|
Скачати 83.77 Kb.
|
8 клас, геометрія Автор: Кириченко Тетяна Григорівна, учитель вищої категорії математики та інформатики Комсомольської гімназії імені В. О. Нижниченка ТЕМА. Знаходження площ геометричних фігур МЕТА: систематизувати та закріпити знання учнями формул для обчислення площ геометричних фігур; формувати вміння та навички застосовувати набуті знання до розв’зування задач; формувати загальну культуру учнів; виховувати патріотизм; прищеплювати любов до математики. ОБЛАДНАННЯ: роздавальний матеріал, плакати. ТИП УРОКУ: закріплення та систематизація знань, умінь та навичок. ХІД УРОКУ. І. Вступ. Мотивація навчальної діяльності. Учитель. Тема нашого уроку – знаходження площ геометричних фігур. Відкрили зошити, записали число і тему. На уроці ми систематизуємо та закріпимо ваші знання формул для обчислення площ прямокутника, квадрата, паралелограма, трикутника; формуватимемо вміння та навички застосування набутих знань до розв’язування задач. Разом з цим перевіримо таку просту істину, визначену ще Конфуцієм: «Три шляхи ведуть до знань: шлях міркування – це найблагородніший, шлях наслідування – шлях найлегший і шлях досвіду – це шлях найгірший». ІІ. Актуалізація опорних знань, перевірка домашнього завдання: Учитель. Повторимо основні поняття теми. 1. Для цього два учні біля дошки готуються доводити теореми обчислення площ прямокутника і паралелограма. 2. Третій учень записує всі відомі формули для обчислення площі трикутника на наслідки, що з них випливають. 3. Запитання до решти учнів класу: - Що таке площа фігури?
4. Вислухаємо пояснення учнів біля дошки. Додаткові питання до першого учня: - Що називають вимірами прямокутника? (довжини суміжних сторін прямокутника) - Які сторони називаються суміжними? (які мають спільну вершину) Питання до класу:
Додаткові питання до другого учня:
Питання до класу:
Третій учень після закінчення записів сідає. Записані ним формули та наслідки з них аналізуємо разом з класом:
Таким чином, ми пройшли шляхом міркувань, т.т. найблагороднішим. ІІІ. Перевірка набутих знань. Учитель. Перевіримо ваші знання формул. Для цього заповнимо таблицю по варіантах. Вкажіть своє прізвище. Потрібно накреслити фігуру, у правій колонці для неї записана формула, або написати формулу, у лівій колонці – накреслена фігура. (див. додаток 1) Два учні це завдання виконують біля дошки на плакатах. На виконання цього завдання відводиться 3-5 хв. Завершили роботу. Закрили відвороти дошки. Робота в парах: два учні біля дошки перевіряють роботу один одного, вчитель контролює перевірку. Учні на місцях обмінялись картками і виконали перевірку, користуючись відповідями на плакатах. Оцінювання – за кожну правильну відповідь 2 бали. Разом можна отримати 12 балів за правильно виконані всі завдання. Підрахували загальну кількість балів і записали. ІV. Закріплення. Учитель. Закріпимо отримані знання, розв’язавши задачі «ланцюжком». Кожен учень розв’язує задачу, що відповідає його номеру. По черзі учні підходять до столу і отриману відповідь – число – знаходять серед даних карток, які прикріплюють на дошці у відповідності: І ряд ІІ ряд ІІІ ряд Обов’язкова умова: доки перший учень не справився зі своїм завданням, другий учень не має права вставати. (див. додаток 2) Правильно розставлені картки дадуть можливість прочитати фразу – прислів’я. Необхідні розрахунки робіть у зошитах.
БЕЗ ВЕРБИ І КАЛИНИ НЕМА УКРАЇНИ! Зацвітає калина, Верба зеленіє, Степом котиться диво – луна, Це моя Україна, Це моя батьківщина, Що, як тато і мама, одна. З давніх давен верба і калина є символами України. Чому? Верба, як і український народ, може прижитись деінде. Де не вткнеш гілочку верби, вона майже завжди проростає. Українців можна зустріти у різних куточках світу. Українська діаспора найчисельніша у Австралії, Канаді, тощо. Верби висаджують понад водою, зміцнюючи береги. Калина ж росте біля хати. Прикрашає своє красою подвір’я: навесні – білим цвітом, а восени – стиглими червоними гронами ягід. Красу українських дівчат часто порівнюють з калиною. Отже, ми пройшли шляхом наслідування – це шлях найлегший. А третій шлях – шлях досвіду – найгірший, ми подолаємо, розв’язуючи наступні задачі. Учитель. Розв’яжемо задачу. Умова. Паралелограм і прямокутник мають однакові сторони. Знайдіть гострий кут паралелограма, якщо його площа дорівнює половині площі прямокутника. Дано: АВСД – прямокутник, KLMN – паралелограм, АВ = KL, АД = КМ, SKLNM = 0,5 SABCD. Знайти: кут LKM. Розв’язання
Відповідь: 300. Наступна задача. Умова. Знайдіть площу прямокутного трикутника, гіпотенуза якого дорівнює с, а один з гострих кутів дорівнює 150. Дано: АВС – трикутник, кут С = 900, АВ = с, кут А = 150. Знайти: S. Розв’язання
АС = АВ · cos 150 = c · cos 150. BC = AB · sin 150 = c · sin 150.
Відповідь: 0,5 · c2 · sin 150· cos 150. V. Підсумки уроку, домашнє завдання. Учитель. На уроці ми систематизували та закріпили набуті знання формул для знаходження площ геометричних фігур. Вчились їх застосовувати на практиці – при розв’язуванні задач різного рівня складності. [1] – повт. §§ 19-21, № 698, 703, ст. 155-156. [2] – повт. §§ 67-69. Література:
|
Уроку. №10 (розділ ІХ) Мета уроку: Формування умінь учнів застосовувати інтеграл до обчислення площ плоских фігур |
Тема. Наталка як уособлення кращих рис української жінки Розгорніть зошити, запишіть тему уроку, а епіграфом будуть слова О. Гончара (епіграф спроектовано на екран) |
Конспект заняття з розвитку зорового сприйняття для дітей старшої... Обладнання: ТЗН (записи співу пташок, звуків лісу), чотири ємності з водою, ємність з сипким матеріалом, палички для викладання геометричних... |
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО, 6 клас Календарно тематичнеплануванн я І семестр Сприймання мистецтва. Порівняння геометричних форм і фігур. Вправи на зображення конструктивного складу предметів |
Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва, 6 клас Вивчення геометричних форм та фігур. Площинне та об’ємне рішення. Розвиток логічного мислення |
Урок-гру ми починаєм. ІІ. Актуалізація знань учнів «Що? Де? Коли?» «Складання і розв’язування задач за малюнком і схемою. Доповнення рівностей і нерівностей. Розпізнавання геометричних фігур» |
Урок математики у 1 класі Тема: «Поняття про вік людини. Залежність... ТЕМА. Поняття про вік людини. Залежність суми від зміни одного з доданків. Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання... |
УРОК-УСМІШКА З МАТЕМАТИКИ (3 КЛАС) Тема. Ділення двоцифрового числа на двоцифрове. Ділення з остачею. Побудова геометричних фігур за заданими параметрами |
Урок узагальнення і систематизації знань з теми «Площа та об’єм геометричних фігур» ... |
Уроку Сьогоднішній урок я хочу розпочати віршем В. Шефнера «Устная речь». Вірш прозвучить російською мовою, яка близька за звучанням до... |