|
Скачати 71.83 Kb.
|
Тема 1. Раціональні вирази Урок № 4 Тема. Основна властивість дробу. Зведення дробів до нового знаменника Мета: домогтися засвоєння учнями змісту основної властивості раціонального дробу (у двох варіантах) та схеми її доведення, змісту поняття «скоротити раціональний дріб» та алгоритму скорочення раціонального дробу, а також правила знаків для раціональних дробів; сформувати вміння відтворювати названі властивості й використовувати ці властивості та алгоритми для розв'язування вправ. Тип уроку: засвоєння знань та вмінь, відпрацювання навичок. Наочність та обладнання: опорний конспект «Основна властивість дробу». Хід уроку I. Організаційний етап II. Перевірка домашнього завдання 1) Розв'язування вправ домашнього завдання у формі самоперевірки за зразком. 2) Сильні учні під час перевірки виконують індивідуальні завдання. Картка 1
Картка 2
III. Формулювання мети і завдань уроку Мета уроку стає цілком зрозумілою після роботи з матеріалом попереднього уроку (див. урок 3), в ході якого було зроблено акцент на тому, що основна властивість дробу може мати дні форми запису. Якщо одна з них є записом у буквеному вигляді правила скорочення дробів, то інша не була вивчена на попередньому уроці. Усвідомлення цього факту дає можливість сформулювати мету уроку – вивчення змісту дії з раціональними дробами, що виражається формулою , складання алгоритму виконання цієї дії, а також формування вмінь застосовувати складений алгоритм на практиці. IV. Актуалізація опорних знань та вмінь З метою успішної роботи учнів із навчальним матеріалом уроку слід попередньо розв'язати усні вправи, що передбачають повторення алгоритмів виконання зведення звичайних дробів до нового знаменника, різних способів розкладання цілих виразів на лінійні множники, а також на повторення алгоритмів, вивчених на попередніх уроках. Виконання усних вправ
у5 – у7; 5х – 15; 16х – 2ху; 8 + y3; 3y2 – 3y4.
а) ; б) . V. Засвоєння знань План вивчення нового матеріалу
Вивчення матеріалу уроку починається із формулювання правила зведення (з використанням опорного конспекту 2) раціонального дробу до нового знаменника у формах словесній та тотожності , яка доводиться з допомогою тих самих властивостей, що були використані на попередньому уроці під час доведення правила скорочення раціональних дробів (див. урок 3). Далі виконується робота зі складання алгоритму (орієнтовної схеми дій) при зведенні раціонального дробу до нового знаменника. Під час складання алгоритму слід зробити акцент на таких моментах:
Зрозуміло, що усвідомленому сприйняттю учнями всіх сформульованих положень сприятиме демонстрація достатньої кількості прикладів застосування складеного алгоритму. VI. Формування вмінь Виконання усних вправ
а) ; б) ; в) ; г) . Які з поданих дробів можна звести до знаменника: 2а2b3; 6а3b2; 9a3b4; 2(a – b); (a – b)(a + b); (х + у)2; (х + у)(а – b)?
а) ; б) ; в) ; г) .
а) до знаменника b2; б) до знаменника 4ху; в) до знаменника 10 – а; г) до знаменника а2 – 100. Виконання письмових вправ Для реалізації дидактичної мети на цьому уроці слід розв'язати завдання такого змісту.
1) Розкладіть на множники: а) a2b + ab2; б) х3у – ху3; в) 7x2 – 14ху + 21ах; г) 9ху – 3bу + 15ау; д) х4 – х3 + х2 – х; є) с4 – 2с3 – с2 + 2с; ж) (а – 2)2 – 25а2; з) (b + 3)2 – 36b2; и) 125x3 + 8; к) 216х3 – 27; л) (a + 1)3 + а3; м) (b + 2)3 – 8b3.
1) Подайте вираз 2а + b у вигляді дробу зі знаменником, що дорівнює: а) b; б) 5; в) 3а; г) 2а – b.
1) Зведіть дроби: ; ; ; до знаменника 24а3b2. 2) Зведіть дріб: а) до знаменника (а – b)2; б) до знаменника х2 – а2; в) до знаменника x3 – 1; г) до знаменника а3 – b3; д) до знаменника b – y; e) до знаменника 10 – а; ж) до знаменника 4 – р2; з) до знаменника 2(а2 – 9). 3) Зведіть дріб: а) до знаменника х2 + ху; б) до знаменника х2 + 2ху + у2; в) до знаменника а2 – b2; г) до знаменника т3 – п3.
1) Скоротіть дріб: а) ; б) ; в) . 2) Знайдіть значення дробу: а) при а = -2, b = -0,1; б) при с = , d = ; в) при х = , у = -0,4; г) при х = -0,2, у = -0,6.
1) Скоротіть дріб (п — натуральне число): а) ; б) ; в) ; г) . 2) Доведіть тотожність: а) ; б) . 3) Знайдіть пропущений вираз: З метою попередження типових помилок із самого початку слід звертати увагу учнів на те, що під час запису добутку чисельника та знаменника раціонального дробу на додатковий множник слід виконувати правила запису добутку многочлена на одночлен і многочлена на многочлен (тобто многочлен, що є множником, записувати в дужках). VII. Підсумки уроку Чи правильно виконано зведення дробів до нового знаменника? Якщо ні - виправте помилку. ; ; . VIII. Домашнє завдання
С.П.Бабенко Усі уроки алгебри 8 клас Урок № 4 |
Урок №16 Тема. Зведення дробів до НСЗ. Порівняння дробів Мета: відпрацювати... Розв'язання домашніх вправ учитель заздалегідь записує на відкидній дошці. На цьому уроці учні, працюючи у парах, перевіряють правильність... |
Урок №16 Тема. Ділення дробів Наочність та обладнання: опорний конспект «Множення та ділення дробів. Піднесення дробу до степеня» |
Уроку I. Організаційний момент Мета. Учити учнів порівнювати дроби з різними чисельниками і знаменниками. Продовжити формувати вміння й навички зведення дробів... |
УРОК 82. ДЕСЯТКОВИЙ ДРІБ. ЗАПИС І ЧИТАННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ Мета Мета. Формувати поняття десяткового дробу; вчити учнів розпізнавати десяткові дроби, читати і записувати їх, називати розряди десяткових... |
Урок №28 Тема. Задачі на множення дробів Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму знаходження значення дробу від числа (відсотків від числа) як добутку даного числа на... |
УРОК 103. ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ НА НАТУРАЛЬНЕ ЧИСЛО Мета Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне |
Урок №29 Тема. Задачі на множення дробів Мета: закріпити знання алгоритму... Мета: закріпити знання алгоритму знаходження дробу (відсотків) від числа та відпрацювати навички виконання завдань, що передбачають... |
УРОК №66 Тема. Уявлення про звичайні дроби Мета: закріпити знання учнів щодо читання, запису звичайних дробів та розв'язування задач на знаходження дробу від числа, а також... |
УРОК 76 Тема: Розв'язування задач на знаходження числа за величиною його дробу Мета: Формування навичок розв'язування задач на знаходження числа за величиною дробу; закріплення навичок знаходження дробу від... |
Урок №37 Тема. Застосування подібності: властивість бісектриси трикутника Мета: домогтися засвоєння учнями змісту теореми, що виражає властивість бісектриси трикутника та її доведення. Формувати вміння |