|
Скачати 74.03 Kb.
|
Урок- КВКГеометрія 7 класТема:«Рівнобедрений трикутник, основні лінії трикутника”МЕТА. Узагальнення знань учнів про предмет “геометрія”; розвиток навичок розв’язання задач на властивості рівнобедреного трикутника й основних ліній у трикутнику; розвиток логічного мислення, кмітливості ; уміння й навичок міркувати, відстоювати свою думку, робити висновки; розвивати інтерес до математики через гру; виховувати свідоме відношення до придбання знань. План проведення заходу
Вітання командКоманди представляють свою емблему, девіз,...(не більш 2-3 хвилин) Розминка(відповідає команда, учасник якої першим підніме руку, якщо відповідь неправильна, відповідає суперник; за викрикування знімаються бали. .№1,2 - по 1б, №3,5,7 -по 2б, №4,6,8 - по 3б) 1.Відрізок АВ перетинають 5 паралельних прямих. На скільки частин вони поділяють цей відрізок? (6) 2.Яке зі слів зайве в ланцюжку: медіана, бісектриса, кут, висота, відрізок. 3. Як із трьох сірників, не ламаючи їх зробити чотири? (I\/ ) 4.Чому дорівнює кут між бісектрисами суміжних кутів? ( 90) 5.Довжина одного сірника 5 см. Як з 15 сірників скласти метр? 6 В якому трикутникові висота збігається з його стороною? (у прямокутному) 7. До п'яти сірників додали ще п'ять і одержали три. Чи можливо це? 8. Чи вірно, що два рівних кути, які мають спільну вершину, є вертикальними? Конкурс ерудитів( відповідаємо підняттям таблички з буквою, що є відповіддю) 1.(1б) Що означає слово «геометрія» у перекладі із грецького? А. Земна міра. Б. Креслення. В. Структура фігури. М. Вимірювання землі 2.(1б) Геометрія – це наука про... А. Докази. Б. Аксіоми й теореми. В. Креслення. М. Ваш варіант відповіді (про властивості геометричних фігур) 3.(1б) Автор вашого підручника по геометрії: А. Пожарнов І.Я. Б. Віленкін М.Я. В. Погорєлов О.В. Г. Шкіль М.І. 4.(1б) Основними геометричними фігурами на площині є: А. Крапка й відрізок. Б. Пряма й бісектриса. В. Точка і пряма. Г. Промінь і кут. 5.(2б) Розділ геометрії, що вивчає фігури на площині, називається: А. Плоскометрія. Б. Тригонометрія. В. Планіметрія. М. Стереометрія. 6.(3б) Те, що паралельні прямі не перетинаються, стверджував: А. Піфагор. Б. Евклід. В. Фалес. Г. Ньютон 7.(4б) Евклід говорив: «Це те, що має довжину, ширину, глибину». Що він мав на увазі? А. Площина. Б. Водяний простір. В. Геометричне тіло. Г. Багатокутник. (журі підводить підсумки вітання й розминки) “Рекламний розпродаж”Виходить “рекламний агент”: ”Рекламний розпродаж! Не проходьте мимо, купіть річ, що напевно, згодиться. Мати свій кут треба всім! Ось прекрасний кут А, рівний 38, якщо хочете трохи менше – будь ласка, кут С, рівний 32, ось більший кут В, рівний 110. І всі вони зв'язані в чудовий трикутник АВС. Зверніть увагу: відрізки ВD і AD рівні, ВЕ і ЄС рівні, утворюють багато інших прекрасних кутів» В С Е D А Покупець: «Добре, добре, умовили, загорніть мені кут DВЕ. Скільки в ньому градусів?»
Ведучий: Ну і життя пішло. Усі торгують, що завгодно продають, а як обраховують! Перевірте, на скільки градусів продавець обрахував покупця. ( на 5) ЗагадкиПроходить циганка з папугою: “Ворожить, ворожить. Петруша ворожить”Ведучий: Авжеж, кожний заробляє, як може. Одні обраховують, інші ворожать. А ми давайте повідгадуємо. Болільники, увага! Допоможіть командам заробити додаткові бали. Хто швидше підніме руку, той і відповідає. (№1-5 - по 1б, №6 - 2б) 1.Какая мебель есть у нас, в которой буква “Л” сто раз? (стол) 2.Сквозь два маленьких окна книжка дедушке видна. (очки) 3.Семьдесят одежек, а все без застежек. (капуста) 4.Четыре братца под одной крышей стоят. (ножки стола ...) 5.Два кінця, два кільця, посредині – гвоздик. (ножиці) 6.Нас трое в треугольнике любом. Предпочитая золотые середины, Мы центр тяжести встречаем на пути, Ведущем прямо из вершины. Как называют нас? (медіаны) Задача про намордник.
В КА D C Ведучий: Обов'язково допоможуть. ( 6=50, 5=90, 3=4=40) А поки команди будуть обчислювати потрібні кути, я пропоную болільникам наступне завдання: У стандартній листівці вирізувати дірку так, щоб через неї могла б пролізти людина. (Якщо ніхто не зможе, то ведучий проробляє усе сам. Скласти листівку навпіл, потім зробити розрізи, як показано на малюнках. Чим уже смужка, тим дірка більше.) Ведучий: А зараз мені потрібний помічник. На ваших очах ця людина стане справжнім фокусником. (Тому, хто вийде, вручаються три великих паперових кільця, кожне з який отримане склеюванням кінців довгої паперової смужки, і ножиці. Він повинен розрізати перше кільце по довжині смужки посередині поки не повернеться у вихідну точку. Вийде два окремих кільця. Розрізаючи так само друге кільце, одержимо не два, а одне кільце, але вдвічі більше вихідного. Третє кільце потрібно розрізати, відступивши від краю третю частину ширини. Виходить два кільця, з'єднаних у ланцюжок.) А чи знаєте ви, як називаються кільця під номером 2 і 3, що мають такі дивні властивості? Лист Мьобіуса. Мьобіус - учений, що придумав цю фігуру.) Ведучий: А чому б і нам не придумати що-небудь таке, математичне? Наприклад, напишемо твір за картиною Гео Метрика. Хто бажає побути письменником? По одному представнику від команди. Картина перед вами. Дійте! Творіть! Твір за картиною Гео Метрика. а К (Використовувати якнайбільшегеометричних понять, властивостей, О В прийнятих позначень, логічних висновків, … ) М А ми тим часом послухаємо команду, що першою розв'язала задачу про намордник. (журі підводить підсумки попереднього конкурсу і повідомляє загальний рахунок) Домашнє завдання. ( Було запропоновано дві задачі. Жеребкуванням визначаємо, яку задачу пояснює команда) 1.Ждет жираф от 2.Вот рождественское блюдо Вас ответ, - АВС Вам от верблюда. Приглашает на обед! В нем все стороны равны, В треугольнике АВС С медианами дружны.
Если ВD – медиана, Уж такие непоседы, То в АВС в тот же миг В точке К пересеклись Будет угол, как ни странно, И за стороны взялись, Равный сумме двух других! Подравняв при том слегка АDК и ВЕК ! Конкурс капітанів 1.Як від шматка тканини, довжиною м, відрізати 5 м, не маючи ніяких вимірювальних пристосувань? 2.Дано три точки А, М, К, що не лежать на одній прямій. За допомогою однієї тільки мотузки (довжина не обмежена) проведіть біссектрису кута МАК. М А К Відповідь. На сторонах кута АМ і АК відкласти рівні відрізки АВ і АС. Виміряти мотузкою відстань від В до С. Скласти мотузку навпіл і відзначити середину відрізка ВС, точку Е. Провести промінь АЕ. Обґрунтування: за властивістю рівнобедреного трикутника ВАС медіана АЕ є бісектрисою кута А, а також і кута МАК. Підведення підсумків Журі повідомляє результати. Визначається команда переможниця. І завершується все «нагородженням» - учні одержують залікові оцінки, при цьому враховується думка всіх членів команди. |
УРОК №30 Тема. Властивості рівнобедреного трикутника Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця №14 «Рівнобедрений трикутник» |
7 клас Геометрія. ІІ семестр Висота, бісектриса і медіана трикутника. Властивість медіани рівнобедреного трикутника |
УРОК №19 Тема уроку Мета уроку: дати означення середньої лінії трикутника; довести теорему про властивість середньої лінії трикутника; розв'язувати задачі,... |
Уроки 17-18 Тема. Трикутник і його елементи Мета. Повторити й уточнити поняття трикутник, сторони, кути, медіана, бісектриса, висота трикутника |
УРОК №20 Тема уроку Мета уроку: закріпити знання теореми про середню лінію трикутника; формувати вміння учнів застосовувати властивості середньої лінії... |
9-й клас. Геометрія Властивість сторін і діагоналей паралелограма. Формула для знаходження довжини медіани через сторони трикутника. Застосування формули... |
УРОК №33 Тема. Прямокутний трикутник Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця №15 «Прямокутний трикутник» |
УРОК 4 Тема. Коло, вписане в трикутник ... |
Задача № 2 групи «А» Усередині квадрата ABCD позначено таку точку E, що трикутник BCE рівнобедрений із кутом. Знайдіть градусну міру кута |
Урок №37 Тема. Порівняння сторін і кутів трикутника ... |