Урок узагальнення і систематизації знань з теми «Площа та об’єм геометричних фігур»


Скачати 96.46 Kb.
Назва Урок узагальнення і систематизації знань з теми «Площа та об’єм геометричних фігур»
Дата 09.02.2014
Розмір 96.46 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок
Урок – казка

« Подорож до Смарагдового міста»

5 клас

( урок узагальнення і систематизації знань з теми «Площа та об’єм геометричних фігур»)
Вчитель математики

Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 57

Клименко Олена Вікторівна

Мета уроку: формувати в учнів вміння розв’язувати задачі практичного і

фізичного змісту на обчислення об’ємів прямокутного паралелепіпеда і

куба;перевірити засвоєння геометричного матеріалу розділу «Площа

прямокутника», «Об’єм прямокутного паралелепіпеда»;

розвивати логічне мислення, вміння працювати в групах, математичну мову,

творчі здібності під час розв’язування задач, кмітливість;

виховувати охайність, любов до предмету.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань
Хід заняття:


  1. Організаційний момент.




  1. Перевірка домашнього завдання

Наявність домашнього завдання перевіряють учні – консультанти, а правильність – самоперевірка за допомогою комп’ютерної презентації.



  1. Вдосконалення знань

Сьогодні в нас урок повторення теми “ Площі й об’єми”. І це буде урок: казка-змагання. Ми з вами розділимося на три команди й відправимося в Смарагдове місто, до великого чарівника Гудвіна. (Слайд №1)



Напевно, багато хто з вас читали казку Олександра Волкова “Чарівник смарагдового міста”. Якщо хтось ще не знає цієї книги, то можливо після сьогоднішнього уроку захоче прочитати її, тому що ми з вами ще не раз зустрінемося з її героями.

Отже... приготувалися. (Слайд 2)

Серед великого степу, у Канзасі, жила дівчинка Эллі. Один раз зла чарівниця Гінгема своїм чаклунством викликала потужний ураган. Вихор підняв будиночок дівчинки нагору, закрутив його й поніс по повітрю. Цей ураган заніс дівчинку в країну, де жили чарівниці й відбувалося багато незвичайного, але вона дуже хотіла повернутися додому, до мами й папи. Але як це зробити???

І вам має бути їй допомогти.

Першої, кого зустріла Эллі, була добра чарівниця Жовтої країни - Вілліна, що теж хоче допомогти дівчинці. (Слайд 3)

У своїй чарівній книзі вона прочитала,: “ Для того, щоб довідатися як дівчинці Эллі повернутися додому, ми повинні зробити наступне: Кожній команді пропонується по чотири завдання, і ви можете заробити 4 бали, якщо всі їх вирішите правильно, за кожне завдання по балі. Кожна команда вирішує приклади на своїй дошці. На виконання цього завдання вам дається 5 хвилин. Завдання 1

1 команда

2 команда

3 команда

1) 23 – 4= ;

1) 52 + 23 = ;

1) 152–25= ;

2) (63 -16) : 25= ;

2) (73-43) : 50 = ;

2) (93-129) : 25 = ;

3) (63 + 122) : 15= ;

3) (53+ 132) : 21 = ;

3) 132 + ( 52 – 49)3 = ;

4) (3*6)2:9 -24 = ;

4) 12 * 23 – (4*8)2:16 = ;

4) 4 * 33 – (21 – 7)2:49 =;

Перше завдання виконане, підведемо підсумки (перевірка за заздалегідь готовим відповідям).

Вілліна почала читати: - “Бамбара, чуфара, скорики, морики, турабо, фурабо, лорики, ерики... Великий чарівник Гудвін поверне додому маленьку дівчинку, занесену в його країну ураганом, якщо вона допоможе трьом істотам домогтися виконання їх самих заповітних бажань, пікапу, трикапу, ботало, мотало...”

Живе великий Гудвін у Смарагдовому місті, дорога до нього далека. Вимощено вона жовтою цеглою. По шляху буде багато несподіванок: є темні ліси зі страшними звірами, є швидкі ріки - переправа через них небезпечна. Але дівчинка сміло відправилася в шлях, супроводжував її маленький друг - цуцик Тотошка.

Эллі йшла вже кілька годин й утомилася. Вона присіла відпочити в блакитної огорожі, за якої було поле спілої пшениці. Біля огорожі стояла довга тичина, на ньому стирчало солом'яне опудало. Опудало мало забавний і разом з тим добродушний вид. Раптом опудало заговорило, і дівчинка довідалася, що в нього є заповітне бажання - одержати мозки. Він готовий супроводжувати Эллі в Смарагдове місто, але треба допомогти йому спуститися на землю. Для цього треба вирішити такі завдання: Увага! За правильне рішення команда одержує 1 бал. Час на виконання цього завдання 3хв. (Слайд 4 )



Завдання 2

  • 1 Команда. Площа поля прямокутної форми 116 га, а ширина - 800м. Знайдіть довжину цього поля.

  • 2 Команда. Площа садової ділянки прямокутної форми дорівнює 6а. Довжина ділянки 30 м. Чому дорівнює ширина ділянки?

  • 3 команда. Знайдіть площу земельної ділянки, якщо його ширина 800 м, а довжина 900 м. Результат виразите в га.

Перевіримо ваші рішення.

Тепер у Смарагдове місто вони вже йшли втрьох: Эллі, Тотошка й Страшила.

Дорога ставала все важче. Друзі ввійшли у великий ліс. У лісі вони почули стогін. Вони стали пробиратися крізь хащу й незабаром побачили якусь фігуру..

“...У надрубаного дерева з високо піднятою сокирою в руках стояла людина, цілком зроблений із заліза. Голова його, руки й ноги були прикріплені до залізного тулуба на шарнірах; на голові замість шапки була мідна лійка, краватка на шиї був залізний.”. Він сказав дівчинці: “Суглоби мої заіржавіли, і я не можу рухатися. Але якщо мене змазати, я буду як новенький. Маслюку ти знайдеш у моїй хатині...”

Що б допомогти дівчинці відшукати маслюку в хатині залізного дроворуба виконаєте нові завдання: За кожне вірне завдання команда одержує 1 бал, максимально ви можете одержати 3 бали. Час для виконання завдання 3 хв. (Слайд5)

Завдання 3.

  • 1 команда: Виразите у квадратних сантиметрах: 15 дм2, 4 м23 дм2, 14000 мм2.

  • 2 команда: Виразите у квадратних дециметрах: 12 м2, 3 м2 4 дм2, 4000 див2.

  • 3 команда: Виразите у квадратних метрах: 12 га, 8 га 7 а, 3500 дм2.

Що у вас вийшло? Підрахуємо бали.

Молодці, хлопці, Эллі знайшла масельничку, друзі допомогли дроворубові й він розповів їм свою сумну історію. Виявилося, що в нього теж є заповітне бажання - залізному дроворубові дуже хотілося мати серце. Що б його одержати він відправився разом із друзями в Смарагдове місто до великого чарівника Гудвіну.

Раптом попереду Эллі помітила стовп із написом:

Мандрівник, квапся!

За поворотом дороги

Здійсняться всі твої бажання!!!

Эллі прочитав напис, дуже обрадувалася й подумала, що прямо зараз вона зможе виявитися будинку, у Канзасі, з мамою й папою.

Дівчинка побігла вперед від своїх супутників і виявилася в полоні в Людожера. (Слайд 6)

Людожер страшно обрадувався, піймавши дівчинку. Він вирішив улаштувати собі дійсний бенкет. Але поки точив свій великий ніж, утомився й вирішив поспати годинка - іншої.

Таким чином, у друзів Эллі з'явився час, щоб урятувати дівчинку. Але от невдача.

“...Замок Людожера стояв на пагорбі. Його оточувала висока стіна, на яку не видралася б і кішка. Перед стіною був рів, наповнений водою. Потягши Эллі, людожер підняв перекидний міст і замкнув на два засуви чавунні ворота...”. Щоб друзям перебороти всі ці перешкоди знайдіть вірне рішення таких завдань: (Слайд

7)

Завдання оцінюється в 1 бал за вірне рішення. У вас 5 хв.

Завдання 4.

  • 1 команда: Кімната в замку Людожера має форму прямокутного паралелепіпеда. Її обсяг дорівнює 72 м3, а висота 3м. Знайдіть площу стелі цієї кімнати.

  • 2 команда: Їдальня в замку Людожера має форму прямокутного паралелепіпеда. Його обсяг дорівнює 432м3, а висота – 4м. Знайдіть площу підлоги цій їдальні.

  • 3 команда: Людожер тримає Эллі в підвалі. Підвал має форму куба. Висота цього приміщення 3м. скільки кубічних метрів повітря перебуває в підвалі.

Знову перевіримо ваші рішення.

І із цим завданням ви впоралися.

Завдяки вам Страховища й Залізний дроворуб змогли пробратися в замок Людожера. Правда там вони сильно шуміли й тому розбудили сплячого хазяїна, але друзі так хоробро боролися з ним і перемогли. Людожер повалений, а Эллі разом із друзями продовжує шлях. Але їхні пригоди не закінчилися.

По дорозі вони зустріли Боягузливого Лева, що попросився піти із друзями до великого Гудвіну, щоб той дав йому сміливості.

Эллі дуже зраділа. – Я дуже рада!- сказала Эллі.- Це третє бажання і якщо здійсняться всі три, Гудвін поверне мене на батьківщину. Ідемо з нами...”

По обидва боки дороги потягнувся ще більш похмурий ліс, і стало зовсім темно. Із заростей почулося глухе сопіння й протяжливе ревіння. Боягузливий лев повідомив подорожанам, що в цьому лісі живуть саблезубі тигри. Це страшні чудовиська. Вони куди більше звичайних тигрів. У них з верхньої щелепи стирчать ікла, як шаблі.

Тигри наздоганяють наших мандрівників. Допоможіть леву впоратися з ними. Зараз учасники кожної команди по черзі виходять до своїх дощок і записують потрібні формули. Як тільки закінчить одна з команд підводить підсумок. Максимальне число балів - 6: (Слайд 8)



Завдання 5.

(Учасники кожної команди, по черзі виходячи до дошки, записують наступні формули):

1) Формула шляху;

2) Формула площі прямокутника;

3) Формула площі квадрата;

4) Формула площі поверхні прямокутного паралелепіпеда;

5) Формула обсягу прямокутного паралелепіпеда;

6) Формула об'єму куба;

Нарахування балів.

Ви молодці!!!

Тигри переможені, але друзі виявилися на березі широкої й швидкої ріки. Мандрівникам треба потрапити на інший берег. Залізний дроворуб зробив пліт і друзі почали переправу.

“Усе йшло прекрасно, поки пліт не наблизився до середини ріки. Тут швидкий плин підхопило його й понесло по ріці, а тичини не діставали до дна. Мандрівники розсіяно дивилися один на одного.

- Немає ми повинні добратися до Смарагдового міста! - закричав Страховища й наліг на тичину. До нещастя, у цьому місці виявилася мулиста місцевість і тичина глибоко застромилася в неї. Страшила не встиг випустити тичина з рук, а пліт несло за течією, і через мить Страшила вже висів на тичині посередині ріки, без опори під ногами...” (Слайд 9).

  • Друзі ж, виявившись на березі стали думати як їм виручити Страховищу. Отут вони помітили лелеку, що стояв неподалік. Той стояв на одній нозі й здавалося спав, але насправді він вирішував завдання. Допоможіть лелеці за 1 хвилину вирішити їх й, заробивши 1 бал для своєї команди, допоможіть бідному Страховищі.

(Слайд 10)

Завдання 6.

  • 1 команда: Пліт пливе по ріці зі швидкістю 10 км/ч. Яка відстань пропливе пліт за t годин?

  • 2 команда: Подорожуючи на плоті, друзі за t годин пропливли 40 км. Яка швидкість плота?

  • 3 команда: Мандрівники на плоті пропливли 50 км зі швидкістю V км/ч. Скільки часу перебували в шляху мандрівники?

Отже, ваші результати!

Ви успішно впоралися із завданням.

Всі друзі знову разом і продовжують шлях далі.

Вони весело йшли по лузі, засіяному чудовими білими й блакитними квітами. Часто попадалися червоні маки небаченої величини з дуже сильним ароматом. Усім було весело: Страшила був урятований, ні людожер, ні яри, ні саблезубі тигри, ні швидка ріка не зупинила друзів на шляху до Смарагдового міста й вони припускали, що всі небезпеки залишилися за. Ніж далі йшли друзі, тим більше ставало в поле маків. І незабаром мандрівники виявилися серед неозорого макового поля. Запах маку присипляє. Аромат цих квітів смертельний.

(Слайд 11)

Тому вони намагалися якнайшвидше перебороти його, але лев все-таки не встиг вийти за межі поля й заснув. Друзі дуже злякалися, що він умре. Нашим мандрівникам готова допомогти королева мишей, що вони врятували від пазурів кота. Але одна вона зробити нічого не може, їй потрібно скликати своїх підданих. І тут знову треба потрудитися нам з вами. Тільки робити треба всі дуже швидко, адже для лева дорога кожна хвилина. Зараз на екрані, по черзі для кожної з команд, з'являться питання. Треба швидко відповісти на них. Кожна правильна відповідь - один бал. Максимально можна заробити 3 бали.

Увага на екран! (Слайд 12)



Завдання 7

1 команда:

Чи згодні ви із твердженням:

а) будь-який куб є й прямокутним паралелепіпедом;

б) якщо довжина прямокутного паралелепіпеда не дорівнює його висоті, то він не може бути кубом;

в) кожна грань куба квадрат.

2 команда:

Чи згодні ви із твердженням:

а) рівні фігури мають рівні площі;

б) будь-який квадрат є прямокутник;

в) нерівні фігури мають різні площі.

3 команда:

Чи згодні ви із твердженням:

а) деякі прямокутники є квадратами;

б) якщо периметри прямокутників рівні, те ці прямокутники мають рівні довжину й ширину;

в) площа будь-якого прямокутника можна обчислити по формулі площі квадрата.

Всі молодці. Ви врятували Лева. Лев був перевезений на галявинку. Друзі терпляче чекали, коли прокинеться боягузливий Лев; він занадто довго дихав отруєним повітрям макового поля. Але– Як це дивно! Я завжди вважав себе більшим і сильним. І от квіти, такі незначні в порівнянні із мною, ледве не вбили мене, а жалюгідні, маленькі істоти, миші, на яких я завжди дивився із презирством, урятували мене! А все це тому, що їх багато, вони діють дружно й сильнішають мене, Лева, царя звірів! Але що ми будемо робити, друзі мої?

- Продовжимо шлях до Смарагдового міста,- відповіла Эллі. Три заповітних бажання повинні бути виконані й це відкриє мені шлях на батьківщину!А Смарагдове місто вже тут поруч. Ми разом із друзями дійшли до нього. (Слайд 13)

ЛАСКАВО ПРОСИМО В СМАРАГДОВЕ МІСТО

Наша сьогоднішня подорож підійшла до кінця. Урок закінчується. Зараз ми підіб'ємо підсумок, але ми не прощаємося з Эллі і її друзями, через кілька уроків ми знову зустрінемося з ними.

2. Підведення підсумків:

Оголошуються результати гри.

Відповідно до результатів відбувається оцінювання учнів.

3. Рефлексія.

Відповідайте на питання:

1). Які знання знадобилися вам на уроці?

2). Що сподобалося на уроці найбільше?

3). Якими словами можете виразити свій настрій як результат роботи на уроці?

4. Заключне слово вчителя:

Подумайте, що під час уроку у вас виходило добре, а що не дуже? Зробіть для себе висновки й для успішного виконання майбутньої контрольної роботи, виконаєте наступне домашнє завдання.

Схожі:

Урок узагальнення та систематизації отриманих знань, умінь та
Перевірити і встановити рівень оволодіння учнями основами знань, умінь та навичок з теми
Уроку. Урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок
Мета. Узагальнити і систематизувати знання і вміння учнів з теми „Арифметична і геометрична прогресії”. Розширити кругозір учнів....
Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку. Актуалізація...
Мета: узагальнити та систематизувати основні теоретичні положення з теми «Чотирикутники», глибше і повніше розкрити найважливіші...
Нашого уроку знаходження площ геометричних фігур. Відкрили зошити, записали число і тему
МЕТА: систематизувати та закріпити знання учнями формул для обчислення площ геометричних фігур
Урок-гру ми починаєм. ІІ. Актуалізація знань учнів «Що? Де? Коли?»
«Складання і розв’язування задач за малюнком і схемою. Доповнення рівностей і нерівностей. Розпізнавання геометричних фігур»
Урок №39/6 СЛАЙД 1 Тема: Урок узагальнення знань з теми «Надклас Риби»
Обладнання: таблиці з теми «Риби», індивідуальні картки, комп’ютер, проектор, презентація, листки для контролю знань учнів
Урок узагальнення та систематизації знань
Тараса Шевченка як основоположника нової української літератури та літературної мови
Урок узагальнення і систематизації знань з геометрії в 7 класі на тему: «Трикутники»
У тупокутному трикутнику АВС АВ=12 см, АС=15 см, ВС=10 см. Який кут трикутника тупий?
Урок узагальнення і систематизації знань і вмінь учнів. ХІД УРОКУ:...
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, робота в парах, робота в групах
Уроку: Урок узагальнення та систематизації знань
Мета уроку: Узагальнити й систематизувати знання учнів про виробництво електроенергії на електростанціях різних типів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка