|
Скачати 67.26 Kb.
|
Тема ІІ. Подібність трикутників Урок № 37 Тема. Застосування подібності: властивість бісектриси трикутника Мета: домогтися засвоєння учнями змісту теореми, що виражає властивість бісектриси трикутника та її доведення. Формувати вміння:
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок. Наочність та обладнання: конспект «Застосування подібності трикутників». Хід уроку I. Організаційний етап II. Перевірка домашнього завдання За необхідності перевірити виконання письмової частини домашнього завдання проводиться усна робота за готовими рисунками до домашніх задач. Засвоєння змісту матеріалу попереднього уроку та формування оперативних умінь можна перевірити під час виконання учнями тестового завдання. Тестове завдання
1) похилі більші від перпендикуляра; 2) рівні похилі мають рівні проекції; 3) з двох похилих більша та, у якої проекція більша; 4) перпендикуляр більший за проекцію похилої.
1) 5см; 2) 9 см; 3) 4 см; 4) 3 см..
1) 18 м; 2) 19 м; 3) 20 м; 4)21 м.
1) MR; 2) MQ; 3) MP.
1) 7 см; 2) 18 см; 3) 17 см; 4) 16 см. III. Формулювання мети і завдань уроку Учитель нагадує учням (або організує роботу таким чином, щоб учні самі «проговорили»), що всі твердження про прямокутний трикутник, які були вивчені протягом останніх трьох уроків, ґрунтуються на застосуванні до прямокутного трикутника метричних співвідношень, що випливають із подібності прямокутних трикутників. Проте доведеними властивостями для прямокутного трикутника практичне значення подібності трикутників не обмежується. Новий матеріал, вивчення якого починається на цьому уроці, вміщує деякі зі співвідношень відрізків у трикутнику та в колі, які є результатом застосування подібності трикутників. Отже, мета уроку — вивчення одного з таких співвідношень (під вивченням, звісно, слід розуміти ознайомлення зі змістом, доведення, опанування способами практичного застосування). IV. Актуалізація опорних знань З метою успішного засвоєння учнями змісту навчального матеріалу уроку учням слід активізувати знання і вміння щодо поняття пропорційних відрізків; означення подібних трикутників та ознаки подібності прямокутних трикутників за гострим кутом; означення бісектриси трикутника. Виконання усних вправ
ΔАВМ ~ Δ А1В1Н1.
а) a = 8 см; b = 24 см; c = 4 см; d = 12 см; б) а = 9 см, b = 14 см; c = 7 см, d = 18 см. V. Засвоєння знань План вивчення нового матеріалу
Властивість бісектриси трикутника традиційно вивчається у зв'язку з подібністю прямокутних трикутників (див. Геометрія, 7-9, О.В.Погорєлов, п.106). Зміст і спосіб доведення відповідної властивості в новому підручнику, порівняно з традиційним, не змінено; відмінність полягає тільки в тому, що властивість бісектриси трикутника подано як теорему, а тому вміння відтворювати та застосовувати зміст цієї властивості є однією з програмових вимог.
VІ. Формування первинних умінь Виконання усних вправ
Виконання графічних вправ
Виконання письмових вправ
4*. Діагоналі рівнобічної трапеції є бісектрисами її гострих кутів. Знайдіть середню лінію трапеції, якщо її периметр дорівнює 22 см. а діагональ ділить висоту, проведену з вершини тупого кута, у відношенні 4 : 3. Опрацювання матеріалу уроку розпочинається з виконання усних вправ на розуміння змісту теореми про властивість бісектриси трикутника (на готовому рисунку) та за описом ситуації (якщо необхідно, виконання вправ можна супроводжувати виконанням рисунків). Виконання графічних вправ сприяє формуванню в учнів математичної культури. Формування вмінь застосовувати властивість бісектриси трикутника відбувається під час виконання письмових вправ різного рівня складності — від вправ на пряме застосування теореми (у тому числі й задачі на складання рівнянь) до вправ на застосування теореми про властивість бісектриси трикутника в комплексі із знаннями, набутими на попередніх уроках (як у 7-му, так і 8-му класах). Задачі підвищеної складності передбачають вільне володіння всім об'ємом навчального матеріалу 8 класу. VII. Підсумки уроку Які помилки допущено в зображенні трикутників? VIII. Домашнє завдання Вивчити зміст теореми. Розв'язати задачі.
Повторити теорему про вписані кути та її наслідки. С.П.Бабенко Усі уроки геометрії 8 клас Урок № 37 |
Урок №39 Тема. Розв'язування задач Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про зміст та схеми застосування теорем, що випливають із подібності трикутників... |
УРОК №29 Тема уроку Мета уроку: формувати вміння учнів використовувати під час розв'язування задач означення подібних трикутників, ознаки подібності... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
УРОК №19 Тема уроку Мета уроку: дати означення середньої лінії трикутника; довести теорему про властивість середньої лінії трикутника; розв'язувати задачі,... |
7 клас Геометрія. ІІ семестр Висота, бісектриса і медіана трикутника. Властивість медіани рівнобедреного трикутника |
9-й клас. Геометрія Властивість сторін і діагоналей паралелограма. Формула для знаходження довжини медіани через сторони трикутника. Застосування формули... |
Тема уроку. Перетворення подібності та його властивості. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про подібність просторових фігур, вивчення властивостей перетворення подібності та застосування... |
Урок №37 Тема. Порівняння сторін і кутів трикутника ... |
Урок №47 Тема. Площа трикутника ... |
Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку «Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних... |