|
Скачати 36.99 Kb.
|
УРОК 2 Тема. Перпендикулярність прямих у просторі. Розв’язування вправ. Мета: формувати в учнів уміння й навички застосовувати теореми 3.1 і 3.2 під час розв'язування задач; розвивати просторову уяву, логічне мислення, виховувати інтерес до математики. Обладнання. Стереометричний ящик, кодоскоп, картки. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань.
Картка № 1. Дано прямокутну трапецію АВСD: АВ АВ і АВ ВС. Через вершину В проведено пряму ВЕ, яка не лежить у площині трапеції і перпендикулярна до ВС. Довести, що ВС перпендикулярна до площини АВЕ. Картка № 2. Дано рівнобедрений ∆АВС (АВ = ВС), М — середина сторони АС. Через точку D, що не лежить у площині ∆АВС, і точку М проведено пряму МD МВ. Довести, що ВМ перпендикулярна до площини АВС. Запитання до учнів
(Учні доводять теореми на аркушах). III. Розв'язування задач. Задача 3 (розв'язується колективно, умова задачі проектується з кодоплівки на екран). На малюнку зображено квадрат АВСВ. Через точку O перетину його діагоналей проведено пряму ОК, яка перпендикулярна до прямої ВD. Довести, що пряма ВD перпендикулярна до площини АКС. Доведення Прямі ВD і АС перпендикулярні як діагоналі квадрата. ВD ОК за побудовою. BD ОК, ВD (АКС) (за ознакою перпендикулярності прямої і площини). Задача 8 (§ 3 підручника [5]).
Розв'язання З ∆ АВС (С = 90°) знайдемо АВ:, . DА пл. ∆ АВС, тому DА АВ і DА АС. З ∆DBA (DAB = 90°) знайдемо ВD: , . З ∆ DСА (ВАС = 90°) знайдемо DС: , . Відповідь. , . Надалі розв'язування відбувається з використанням кодоскопа. Умова задачі і малюнок проектуються з кодоплівки на екран. Задача 5. Промені ОА, ОВ, ОС попарно перпендикулярні. Знайти периметр ∆АВС, якщо ОА = ОВ = 3 дм, ОС = 4 дм.
∆AОС = ∆BОС (прямокутні, АО = ОВ, ОС — спільна), тому ВС = АС, ВС = 5 дм. Тоді Р= 2АС + АВ = 10 + 3(дм). Відповідь. 10 + дм. Задача 6. Відрізки АВ, АС, АD попарно перпендикулярні. АВ = а, ВС = b, ВD = с, (с > а, b > а). Знайти довжину відрізка СD.
З ∆ СDA ( САD = 90°) знайдемо СD: . Задача 7. Пряма ВD утворює прямі кути зі сторонами АВ і ВС рівностороннього трикутника АВС, у якому ВМ — висота. Знайти DМ, якщо АС = 2 дм, ВD = 1 дм. Дано: ∆ АВС - рівносторонній, DВА = DВС = 90°, ВМ AС. АС = 2 дм, BD = 1 дм. Знайти: DМ. Розв'язання Якщо BD AB, ВD BС (за умовою), то ВD ВМ і DВМ = 90°. AB = BС = AС = 2 дм (за умовою). З ∆ АВС знайдемо висоту ВМ за формулою: ВМ = ВС ∙ = (дм). З ∆ DВМ (DВM = 90°) знайдемо DМ: (дм). Відповідь. DM = 2 дм. IV. Підсумок уроку. V. Домашнє завдання. За підручником [5]: пп. 14, 15. Задачі 2, 3 (1, 2, 3) до § 3. |
Тема уроку. Ортогональне проектування. Розв'язування задач до теми... Мета уроку: формування поняття ортогонального проектування та вмінь учнів застосовувати знання до розв'язування задач до теми «Перпендикулярність... |
УРОК №30 Тема уроку. Розв'язування вправ Мета уроку: формування вмінь учнів використовувати рівняння прямої до розв'язування задач |
Урок 5 Тема уроку. Розв'язування задач ... |
Конспекти уроків Тема. Перпендикулярність прямої і площини. Розв’язування задач Методи уроку: розв’язування задач в гетерогрупах, в моногрупах, самостійна робота |
Уроку. Тематичне оцінювання №4 Мета уроку: перевірка навчальних досягнень учнів з теми «Перпендикулярність прямих і площин у просторі» |
Урок №16 Тема. Зведення дробів до НСЗ. Порівняння дробів Мета: відпрацювати... Розв'язання домашніх вправ учитель заздалегідь записує на відкидній дошці. На цьому уроці учні, працюючи у парах, перевіряють правильність... |
КОНСПЕКТ УРОКУ В 6 КЛАСІ тема: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ НА ВСІ... Подано розв’язання домашніх вправ, в яких допущені помилки; учні шукають їх і виправляють |
УРОК 14 Тема. Відстань між мимобіжними прямими. Розв’язування задач Мета: формувати в учнів уміння й навички самостійно розв'язувати задачі з використанням спільного перпендикуляра до мимобіжних прямих,... |
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета Мета. Повторити співвідношення між компонентами та результатами дій віднімання, додавання, множення та ділення, розв'язування задач... |
УРОК З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ 6 КЛАСУ Тема: Розв’язування вправ на ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями, три варіанти самостійної роботи, літери слова УРОК, вислови вчених |