Урок математики в 4 класі


Скачати 43.06 Kb.
НазваУрок математики в 4 класі
Дата24.10.2013
Розмір43.06 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Учитель-методист Маньківської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів №1

Дорошенко Катерина Миколаївна
Урок математики в 4 класі

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Перевірка ділення множенням

Мета: формувати в учнів навички письмового ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове, перевіряти ділення множенням, уміння розв’язувати задачі на знаходження суми двох добутків й ускладнені задачі на спосіб зведення до одиниці. Розвивати математичне мислення. Виховувати самостійність, наполегливість.
Обладнання: ППЗ «Математика 4 клас», мультимедійний проектор, комп’ютер.
Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь та навичок.
Хід уроку
I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Робота з підручником

  • Усні обчислення. № 544 (Виконай ділення з остачею).

№ 545(Розглянь малюнок, числові дані та вирази. Поясни, що знайдемо. Якщо обчислимо кожний вираз).

120 : 30 60 • 6 120 - (30 + 60)

120 – 30 60 : 30 120 • 3 +30 • 4

  1. Використання ППЗ (показую дані фрагменти)



ІІІ. Робота над темою уроку

Очікувані результати

Учень зможе:

  • ділити багатоцифрові числа на одноцифрові;

  • перевіряти ділення множенням;

  • скласти план розв’язку ускладненої задачі на спосіб зведення до одиниці;

  • скласти вираз до задачі на знаходження суми двох добутків;

  • виконувати ділення з іменованими числами.

  1. Використання ППЗ (Пояснення ділення та перевірки ділення множенням).



  1. Формування нових умінь та навичок.

  2. № 547. Робота біля дошки (1,2 приклад з детальним поясненням, використовуючи алгоритм ділення).

  3. Самостійна робота № 547 (3, 4 приклади) Інтерактивний метод «Робота в парах».

5. Самоперевірка (відкриваю розв’язання прикладів)

5. Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних умінь

  1. Розв’язування задачі № 548 з коментуванням.

  2. Скорчений запис до розв’язування задачі.

2с. 12 год – 96 га

1с. 7 год – ? га

  • Розв’язування задачі від числових даних

Графічне зображення Графічне зображення

розв’язування задачі 1 способом розв’язування задачі 2 способом



  • Складання плану до розв’язування задачі.

Перший спосіб.

  1. Скільки гектарів поля засіяли дві сівалки за 1 год?

  2. Скільки гектарів поля засіяла одна сівалка за 1 год?

  3. Скільки гектарів пшениці можна засіяти однією сівалкою за 7 год роботи?

96 : 12 : 2 • 7 = 28 (га)

Другий спосіб

1) Скільки гектарів поля засіяла одна сівалка за 12 год?

2) Скільки гектарів поля засіяла одна сівалки за 1 год?

3) Скільки гектарів пшениці можна засіяти однією сівалкою за 7 год роботи?

96 : 2 : 12 • 7 = 28 (га)

Відповідь: 28 гектарів пшениці можна засіяти однією сівалкою за 7 год роботи.

  1. Самостійна робота. Розв’язати задачу № 549 складанням виразу.

  2. Перевірка. Один з учнів складає графічне зображення задачі від запитання до даних, інший записує вираз.



1240 • 6 + 720 • 4 =

3. Взаємоперевірка.

4.Фронтальна робота № 550

– Поясніть обчислення ділення іменованих чисел.

  1. кг : 2 10 м : 4 1дм : 5 см 1 год : 3

5. Оцінювання учнів учитель здійснює протягом усього уроку.

IV. Підсумок уроку

– Чи здійснились ваші очікування?

  1. Використання інтерактивного методу «Мікрофон».

«Мікрофон» надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. Правила проведення такі:

• говорити має тільки той, у кого «символічний» мікрофон;

• подані відповіді не коментуються і не оцінюються;

• коли хтось висловлюється, інші не мають права перебивав щось говорити, викрикувати з місця.

V. Домашнє завдання

№ 551, 552 (За бажанням скласти і розв’язати обернену задачу до даної)
Додаток 1. Інструкція-пам’ятка розв’язування задач:

1) уважно прочитай задачу; подумай, про що йдеться в ній; з’ясуй незрозумілі слова і вирази;

2) виділи в задачі умову і запитання;

3) подумай, що означає кожне число; який зв’язок між числами?

4) ця задача проста чи складена? Якщо складена, то спробуй намітити план розв’язання;

5) якщо план не вдалося відразу скласти, то випиши числові дані задачі або зроби короткий її запис; пригадай, яку подібну задачу розв’язували раніше; розв’яжи частину задачі; чи не можна тепер знайти відповіді на основне запитання?

Використана література:

Богданович М.В. Математика: Підруч. для 4 кл. – К.: Освіта, 2004. – 159 с.

Богданович М. В. Методика розв’язування задач в початковій школі: Навч. посібник. – 3-тє вид., перероб. і допов. – К.: Вища шк..1990. – 183 с.; іл.

ППЗ «Математика 4 клас» / Програвач уроків. Версія 2.0 / Контур плюс, 2007.

Пометун О. І. та ін. Сучасний урок. Інтерактивнні технології навчання: Наук.-метод. посібн./ О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. За ред. О.І.Пометун. – К.: Видавництво А.С.К., 2004. – 192с.: іл.

Схожі:

Урок математики в 1 класі. Урок-тренінг «Вправи на Застосування таблиць...
Сєргєєва Валентина Олександрівна, вчитель вищої категорії,старший вчитель КНТМЛ №81. Збірка «Цікаво в 1 класі.»
Урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко,...
Бінарний урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко, с. Нижньотепле, Станично-Луганський р-н, Луганська...
Урок математики в 2 класі
Мета: навчити учнів орієнтуватись в одиницях вимірювання часу (година, хвилина)
Уроку математики у 6 класі Тема: Коло. Довжина кола
Добрий день, діти. Зараз урок математики. Сьогодні для роботи на уроці нам необхідні зошит, ручка, лінійка, циркуль та нитка, паперова...
Урок математики у 6 класі
Розвивати кмітливість, упевненість у власних силах, уміння міркувати. Виховувати дисциплінованість, повагу до товаришів, інтерес...
Урок з математики у 3 класі
Обладнання: підручник (М. Богданович, «Математика»,3 клас), комп’ютер, мультимедійний проектор, таблиці, демонстраційний матеріал,...
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел»
Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам...
Урок подорож з математики в 2 класі
Тема: Вправи та задачі на додавання й віднімання двоцифрових чисел. Вправи на знаходження невідомих компонентів арифметичних дій....
Урок-подорож з математики у 5 класі
Повторити правила додавання і віднімання десяткових дробів, правило множення десяткових дробів
Урок математики у 5 класі
Формувати в учнів вміння самостійно застосовувати набуті навички при розв’язуванні вправ. Створити атмосферу емоційного піднесення....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка