Тема. Перетворення графіків функцій


Скачати 53.28 Kb.
Назва Тема. Перетворення графіків функцій
Дата 24.12.2013
Розмір 53.28 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи



Тема. Перетворення графіків функцій



Мета:

  • сформувати вміння та навики будувати графіки відомих функцій за допомогою алгоритму; систематизувати знання і вміння побудови графіків за допомогою геометричних перетворень відомих графіків функцій;

  • розвивати логічне мислення; розвивати увагу, уяву та навики самоконтролю;

  • вдосконалити побудову графіків за допомогою комп'ютера, а саме навчальної програми Graph Plotter;

  • прививати культуру вірного математичного запису та мови, а також культури малювання.

Тип уроку – комбіновано-бінарний

План уроку

  1. Організація класу. Оголошення мети і задач уроку.

  2. Актуалізація вивченого

  1. Опитування теоретичного матеріалу.

  2. Розв’язування вправ.

  3. Знайомство з програмою Graph Plotter.

  4. Практична робота.

  1. Мотивація вивчення теми

  2. Перевірка та корекція знань та вмінь

    1. Розв’язування вправ

    2. Самостійна робота

    3. Аналіз самостійної роботи при допомозі програми GRAN.

  3. Підсумок уроку. Виставлення оцінок. Повідомлення домашнього завдання.

Хід уроку.

Учитель. Ми приступаємо до вивчення вже не нової для нас теми – Перетворення графіків фукнцій.

Ми ще раз розберемо, яким чином можна здійснювати побудову графіків за допомогою геометричних перетворень відомих графіків функцій.

Учень1.

  1. Графік функції можна дістати з графіка відомої функції за допомогою відображення симетрії відносно осі ОХ

  2. Графік функції можна дістати з графіка відомої функції за допомогою відображення симетрії відносно осі ОУ

  3. Графік функції збігається з графіком функції , якщо , і з графіком , якщо x<0

  4. Щоб побудувати графік функції досить побудувати графік функції , а ту частину графіка, яка розміщена нижче осі ох, відобразити симетрично осі ох.

  5. Графік функції можна дістати з графіка відомої функції за допомогою паралельного перенесення його вгору для “+” та вниз для ”–“ у напрямі осі ОУ

  6. Графік функції можна дістати з графіка відомої функції за допомогою паралельного перенесення його вліво для “+” та вправо для ”–“ у напрямі осі ох

  7. Графік функції можна дістати з графіка відомої функції за допомогою розтягування його в а разів від осі ох, якщо а>1, і за допомогою стиснення в а разів до осі ох, якщо 0

  8. Графік функції можна дістати з графіка відомої функції за допомогою стиснення його в а разів до осі ОУ, якщо а>1, і за допомогою розтягування в а разів від осі ОУ, якщо 0

А зараз продемонструйте практично побудову графіків функцій за допомогою геометричних перетворень відомих графіків функцій.

Учень 2





Учитель. А зараз розв’яжемо кілька вправ стосовно даного матеріалу. Розв’язування вправ:

Учень 3.

1. Побудувати графік функції .

Алгоритм побудови:

  • Будуємо графік

  • Посуваємо його на 2 одиниці вліво по осі ох

  • Відображаємо симетрично осі ох

  • Піднімаємо на 1 одиницю вгору по осі оу


Побудова:

Учень 4, 5, 6. (будують по одному графіку, здають зошити для перевірки)

Решта учнів виконує завдання самостійно у зошитах.

Побудувати графіки:

, ,

Учитель. Щоб побудувати такі та інші графіки функцій, вам потрібно:

  1. знати правила побудови,

  2. вміти правильно складати алгоритм побудови,

  3. поетапно виконувати побудову.

Даний процес можна значно полегшити, якщо у своїй роботі буде використано комп'ютер. А саме програму Graph Plotter.

Давайте познайомимося із нею.

Щоб запустити програму на виконання:

  • потрібно знайти папку Graph Plotter, а в ній файл Graph Plotter.exe

  • запустити файл на виконання.

Після виконання вказаних дій на екрані побачимо вікно програми, яке складатиметься із меню, панелі інструментів, системи координат, вікна вибору, статусу та відображення функції.


Ознайомимся із основними правилами роботи у даній програмі, використовуючи меню. Пізніше, коли ви детальніше ознайомитеся із програмою, це можна буде робити за допомогою гарячих клавіш.

Підготовча робота.

  1. Ввести функцію для побудови:

  • Функція – додати функцію – користуючись так званим калькулятором набрати потрібну функцію, вибравши тип функції, її колір, а також товщину линії.

Або на допоміжній панелі завдань вибрати кнопку

Зауваження – щоб вірно ввести функцію, потрібно дотримуватися правил утворення виразів. Для прикладу розглянемо вираз та запишемо його у потрібній формі: (3*sqrt (x)+(1/2)*x/(2–4*abs (x)).

2. Побачити даний графік у вікні програми:



Якщо необхідно вилучити отримані графіки, то треба виконати дії Функція – вилучити функцію або вибрати кнопку .
А зараз спробуємо перевірити, чи вірно ви здійснили побудову графіків , ,

Для цього скористаємося програмою Graph Plotter.

Одержимо такі результати:



Учитель. А зараз ми побудуємо ще декілька графіків, після чого ви спробуєте самостійно побудувати графіки функцій та перевірити правильність своїх розв’язків.



Подивимось, правильні графіки ми з вами отримали чи ні.






Самостійна робота

І варіант





ІІ варіант





Перевірка за допомогою програми Graph Plotter – після написання самостійної роботи, учні мають змогу перевірити чи вірно вони написали.

Домашнє завдання

По збірнику Л. Я. Федченко «Збірник завдань для тематичних та підсумкових атестацій з алгебри для 7 – 9 класів», №№ 1122 - 1133.

По збірнику А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський «Збірник задач і контрольних робіт з алгебри для 9 класу», В – 1, №№ 85 (9, 10), 86 (5, 6), 87 (7, 8)

Література

  1. Федченко Л. Я.

Збірник завдань для тематичних та підсумкових атестацій з алгебри для 7 – 9 класів: Методичний посібник. – Донецьк: «Каштан», 2009. – 336с.

  1. Мерзляк А. Г., Полонський В. Б.

Збірник задач і контрольних робіт з алгебри для 9 класу. – Х.: Гімназія, 2009. – 128 с.

Схожі:

Побудова графіків функції з модулями
Задачі на побудову графіків функцій з модулями часто пропонують на математичних олімпіадах для учнів. Ця стаття допоможе вчителеві...
УРОК №22 Тема уроку
Повторити загальні властивості функцій, а також схеми виконання основних видів геоме­тричних перетворень графіків функцій
УРОК 9 Тема уроку
Мета уроку: Побудова графіків функцій у = sin х, у = cos x, у = tg х, у = ctg x формування умінь будувати графіки функцій: у = Asin...
УРОК 18 Тема уроку
Мета уроку: Познайомити учнів з загальною схемою досліджен­ня функцій. Формування умінь учнів у дослідженні функцій та побудові їх...
УРОК №23 Тема уроку
Виробити вміння застосовувати виконані на уроці спостереження для аналітичного дослідження властивостей квадратичної функції загального...
Урок фізики в 10 класі Тема: «Зоряний час графіків. Кінематика.»
Навчальна: закріпити знання кінематичних величин та термінів, узагальнити та систематизувати матеріал з теми: «Основи кінематики»,...
Тема: Аналогово-цифрове та цифро-аналогове перетворення сигналів
Графічне зображення аналогового сигналу та перетворення його в цифровий сигнал за допомогою теореми Котельникова – 30 хв
Тема : Відсотки. Вирази та їх перетворення. Програмові вимоги з теми
Раціональні, ірраціональні, степеневі, показникові, логарифмічні, тригонометричні вирази та їх тотожні перетворення
УРОК №45 Тема уроку
Працювати над формуванням умінь наводити приклади подання ста­тистичних даних у вигляді таблиць і графіків (гістограм); описувати...
Урок №63 Тема. Графік функції Мета: формувати вміння
Мета: формувати вміння виконувати побудову графіка функції, зада­ної формулою «по точках»; відпрацьовувати навички «читання» графіків...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка