УРОК 7 Тема. Відсоткові розрахунки. Формули простих і складних відсотків


Скачати 27.61 Kb.
Назва УРОК 7 Тема. Відсоткові розрахунки. Формули простих і складних відсотків
Дата 29.03.2013
Розмір 27.61 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
УРОК 7

Тема. Відсоткові розрахунки. Формули простих і складних відсотків.

Мета: пригадати задачі на відсотки, ознайомити учнів з правилами обчислення складних відсотків, продовжувати розвивати логічне мислення, прищеп­лювати інтерес до математики.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

II. Актуалізація знань.

Нагадаємо, що відсоток — це одна сота частина:

1 % = 0,01, 60 % = 0,6, 200 % = 2.

  1. Які задачі на відсотки ви розв'язували?

(Знаходження відсотків від числа, числа за його відсотком

і відсоткового відношення двох чисел.)

  1. Де найчастіше застосовують відсотки?

(У фінансових операціях: прибуток з капіталу, сплата внесків; для характеристики зростання чи змен­шення продуктивності праці, собівартості та якості продукції. У сільському господарстві відсотки засто­совують для визначення питомої ваги окремих куль­тур, вологості зерна, проростання насіння тощо.)

Широко використовують відсотки у математиці і фізиці в процесі обчислень для визначення відсотко­вої похибки вимірювань, у хімії, обчислюючи відсот­кову концентрацію розчинів.
III. Розв'язування задач з підручника.

318. З цукрових буряків виходить 12 % цукру. Скільки буряків треба переробити, щоб вийшла 1 т цукру?

Розв'язання

(т).

Відповідь. 8,3 т.

321. Бронза — сплав міді і олова. Скільки відсотків міді у бронзовому злитку, який містить 17 кг міді і 3 кг олова?

Розв'язання

Маса злитку: 17 + 3 = 20 (кг).

Мідь становить ∙ 100% = 85%

Відповідь. 85 %.

327. Ціна краму спочатку знизилася на 10 %, а потім ще раз на 10 %. На скільки відсотків змінилась вона після двох переоцінок?

Розв'язання

Нехай ціна краму дорівнює х. Після першого зни­ження ціна становить 90 %, тобто 0,9х Після другого зниження: 0,9х ∙ 0,9 = 0,81х, тобто 81 % від початко­вої ціни. Отже, ціна знизилась на 100 % - 81 % = 19 %.

Відповідь. На 19 %.

331. До 8 кг 70-відсоткового розчину кислоти долили 2 кг води. Визначте відсоткову концентрацію нового розчину.

Розв'язання

У 70-відсотковому розчині маса кислоти стано­вить 8 ∙ 0,7 = 5,6 (кг).

Після доливання води маса розчину стала 8 + 2 = 10 (кг).

У новому розчині кислота становить .

Відповідь. 56 %.
IV. Вивчення нового матеріалу.

Часто доводиться мати справу з відсотками пра­цівникам банків та бухгалтерам.

Розглянемо задачу.

Вкладник поклав у банк А0 грн під р% річних. Скільки грошей буде у нього на рахунку через п років, якщо він не знімає грошей весь період і йому нарахо­вують відсотки в кінці кожного року?

Розв'язання

Спочатку у вкладника на рахунку було А0 грн — початковий капітал. За рік він виріс на р % — тобто збільшився на грн. У вкладника стало

грн.

На початку другого року на рахунку було .

Приріст становив грн.

Стало у вкладника

(грн.)

На початку третього року було грн.

Приріст становив грн.

Стало (грн.)

На початку n-го року було грн., наросло грн. стало (грн.)

Вкладений в банк початковий капітал А0 під р% річних через п років перетвориться в капітал Аn: .

Це формула складних відсотків. Вона застосовуєть­ся не лише у фінансових операціях, її використовують для знаходження кількості населення країни чи міста, зростання поголів'я тварин тощо. Крім відсотка, ви можете зустріти поняття «проба» і «проміле».

Проміле — це одна тисячна (1 ‰ = 0,001).

Пробою характеризують сплав дорогоцінних ме­талів. Наприклад, золото 583-ї проби — це сплав, у 1000 г якого міститься 583 г чистого золота.

V. Домашнє завдання.

За підручником: вивчити § 66, розв'язати № 316, 320, 328.

Схожі:

Кома між частинами складного речення. Синоніміка складних речень, складних і простих речень
Урок осмислення нових знань, формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань з української мови у 5 класі на тему:...
УРОК 120 Тема: Розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Самостійна робота №25
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР
УРОК 9 Тема. Відсоткові розрахунки. Самостійна робота
Мета: показати застосування набутих знань у практичній діяльності; сприяти розвитку самостійної діяльності учнів на уроці
Конспект заняття з біології на тему: «Будова, властивості, роль в життєдіяльності полісахаридів»
Чим складні ліпіди відрізняються від простих? Наведіть приклади простих і складних ліпідів
КОНСПЕКТ УРОКУ ТЕМА: Створення  простих та складних багатоколонкових макетів
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: інструкція по лабораторній роботі, персональний комп’ютер з програмою
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
...
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Закріпити вміння та навички розв'язування задач на відсоткові розрахунки, складання та розв'язування пропорцій
УРОК 19 Тема: Формули. Обчислення за формулами. Самостійна робота №5
Мета: Введення поняття формули. Формування навичок обчислень за формулами. Розвиток логічного мис­лення учнів шляхом розв'язування...
Уроку І. Перевірка домашньої о завдання
Мета. Повторити з учнями основні типи задач на відсоткові розрахунки. Формувати вміння і навички учнів розв'язувати складені задачі....
УРОК 25 Тема уроку
Мета уроку: Вивчення формули Ньютона—Лейбніца і основних властивостей інтеграла, які випливають із власти­вості первісної і формули...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка