Конспект заняття з розвитку зорового сприйняття для дітей старшої групи з порушенням зору на тему «Чарівна галявина» Мета


Скачати 45.99 Kb.
Назва Конспект заняття з розвитку зорового сприйняття для дітей старшої групи з порушенням зору на тему «Чарівна галявина» Мета
Дата 09.02.2014
Розмір 45.99 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Туризм > Конспект
Конспект заняття

з розвитку зорового сприйняття

для дітей старшої групи з порушенням зору

на тему «Чарівна галявина»
Мета: розширювати уявлення дітей про навколишнє середовище та навчати орієнтуватися в реальній дійсності за допомогою усіх органів чуттів; вправляти в розрізненні та називанні геометричних фігур (коло, квадрат, прямокутник, трапеція) та геометричних тіл (куля, куб, циліндр, ромб, призма); розвивати навички рахунку до десяти, закріпити знання основних кольорів; розвивати простежуючу функцію очей; сприяти розумінню дітлахами словесних вказівок; вправляти в читанні простих схем; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: ТЗН (записи співу пташок, звуків лісу), чотири ємності з водою, ємність з сипким матеріалом, палички для викладання геометричних фігур, кола різного кольору, мотузки для намист, об’ємні геометричні фігури (куб, куля, циліндр, призма), лабіринт.

Хід заняття
Вчитель-дефектолог: - Діти, сьогодні ми з вами відвідаємо чарівну галявину. Щоб туди потрапити, потрібно погладити щічку свого сусіда теплим, ніжним вітерцем. Вдихнути, скласти губки трубочкою, повільно видихнути повітря. Посміхнутися. Чудово!

(Звучить запис співу пташок)

В-Д: - Від вашого теплого та ніжного вітерцю визирнуло сонечко, заспівали пташки, і ми опинилися на чарівній галявині. Пройти її нам допоможуть очі, вуха та руки. Приготували рученята. Стиснули – розтиснули три рази.

Пальчикова гімнастика:

Пальчик-хлопчик, де ти був?

З цим пальчиком до лісу ходив,

З цим пальчиком борщ варив,

З цим я кашку куштував,

А з цим братцем заспівав.

В-Д: - Дві долоньки разом, зробили дверцята.

Пальчикова гра «Теремок»

Стоїть в полі теремок,

Із труби іде димок (відкопилили середні пальчики),

На дверях висить замок (стиснули пальчики),

Дринь дрок, цок і цок (руки повертаємо в різні сторони),

Розвалився наш замок (роз’єднали пальчики).

В-Д: - Зверніть увагу – ось дерево. Не звичайне, чарівне, тому що кожний листочок – загадка. Відгадку ви повинні викласти паличками на пеньку.


Дидактична гра «Виклади геометричну фігуру»

Вчитель-дефектолог відриває перший листочок

В-Д: - Увага, перша загадка. Геометрична фігура, чотири кути, чотири сторони, усі сторони рівні. Викладаємо фігуру.

(Індивідуальна перевірка)

- Як називається фігура?

(Відповіді дітей)

- Правильно. Квадрат.

2 листочок – трикутник.

3 листочок – прямокутник.

4 листочок – ромб.

5 листочок – трапеція.

(Діти працюють. Вчитель дає індивідуальні вказівки).

- Наступний листочок і загадка. Геометрична фігура. Не має кутів. Кругла, наче м’яч. Що це? Правильно, коло. У ваших кошиках багато кіл, вони різних кольорів. Давайте зробимо з них гарні різнокольорові намиста. Взяли мотузку, поклали на пеньок, нанизуємо на неї червоне коло;

- синє коло;

- зелене коло;

- жовте коло;

- біле коло;

- чорне коло;

- фіолетове коло.

Ось і готові намиста. Скільки всього намистин на них?

(Відповіді дітей)

В-Д: - Правильно, молодці! Геометричні фігури ви знаєте. Але, щоб йти далі, ми повинні відпочити. А ось і чарівна паличка. З її допомогою будуть відпочивати оченята.

(Вчитель-дефектолог знімає паличку з дерева)

- Закрили оченята, відкрили оченята (2 р.).

Подивилися оченятами вгору, вниз, вправо, вліво (діти слідкують за паличкою).

Поморгали. Добре.

(Вчитель звертає увагу дітей на лабіринт)

В-Д: - Діти, подивіться! Зараз ми очима пройдемо чарівними стежками та скажемо, з якою цифрою товаришує геометрична фігура.

З якою цифрою товаришує трикутник?

2) овал;

3) прямокутник;

4) коло;

5) ромб;

6) трапеція?

(Діти працюють за лабіринтом, вчитель-дефектолог слідкує за відповідями).

В-Д: - Діти, на нашій галявині чотири джерела. Вода в них різна а смаком. Нам потрібно визначити, якого смаку вода в кожному джерелі. Скуштуйте, подумайте, що буває такого смаку, та скажіть відповідь дітлахам. А дітлахи хай відгадають, яка за смаком вода в джерелі.

Дидактична гра «Визнач на смак»

В-Д: - Починаємо з першого джерела.

1 – вода солодка;

2 – вода кисла;

3 – вода солона;

4 – вода гірка (куштує вчитель-дефектолог).

В-Д: - Молодці! З завданням впоралися. Діти, подивіться. На галявині є годівниця. В ній – зерна для пташок, які прилітають підгодуватися.

(Вчитель-дефектолог занурює руки у зерно)

Але тут, в зернах, сховалися сторонні предмети. Вони залишили на галявині свої сліди. Давайте повернемо їх на свої місця.
Дидактична гра «Знайди слід»

В-Д: - Потрібно підійти до годівниці, навпомацки знайти одну фігуру, назвати її та помістити на слід, який вона залишила.

(Діти знаходять куб, кулю, циліндр, призму).

В-Д: - Як можна назвати ці фігури одним словом?

(Відповіді дітей)

- Правильно, об’ємні геометричні фігури. З цим завданням ви також впоралися. Ви попіклувалися про пташок. Їжа чиста.

Давайте будемо до того прямувати,

Щоб полюбили нас і пташки, і звірята,

Завжди і всюди довіряли,

Товаришами з нами стали.

Психологічна гімнастика «Врятуй пташеня»

В.-Д. – Діти, уявіть, що до кожного з вас на долоньку завітала пташка. Витягніть руки вперед долоньками вгору. А тепер зігніть руки у ліктях та наблизьте їх до себе. Повільно, по одному пальчику, складіть долоньки, сховайте в них пташеня, подмухайте на нього, зігріваючи його своїм рівним, спокійним диханням. А тепер розкрийте долоні, і ви побачите, що ваше пташеня радісно полетіло. Посміхніться йому та не сумуйте. Воно ще прилетить до вас.

Діти, ось ми й пройшли чарівну галявину. З завданнями впоралися. Були уважними, старалися. Молодці. Зараз той, кого я погладжу по голівці, опиниться в дитячому садку.
Час заняття: 35 хвилин




Схожі:

Конспект заняття соціально-морального спрямування для дітей середньої групи на тему
«чарівних» слів, тобто слів ввічливості (дякую, добрий день, пробачте, будьте ласкаві)
Інтегроване заняття сфера «Природа» на тему «Подорож по планеті Земля»...
Фізичний розвиток: удосконалювати дрібну моторику очей, залучати до рухливих вправ, покращувати координацію
«Три ведмеді» конспект індивідуального заняття з розвитку мовлення,...
Розвивати увагу, мислення, сприйняття. Закріпити поняття про величену (великий-менший-маленький), про геометричні фігури. Вчити співвідносити...
ФОРМУВАННЯ СЕНСОРНОГО СПРИЙНЯТТЯ ДОШКІЛЬНИКІВ З ВАДАМИ ЗОРУ
У статті подається матеріал щодо формування сенсорного сприйняття дошкільників, що мають вади зору
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з особовим складом чергових...
МЕТА: розглянути дану тему з начальницьким складом для подальшого застосування в службовій діяльності
ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ на тему «Тема заняття.»

Клінико-генетична діагностика порушень зору у дітей
У статті розглядаються питання медико-генетичного діагнозу порушень зору у дітей
Конспект практичного заняття №3 з вступу до історії України для 5 класу на тему
Мета : на основі зібраних в музеї історії села Михля матеріалів, показати ба- гату та різнобарвну історію нашого краю; виховувати...
Заняття з емоційного розвитку «Острів радості»
Мета: розширити уявлення дітей про емоцію радості; продовжити формувати позитивні емоції за допомогою посмішки; спонукати дітей до...
Формування духовності учнів з порушенням зору у навчально-виховному процесі
Соціальна педагогіка” педагогічного інституту Волинського національного університету ім. Лесі Українки
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка