|
Скачати 60.89 Kb.
|
Урок геометрії в 9 класі м. Миколаїв, ЗОШ №3, Вчитель: Карасік Т. А. Тема : « Розв’язування трикутників в прикладних задачах» Мета уроку :1) формування вмінь учнів застосовувати знання розв’язування трикутників до розв’язування прикладних задач ; 2)розвивати пошукову, пізнавальну активність учнів, логічне мислення. Тип уроку : застосування знань, умінь та навичок. Хід уроку:
Протягом останніх уроків ми працюємо над якою темою? (Розв’язування трикутників) Сьогодні ми будемо учитися застосовувати знання яки придбали за цією темою для розв’язування прикладних задач. Тому тема нашого уроку: «Розв’язування трикутників в прикладних задачах». Запишіть число, класна робота, тема уроку. Мета нашого уроку : 1) повторити все,що вивчили; 2) пригадати те, що забули; 3) вміло застосовувати отриманні знання до розв’язування прикладних задач. План уроку: 1) Пригадаємо (фронт. запит. «Скринька знань») 2) Перевірка д/з. 3)Як розв’язувати прикладні задачі. 4) Групова робота. 5)Підсумок уроку. 6) Рефлексія. Починаємо трудитися, але за труд треба платити, отже за кожну правильну відповідь жетон.
а)відповідаємо на запитання; б)складаємо рівності парами-отримаємо закодований вислів Блеза Паскаля. Та пара яка раніше складе отримає додатковий жетон. А) 1. В чому полягає « Розв’язування трикутників» ? 2. Скільки елементів трикутника мають бути відомими, щоб його можна було розв’язати? 3 . Які теореми потрібно знати, щоб розв’язати трикутник? 4 . Сформулюйте теорему косинусів. 5 . Сформулюйте теорему синусів. 6 . Сформулюйте теорему про суму кутів трикутника. 7 . Скільки типів задач ми розглянули на «Розв’язування трикутників»? Б) Протягом 2 хв складіть рівності – де а, в, с-сторони трикутника, -кути трикутника, d – діагональ паралелограма, mc – медіана трикутника, R- радіус кола, описаного навколо трикутника. Запишіть отриманий код- спочатку число, потім літера. 1 . a2= ( o ) 2 . cos= ( і ) 3 . mc = (р) 4 . cos= , = -( х ) 5 . = + - 2вс( с ) 6 . = 600 ( з ) 7 . cos 450 = 2R ( у ) 8 . = 900 ( з ) 9 . d12 + d22 = (г ) 10 .1 = ( р ) 11 . cos 1500 = 2(+ ) ( п ) 12 . cos 0 = sin2α + cos2α ( т ) 13 . a2 1800 – ( β + γ ) ( у ) Перші три учня отримають по 2 жетона. Код записано та закрито аркушем .
« Серед рівних розумом – за однакових умов, інших умов переважає той, хто знає геометрію.» Блез Паскаль.
Скільки типів задач ми розглянули на « Розв’язування трикутників» ? Підручник « Геометрія – 9» автори А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський. Поясніть, до якого типу належіть задача кожного номера та алгоритм її розв’язання. №117 (2: а= 14 см. α=240, в≈25,6см ), №119 (2: а≈11,5см, β≈200, γ≈150), №121 (2: γ≈1140, β≈290, α≈370), №124 (2 : с≈30,6 см, β≈550, γ≈890). За правильне виконання кожного номера – 1,5 б; всього – 6б.
Існують задачі, розв’язування яких потребує знань з геометрії. Наприклад, улюблена гра усіх хлопчиків у футбол. Влітку відбулася довгоочікувана подія в нашої державі. Яка ? (Євро -2012 ) Майже усі слідкували за матчами. Пропоную вам розв’язати наступну задачу.(на екрані фрагмент гри, на дошці розпечатаний на аркуші фрагмент гри)( додаток №1)
Дано: АВС, АВ=23м, АС = 24м, ВС = 7м. Знайти: < А В 7 2. Розв’язуємо математичну модель. 23 С До якого типу відноситься задача? ? 24 Яку теорему треба використати,щоб знайти кут А? А Розв’язування: Застосуємо теорему косинусів та знайдемо косинус кута А : 232+242-72 = ≈ 0,956 2*23*24 <�А = 170 3 . Отже, кут влучення м’яча у ворота 170 Відповідь: 170 Ми живемо у місті корабелів – місті Миколаєві. За два століття миколаївські корабели побудували тисячі кораблів і суден – від парусників до атомних авіаносців. Наступні задачі будуть пов’язані з морською тематикою. Цю задачу пропоную розв’язати парами. За 2 хв. ви повинні скласти математичну модель задачі та алгоритм розв’язання. Перші 3 пари отримають додатковий жетон, всі, хто правильно виконає завдання отримає один жетон. 2) Два теплохода А і В, що знаходяться в відкритому морі на відстані 20 км один від одного, одночасно отримали сигнал sos з корабля С. Радіопеленг по відношенню до прямої АВ на судні А дорівнює 550, а на судні В 800.Який теплохід першим прийде на допомогу, якщо максимальна швидкість судна А – 60км/год, а судна В – 45км/год ? ( малюнок на екрані)( додаток 2) С 1. Математична модель: Дано: АВС, <�А = 550, <�В = 800, В АВ= 20км, V1= 60км/год, V2 = 45км/год. А 20км Знайти: t1 та t2 і порівняти. 2 . Розв’язання: а) Алгоритм:
b) Обчислення: 1 )<�С= 1800 – ( 550 + 8о0 ) = 450 2 ) АС= ВС = . 4 ) t1=t2= 3 . Отже, перший теплохід витратить менше часу на подолання відстані, тому прийде першим на допомогу. Відповідь: перший теплохід. Трохи втомилися, тому , як завжди зробимо фізхвилинку для очей. (1 хв.) 4 ) Робота у групах. (Клас поділено на групи по 4 учня, так як сидять повертаються до парти, яка за ними, всього 6 груп, кожна отримує задачу з малюнком, яку треба розв’язати за 5 хв. Потім , за 1 хв пояснити алгоритм розв’язання та обчислювання , малюнок на екрані. Задач всього дві, тому кожні три групи розв’язують одну і ту саму задачу, мають можливість перевіряти себе. За правильне розв’язання по 5 балів)( додаток 3 та 4) Задача №1. Берегові радіомаяки А і В розміщені на відстані 10 км один від одного. З теплоходу С , за допомогою радіолокаційної станції, що знаходиться на ньому, визначили відстань до маяка А, яка дорівнює 11км, кут пеленга радіомаяка 0. Знайдіть відстань від теплоходу С до радіомаяка В та кут пеленга СВА. (відповідь: ; 0 ) Задача №2. Знайти відстань від т. А, в якій знаходиться корабель в певний момент часу до маяка на березі, якщо з цієї точки видно маяк під кутом 600 до курсу, а через деякий час корабель буде знаходитись в точці В на відстані 50 км від т. А і 56 км від маяка. (відповідь: 64 км.) 5 ) Підсумок уроку:
21-22б- оцінка – «8» 23-24б- оцінка – «9» 25- оцінка – «10» 26б – оцінка – «11» 2 ) Звернемося до мети уроку: а) Що повторили? б)Що пригадали ? в)Що застосовували ? г)Мети досягли ? 6 ) Рефлексія: 1) За яким девізом ми сьогодні на уроці працювали ? 2 ) за допомогою смайліка продемонструйте свої почуття після уроку. 7) Д/з : Підручник: № 84 ( на 6б ), № 125 ( на 9б ), додаткова задача за малюнком ( 12б )(додаток 5 ) Додатки : №1 №2 №3 №4 №5 |
9-й клас. ГЕОМЕТРІЯ Розв'язує трикутники. Застосовує алгоритми розв'язування трикутників до розв'язування прикладних задач |
Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку «Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних... |
Урок №60 Тема. Розв'язування прямокутних трикутників Мета: працювати над засвоєнням учнями змісту поняття «розв'язати трикутник» та схем розв'язання чотирьох основних задач на знаходження... |
УРОКИ №53-54 Тема. Розв'язування прикладних задач Мета: розвиток пізнавальної активності учнів шляхом розв'язування прикладних задач, що передбачають застосування знань і вмінь,... |
Тема: Рівність трикутників «Рівність трикутників»; формувати вміння та навички до розв’язування задач;закріпити вміння учнів розв’язувати задачі з використанням... |
УРОК №29 Тема уроку Мета уроку: формувати вміння учнів використовувати під час розв'язування задач означення подібних трикутників, ознаки подібності... |
УРОК №27 Тема. Трикутники, рівність трикутників «Трикутники» (означення трикутника і його елементів, види трикутників, сума кутів трикутника, ознаки рівності трикутників); повторити,... |
Тема. Використання операторів розгалуження для розв’язування прикладних задач Формування вмінь і навиків використання операторів розгалуження для розв’язування прикладних задач. Закріплення вмінь і навиків використання... |
УРОК №62 Тема уроку Мета уроку: перевірити рівень знань учнів з теми «Розв'язування прямокутних трикутників», уміння застосовувати отримані знання під... |
Урок №61 Тема. Розв'язування задач Мета: закріпити та систематизувати знання учнів про вивчені співвідношення між сторонами і кутами в прямокутному трикутнику та їх... |