
Муз.А.Філіпенка. Сл.Г.Бойка. «На місточку»
|
Зображення іграшок з різних матеріалів. Поняття – силует.
|
Е.М.Бьом. Силуети із життя дітей.
|
6.
|
|
Лялькові настрої.
|
Плавний і стрибкоподібний характер музики.
|
П.Чайковський. Хвороба ляльки.
|
Поспівки «Іде бичок», «Лисичка», «Бідолашка Маша».
|
Засоби виразу святкового насторою.
|
Картини Д.Золана.
|
7.
|
|
Щедрий урожай.
|
Пауза, знак повторення в музиці.
|
В.Кузнєцов. Український ярмарок.
|
Муз. Народна, сл.. Н.Кукловської «Урожайна».
|
Предмети круглої, овальної, прямокутної, квадратної форм.
|
Л.Качалкіна. Наш урожай.
Ф.Ризніченко. Яблука.
|
8.
|
|
Узагальнюючий урок
|
Повторення термінів
|
Впізнай мелодію
|
Повторення пісень
|
Повторення термінів
|
Узагальнення знань.
|
|
|
|
Тема 2: Мистецтво – чарівне вікно у світ. (8 годин).
|
|
|
|
|
1.
|
|
Пісня кольорів.
|
Знаки дихання, фрази. Пісня та її побудова. Заспів, приспів.
|
К.Стеценко. Вечірня пісня.
|
Муз. і слова Є.Машканцевої. На лугу.
|
Основні та похідні кольори.
|
О.Тимошин. Прохолодний день. В.Рибаков. Поляна квітів.
|
2.
|
|
Веселкові ритми.
|
Поняття ритм. Довгі та короткі звуки.
|
С.Прокофєв. Дощик і веселка.
|
По співка.Сл..Н.Гуркіної. Веселка.
Муз.В.Верховинця, слова народні Зробимо коло.
|
Кольори веселки, їх послідовність.
|
І.Буканов. Райдуга.
|
3.
|
|
Танок осінніх листочків.
|
Танець як вид мистецтва
|
П.Чайковський. Вальс із балету «Спляча красуня».
|
Муз. І слова Н.Май. Кап-кап-кап.
|
Відтінок в малюнці. Відбиток у образотворчому мистецтві.
|
М.Камінська. Листя осені.
|
4.
|
|
Різні барви у природи.
|
Темп музики: швидкий, помірний, повільний
|
Український народний танець Метелиця.
|
Муз.народна, слова В.Верховинця. Метелиця.
|
Теплі і холодні кольори.
|
Н.Боем. Чарівне Різдво.
В.Ван Гог. Зіркова ніч.
|
5.
|
|
Чарівні перетворення.
|
Вступ у пісні.
|
П.Чайковський. Танець маленьких лебедів із балету «Лебедине озеро».
|
Музика і слова Н.Рубальської. Пісня сніговиків.
|
Темні і світлі кольори.
|
А.Бруно. Снігопад. І.Пянков. Нічний пейзаж.
|
6.
|
|
Новорічне свято
|
Характер музики.
|
Р.Шуман. Дід Мороз.
|
Музика Т.Шатенка, сл.. М.Лисича . Ялинка.
|
Аплікація. Симетрія.
|
Новорічні вітання в малюнках.
|
7.
|
|
Радійте! Свято йде.
|
Щедрівки і колядки їх особливість. Характер музики.
|
Колядки.
|
Колядка «Радуйтеся люди».
|
Прикрашання малюнку блискучими матеріалами.
|
О.Збрудська. Різдво.
Н.Боем. Різвяні розваги.
|
8.
|
|
Підсумковий урок.
|
Повторення термінів та понять.
|
Впізнай мелодію.
П.Чайковський Нова лялька. Хвороба ляльки.
|
Повторення пісень.
|
Повторення понять.
|
|
1.
|
|
Казка відчиняєдвері
|
Вокальна та інструментальна музика. Мистецтво театру.
|
Українська народна мелодія «Щедрівочка щедрувала» в вокальному та інструментальному виконанні.
|
Музика і слова народні. Два півники.
|
Крапки, плями і кольори як засоби виразності в образотворчому мистецтві.
|
І.Сколоздра. Рік новий народився. Коломійки.
Ю.Мацик. Напарники.
|
2.
|
|
Зустріч із театром.
|
Мова театрального мистецтва.
|
М.Равель. Балет «Дитя та чари» (відео фрагмент).
|
|
Види театрів – ляльковий театр. Поняття форма.
|
Ілюстрації лялькових театрів України та зарубіжжя.
|
3.
|
|
Лискунчик.
|
Жанр балету. Його особливості.
|
П.Чайковський. Вальс сніжинок із балету «Лискунчик».
|
Муз. Я.Степового, слова народні. Сніжинки.
|
Костюм. Колір костюму. Ескізи.
|
А.Атрошенко. Балерина.
А.Виноградова. Балет. Ілюстрація до балету П.Чайковського.
Л.Бакст. Ескізи костюмів до балетів.
|
4.
|
|
Лискунчик.
|
Оркестр. Інструменти оркестру.
|
П.Чайковський. Битва іграшок і мишей. Танець Феї Драже з ьалету «Лискунчик». Фрагмент мультфільму «Лискунчик».
|
|
Пластилин та фігурки з пластилину.
|
М.Шемякін. Щур зі шматком сиру. Стауетка.
Статуетка. Мишачий король.
Музична шкатулк. Лискунчик.
|
5.
|
|
Веселий мандрівник.
|
Опера. Арія.
|
Ярія Тіста з опери «Кольорові мандри» муз. Н.Барабаш.
|
|
Актори театру, ляльководи. Лялька-рукавичка. Пальчиковий театр.
|
Г.Гриневич. Опера-казка «Плескач». Арії героїв опери.
|
6.
|
|
Веселий мандрівник.
|
Хор. Ансамбль.
|
Г.Гриневич. опера-казка «Плескач».
|
|
Декорації в театрі.
|
М.Шемякін. Декорації до балету «Лискунчик».
|
7.
|
|
Казка про пролісок.
|
Музична казка.
|
М.Чембержі. Казка про синій пролісок.
Фрагмент із фільму «Мама». Ілюстрації - кадри з фільму.
|
Муз.В.Книш. Слова С.Грицюк. Мама.
|
Передній і задній плани картини.
|
Н.Боем. Весна.
|
8.
|
|
Івасик - Телесик.
|
Роль оркестру у зображені головних героїв. Інструменти оркестру.
|
М.Сільванський. Музична казк «Івасик- Телесик»
|
|
Фігури із пластилину.
|
Г.Осадко. Метелики.
|
9.
|
|
Велика вистава.
|
Соло в музиці. Соліст.
|
М.Сільванський. Музична казк «Івасик- Телесик»
|
Муз. В.Верховинця, слова А.Півчука. Ой чого ти, метелику.
|
Композиція – колективна робота.
|
В.Безуля. Ляльки.
О.Хавінсон. Принцеса на горошині.
|
10.
|
|
Урок узагальнення знань.
|
Повторення термінів та понять.
|
Впізнай мелодію.
|
Повторення пісень.
|
Повторення понять.
|
Повторення термінів та понять.
|
|
|
|
Тема 4 «Як митці створюють красу» (9 годин)
|
|
|
|
|
1.
|
|
Народна творчість.
|
Народне мистецтво. Види народного мистецтва.
|
Я.Степовий (обробка А.Авдієвського). Колискова.Українська народна пісня «Сонечко».
|
українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко»
|
Орнамент в українському народному мистецтві. Ритм в образотворчому мистецтві.
|
Ілюстрації творів декоративного народного мистецтва.
|
2.
|
|
Народна творчість.
|
Волинка. Народні музики. Народні ансамблі.
|
Й.Бах. Волинка.
Гра на волинці (дуді).
Народні танцювальні мелодії, ансамблі.
|
Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко»
|
Народна іграшка України.
|
Ф.Буше. Чабанець, що грає на волинці.
Ілюстрації: Гуцульський свистунець.
Л.Денисенко-Єременко. Свищик Зозулиця.
|
3.
|
|
Митці - професіонали
|
Народні митці та професійні музиканти – композитори. Виконавець в музиці.
|
К.Стеценко. Опера – казка «Лисичка, Котик і Півник» (пісні Котика, Півника, Лисички).
|
муз. А.Філіпенка слова О.Журливої . Узяла лисичка скрипку.
|
Матеріали в народній іграшці (глина, камінь, метал).Створення народної іграшки із пластилину або солоного тіста.
|
Ф.Ботеро. Кіт (Барселона),
О.Отнякіна-Бердник. Котик.
Ілюстрації пам’ятника коту Пантелеймону (Київ), Памятник коту (Вільнюс).
|
4.
|
|
Створюючи красу
|
Диригент в оркестрі.
|
Е.Гріг. Весною.
М.Лисенко. Хор «А вже весна» з опери «Зима і Весна».
|
муз.О. Білаша, сл..Д. Павличко
«Калачі»
|
Кольори «весни»
|
В.Глущенко. Весняна повінь.
П.Петровичев. Квітучі вишні.
|
5.
|
|
До вершин майстерно май.
|
Музиканти – педагоги. Навчання музиці. Виконавці – музиканти.
|
К.Дебюсі. Доктор Gradus an Parnassum.
Н.Ніжавський. Івасик грає на чельйо.
|
Муз. Т.Попатенко., слова М.Івенсен. Урок.
|
Художники педагоги. Розпис в українському декоративному мистецтві. Квіти із паперу та квіти в розписі.
|
М.Тимченко. Київський пішохідний міст.
|
6.
|
|
Незвичайні перевтіленя.
|
Роль музичних інструментів у створенні різноманітних характерів і настроїв музики
|
Й.Бах. Жарт (флейта, струнні, синтезатор).
Фрагмент із мультфільму «Трям! Добридень!»
|
Муз. А.Філіпенка, вірші Т.Шевченка. «Зацвіла в долині»
|
Симетрична форма Зображення тварин в скульптурі, графиці, декоративному мистецтві – спільне та відмінне.
|
Ілюстрація. Весна.
А.Босхарт. Натюрморт.
К.Брендерс. Метелик.
Ілюстрації – пам’ятник метелику (Київ), декоративний розпис.
|
7.
|
|
Чекаємо літа
Узагальнюючий урок
|
Музичні картини природи (природа в музиці)
|
В. Косенко. «За метеликом»
|
Муз. А.Філіпенка, вірші Т.Шевченка «Зацвіла в долині»
|
пісня Н. Май. «Кап-кап»
|
|
8.
|
|
Урок узагальнення знань
|
Повторення термінів та понять.
|
Впізнай мелодію.
|
Повторення пісень.
|
Повторення понять.
|
Повторення термінів та понять.
|
9.
|
|
Підсумковий урок
|
|
Прослуховування музичних творів на вибір вчителя
|
Виконання пройдених пісень
|
|
|