|
Скачати 30.79 Kb.
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Задачі на побудову графіків функцій з модулями часто пропонують на математичних олімпіадах для учнів. Ця стаття допоможе вчителеві ознайомити учнів з методами побудови таких графіків. Методичні рекомендації пропонуються у формі коментарів до побудови графіків. Актуалізація опорних знань: ![]() ![]() ![]() Задачі:
![]() Розв’язання. Знаходимо область визначення функції: Д(у): ![]() ![]() За означенням модуля маємо: ![]() ![]() ![]() рис.1 Виколюємо точку x=2, яка не входить до Д(у). Відповідь: див. рис.1
![]() Розв’язання. Д(у): ![]() ![]() Знаходимо корені підмодульних виразів, розв’язав рівняння x-2=0 і x-3=0 x=2 і x=3 Наносимо їх на числову пряму і отримуємо проміжки - - + - + + x 2 3 З’ясовуємо знак кожного підмодульного виразу на кожному із отриманих проміжків. Спрощуємо вираз в кожному отриманому проміжку: 1) ![]() ![]() 2) ![]() ![]() 3) ![]() ![]() Будуємо отримані графіки на кожному із проміжків. Виколюємо на графіках точки х=2 і х=3. ![]() Рис.2 Відповідь: див. рис.2
![]() Розв’язання. Знаючи, що ![]() ![]() Графік має вигляд: ![]() Рис.3 Відповідь: див. рис.3
![]() ![]() Розв’язання. Після тотожних перетворень одержимо: ![]() Д(у): ![]() ![]() За вказаною схемою в задачі 2 маємо: ![]() ![]() ![]() ![]() Немає рішень ![]() ![]() + - + + x -1 3 1) ![]() ![]() 2) ![]() ![]() Маємо графік: ![]() рис.4 Відповідь: див.рис.4
![]() Розв’язання. Д(у): ![]() За означенням модуля маємо: ![]() Тому має місце ![]() ![]() ![]() ![]() Графік має вигляд ![]() Рис.5 Відповідь: див. рис.5
![]() Розв’язання. Д(у): ![]() ![]() За означенням модуля маємо: ![]() Графік має вигляд: ![]() Рис.6 Відповідь: див. рис.6 7.Побудувати графік функції ![]() Розв’язання. Д(у): ![]() ![]() За означенням модуля ![]() Маємо графіки: Якщо ![]() ![]() 1) ![]() ![]() 2) ![]() ![]() ![]() Будуємо графік функції ![]() Рис.7 Відповідь: див. рис.7 |
Матеріали для факультативних занять з теми Побудова графіків функції з модулями недостатньо висвітлена у підручниках для філологічного, гуманітарного, універсального профілю... |
Функції та їх графіки Лінійна функція Наприклад, задано функцію y = 2x + Розглянемо частинні випадки побудови графіків цієї функції: Побудувати графік функції y = bx –... |
Урок №63 Тема. Графік функції Мета: формувати вміння Мета: формувати вміння виконувати побудову графіка функції, заданої формулою «по точках»; відпрацьовувати навички «читання» графіків... |
Тема. Побудова діаграм та графіків пі час роботи з ЕТ Мета. Навчитись створювати діаграми та графіки на основі табличних даних в системі електронних таблиць Excel |
4. Методичні рекомендації до виконання вибіркових (альтернативних) завдань СРС ... |
УРОК 9 Тема уроку Мета уроку: Побудова графіків функцій у = sin х, у = cos x, у = tg х, у = ctg x формування умінь будувати графіки функцій: у = Asin... |
Тема. Перетворення графіків функцій Учитель. Ми приступаємо до вивчення вже не нової для нас теми – Перетворення графіків фукнцій |
Урок фізики в 10 класі Тема: «Зоряний час графіків. Кінематика.» Навчальна: закріпити знання кінематичних величин та термінів, узагальнити та систематизувати матеріал з теми: «Основи кінематики»,... |
Побудова мережної моделі з залученням маршрутизаторів Мета роботи. Вивчити роботу та особливості функціонування маршрутизаторів, знати їх конструктивні особливості та основні функції |
УРОК №23 Тема уроку Виробити вміння застосовувати виконані на уроці спостереження для аналітичного дослідження властивостей квадратичної функції загального... |