Урок з
геометрії
у 8 класі
Тема: Рівність трикутників
Мета уроку: систематизувати та узагальнити знання учнів із теми «Рівність трикутників»; формувати вміння та навички до розв’язування задач;закріпити вміння учнів розв’язувати задачі з використанням ознак рівності трикутників ,властивості та ознаки рівнобедреного трикутника;означення прямокутного трикутника;розвивати логічне та образне мислення учнів.
Тип уроку: узагальнюючий урок
Обладнання: комп’ютер, проектор, роздавальний
матеріал.
Хід уроку
Геометрія – правителька всіх розумових пошуків.
М.В. Ломоносов
І. Організаційний момент.
Учитель: Уявіть собі, що ви на аукціоні. І сьогодні замість уроку геометрії ми проведемо аукціон - розпродаж геометричних фігур. А яких фігур ви дізнаєтесь, якщо розшифруєте ребус.
З˂НИК
Що таке аукціон ? Аукціон – це публічний продаж майна . Учасники аукціону називаються аукціонерами , людина , яка проводить аукціон, - аукціоністом , а товар – лотом.
На аукціон надіслано кілька фігур .
Умова: хто одразу дає точне означення фігури , той її купує. Якщо в когось будуть уточнення і доповнення , фігуру буде продано тому , хто закінчить повну відповідь. Отже , намагайтеся дати правильну відповідь. Бажаючі відповідати (тобто купити фігуру), піднімають руку. Хто перший піднімає руку – той починає. У ході продажу фігур (лотів)
доведення рівності трикутників доцільно записувати на дошці , щоб учні ще раз могли простежити відповідність рівних кутів та рівних сторін і пригадати ознаки рівності трикутника. Усі фігури , що виставляються на продаж , слід зобразити заздалегідь на окремих альбомних листках, вирізати з цупкого паперу.
ІІ. Розпродаж геометричних фігур і задач.
Аукціон розпочато. За кожен лот ви отримуєте по одному балу (трикутничку).
Лот 1.
На продаж виставляється довільний трикутник . Дати означення.
А
С
В
Лот 2.
Продається гострокутний трикутник. Дати означення.
Лот 3.
Прямокутний трикутник. Дати означення.
Лот 4.
Рівносторонній трикутник. Означення .
Лот 5.
Рівнобедрений трикутник. Дати означення.
Лот 6.
Продається трикутник з медіаною. Дати означення медіани.
Лот 7.
Продається пара трикутників , які рівні за першою ознакою рівності .
Сформулювати першу ознаку рівності трикутників.
Лот 8.
Продаються трикутники, які рівні за другою ознакою рівності . Сформулюйте її.
Лот 9.
Продаються два трикутники , які рівні за третьою ознакою рівності. Сформулюйте цю ознаку .
Лоти на два бали.
ЛОТ 10
А В (∆АОС = ∆ДОВ) Які необхідно
О дані, щоб довести, що АС = ВД .
С Д
ЛОТ 11
А В
Д С ˂ДАС=˂ВСА, ˂ДСА=˂ВАС,
АД = ВС .
Які необхідно дані , щоб довести , що ˂Д=˂В
Лоти на 10 балів .
ЛОТ 12.
м В
А С
Дано : ˂ВАМ=˂САМ, ˂АМВ=˂АМС
Довести : ˂СВМ=˂ВСМ
ЛОТ 13
В Д Дано:АВ=СД , АО=СО,
˂ЕАВ=˂КСД
Довести : АВО=СДО
Е А О С К
ЛОТ 14
Задача про острів (11 балів )
Стоячи на березі озера Світязь , туристи мають визначити довжину острова , що знаходиться посередині озера . Для цього на березі вони забили кілки і протягнули шнур КL . На прямій KL знайшли точки М і N такі , що прямі АМ і ВN перпендикулярні до прямої KL ( точки А і В – кінцеві для острова ). Потім знайшли точку О , що є серединою MN , і таку точку С , що точки В, С і О лежать на одній прямій . Аналогічно знайшли точку Д . Вони вважають , що відрізок СД дорівнює Довжині острова АВ . Доведіть , що туристи вибрали правильний спосіб розв’язування цієї практичної задачі .
jJjj А В L В L
О N
М
К C Д
ІІІ. Хвилина відпочинку
«КРОСВОРД»
Кут градусна міра якого дорівнює 90
Фігура , що складається з трьох точок , які попарно сполучаються .
Відрізок , який сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони .
Трикутник , у якого всі сторони рівні .
Кут , зображений на малюнку .
6.Відрізок АВ , зображений на малюнку .
А
В
7.Кути 1 і 2 , зображені на малюнку .
1
2
8.Трикутник у якого дві сторони рівні .
9. Кут градусна міра якого менша за 90 градусів.
ІV. Робота з підручником .
Чотири учні отримують індивідуальні картки із задачами. Інші розв’язують задачі із підручника на два варіанти .
V. Підсумок уроку .
Ось уже підійшов до кінця наш аукціон . На сьогоднішньому аукціоні ми з вами «купили» дуже корисних лотів ( ознак рівності трикутників .)
VI. Домашнє завдання.
|