|
Скачати 35.11 Kb.
|
УРОК 14 Тема. Відстань між мимобіжними прямими. Розв’язування задач. Мета: формувати в учнів уміння й навички самостійно розв'язувати задачі з використанням спільного перпендикуляра до мимобіжних прямих, сприяти розвитку просторової уяви, прищеплювати інтерес до математики. Обладнання. Кодоскоп, кольорова крейда. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних звань.
ІІІ. Розв'язування задач. Задача 1 (усно за готовим малюнком). У кубі АВСDА 1В 1С 1D 1 знайти відстань між прямими АА 1 і ВС; ВС і D 1С 1; А 1D 1 і В 1C. Відповідь. AB, CС 1, A 1B 1. Задача 2. Пряма b перпендикулярна до площини α, в якій лежить пряма а, але не перетинає пряму. Знайти відстань між прямими а і b.
Через точку А проведемо b 1 || b, b 1 АВ, отже, b АВ. АВ — спільний перпендикуляр до мимобіжних прямих а і b. Висновок. Якщо одна з мимобіжних прямих перпендикулярна до площини, у якій лежить друга пряма, то відстань між ними дорівнює довжині перпендикуляра, опущеного на другу пряму з точки перетину першої прямої та даної площини. Задача 3. У рівносторонньому трикутнику АВС зі стороною АВ = 6см через точку О — центр вписаного кола проведено перпендикуляр ОМ до площини трикутника. Знайти відстань між МО і АС.
Задача 4. Ребро куба дорівнює а. Знайти відстань між його діагоналлю та мимобіжною з нею діагоналлю бічної грані.
∆АD1С. Точка В1 рівновіддалена від вершин рівностороннього ∆АD1С. Нехай В1O1 (АD1C). Тоді точка О1 є центром ∆АD1С. Отже, точки О і О1 збігаються і В1D (АD1C). Тоді відстань між B1D і D1С дорівнює довжині перпендикуляра, опущеного з точки О на D1С, і дорівнює радіусу кола, вписаного у ∆АD1С. , D1C = a, отже, . IV. Підсумок уроку. V. Домашнє завдання. За підручником [5]: повторити пп. 14—21. Задача 1. Площини квадратів АВСD і А1B1C1D1 перпендикулярні, АВ = а. Знайти відстані СС1 і С1D, кут САС1. Задача 2. Ребро куба дорівнює а. Знайти відстань між мимобіжними діагоналями двох суміжних граней куба. |
УРОК 13 Тема. Відстань між мимобіжними прямими Мета: систематизувати знання учнів, розглянувши всі можливі випадки відстані у просторі; сприяти розвитку просторової уяви |
Урок №45 Тема. Пряма пропорційна залежність. Розв'язування задач на пропорційний поділ Мета: продовжити роботу з формування вмінь складати пропорції для розв'язування задач на пряму пропорційну залежність величин; вдосконалювати... |
Урок №61 Тема. Розв'язування задач Мета: закріпити та систематизувати знання учнів про вивчені співвідношення між сторонами і кутами в прямокутному трикутнику та їх... |
Урок №60 Тема. Розв'язування задач Мета: сформувати уявлення в учнів про схему розв'язання текстових задач складанням квадратного рівняння; сформувати вміння застосовувати... |
Урок №16 Тема. Теорема Фалеса Фалеса та способу її доведення; формувати вміння відтворювати формулювання теореми Фалеса; застосовувати її для розв'язування задач... |
Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку «Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних... |
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета Мета. Повторити співвідношення між компонентами та результатами дій віднімання, додавання, множення та ділення, розв'язування задач... |
Урок №63 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для... |
Урок №80 Тема. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь Мета: відпрацювати навички застосування схеми розв'язання текстових задач на складання системи лінійних рівнянь із двома змінними... |
Урок №50 Тема. Розв'язування текстових задач на відсотки (суміші, сплави, відсотковий вміст) Мета: вдосконалити вміння учнів розв'язувати текстові задачі на відсотки та застосовувати їх для розв'язування задач більш високого... |