Тема уроку : повторення вивчених таблиць множення і ділення Мета


Скачати 71.83 Kb.
НазваТема уроку : повторення вивчених таблиць множення і ділення Мета
Дата06.01.2014
Розмір71.83 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок


Тема уроку : повторення вивчених таблиць множення і ділення

Мета :- повторити таблиці множення і ділення на 2 і 3 ,вправлятися у розв’язуванні задач , закріплювати уміння знаходити невідомий доданок ,зменшуване і від’ємник, ознайомити з елементами економіки; розвивати обчислювальні навички , логічне мислення , увагу , математичне мовлення; виховувати старанність у роботі , охайність у записах , бажання вивчати математику.

Тип уроку : урок закріплення знань

Обладнання : формула уроку , мультимедійний проектор,магнітофон, цибуля, часник , перець гіркий , виноград , горішки , груші , цукерки,яблука , пиріжки, стрічки , іграшка-свистунець,бублики,геометричне поросятко,диференційовані картки-яблучка,монетки для змагання.

План уроку .

I.Організація класу.

- До якого уроку підготувалися ?

Формула уроку : Ми прийшли сюди навчатись,

Нам не можна лінуватись.

Будемо активно руку підіймати,

Голосно і чітко відповідати,

Місця суму не давати.

  • Отже , Слухаємо  уважно,

Працюємо старанно.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

Ось уже другий рік ми з вами мандруємо різними стежинами у країну “Дивознань”.Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож у сиву давнину , коли життя наших предків було дуже важким. Багато роботи випало в той час на їх руки й долю .Та народ наш – невтомний трудар. Працею своєю землю прикрашає,не думаючи про власний добробут . Але сірі будні скрашувалися святами.

А робота і свято часом перепліталися на ярмарку.

- Що ж таке ярмарок ?

Ярмарок – це торг , який влаштовували у певному місці і в певну пору для того ,щоб продавцям продати товар , а покупцям – купити.

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку

  • Чи хочете і ви побувати на такому ярмарку ?

  • Сьогодні ми відвідаємо ярмарок , але ярмарок незвичний , а математичний. На ярмарку нас чекає багато всього цікавого і корисного. Ми повторимо вивчені таблички множення і ділення,будемо розв’язувати задачі ,обчислювати вирази, пригадаємо математичну термінологію і повторимо матеріал про геометричні фігури .

IУ.Актуалізація опорних знань

  1. Фронтальне опитування
Для поїздки на ярмарок ми , як і наші предки ,використаємо дерев’яний віз,але щоб підготувати його до руху, нам треба змастити колеса возів, повистеляти їх сіном та домотканими килимами. Тому нам потрібно повторити математичну термінологію, якою будемо користуватись протягом подорожі у минуле.файл:boerenwagen pm05.jpg

- Що називається множенням ?

- Як називаються числа при дії множення ?(ділення)

- Що отримаємо, якщо ми від суми віднімемо доданок?

- Що одержимо , коли до різниці додамо від”ємник ?

- Що отримаємо , якщо від зменшуваного віднімемо різницю ?

2.КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

Увага ! Увага ! Екіпаж готовий, транспортні засоби працюють .Підготовчі завдання виконані чітко.Відкриваємо зошити , перевіряємо правильність їх положення, порядок на робочому місці,правильну посадку під час письма .Пропускаємо 4 клітинки ,записуємо сьогоднішню дату , класна робота .І вирушаємо у путь.

Розминка для рук

  • Щоб не сумувати у дорозі, пограємо пальчиками на сопілці , на бандурі,на баяні…



Нарешті дісталися на ярмарок. Але виявилось , що ворота зачинені і відчиняться тільки за умови виконання завдання на логічне мислення і уважність .Готові ви відкрити ворота ? Вам треба не тільки виконати завдання , але і запам’ятати відповіді, бо вони знадобляться для виконання наступного завдання.

1. Уявімо , що ви маєте 9 купюр по 3 грн. Скільки грошей ви маєте ? ( 27 грн.)

2.Чебурашка, Крокодил Гена і Шапокляк дуже хотіли відправитися у подорож разом з нами . Вони чекали нас 3 год. Скільки годин чекав кожен з них ? ( 3 год)

3.На столі стояло 5 кухлів з молоком. Перед далекою дорогою хтось – випив із 1 кухля усе молоко. Скільки кухлів залишилося ? (5)

- 1 ряд повинен каліграфічно записатите число, яка була відповіддю до 1 задачі; 2 ряд – відповідь до 2 задачі , а 3 ряд відповідно відповідь до 3 задачі.

3. МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ
Отже , ворота відкриваються , а за ними на нас чекає справжній ярмарок
Вчитель : Дорогами, стежками

Із дальніх міст з мішками

Ідуть і їдуть славні трударі :

Хлібороби й гончарі,

Садоводи й пекарі.

Весь народ збирається –

Ярмарок починається.
1 учень : На ярмарок просимо всіх завітати

На ярмарок треба усім поспішати.

На ярмарку нашім веселім, багатім ,

Є чим дивуватись

І є що придбати
2 учень : Тут щедрі дарунки із саду й городу,

А ще тут подяка усім в нагороду.

Тут речі умільців є незрівнянні :

Красиві серветки , рушники вишивані…
3 учень : Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте,

Купуйте , милуйтесь , знання здобувайте.


  • Для того , щоб дізнатися скільки коштують товари на ярмарку , потрібно провести математичний диктант. Ваше завдання, у рядочок через клітинку записати тільки відповіді на вирази і тоді ви дізнаєтеся вартість запропонованих вам товарів.


  • Погляньте, цибуля яка уродила

Велика , ріпчаста , ну справжнє диво .

Скільки коштує цибуля , запишіть. —  3*5-12(=3)



  • Хто гострого хоче, часник хай придбає
    Він всякі мікроби вогнем випікає .

Часник , як добрий кулак – і зубці добірні .

Скільки коштує часничок , запишіть– –(25-1)/3(=8)



  • Перець гіркий! Перець червоний!

Добра із нього приправа для квашеної капусти, огірків, помідорів.!

Не завадить і м’ясо приперчити.

Продаю недорого 2*7-9(=5) 



  • На лозі, росою вмиті,
    зріли грона соковиті.
    Він солодкий, соковитий,
    Теплим сонечком налитий..



  • Купуйте золотистий виноград(21+9 )/3 (10)
    - А ось у кожушках цупкеньких зернятка смачненькі продаються. Скільки ж вони коштують , цікаво .(42-30)/2(=6)
    - Купуйте ці груші – солодкі, духмяні,
    У роті, немов – би медок, вони тануть. :2*2+15(=19)



  • Купляйте, не минайте, пиріжки!

Свіженькі, тепленькі, смачненькі!9/3+22(=25)



  • Ой , дівчатка ,-солодунки! Хто полюбляє цукерочки?!

  • Смачні цукерки не минайте , а мерщій всі їх купляйте. 12/2+14(=20)


- Перевіримо , чи правильно вирахували вартість товарів :

У.ЗАКРІПЛЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Ознайомлення з елементами економіки

Вчитель : - Подивіться, які щедрі і багаті столи , скільки різного товару можна купити. За допомогою чого можна купити товар ?

Раніше користувалися так званими товарними грошима, коли товар не купляли , а обмінювали на інші потрібні речі, такі як сіль ,риба чи худоба. Але потім так розраховуватися стало дуже незручно (, бо ніяк було давати здачу , не зручно було постійно худобу на ярмарок водити і так далі.)І тоді люди придумали гроші. Спочатку це були злитки або бруски , а пізніше монети круглої форми з міді , бронзи, золота чи срібла. Але металеві гроші були важкі , тому на зміну їм прийшли паперові.

  • Яка грошова одиниця використовується в Україні .Назва гривні походить від назви шийної прикраси –гривня. Згодом гривнею стали називати злиток срібла, а у 1992 році вона стала офіційною одиницею вартості в Україні.

  • - Але сьогодні у нас ярмарок незвичний , нам знадобляться не гроші, щоб щось купити , а математичні знання – наш розум , кмітливість , винахідливість .

2.Колективне усне розв’язування задач

Ось тут продаються стрічки. Хто розв’яже задачу №793,той і отримає стрічку. ( 4 веслярі )

№794 ( 8 бригад)

Фізкультхвилинка ( ой я молода на базар ходила)


  • Все навколо гуде,  
    Веселяться люди,
    Ми не знаєм, що було,
    Знаємо, що буде.
    А чекає на всіх нас відпочинок

  • Станцюємо дружно веселий танок.


3.Колективне письмове розв’язування задач

А ось цю іграшку-свистунець отримає той , хто зможе записати умову задачі№788 і розв’язати її.

  • Читаємо задачу вголос

  • Про кого йде мова у задачі ?

  • Скільки купюр у покупця було?

  • Якої вони вартості?

  • Скільки грошей покупець витратив на книжку?

  • Про що запитується у задачі?

  • Чи можемо одразу дати відповідь на запитання задачі? Чому?

  • А чи можемо дізнатися ? Як?

  • Якщо ми знаємо, скільки грошей було у покупця спочатку і знаємо , скільки він витратив,то чи можемо дізнатися,скільки грошей у нього залишилося?

  • На скільки дій задача?

  • Про що дізнаємося у першій дії?

  • Про що дізнаємося у 2 дії?

  • Записуємо задачу


4. Робота з геометричним матеріалом

Господиня: 
Гей, дорослі і малі!
Швидше йдіть до нас сюди!
Продаємо все найкраще –
Тільки, українське, наше.
Покупці ідуть!
В продавців товар беруть!
Бублики кругленькі,
Бублики смачненькі,
- А бубличок отримає той, хто здогадається , якого числа не вистачає у дірочці :

…+13=35 …-13=35 100-…=80

  • Яку геометричну фігуру нагадує бубличок ? (Круг )

  • Як називається лінія , яка є межею круга ?( колом )Які ще геометричні фігури ви знаєте?

  • На ярмарці продаються ще і поросятка. Та поросятка незвичні, а геометричні?Які фігури сховалися у поросяткові?

5.Самостійна робота (Диференційовано )

– Купуйте яблучка червоненькі,

Вітамінні ,чепурненькі,

На смак солодкі , а не кислі…

Вживати яблучка – корисно!

  • А придбати яблучка зможе той, хто самостійно обчислить вирази на яблучках. На виконання завдання 3 хв.

Достатній рівень : 7 *2 5*3 2*3 10/2 2*1 16/2

Середній рівень : 4/2+48 27/3+9 21/3-6 70-10*2

Високий рівень :21/3+25-6 (=26) 24/3+32-6 (=36) 3*9+9+5(=41) (33-3)/3+89 (=99)

6. Ігровий момент

Вже на ярмарку у нас
Естафетам настав час.
Люди добрі, подивіться,
Як ми вмієм веселиться.

  • Хлопчики називають приклад на множення числа , а дівчатка на ділення.


УІ.Підсумок уроку

На доброму ярмарку ми побували,

Одні продавали —а ми ось – знання здобували,

Співали, сміялись та ще йтанцювали,

Та про предків наших славних з шаною згадали.

  • Наш ярмарок закінчується . Що вам сподобалося найбільше протягом сьогоднішнього ярмаркування ?

 .  Ми бажаємо всім, щоб у ваших родинах завжди був достаток, щоб було що продавати і було за що купувати. А щоб ви ніколи не стали жертвою шахраїв потрібно вчити математику і завжди виконувати домашнє завдання.Д/з:795, 796

Схожі:

УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення,...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК №53 Тема. Множення і ділення натуральних чисел
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Обладнання: таблиці «Властивості множення», «Ділення натуральних...
УРОК 52. ДІЛЕННЯ Мета
Мета. Формувати розуміння означення ділення як дії, оберненої до множення, по­вторити назви компонентів ділення; формувати вміння...
УРОК 32 Тема: Письмове множення
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета
Мета. Повторити з учнями зміст множення і ділення, зв'язок між множниками і до­бутком, діленим, дільником і часткою, властивості...
Множення чисел 1 і Множення на 1 і Задачі на дві та три дії
Мета: навчити дітей множити числа 1 і 0, множити на 1 і 0; розв’язувати задачі на дві і три дії; розвивати навички усного рахунку;...
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел»
Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам...
ТЕМА. Дії з натуральними числами: множення і ділення
Навчальна: навчити учнів застосовувати свої знання та навички при розв’язуванні задач; удосконалювати навички додавання, віднімання,...
Урок №16 Тема. Ділення дробів
Наочність та обладнання: опорний конспект «Множення та ділення дробів. Піднесення дробу до степеня»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка