|
Скачати 45.99 Kb.
|
Конспект заняття з розвитку зорового сприйняття для дітей старшої групи з порушенням зору на тему «Чарівна галявина» Мета: розширювати уявлення дітей про навколишнє середовище та навчати орієнтуватися в реальній дійсності за допомогою усіх органів чуттів; вправляти в розрізненні та називанні геометричних фігур (коло, квадрат, прямокутник, трапеція) та геометричних тіл (куля, куб, циліндр, ромб, призма); розвивати навички рахунку до десяти, закріпити знання основних кольорів; розвивати простежуючу функцію очей; сприяти розумінню дітлахами словесних вказівок; вправляти в читанні простих схем; виховувати дбайливе ставлення до природи. Обладнання: ТЗН (записи співу пташок, звуків лісу), чотири ємності з водою, ємність з сипким матеріалом, палички для викладання геометричних фігур, кола різного кольору, мотузки для намист, об’ємні геометричні фігури (куб, куля, циліндр, призма), лабіринт. Хід заняття Вчитель-дефектолог: - Діти, сьогодні ми з вами відвідаємо чарівну галявину. Щоб туди потрапити, потрібно погладити щічку свого сусіда теплим, ніжним вітерцем. Вдихнути, скласти губки трубочкою, повільно видихнути повітря. Посміхнутися. Чудово! (Звучить запис співу пташок) В-Д: - Від вашого теплого та ніжного вітерцю визирнуло сонечко, заспівали пташки, і ми опинилися на чарівній галявині. Пройти її нам допоможуть очі, вуха та руки. Приготували рученята. Стиснули – розтиснули три рази. Пальчикова гімнастика: Пальчик-хлопчик, де ти був? З цим пальчиком до лісу ходив, З цим пальчиком борщ варив, З цим я кашку куштував, А з цим братцем заспівав. В-Д: - Дві долоньки разом, зробили дверцята. Пальчикова гра «Теремок» Стоїть в полі теремок, Із труби іде димок (відкопилили середні пальчики), На дверях висить замок (стиснули пальчики), Дринь дрок, цок і цок (руки повертаємо в різні сторони), Розвалився наш замок (роз’єднали пальчики). В-Д: - Зверніть увагу – ось дерево. Не звичайне, чарівне, тому що кожний листочок – загадка. Відгадку ви повинні викласти паличками на пеньку. Дидактична гра «Виклади геометричну фігуру» Вчитель-дефектолог відриває перший листочок В-Д: - Увага, перша загадка. Геометрична фігура, чотири кути, чотири сторони, усі сторони рівні. Викладаємо фігуру. (Індивідуальна перевірка) - Як називається фігура? (Відповіді дітей) - Правильно. Квадрат. 2 листочок – трикутник. 3 листочок – прямокутник. 4 листочок – ромб. 5 листочок – трапеція. (Діти працюють. Вчитель дає індивідуальні вказівки). - Наступний листочок і загадка. Геометрична фігура. Не має кутів. Кругла, наче м’яч. Що це? Правильно, коло. У ваших кошиках багато кіл, вони різних кольорів. Давайте зробимо з них гарні різнокольорові намиста. Взяли мотузку, поклали на пеньок, нанизуємо на неї червоне коло; - синє коло; - зелене коло; - жовте коло; - біле коло; - чорне коло; - фіолетове коло. Ось і готові намиста. Скільки всього намистин на них? (Відповіді дітей) В-Д: - Правильно, молодці! Геометричні фігури ви знаєте. Але, щоб йти далі, ми повинні відпочити. А ось і чарівна паличка. З її допомогою будуть відпочивати оченята. (Вчитель-дефектолог знімає паличку з дерева) - Закрили оченята, відкрили оченята (2 р.). Подивилися оченятами вгору, вниз, вправо, вліво (діти слідкують за паличкою). Поморгали. Добре. (Вчитель звертає увагу дітей на лабіринт) В-Д: - Діти, подивіться! Зараз ми очима пройдемо чарівними стежками та скажемо, з якою цифрою товаришує геометрична фігура. З якою цифрою товаришує трикутник? 2) овал; 3) прямокутник; 4) коло; 5) ромб; 6) трапеція? (Діти працюють за лабіринтом, вчитель-дефектолог слідкує за відповідями). В-Д: - Діти, на нашій галявині чотири джерела. Вода в них різна а смаком. Нам потрібно визначити, якого смаку вода в кожному джерелі. Скуштуйте, подумайте, що буває такого смаку, та скажіть відповідь дітлахам. А дітлахи хай відгадають, яка за смаком вода в джерелі. Дидактична гра «Визнач на смак» В-Д: - Починаємо з першого джерела. 1 – вода солодка; 2 – вода кисла; 3 – вода солона; 4 – вода гірка (куштує вчитель-дефектолог). В-Д: - Молодці! З завданням впоралися. Діти, подивіться. На галявині є годівниця. В ній – зерна для пташок, які прилітають підгодуватися. (Вчитель-дефектолог занурює руки у зерно) Але тут, в зернах, сховалися сторонні предмети. Вони залишили на галявині свої сліди. Давайте повернемо їх на свої місця. Дидактична гра «Знайди слід» В-Д: - Потрібно підійти до годівниці, навпомацки знайти одну фігуру, назвати її та помістити на слід, який вона залишила. (Діти знаходять куб, кулю, циліндр, призму). В-Д: - Як можна назвати ці фігури одним словом? (Відповіді дітей) - Правильно, об’ємні геометричні фігури. З цим завданням ви також впоралися. Ви попіклувалися про пташок. Їжа чиста. Давайте будемо до того прямувати, Щоб полюбили нас і пташки, і звірята, Завжди і всюди довіряли, Товаришами з нами стали. Психологічна гімнастика «Врятуй пташеня» В.-Д. – Діти, уявіть, що до кожного з вас на долоньку завітала пташка. Витягніть руки вперед долоньками вгору. А тепер зігніть руки у ліктях та наблизьте їх до себе. Повільно, по одному пальчику, складіть долоньки, сховайте в них пташеня, подмухайте на нього, зігріваючи його своїм рівним, спокійним диханням. А тепер розкрийте долоні, і ви побачите, що ваше пташеня радісно полетіло. Посміхніться йому та не сумуйте. Воно ще прилетить до вас. Діти, ось ми й пройшли чарівну галявину. З завданнями впоралися. Були уважними, старалися. Молодці. Зараз той, кого я погладжу по голівці, опиниться в дитячому садку. Час заняття: 35 хвилин |
Конспект заняття соціально-морального спрямування для дітей середньої групи на тему «чарівних» слів, тобто слів ввічливості (дякую, добрий день, пробачте, будьте ласкаві) |
Інтегроване заняття сфера «Природа» на тему «Подорож по планеті Земля»... Фізичний розвиток: удосконалювати дрібну моторику очей, залучати до рухливих вправ, покращувати координацію |
«Три ведмеді» конспект індивідуального заняття з розвитку мовлення,... Розвивати увагу, мислення, сприйняття. Закріпити поняття про величену (великий-менший-маленький), про геометричні фігури. Вчити співвідносити... |
ФОРМУВАННЯ СЕНСОРНОГО СПРИЙНЯТТЯ ДОШКІЛЬНИКІВ З ВАДАМИ ЗОРУ У статті подається матеріал щодо формування сенсорного сприйняття дошкільників, що мають вади зору |
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з особовим складом чергових... МЕТА: розглянути дану тему з начальницьким складом для подальшого застосування в службовій діяльності |
ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ на тему «Тема заняття.» |
Клінико-генетична діагностика порушень зору у дітей У статті розглядаються питання медико-генетичного діагнозу порушень зору у дітей |
Конспект практичного заняття №3 з вступу до історії України для 5 класу на тему Мета : на основі зібраних в музеї історії села Михля матеріалів, показати ба- гату та різнобарвну історію нашого краю; виховувати... |
Заняття з емоційного розвитку «Острів радості» Мета: розширити уявлення дітей про емоцію радості; продовжити формувати позитивні емоції за допомогою посмішки; спонукати дітей до... |
Формування духовності учнів з порушенням зору у навчально-виховному процесі Соціальна педагогіка” педагогічного інституту Волинського національного університету ім. Лесі Українки |