|
Скачати 37.49 Kb.
|
І. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА 2. ВЕЛИЧИНИ. ВИРАЗИ. ФОРМУЛИ. РІВНЯННЯ УРОК 19 Тема: Формули. Обчислення за формулами. Самостійна робота № 5. Мета: Введення поняття формули. Формування навичок обчислень за формулами. Розвиток логічного мислення учнів шляхом розв'язування задач творчого характеру. План уроку
Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Актуалізація опорних знань відбувається в процесі напівписьмового або усного розв'язування вправ із підручника. [1]: № 271, 273, 275. [2]: № 406 – 408, 411, 416. II. Вивчення нового матеріалу Пояснення нового матеріалу учитель проводить згідно з підручником, звертаючи увагу на основні формули, — їх учителю слід записати на дошці, а учням у зошитах: s = vt; v = s : t; t = s : v; PKB = 4a; SKB = a2; PΔ = a + b + c; Рпрям = 2·(а + b); Sпрям = ab; a = Sпрям : b або b = Sпрям : a. III. Закріплення матеріалу Розв'язування вправ Для виконання вправ учитель одного за одним викликає до дошки декількох учнів. [1]: № 257, 259, 261, 267, 269. [2]: № 394, 395, 400, 402, 404. IV. Самостійна робота № 5 Варіант 1 1°. Подайте: а) 4 м 5 см у сантиметрах; б) 4023 м у кілометрах і метрах. 2°. Знайдіть значення виразу 42 – 87 : 3 + 21. 3°. Знайдіть значення виразу 7420 : х + 29, якщо х = 7. 4. Поїзд ішов 3 год зі швидкістю v км/год. Який шлях пройшов поїзд? Обчисліть шлях, пройдений поїздом, якщо v = 18. 5. Пішохід пройшов 10 км за t год. Якою була швидкість пішохода? Обчисліть швидкість пішохода, якщо t = 2. 6. У залі для глядачів кінотеатру в кожному ряді р місць, а кількість рядів на 2 менша, ніж кількість місць у ряді. Скільки всього місць у залі для глядачів? 7*. Складіть вираз для розв'язання задачі. Купили 2 коробки шоколадних цукерок і 3 коробки карамельок. У кожній коробці 20 шоколадних цукерок, а карамельок на h штук більше. Скільки цукерок в усіх коробках? Варіант 2 1°. Подайте: а) 5 км 32 м у метрах; б) 702 дм у метрах і дециметрах. 2°. Знайдіть значення виразу 2003 – 96 : 32 + 124. 3°. Знайдіть значення виразу 581 – (202 + k), якщо k = 7. 4. Який шлях пройшов поїзд за 6 год, якщо він ішов зі швидкістю т км/год? Обчисліть шлях, пройдений поїздом, якщо т =60. 5. Велосипедист проїхав 54 км зі швидкістю v км/год. Скільки часу їхав велосипедист? Обчисліть час, витрачений на поїздку, якщо v = 18. 6. На ділянці посадили k рядів розсади капусти. Кількість рослин у кожному ряді на 5 більша, ніж кількість рядів. Скільки всього розсади капусти посадили на ділянці? 7*. Складіть вираз для розв'язання задачі. У саду зібрали 5 ящиків яблук і 3 кошики груш. У кожному ящику т кг яблук, а в кожному кошику груш на 3 кг менше, ніж яблук у ящику. Скільки всього зібрали фруктів? Варіант 3 1°. Подайте: а) 3 м 2 см у сантиметрах; б) 1023 м у кілометрах і метрах. 2°. Знайдіть значення виразу (1027 – 497) : 53 + 13. 3°. Знайдіть значення виразу х : 43 + 64, якщо х = 860. 4. Пішохід ішов 7 год зі швидкістю и км/год. Знайдіть шлях пішохода. Обчисліть шлях, пройдений пішоходом, якщо v = 5. 5. За 3 год автобус проїхав т км. Яка швидкість автобуса? Обчисліть швидкість автобуса, якщо т = 153. 6. У коробці п рядів цукерок. У кожному ряді кількість цукерок на 11 більша, ніж кількість рядів. Скільки цукерок у коробці? 7*. Складіть вираз, для розв'язання задачі. Для розливу варення приготували с дволітрових банок, а трилітрових на 5 менше. Скільки літрів варення розлили в усі банки, якщо вважати, що банки заповнювалися до краю? Варіант 4 1°. Подайте: а) 13 дм 5 см у сантиметрах; б) 14 020 дму кілометрах і метрах. 2°. Знайдіть значення виразу 396 – 180 : 36 + 67. 3°. Знайдіть значення виразу 1818 : х + 99, якщо х = 18. 4. Відстань між містами s км. За який час подолає цю відстань автобус, що їде зі швидкістю 65 км/год? Знайдіть час, витрачений автобусом на поїздку, якщо s = 130. 5. Страус біг 25 хв зі швидкістю v м/хв. Який шлях подолав страус? Обчисліть шлях, який подолав страус, якщо v = 750. 6. У залі для глядачів кінотеатру т рядів, а кількість місць у кожному ряді на 6 менша, ніж кількість рядів. Скільки всього місць у залі для глядачів? 7*. Складіть вираз для розв'язання задачі. У пасажирському поїзді 5 м'яких вагонів і 12 купейних. У м'якому вагоні k місць, а в купейному — на 8 місць більше, ніж у м'якому. Скільки всього місць у цьому поїзді? V. Домашнє завдання Вивчити формули, записані в зошиті. [1]: № 260, 262, 264, 268, 270, 272. [2]: № 393(6), 401, 403, 405, 409, 410. Л.Г.Стадник. Математика 5 клас |
УРОК 62 Тема: Обчислення об'ємів. Самостійна робота №14 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
Тема. Функції і формули в середовищі Мета: ознайомлення та робота з функціями і формулами Excel, використання логічних функцій та їх застосування |
УРОК 56 Тема: Обчислення площ за формулами ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 5 Тема. Комбінаторні задачі. Самостійна робота Мета: формувати вміння і навички використовувати формули комбінаторики для перетворення найпростіших виразів і розв'язування задач;... |
Обчислення за хімічними формулами Задачі на обчислення відносної молекулярної маси і визначення масової частки елементів у речовині |
УРОК 47 Тема: Практична робота на побудову та вимірювання кутів (Самостійна робота №12.) ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 7 Тема. Відсоткові розрахунки. Формули простих і складних відсотків Мета: пригадати задачі на відсотки, ознайомити учнів з правилами обчислення складних відсотків, продовжувати розвивати логічне мислення,... |
УРОК 42 Тема: Розв'язування вправ. Самостійна робота №11 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 114. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ. САМОСТІЙНА РОБОТА Мета Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне |
УРОК 120 Тема: Розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Самостійна робота №25 ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР |