|
Скачати 497.97 Kb.
|
2 Автор: Фасолько Марія Дмитрівна, викладач-методист Рецензент: Яцків Марія Ілярівна, викладач-методист В методичній розробці роботі розглянуто методи навчання математики, розкрито зміст кожного з методів навчання, розглянуто та обґрунтовано використання методів навчання для пояснення та закріплення нового матеріалу. Кожен з методів навчання ілюструється відповідним практичним викладом частини заняття на конкретну тему. Розглянуто на засіданні циклової комісії природничо-математичних дисциплін Протокол №____ від __________ Вступ.
Додаток. Література. Вступ Одним з центральних місць в дидактиці (загальній теорії навчання) і в методиці викладання математики (конкретній теорії навчання, де враховується специфіка математики як навчального предмету) займають методи навчання. Володіння цими методами необхідне для організації ефективного навчання студентів. Як навчальний предмет «математика» має особливі риси, які притаманні тільки їй. Головною з них є високий ступінь узагальненості понять, що вивчаються. Ця риса виявляється буквально відразу, при першому ж знайомстві з математикою на заняттях. Ось тому в процесі навчання необхідно використовувати різні методи, які відображають цю особливість, і при формуванні математичних понять, і при знайомстві з задачами, що виникають при використанні цих понять в практичній і навчальній діяльності. Істотно відмітити, що зазначені методи сприяють розвитку мислення студентів, підвищують їх загальну культуру, викликають інтерес до математики, а не відлякують студентів. Мета даної роботи – з’ясувати суть основних методів навчання математики, а саме: пояснювально-ілюстративного методу, репродуктивного, проблемного викладу, частково-пошукового методу, дослідницького, методу доцільних задач, абстрактно-дедуктивного та конкретно-індуктивного, програмованого навчання. Продемонструвати їх використання при поясненні та закріпленні нового матеріалу на заняттях алгебри на І-х курсах. В першому розділі розглядається теоретичний матеріал: основні методи навчання, їх класифікація та розкривається зміст кожного методу. В другому розділі наводиться практичне застосування методів навчання. Пояснюється використання кожного з методів на прикладі розглядуваних фрагментів занять по темах змістових ліній курсу “Елементарні функції”, “Похідна та її застосування” Завданнями даної роботи є: висвітлити існуючі та найбільш поширені методи навчання математиці; показати підходи щодо покращення викладання математики на першому курсі коледжу, використовуючи методи навчання математики описані в даній роботі, як окремо так і в сукупності за допомогою розглянутих фрагментів занять. Суть методів навчання та можливості використання у навчальному процесі. У дидактиці метод навчання - це певний спосіб цілеспрямованої реалізації процесу навчання, досягнення поставленої мети. Правильний підбір методів відповідно до мети та змісту навчання, вікових особливостей об’єктів навчального процесу сприяє розвитку пізнавальних здібностей, озброєнню уміннями й навичками використовувати здобуті знання на практиці, готує студентів до самостійного набуття знань, формує їхній світогляд. До революції в дидактичних рекомендаціях визначення методу було таке: Метод - мистецтво викладача спрямувати думки студентів у потрібне русло та організувати роботу за планом. У структуру методу входять зміст навчання, шляхи досягнення мети, активність студентів, методичні прийоми, мета, способи, завдання, інструменти, засоби, правила, педагогічна майстерність викладача. Метод - це головний інструмент педагогічної діяльності, лише з його допомогою виробляється продукт навчання, здійснюється взаємодія викладача та студентів. Проблема методів навчання. Існуючі методи навчання математики. Проблема методів навчання формулюється коротко за допомогою питання «Як навчити?» Для розв'язання питання про те, як навчити чому-небудь студентів, треба, по-перше, з'ясувати, для чого потрібно це вивчати, які знання, вміння і навички слід набути студентам внаслідок цього вивчення; по-друге, треба провести логіко-дидактичний аналіз того, що вивчається, тобто виявити структуру та інші особливості змісту навчання, його виклад у шкільному підручнику; по-третє, треба знайти об'єкт навчання, тобто рівень розумової діяльності студентів, які вони мають знання, уміння і навички, на які можна спиратися в навчанні їх даному змісту 5. Тільки при наявності достатньої інформації з питань, для чого? чому? і кого?, ми можемо успішно розв'язати і питання, як?, тобто питання про вибір методів навчання, які найкраще відповідають цілям, змісту навчання і рівню розумової діяльності і знань студентів. Постановка проблеми відображення методів науки в навчанні цілком виправдана. По-перше, цілі навчання включають засвоєння не лише визначеної сукупності наукових фактів, а й методів добування цих фактів, які використовуються в самій науці. По-друге, методи наукових досліджень — це методи добування нових знань в навчальній (пізнавальній) діяльності. Тому цілком природно, щоб методи навчання відображали методи пізнання. Система методів навчання математики складається із загальних методів, розроблених дидактикою, адаптованих до навчання математики, та із спеціальних (часткових) методів навчання математики, що відображають основні методи пізнання, які використовуються в математиці. Одно із завдань, поставлених перед народною освітою, полягає в тому, щоб привести самі методи навчання у відповідність з вимогою життя. Далі розглянемо деякі основні методи навчання, що найчастіше використовуються при поясненні та закріпленні нового матеріалу. Слово “метод” грецького походження і в перекладі означає шлях дослідження, спосіб пізнання 7. Під методом навчання в дидактиці розуміють способи навчальної роботи викладача і організації навчально-пізнавальної діяльності студентів з розв’язування різних дидактичних задач, спрямованих на оволодіння матеріалом, що вивчається. У педагогіці існує різна класифікація методів навчання залежно від вибору основи класифікації, а саме: за джерелом здобування знань (словесні, наочні, практичні), за способами організації навчальної діяльності студентів (методи здобування нових знань, методи формування умінь та навичок і застосування знань на практиці, методи перевірки й оцінювання знань, умінь та навичок), за характером навчально пізнавальної діяльності студентів: а) пояснювально-ілюстративний (розповідь, лекція, пояснення, робота з підручником, демонстрації та інше); б) репродуктивний (відтворення знань і способів дій, діяльність за алгоритмом, програмою); в) проблемний виклад; г) частково-пошуковий або евристична бесіда; д) дослідницький метод. До самостійної роботи студентів відносять програмоване навчання. Нові знання з математики сприймаються і застосовуються студентами з певними труднощами. Тому іноді потрібно організувати самостійну роботу студентів з математичним текстом або науковою літературою. Методи навчання математики 7 за характером навчально-пізнавальної діяльності студентів:
|
Фасолько Марія Дмитрівна, викладач-методист Цей майстер-клас може бути використаний викладачами і студентами різних спеціальностей вищих та середніх навчальних закладів для... |
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ ПРОФЕСІЙНО – ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ ДСПТО 8271. 000000 2006 Скляренко Наталя Дмитрівна, заступник директора з навчальної частини, викладач-методист планування і організації роботи з персоналом... |
Державний стандарт професійно-технічної освіти Буграк Марія Євстахівна – викладач вищої кваліфікаційної категорії, старший викладач, заступник директора ЦПТО №1 |
Методичні рекомендації Зміст і технологія моніторингу професійної компетентності педагогів Галина КОВГАНИЧ, методист Центру позашкільної роботи, м. Київ Марія ГУК, методист |
Регламент 10 хв Мащенко О. В., заступник директора з виробничого навчання, викладач вищої категорії, викладач-методист Канівського училища культури... |
«Портрети українських письменників другої половини ХІХ – початку ХХІ ст.» Номінація Автори: Заболотна А. Г., викладач української літератури, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист |
ОСОБЛИВОСТІ ВЖИВАННЯ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ У РОМАНІ У. САМЧУКА «МАРІЯ» Улас Самчук. Марія. Хроніка одного життя. – Львів: «Оріяна – Нова», 2004. 175 с |
М. І. Мирошниченко ВПРАВИ ДЛЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ Методичні рекомендації підготувала Мирошниченко Марія Іванівна – старший викладач кафедри українознавства Одеського національного... |
В. Н. Шавровська, методист Черкаського Н. В. Шавровська, викладач Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького, кандидат |
Викладач-методист Вікулова І. Г Експрес-контроль Посібник для учнів ПТНЗ ... |