|
Скачати 63.38 Kb.
|
Тема 3. Трикутники Урок №21 Тема. Друга ознака рівності трикутників та її застосування Мета: домогтися від учнів свідомого розуміння синтетичної схеми міркувань як одного з основних способів пошуку розв'язання геометричної (і не тільки) задачі; формувати вміння, використовуючи другу та першу ознаки рівності трикутників, застосовувати синтетичний спосіб розв'язування задач на доведення рівності трикутників та задач, що передбачають знаходження рівних трикутників для доведення рівності кутів або відрізків. Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок. Наочність і обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя; таблиця «Ознаки рівності трикутників». ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Перевірка домашнього завдання Математичний диктант
Виконання завдань домашньої роботи можна перевірити вибірково або надати учням зразок правильного розв'язання та заохотити їх до пояснення. Засвоєння доведення другої ознаки рівності трикутників перевіряємо залежно від рівня підготовки учнів. III. Формулювання мети й завдань уроку IV. Актуалізація опорних знань Виконання усних вправ
V. Засвоєння нових знань Методичний коментар Працювати над усвідомленням нового для учнів способу міркувань «від кінця до початку» можна на прикладі такої задачі. Задача. На рисунку 5 1 = 2; 3 = 4. Знайдіть кут D, якщо B = 110°. Перш ніж навести розв'язання цієї задачі, спробуємо відповісти на запитання: як саме треба міркувати, щоб знайти шлях до нього? 1) Спочатку проаналізуємо запитання задачі. Нам необхідно знайти градусну міру кута D. Очевидно, що для цього слід використати числові дані. Ми маємо лише одну таку умову: В = 110°. Таким чином, можна припустиш, що кути В і D мають бути якось пов'язані. Як саме? 2) Зауважимо, що кути В і D є кутами трикутників ABC і ADC, відповідно, причому обидва ці кути протилежні стороні АС. Звідси виникає ідея про те, що кути В і D можуть бути рівними і їхня рівність може випливати з рівності трикутників ABC і ADC. 3) Наступний крок міркувань: чи справді трикутники ABC і ADC рівні? Якщо так, то на підставі якої ознаки можна довести їх рівність? Тут нам допоможуть інші дані задачі — рівність кутів: 1 = 2; 3 = 4. Як ви вже знаєте, дві пари відповідно рівних кутів розглядаються у формулюванні другої ознаки рівності трикутників, тобто слід спробувати застосувати саме її. 4) Для остаточного визначення ходу розв'язання задачі лишилося відповісти на запитання: яких ще даних нам бракує для застосування другої ознаки рівності трикутників? Звідки їх можна дістати? Звернемо увагу, що кути 1 і 3 трикутника ABC, а також кути 2 і 4 трикутника ABC є прилеглими до сторони АС, яка, крім того, є спільною стороною даних трикутників. Отже, шлях визначено, і лишається тільки записати розв'язання, повторюючи міркування у зворотному порядку — від 4-го до 1-го пункту. Важливо акцентувати увагу учнів на висновку, який можна зобразити у вигляді «зворотного» логічного ланцюжка. Таблиця
VI. Первинне усвідомлення нового матеріалу На прикладі наступної задачі можна ще раз опрацювати схему міркувань «від кінця до початку». Цю роботу можна організувати в малих групах і завершити з обов'язковою корекцією. VII. Засвоєння вмінь Методичний коментар На уроці продовжується робота з формування вмінь застосовувати другу ознаку рівності трикутників як на готових кресленнях за пропонованими позначеннями трикутників, так і у випадках, коли учні повинні розпізнавати рівні трикутники за наявності рівних елементів. Учні повинні записувати рівність трикутників, зберігаючи правильний порядок букв на позначеннях рівних трикутників, а також на підставі рівності трикутників робити висновки про рівність відповідних елементів. Виконання письмових вправ Рівень Б
CAE = CBD. Доведіть, що AE = BD.
а) Доведіть рівність трикутників АОВ і COD. б) Знайдіть довжину відрізка АС, якщо АО = 4 см. Залежно від рівня навчальних досягнень учнів та, якщо залишається час на уроці, можна розв'язати задачі високого рівня. Рівень В
ΔАОВ = ΔDOC. VIII. Підсумки уроку Яку схему міркувань ви склали б для розв'язування задачі? Доведіть: ВС = В1С1 (рис. 8) IX. Домашнє завдання
Доведіть, що ΔABE = ΔCBD. С.П.Бабенко. Уроки геометрії. 7 клас. |
Урок геометрії в 7 класі Тема: Перша і друга ознаки рівності трикутників ... |
УРОК №27 Тема. Трикутники, рівність трикутників «Трикутники» (означення трикутника і його елементів, види трикутників, сума кутів трикутника, ознаки рівності трикутників); повторити,... |
Тема: Рівність трикутників «Рівність трикутників»; формувати вміння та навички до розв’язування задач;закріпити вміння учнів розв’язувати задачі з використанням... |
Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку «Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних... |
Урок №39 Тема. Розв'язування задач Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про зміст та схеми застосування теорем, що випливають із подібності трикутників... |
УРОК №29 Тема уроку Мета уроку: формувати вміння учнів використовувати під час розв'язування задач означення подібних трикутників, ознаки подібності... |
Урок №28 Тема. Подібність трикутників за двома кутами ... |
Урок геометрії у 8 класі. Тема: Подібні трикутники Мета: Ознайомити учнів з означенням подібних трикутників; навчати використовувати означення подібних трикутників для знаходження... |
УРОК №25 Тема уроку Мета уроку: ознайомити учнів з формулюванням узагальненої теореми Фалеса, термінологією з цієї теми, означенням подібних трикутників;... |
УРОК 12 Тема. Перпендикулярність площин. Ознака перпендикулярності площин Мета: ознайомити учнів з означенням перпендикулярності площин, сформулювати і довести ознаку перпендикулярності площин, показати... |