|
Скачати 55.87 Kb.
|
Тема 7. Функції Урок № 63 Тема. Графік функції Мета: формувати вміння виконувати побудову графіка функції, заданої формулою «по точках»; відпрацьовувати навички «читання» графіків функцій; провести діагностику засвоєння матеріалу з теми «Функція. Графік функції». Хід уроку I. Організаційний момент Вступне слово вчителя. Перевірка готовності учнів до уроку; місце уроку в темі, план роботи на уроці. II. Перевірка домашнього завдання Одна із можливих форм проведення цього етапу уроку — взаємоперевірка за зразком: учні, отримавши зразок правильною розв'язання вправ домашнього завдання, перевіряють роботу сусіда: простим олівцем підкреслюють помилки та виправляють їх. По виконанні перевірки — корекція: пояснення незрозумілою та причин помилок. III. Формулювання мети й завдань уроку Мотивація навчальної діяльності Щоб учні усвідомили необхідність опанування навчальною матеріалу уроку (оволодіння вміннями будувати графік функції, заданої формулою, та відпрацювання навичок роботи з побудованим графіком функції) можна запропонувати задачу. Функцію задано формулою у = 4 – х2, де -3 ≤ х ≤ 3. При яких значеннях х функція додатна? При яких значеннях х функція від'ємна? і т. ін. Проблема (протиріччя), що виникає в ході розв'язування задачі (якщо був би графік — розв'язали б), спонукає учнів до усвідомлення того факту, що не достатньо вміти працювати із готовим графіком функції, треба навчитися використовувати здобуті в цій темі знання для того, щоб навчитися самим будувати графік функції. IV. Актуалізація опорних знань Виконання усних вправ
1) у = 2х; 2) у = 3х + 4; 3) .
Знайдіть:
V. Вивчення нового матеріалу Оскільки методика побудови графіка функції за точками, що опановується учнями на цьому уроці, базується на понятті неперервності функції (яке використовується на інтуїтивному рівні), бажано перед поясненнями щодо способу побудови графіка, звернутись ще раз до готових графіків і акцентувати учнів на тому факті, що розглянуті графіки функцій: а) по-перше, складаються з точок, що щільно «стоять одна біля одної»; б) по-друге, перехід від однієї точки до іншої настільки непомітний, «плавний», тому лінії, що представляють графіки, є або плавними кривими, або частинами прямих (відрізками, променями і т. д ). Тому, якщо б ми хотіли «скопіювати» будь-який з таких готових графіків, то ми б, напевно, не «копіювали» всі точки (бо це неможливо), а перенесли лише деякі «ключові» з них, а потім, провівши через здобуті «ключові» точки плавні криві лінії або частини прямих (залежно від умови завдання), «перенесли» всі інші точки. Тільки після приблизно таких вступних слів, учні можуть зрозуміти запропоновану методику. Покажемо, як можна побудувати графік функції, яку задано формулою. Нехай функцію задано формулою у = х(6 – х), де -1 ≤ х ≤ 5. Складемо таблицю деяких відповідних значень аргументу й функції:
Позначимо на координатній площині точки, координати яких указано в таблиці. З'єднаємо їх плавною лінією (рис.) Дістанемо графік функції, заданої формулою у = х(6 – х), де -1 ≤ х ≤ 5. Чим більше позначимо точок, що належать графіку, і чим щільніше вони будуть розташовані, тим точніше буде побудовано графік функції. VI. Закріплення знань учнів. Відпрацювання навичок Виконання письмових вправ
l) у = x2 + 2x, -3 ≤ x ≤ 2; 2) , де 1 ≤ х ≤ 12; 3) у = 5 – х, де -4 ≤ х ≤ 6.
D (6; 1). Накресліть графік функції та заповніть таблицю.
Яка область визначення та область значень функції? VII. Підсумки уроку Тестове завдання
х = -2. 1) -11; 2) 5; 3) -3; 4) 11.
1) -5; 2) ; 3) ; 4) 5.
1) х ≠ -3; 2) х ≠ 3; 3) х ≠ 0; 4) х — будь-яке число.
1) М; N; D; 2) М; D; Е; 3) М; D; 4) М; N; D; Е.
1) А; 2) Б; 3) В; 4) Г.
VIII. Домашнє завдання № 1. Графіком функції є ламана KLMN, причому К(-4; 4), L(-2; 2), М(2; 7), N(3; 3). Накресліть графік функції та заповніть таблицю:
Яка область визначення та область значень функції? № 2. Побудуйте графік функції, заданої формулою, склавши попередньо таблицю значень із кроком 1. Порівняйте рівняння функції та графіка (за видом функції та видом графіка). Які висновки ви можете зробити? 1) у = -2х, 3,0 ≤ x ≤ 4; 2) у = -x + 5, 1 ≤ x ≤ 5; 3) , -2 ≤ х ≤ 2; 4) , 0 ≤ х ≤ 3. БАБЕНКО С.П. Уроки алгебри. 7 клас |
Урок №64 Тема. Лінійна функція, її графік та властивості Мета: ознайомити учнів із означенням лінійної функції та сформувати знання про графік та властивості лінійної функції; виробити первинні... |
УРОК №37 З АЛГЕБРИ І ПОЧАТКІВ АНАЛІЗУ У 10 КЛАСІ УЧИТЕЛЯ ЛАСИЦЬКОЇ Т Е ТЯНИ ОЛЕКСАНДРІВНИ Мета: сформувати вміння розпізнавати і будувати графік функції y = ctgx і на графіку ілюструвати властивості функції. Розвивати здібності... |
Тема уроку Продовжити формування понять: функція, аргумент функції, значення функції. Ввести і сформувати поняття графіка функції. Навчити учнів... |
Функції та їх графіки Лінійна функція Наприклад, задано функцію y = 2x + Розглянемо частинні випадки побудови графіків цієї функції: Побудувати графік функції y = bx –... |
Урок №66 Тема. Лінійна функція та її графік Графік лінійної функції проходить через точку (0; 0) та точку. Задайте її формулою |
УРОК 35 Тема уроку: Найбільше і найменше значення функції на відрізку Формувати вміння застосовувати виведений алгоритм до знаходження максимального та мінімального значення функції на проміжку. Розвивати... |
Тема уроку: Застосування похідної до розв’язування прикладних задач Навчальна мета уроку Навчальна мета уроку: Формувати в учнів вміння знаходити найбільше і найменше значення функції при розв’язуванні різних типів прикладних... |
Урок №33 Тема. Функція у = х Мета: домогтися засвоєння учнями властивостей функції у = х2 та виду і властивостей її графіка та способу застосування графіка функції... |
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.) Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати |
Урок №61 Тема. Функція. Область визначення та область значень функції... ... |