|
Скачати 67.59 Kb.
|
Розробка уроку математики у 6 класі Тема: Коло. Довжина кола. Мета: повторити відомості, які учні мають з початкової школи про коло; сформувати уявлення про коло, його елементи та співвідношення між ними; дати зміст поняття „довжина” кола і виробити вміння знаходити довжину кола за відомим радіусом або діаметром та розв’язувати обернену задачу; розвивати мислення, увагу, пам’ять, творчі здібності, виховувати старанність, наполегливість, бажання до самоосвіти з математики. Обладнання: картки, таблиці, циркуль, лінійка, нитка, смужки зі шкалою. Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Організація учнів до уроку. 1. Привітання. - Добрий день, діти. Зараз урок математики. Сьогодні для роботи на уроці нам необхідні зошит, ручка, лінійка, циркуль та нитка, паперова смужка зі шкалою. Подивіться, чи все необхідне є у вас на партах. Чи всі готові до уроку. Дайте відповідь на запитання за допомогою сигнальної картки. 2. Запис дати. а) слово вчителя: - Отже, сонечко світить для тих: Хто вже прокинувся і готовий працювати, Хто гарно почувається, Хто виконав домашнє завдання Хто прагне навчитися нового. б) запис дати ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Перевірка домашнього завдання.. 1. Гра „Чи правильно говорить вчитель?” ( із сигнальними картками) - Відношенням двох чисел називають добуток двох чисел ( - ) - Відношення показує, у скільки разів одне число більше від іншого, або яку частину становить одне число від іншого ( +). - Рівність двох відношень називають пропорцією (+). - У правильній пропорції сума карйніх членів, дорівнює добуткі середніх членів (-). - Щоб знайти невідомий крайній член пропорції, потрібно добуток її середніх членів поділити на інший крайній член (+) - Щоб знайти середній член пропорції, потрібно різницю її крайхіх членів помножити на інший середній член. (-). - Щоб знайти відсоткове відношення двох чисел, треба відношення цих чисел помножити на 100 % ( +). 2. Усні вправи 1) 2) 3) відсоткове відношення 3 і 6; 4) знайдіть 5% від числа 300 ; 5) ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. 1. Слово вчителя
( цей розділ називається геометрією). Назвіть геометричні фігури, які вам відомі( ...)
Одну у собі точку маю, Яку центром називають. Від точок інших всіх моїх, Що їх, як кажуть, повний міх. На рівній відстані стоїть Він вперто протягом століть. Й стоятиме, допоки світ, Мільйони літ, мільярди літ. - Отже, сьогодні ми говоримо про коло, його властивості та з’ясуємо, як знайти довжину кола. 2. Мотивація навчальної діяльності. - Людей здавна цікавили круглі тіла. Уночі на небі вони бачили круглий Місяць, а вдень сонце. Кинувши камінець у воду, спостерігали хвилі у вигляді кіл. Закономірно, що перед ними поставало питання про довжину цих кіл. Саме тому, цю тему ми розглядаємо сьогодні на уроці. А чи потрібно вивчати дану тему нам? Для того , щоб зрозуміти це, спробуйте розв’язати задачі: 1. Магеллан здійснив кругосвітню подорож навколо Землі. Який шлях він пройшов? 2. Яку довжину матиме коло вирізаного круга із квадрата зі стороною 4 дм. ? Щоб відповісти наці питання, треба знайти довжину кола. Отже, дана тема та її розуміння дуже важлива і її треба знати, щоб можна було розв’язати ці задачі та подібні до них. 3. Запис теми уроку в зошити. ІV. Ознайомлення учнів з новим навчальним матеріалом. 1. Пояснення вчителя в поєднанні з практичною роботою учнів, за п. 27 підручника. А) - Як накреслити коло? ( беремо циркуль і послідовно виконуємо дії: вибираємо точку, позначаємо її зазвичай літерою О, ставимо вістря циркуля в т.О й проводимо іншим кінцем циркуля замкнену лінію – це і є коло. Б) після цього називаємо елементи кола: т .О – центр кола; ОА, ОВ – радіуси кола: ОА = ОВ = R; АВ – хорда; АС – діаметр: АС = D - У колі можна провести безліч радіусів, хорд та діаметрів. На рисунку бачимо: на АС лежить т,О, причому АО = ОС = R, отже, О – середина АC, тому АО = СО = АС : 2, тобто R = D : 2, звідси D = 2R. В)Експеримент. - Ми з’ясували, що коло – це лінія, яку рисує кінець циркуля, вістря якого знаходиться у т. О – центрі кола. Але кожна лінія має довжину. Чи можна її виміряти ( обчислити)? - Накладіть на коло нитку. Поставте ручною відмутку на нитці в тій точці, у якій нитка збігається зі своїм початком. Розгортаємо нитку та виміряємо її довжину до відмітки. Ця довжина дорівнює довжині кола. - Отже, довжину кола можна виміряти за допомогою нитки. - Повернемось до задачі про Магеллана. Чи можна за допомогою нитки знайти, яку відстань він подолав під час кругосвітньої подорожі? - Отже, треба навчитись знаходити довжину кола іншим способом, тобто за діаметром або радіусом. А для цього з’ясуємо залежність між довжиною кола і його діаметром. Працюватимемо таким чином: 1. У кожного з вас на столі є склянка. Якщо поставити склянку на папір і обвести її, то отримаємо коло. Отже межа склянки, являє собою коло, довжину якого треба знайти. Використаємо паперову смужку. Обведіть нею склянку і знайдіть довжину кола, з точністю до 0,1.( дані заносяться до таблиці). 2. За допомогою цієї ж смужки знайдіть довжину діаметра. 3. Знайдіть відношення довжини кола, до довжини діаметра.
4. Аналізуємо результати: більшість вимірювань дали відношення довжини кола до діаметра приблизно 3,14. За своїм походженням це число наближене. Отже, довжина кола більша від його діаметра приблизно в 3,14 раза. А значить, щоб знайти довжину кола, достатньо 3,14 помножити на діаметр кола. Г) Запис формули. Д) Повідомлення про число π. Число π ірраціональне, його можна виразити нескінченним неперіодичним десятковим дробом. У 1961 році електронна обчислювальна машина обчислила дане число з точністю до 100625 знаків. Ми будем користуватися значенням – 3,14. Але за допомогою вислову можна легко запам’ятати 6 цифр цього числа.
Е) Розв'язування задачі для прикладу. ( №2 – з етапу мотивації) 2. Робота за підручником. Опрацювання правил та завдань для зразка, с. 139. 3. Усні вправи - № 791, № 792, № 793. V. Систематизація та закріплення знань учнів. 1. Виконання завдання №801, письмово: 1 – колективно; 2-3 – в парах і з взаємоперевіркою. 2. Самостійна робота з допомогою слабшим - № 804, № 805. VІ. Підсумок уроку. 1. „ Німий” диктант. 2. Взаємоперевірка диктанту. 3. Оцінювання учнів. VІІ. Домашнє завдання – П.27 ; №№795,806 - І група; №№ 799, 803 - ІІ група; за бажанням – знайти інформацію про число π. Слово вчителя: Якщо сьогодні в когось щось не вийшло – не засмучуйтесь. Головне - прагніть до нового Не махайте на все рукою, Не лінуйся, а учись. Бо чого навчишся в школі, знадобиться ще колись. Додатково: 1. Розповідь учням Відомо, що коли вводились метричні міри, за 1м була прийнята довжина частина земного ( паризького) меридіана, тобто меридіана, що проходить через місто Париж ( Франція). 2. Далі ставиться завдання обчислити: А) довжину паризького меридіана; Б) довжину 1˚ паризького меридіана. С = 40 000 000 м = 40 000 км. Довжина 1˚ паризького меридіана: 40 000 : 360 = 111 км – це відстань ( наближена), на яку Земля повертається за добу навколо Сонця. |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції У результаті вивчення теми учні мають навчитися: описувати поняття коло, круг, круговий сектор; записувати і пояснювати формули довжини... |
УРОК №38 Тема. Коло і круг; дотична до кола та її властивості Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця №18 «Коло та його елементи» |
Уроки 37-38 Тема. Коло Мета. Повторити поняття коло, круг і їх елементи, ввести поняття дотичної до кола і розглянути її властивості |
УРОК №20 Тема уроку Мета уроку: виведення формул для знаходження довжини кола та довжини дуги кола. Формування вмінь учнів застосовувати виведені формули... |
УРОК 1 Тема. Коло Мета: ознайомити учнів з поняттям кола та його елементів, властивістю діаметра, що проходить через середину хорди; розвивати логічне... |
УРОК 4 Тема. Коло, вписане в трикутник ... |
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел» Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам... |
План-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з математики за 5-9 клас |
Уроку Дата Тема уроку Розділ II. Мале коло економічного кругообігу: домашні господарства і підприємства |
Конспект уроку з алгебри у 9 класі з поглибленим вивченням математики Обладнання: тестові завдання у програмі ТЕСТ,посібник Готуємось до ЗНО з математики, картки зворотнього зв`язку для перевірки знань... |