|
Скачати 27.61 Kb.
|
УРОК 7 Тема. Відсоткові розрахунки. Формули простих і складних відсотків. Мета: пригадати задачі на відсотки, ознайомити учнів з правилами обчислення складних відсотків, продовжувати розвивати логічне мислення, прищеплювати інтерес до математики. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент. II. Актуалізація знань. Нагадаємо, що відсоток — це одна сота частина: 1 % = 0,01, 60 % = 0,6, 200 % = 2.
(Знаходження відсотків від числа, числа за його відсотком і відсоткового відношення двох чисел.)
(У фінансових операціях: прибуток з капіталу, сплата внесків; для характеристики зростання чи зменшення продуктивності праці, собівартості та якості продукції. У сільському господарстві відсотки застосовують для визначення питомої ваги окремих культур, вологості зерна, проростання насіння тощо.) Широко використовують відсотки у математиці і фізиці в процесі обчислень для визначення відсоткової похибки вимірювань, у хімії, обчислюючи відсоткову концентрацію розчинів. III. Розв'язування задач з підручника. № 318. З цукрових буряків виходить 12 % цукру. Скільки буряків треба переробити, щоб вийшла 1 т цукру? Розв'язання (т). Відповідь. 8,3 т. № 321. Бронза — сплав міді і олова. Скільки відсотків міді у бронзовому злитку, який містить 17 кг міді і 3 кг олова? Розв'язання Маса злитку: 17 + 3 = 20 (кг). Мідь становить ∙ 100% = 85% Відповідь. 85 %. № 327. Ціна краму спочатку знизилася на 10 %, а потім ще раз на 10 %. На скільки відсотків змінилась вона після двох переоцінок? Розв'язання Нехай ціна краму дорівнює х. Після першого зниження ціна становить 90 %, тобто 0,9х Після другого зниження: 0,9х ∙ 0,9 = 0,81х, тобто 81 % від початкової ціни. Отже, ціна знизилась на 100 % - 81 % = 19 %. Відповідь. На 19 %. № 331. До 8 кг 70-відсоткового розчину кислоти долили 2 кг води. Визначте відсоткову концентрацію нового розчину. Розв'язання У 70-відсотковому розчині маса кислоти становить 8 ∙ 0,7 = 5,6 (кг). Після доливання води маса розчину стала 8 + 2 = 10 (кг). У новому розчині кислота становить . Відповідь. 56 %. IV. Вивчення нового матеріалу. Часто доводиться мати справу з відсотками працівникам банків та бухгалтерам. Розглянемо задачу. Вкладник поклав у банк А0 грн під р% річних. Скільки грошей буде у нього на рахунку через п років, якщо він не знімає грошей весь період і йому нараховують відсотки в кінці кожного року? Розв'язання Спочатку у вкладника на рахунку було А0 грн — початковий капітал. За рік він виріс на р % — тобто збільшився на грн. У вкладника стало грн. На початку другого року на рахунку було . Приріст становив грн. Стало у вкладника (грн.) На початку третього року було грн. Приріст становив грн. Стало (грн.) На початку n-го року було грн., наросло грн. стало (грн.) Вкладений в банк початковий капітал А0 під р% річних через п років перетвориться в капітал Аn: . Це формула складних відсотків. Вона застосовується не лише у фінансових операціях, її використовують для знаходження кількості населення країни чи міста, зростання поголів'я тварин тощо. Крім відсотка, ви можете зустріти поняття «проба» і «проміле». Проміле — це одна тисячна (1 ‰ = 0,001). Пробою характеризують сплав дорогоцінних металів. Наприклад, золото 583-ї проби — це сплав, у 1000 г якого міститься 583 г чистого золота. V. Домашнє завдання. За підручником: вивчити § 66, розв'язати № 316, 320, 328. |
Кома між частинами складного речення. Синоніміка складних речень, складних і простих речень Урок осмислення нових знань, формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань з української мови у 5 класі на тему:... |
УРОК 120 Тема: Розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Самостійна робота №25 ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР |
УРОК 9 Тема. Відсоткові розрахунки. Самостійна робота Мета: показати застосування набутих знань у практичній діяльності; сприяти розвитку самостійної діяльності учнів на уроці |
Конспект заняття з біології на тему: «Будова, властивості, роль в життєдіяльності полісахаридів» Чим складні ліпіди відрізняються від простих? Наведіть приклади простих і складних ліпідів |
КОНСПЕКТ УРОКУ ТЕМА: Створення простих та складних багатоколонкових макетів ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: інструкція по лабораторній роботі, персональний комп’ютер з програмою |
Уроку I. Перевірка домашнього завдання ... |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Закріпити вміння та навички розв'язування задач на відсоткові розрахунки, складання та розв'язування пропорцій |
УРОК 19 Тема: Формули. Обчислення за формулами. Самостійна робота №5 Мета: Введення поняття формули. Формування навичок обчислень за формулами. Розвиток логічного мислення учнів шляхом розв'язування... |
Уроку І. Перевірка домашньої о завдання Мета. Повторити з учнями основні типи задач на відсоткові розрахунки. Формувати вміння і навички учнів розв'язувати складені задачі.... |
УРОК 25 Тема уроку Мета уроку: Вивчення формули Ньютона—Лейбніца і основних властивостей інтеграла, які випливають із властивості первісної і формули... |