|
Скачати 36.29 Kb.
|
УРОК 27 Тема уроку: Застосування інтеграла до обчислення площ плоских фігур. Мета уроку: Формування умінь учнів застосовувати інтеграл до обчислення площ плоских фігур. І. Перевірка домашнього завдання.
№ 10 (розділ ІХ). 11) . 13) . 14) . 15) . 16) .
Обчислити інтеграли: (кожне завдання оцінюється по 2 бали) 1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) ; 6) . Відповідь: 1) ; 2) 1; 3) 2; 4) 1; 5) ; 6) . II. Формування вмінь і навичок обчислювати площі плоских фігур. На попередніх уроках ми обчислювали площі криволінійних трапецій. Але на практиці часто доводиться обчислювати площі фігур, які не є криволінійними трапеціями. Якщо треба обчислити площу фігури, обмежену декількома лініями, то знаходять криволінійні трапеції, переріз або об'єднання яких є дана фігура, обчислюють площі кожної із них і знаходять різницю або суму площ цих криволінійних трапецій. Виконання вправ_______________________________ 1. Запишіть площу заштрихованих фігур як суму або різницю площ криволі-нійних трапецій (рис. 106), обмежених графіками відомих функцій. Рис. 106Відповідь: a) S = SABO + SOBC; б) S = SFBmCD – SFBCD; в) S = SABCD – SABmCD; г) S = SABCD – SABmCD; д) S = SАВСD – SАВED; є) S = SОmCD – SOnCD· Розглянемо приклади знаходження площ плоских фігур. Приклад 1. Обчислити площу фігури, обмеженої лініями у = sin x, у = 0, π < x < 2π. Розв'язанняПобудуємо фігуру, площу якої треба обчислити (рис. 107). На заданому проміжку функція у = sin x 0. Тому обчислення площі цієї фігури замінимо обчисленням площі криволінійної трапеції, симетричної даній фігурі відносно осі абсцис, тобто обмеженої графіком функції у = - sin x і віссю абсцис. = 1 + 1 = 2. Відповідь: 2. Приклад 2. Обчисліть площу фігури, обмеженої лініями: у = x2 і у = -x + 2. Розв'язання Зобразимо схематично графіки даних функцій (рис. 108). Бачимо, що шукана площа є різницею площ двох криволінійних трапецій: S = SABCD – SABOCD. З рисунка видно, що межі інтегрування для обох трапецій одні і ті самі, це абсциси спільних точок графіків даних функцій. Для знаходження меж інтегрування розв'яжемо рівняння: x2 = -x + 2; x2 + x - 2 = 0; x1 = -2, x2 = 1. Знайдемо шукану площу: = 1,5 + 6 – 3 = 4,5. Відповідь: 4,5. Приклад 3. Знайдіть площу фігури, обмеженої параболами у = х2 і у = 2х - х2 та віссю ОХ. Розв'язанняПобудуємо графіки функцій у = х2 і у = 2х - х2 і знайдемо абсциси точок перетину цих графіків із рівняння: х2 = 2х – х2. Корені цього рівняння х1 = 0, х2 = 1. Дана фігура зображена на рис. 109. Із рисунка видно, що ця фігура складається з двох криволінійних трапецій: ОАВ і ВАС. Отже, шукана площа дорівнює сумі площ цих трапецій: Відповідь: 1. Виконання вправи № 11 (8; 10; 12; 14) розділу ІХ, вправи № 4 (2; 4; 6) розділу Х із підручника. III. Підведення підсумків уроку. При підведенні підсумків уроку рекомендується скористатися таблицею 10. IV. Домашнє завдання. Розділ IX § 4 (4). Запитання і завдання для повторення розділу IX № 14—15. Вправи № 11 (7; 9; 11) розділу IX та № 4 (1; 3; 5) розділу X. Роганін Алгебра 11 клас, урок 27 |
Уроку: №3 (розділ IX) Тема уроку: Приклади задач, що приводять до поняття інтеграла. Означення інтеграла |
Уроку Дата Тема уроку Розділ II. Мале коло економічного кругообігу: домашні господарства і підприємства |
Тема уроку: Введення у розділ «Літературні казки». І. Франко. Лисичка... А чи створили ви свої кадри до діафільму «Друзі»? Якби за віршем нам довелося б створювати діафільм, то які кадри і в якій послідовності... |
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики... Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?) |
ПЛАН ВСТУП РОЗДІЛ І. Сутність і основні поняття валютного законодавства... Валютне законодавство України базується на принципах, які є вихідними нормативно-керівними положеннями основи механізму державного... |
«Затверджено Міністерством освіти і науки України як підручник для... В. К. Поповим)), розділ VI (§ 8), розділ XI канд юрид наук, доцент — розділ II (§ 1, 2) канд юрид наук, доцент — розділ XVI канд... |
Доктора юридичних наук, професора, завідуючої кафедри Колектив авторів: Саніахметова Н. О. — д ю н., професор (розділ 1, питання 1-3, 5, 8-Ю, 14,17-21, 23, 27, 29, 32-37, 41-69,113-132,... |
Уроку: Навчальна Розділ Національна економіка як ціле. Тема Загальні результати національного виробництва, 11 клас (рівень стандарту) |
ПРИВАТНЕ ПРАВО Білоусов Є. М. – канд юрид наук., доц. – розділ ІІ; §3 розділу ІV, розділ V, VI, §§1-3, 5-8 глави VIІ (у співавторстві з Жуковим... |
РІЧНИЙ ПЛАН роботи Карабинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів... РОЗДІЛ Організаційно-педагогічне забезпечення загальної середньої освіти (ст. 7-10) |