Урок- КВК Геометрія 7 клас Тема: Рівнобедрений трикутник, основні лінії трикутника”


Скачати 74.03 Kb.
НазваУрок- КВК Геометрія 7 клас Тема: Рівнобедрений трикутник, основні лінії трикутника”
Дата07.02.2014
Розмір74.03 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Урок- КВК

Геометрія 7 клас

Тема:«Рівнобедрений трикутник, основні лінії трикутника”




МЕТА. Узагальнення знань учнів про предмет

“геометрія”; розвиток навичок розв’язання задач на властивості рівнобедреного трикутника й основних ліній у трикутнику; розвиток логічного мислення, кмітливості ; уміння й навичок міркувати, відстоювати свою думку, робити висновки; розвивати інтерес до математики через гру; виховувати свідоме відношення до придбання знань.

План проведення заходу





  1. Привітання команд.

  2. Розминка.

  3. Конкурс ерудитів.

  4. “Рекламний розпродаж”.

  5. Загадки.

  6. Задача про намордник.

  7. Твір по картині Гео Метрика.

  8. Домашнє завдання.

  9. Конкурс капітанів.

  10. Підведення підсумків.




Вітання команд

Команди представляють свою емблему, девіз,...(не більш 2-3 хвилин)

Розминка


(відповідає команда, учасник якої першим підніме руку, якщо відповідь неправильна, відповідає суперник; за викрикування знімаються бали. .№1,2 - по 1б, №3,5,7 -по 2б, №4,6,8 - по 3б)
1.Відрізок АВ перетинають 5 паралельних прямих. На скільки частин вони поділяють цей відрізок? (6)

2.Яке зі слів зайве в ланцюжку: медіана, бісектриса, кут, висота, відрізок.

3. Як із трьох сірників, не ламаючи їх зробити чотири? (I\/ )

4.Чому дорівнює кут між бісектрисами суміжних кутів? ( 90)

5.Довжина одного сірника 5 см. Як з 15 сірників скласти метр?

6 В якому трикутникові висота збігається з його стороною? (у прямокутному)

7. До п'яти сірників додали ще п'ять і одержали три. Чи можливо це?

8. Чи вірно, що два рівних кути, які мають спільну вершину, є вертикальними?


Конкурс ерудитів

( відповідаємо підняттям таблички з буквою, що є відповіддю)
1.(1б) Що означає слово «геометрія» у перекладі із грецького?

А. Земна міра. Б. Креслення. В. Структура фігури. М. Вимірювання землі

2.(1б) Геометрія – це наука про...

А. Докази. Б. Аксіоми й теореми. В. Креслення.

М. Ваш варіант відповіді (про властивості геометричних фігур)

3.(1б) Автор вашого підручника по геометрії:

А. Пожарнов І.Я. Б. Віленкін М.Я. В. Погорєлов О.В. Г. Шкіль М.І.

4.(1б) Основними геометричними фігурами на площині є:

А. Крапка й відрізок. Б. Пряма й бісектриса.

В. Точка і пряма. Г. Промінь і кут.

5.(2б) Розділ геометрії, що вивчає фігури на площині, називається:

А. Плоскометрія. Б. Тригонометрія. В. Планіметрія. М. Стереометрія.

6.(3б) Те, що паралельні прямі не перетинаються, стверджував:

А. Піфагор. Б. Евклід. В. Фалес. Г. Ньютон

7.(4б) Евклід говорив: «Це те, що має довжину, ширину, глибину». Що він

мав на увазі?

А. Площина. Б. Водяний простір.

В. Геометричне тіло. Г. Багатокутник.
(журі підводить підсумки вітання й розминки)

“Рекламний розпродаж”



Виходить “рекламний агент”: ”Рекламний розпродаж! Не проходьте мимо, купіть річ, що напевно, згодиться. Мати свій кут треба всім! Ось прекрасний кут А, рівний 38, якщо хочете трохи менше – будь ласка, кут С, рівний 32, ось більший кут В, рівний 110. І всі вони зв'язані в чудовий трикутник АВС. Зверніть увагу: відрізки ВD і AD рівні, ВЕ і ЄС рівні, утворюють багато інших прекрасних кутів»

В





С Е D А

Покупець: «Добре, добре, умовили, загорніть мені кут DВЕ. Скільки в ньому градусів?»

  • Ах, це так складно порахувати, але думаю не менше 45.

  • Так? Добре.

  • Дамочка, дамочка! Не проходьте мимо! Нижче наших цін немає ніде! ( іде, доганяючи чергового покупця)

Ведучий: Ну і життя пішло. Усі торгують, що завгодно продають, а як обраховують! Перевірте, на скільки градусів продавець обрахував покупця. ( на 5)

Загадки

Проходить циганка з папугою: “Ворожить, ворожить. Петруша ворожить”


Ведучий: Авжеж, кожний заробляє, як може. Одні обраховують, інші ворожать. А ми давайте повідгадуємо. Болільники, увага! Допоможіть командам заробити додаткові бали. Хто швидше підніме руку, той і відповідає. (№1-5 - по 1б, №6 - 2б)
1.Какая мебель есть у нас, в которой буква “Л” сто раз? (стол)

2.Сквозь два маленьких окна книжка дедушке видна. (очки)

3.Семьдесят одежек, а все без застежек. (капуста)

4.Четыре братца под одной крышей стоят. (ножки стола ...)

5.Два кінця, два кільця, посредині – гвоздик. (ножиці)

6.Нас трое в треугольнике любом.

Предпочитая золотые середины,

Мы центр тяжести встречаем на пути,

Ведущем прямо из вершины.

Как называют нас? (медіаны)

Задача про намордник.


  • Ось, ви отут все угадуєте і відгадуєте. А я не знаю, угадав чи прогадав. Купив для свого собаки намордник. А підходить чи ні, не знаю. Кажуть, AD = BD, AK = BK, 1 = 50, 2 = 100. А як правильно визначити 3,  4,  5, 6, щоб намордник був універсальним, ніяк не зрозумію. Може ви мені допоможете?

В


К




А D C
Ведучий: Обов'язково допоможуть. ( 6=50, 5=90, 3=4=40)

А поки команди будуть обчислювати потрібні кути, я пропоную болільникам

наступне завдання: У стандартній листівці вирізувати дірку так, щоб через неї могла б пролізти людина. (Якщо ніхто не зможе, то ведучий проробляє усе сам. Скласти листівку навпіл, потім зробити розрізи, як показано на малюнках. Чим уже смужка, тим дірка більше.)


Ведучий: А зараз мені потрібний помічник. На ваших очах ця людина стане справжнім фокусником. (Тому, хто вийде, вручаються три великих паперових кільця, кожне з який отримане склеюванням кінців довгої паперової смужки, і ножиці. Він повинен розрізати перше кільце по довжині смужки посередині поки не повернеться у вихідну точку. Вийде два окремих кільця. Розрізаючи так само друге кільце, одержимо не два, а одне кільце, але вдвічі більше вихідного. Третє кільце потрібно розрізати, відступивши від краю третю частину ширини. Виходить два кільця, з'єднаних у ланцюжок.)

А чи знаєте ви, як називаються кільця під номером 2 і 3, що мають такі

дивні властивості? Лист Мьобіуса. Мьобіус - учений, що придумав цю фігуру.)

Ведучий: А чому б і нам не придумати що-небудь таке, математичне? Наприклад, напишемо твір за картиною Гео Метрика. Хто бажає побути письменником? По одному представнику від команди. Картина перед вами. Дійте! Творіть!
Твір за картиною Гео Метрика.

а

К (Використовувати якнайбільше


геометричних понять, властивостей,

О В прийнятих позначень, логічних

висновків, … )

М
А ми тим часом послухаємо команду, що першою розв'язала задачу про намордник.

(журі підводить підсумки попереднього конкурсу і повідомляє загальний рахунок)
Домашнє завдання.

( Було запропоновано дві задачі. Жеребкуванням визначаємо, яку задачу пояснює команда)

1.Ждет жираф от 2.Вот рождественское блюдо

Вас ответ, - АВС Вам от верблюда.

Приглашает на обед! В нем все стороны равны,

В треугольнике АВС С медианами дружны.








(спочатку сформулюйте умову задачі мовою математики, потім доведіть)
BD приравнял он к DC, Медианы АЕ с ВD,

Если ВD – медиана, Уж такие непоседы,

То в АВС в тот же миг В точке К пересеклись

Будет угол, как ни странно, И за стороны взялись,

Равный сумме двух других! Подравняв при том слегка АDК и ВЕК !

Конкурс капітанів
1.Як від шматка тканини, довжиною  м, відрізати 5 м, не маючи ніяких вимірювальних пристосувань?
2.Дано три точки А, М, К, що не лежать на одній прямій. За допомогою однієї тільки мотузки (довжина не обмежена) проведіть біссектрису кута МАК.

М



А 



К


Відповідь. На сторонах кута АМ і АК відкласти рівні відрізки АВ і АС. Виміряти мотузкою відстань від В до С. Скласти мотузку навпіл і відзначити середину відрізка ВС, точку Е. Провести промінь АЕ. Обґрунтування: за властивістю рівнобедреного трикутника ВАС медіана АЕ є бісектрисою кута А, а також і кута МАК.
Підведення підсумків
Журі повідомляє результати. Визначається команда переможниця. І завершується все «нагородженням» - учні одержують залікові оцінки, при цьому враховується думка всіх членів команди.

Схожі:

УРОК №30 Тема. Властивості рівнобедреного трикутника
Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таб­лиця №14 «Рівнобедрений трикутник»
7 клас Геометрія. ІІ семестр
Висота, бісектриса і медіана трикутника. Властивість медіани рівнобедреного трикутника
УРОК №19 Тема уроку
Мета уроку: дати означення середньої лінії трикутника; довести теорему про властивість середньої лінії трикутника; розв'язувати задачі,...
Уроки 17-18 Тема. Трикутник і його елементи
Мета. Повторити й уточнити поняття трикутник, сторони, кути, медіана, бісектриса, висота трикутника
УРОК №20 Тема уроку
Мета уроку: закріпити знання теореми про середню лінію трикутника; формувати вміння учнів застосовувати властивості середньої лінії...
9-й клас. Геометрія
Властивість сторін і діагоналей паралелограма. Формула для знаходження довжини медіани через сторони трикутника. Застосування формули...
УРОК №33 Тема. Прямокутний трикутник
Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таб­лиця №15 «Прямокутний трикутник»
УРОК 4 Тема. Коло, вписане в трикутник
...
Задача №  2 групи «А»
Усередині квадрата ABCD позначено таку точку E, що трикутник BCE рівнобедрений із кутом. Знайдіть градусну міру кута
Урок №37 Тема. Порівняння сторін і кутів трикутника
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка